A všichni ti zadavetelé reklamy, kteří cílí na většinového diváka v cílové skupině ČT, po zrušení poběží k těm cca 67-68 veskrze tématicky zaměřeným stanicím. Tomu říkám naivita.
Podívejte veřejnoprávní stanice nemáte v USA. Tam nic takového neexistuje. Jsou tam soukromé. Jenže to je dost velká země na to aby tam vždycky začal ještě někdo vysílat s něčím zajímavým. Čili má to úplně jiné podmínky a jiný potenciál nežli třeba ČR. Nevím o tom, zda existuje druhá země na světě, která má také pouze soukromé. Nevím. V každém případě my žijeme v Evropě a evropské země zcela běžně veřejnoprávní televize provozují. Vy by jste chtěl ČT zbavit reklamy a zároveň by jste i chtěl ČT zbavit poplatků. To znamená, že by jste ji chtěl zrušit zcela. Říkám, že v Evropě zcela neobvyklé. Toto je v USA. Nikoli v Evropě. Nevím zde je ještě někde nějaký stát, který by neměl veřejnoprávní televizi. Jestli třeba Kanada, Mexiko, Austrálie. Nevím. Ale vím, že v Evropě ji mají Česko, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko, Francie, Anglie, Holandsko, Italie, Chorvatsko, Slovinsko, Švýcarsko atd. Ty jsem všechny viděl a znám je. Vím, co vysílají. A my jsme v Evropě. Nejsme tedy ani v Asii ani v Africe ani v Americe. A aby byla veřejnoprávní televize lepší nežli ty komerční, musí mít více peněz, tedy zdroje, jak z reklamy, tak z poplatků, či nějakého jejich adekvátu, daní, rozpočtu atd.
To myslíte vážně?
Malé digitální komerční TV jako Óčko, Z1, Public musejí inzerenty přesvědčit kvalitním programem, respektive programem na který budou koukat lidé. Jestli bude na ČT reklama nebo ne jim hospodařní nezachrání. Možná si polepší o pár procent, ale drtivá většina této inzerce skončí na Nově-Primě. Podle mého názoru by zákaz reklamy na ČT pomohl kromě Novy-Primy jenom Barrandovu, který má stále vzrůstající sledovanost a stal by se pro inzerenty alternativou.
ČT především likviduje svobodnou soutěž na reklamním TV trhu. Reklamu má jen jako příjem navíc a tedy není vůbec zainteresována fakticky na ceně. Pokud nabízí reklamní prostor za málo, likviduje pro soukromé podnikání možnost vlastní tvorby a zakládání dalších stanic s finančně náročnějším programem ( např. vážná hudba, filmy sport, atd. Prostě si přes reklamu ČT udržuje monopol a ničí svobodnou kulturu
Co je lepší, to je otázka. Můj názor je že se nové TV prostě musí hodně moc snažit aby měli šanci část utrhnout. Peníze za reklamu v ČT jim do klína nespadnou. Já osobně jsem proti reklamě v ČT, ale současně se mi nelíbí taková ta vyjádření alá Balvín, která navozují dojem že stát okrádá malé TV o částku ve výši reklamy na ČT. To je prostě manipulace a lež. Reklamní agentury raději pracují s velkými poskytovateli reklamního prostoru a to jasně naznačuje kam se pravděpodobně situace vyvine.
Povinnost jiste ne. Ale je to prostor ktery proste nemohou pominout. A posledni vete? Pokud reklama na CT zustane, tak ti mali nedostanou nic dalsiho zarucene. Pokud nezustane, tak nedostanou nic dalsiho mozna. Tak co je lepsi? :)
Reklamní agentury mají snad ze zákona danou povinnost plnit reklamní časy na ČT?
Podle mně ČT nabízí pro reklamní agentury stále zajímavou cílovou skupinu. Rozhodně zajímavější než malé TV. Takže by se po zrušení reklamy na ČT klidně mohlo stát, že se ty peníze přelijí na Novu, omezeně na Primu a zbytek do jiné než TV reklamy a ti malí nic dalšího nedostanou.
Špatně, půjdou k jedné soukromé TV a trošku zbyde i na tu druhou. Díky tomu zase vzrostou ceny za reklamu. K malým novým TV si zadavatelé reklamy budou cestu hledat jen pomalu a po kousíčkách.
půjdou soukromým TV stanicím - od těch kulturních a sportovních či publicistických po ty bulvární. Ty je použijí na vysílání svého programu/podnikání - od kulturního přes sport a publicistiku po bulvár. Získají další tvůrci, publicisté, sport i diváci. Ztratí vyžírkové nalepení na ČT.
ČT ničí možné další televizní programy/konkurenty a jejich vlastní tvorbu už tím, že ji všichni musejí povinně platit a tím, že komerčním TV bere typicky komerční přenosy (např. profi sport)
Janeček pro udržení monopolu vyžírků napojených na ČT chce odříznout ostatní TV a možné další konkurenty i od jejich hlavního příjmu - z reklam.
Teď by se měli ozvat všichni ti zastánci "přínosu pro kulturu a svobodu slova díky ČT" a Janečka poslat někam. Ničením reklamního trhu ČT přímo ohrožuje vznik dalších TV stanic a konkurenční tvorbu komerčních stanic - publicistiku, podpora kinematografie a vůbec tvorba vlastních pořadů.
Já zase s panem Balvínem nesouhlasím. Určitý minimální objem reklamy v ČT bych ponechal, protože jinak vznikne téměř reklamní monopol Nova-Prima a to by nebylo dobré. A jestli Balvín spoléhá na to, že po zákazu reklamy na ČT se tato inzerce přelije do nových digitálních kanálů, je to stejně naivní představa, jako ta že Óčko prostřednictvím DVB-T sledovalo pouze 14% jejich diváků ;-)
Takže reklamu v ČT ponechat, možná ještě snížit trochu její objem a výnosy dávat na kinematografii nebo digitalizaci archívu.
A já s panem Balvínem souhlasím,rekalmy opravdu nemají co dělat v ČT jsou placeny dostatečně takže po skončení digitalizace počítám že už nebudou obtěžovat.