Zdravím Marceli! To co píšete je jeden z důvodů, proč bohužel parta dvou kamarádů s taxi problémem moc nepohne a musíme na to jít s větším týmem. Proto nám to také trvá déle :-) Mezi řidiči se profilují dvě skupiny - oportunisté bez motivace ke kvalitě a kvalitní řidiči (podvodníci nemají moc Liftago motivaci používat, protože tím dávaj uživatelům do ruky nástroj na vlastní kontrolu). Nám stačí, abychom co nejrychleji rozeznali ty první - nástroje a plány na to máme dobré a neustále je zlepšujeme - držte palce, boha snad potřebovat nebudeme. Díky za kvalitní příspěvěk do diskuze a dejte vědět zážitky z jízd! Krásný den
Zdravím pane Krátký, když jsem si před asi rokem hrál s Google Api a poznával jeho skvělé možnosti (potřeboval jsem propojit záznamy z mySQL do Google Maps) hned mě napadlo další využití jako model lokalizace nejbližšího Taxi. Aniž bych zkoumal, že už něco takového existuje, hned jsem to zavrhnul, nemluvě o vstupních financích na vývoj, marketing atd, Co vidím jako velké ALE - je to (a teď to neberte jako názor škarohlída), že vstupujete s velmi sofistikovanou službou do oblasti, která se neřídí předem nastavenými pravidly, nikdy neřídila a řídit nebude.To, že taxikáři mají nějakou licenci z magistrátu je právě ten zádrhel, dává jim to jakýsi pocit nadhledu a samorozhodování o tom co je pro zákazníka dobré..Postupně se dostanete do situace, kdy budete muset řidiče penalizovat, ze všeho odvádět daně (což oni nečiní), zkrátka budete chtít z toho udělat zcela transparentní projekt, boužel neuděláte a Búh žehnej vašim mecenášům. Neberte to prosím jako, že vám předpovídám neúspěch, minimálně vás to posílí do dalších projektů, nicméně rád se přes vaši aplikaci svezu.
no ano, v podstate presne toto jsem od vas ocekaval, misto cinu plna usta **** a mlzit mlzit mlzit ze. ale jo, vsak to je taky odpoved, i kdyz trosku zvlastni, na to jaky ze sebe delate borce...
PS odpovidat nemusite kdyz na to ,,nemate cas,, stejne nic smysluplneho zrejme ocekavat nelze a dejte si salek kafe i za me, na to zase nemam cas ja. howgh
Jardo, položil jste tady asi deset různých otázek, několik nařčení a celkem urážlivých věcí - právě proto, že nemám čas na všechny odpovídat, nabízím to kafe, které je na 5-10min, místo abych trávil hodinu konverzací a diskuzí tezí s člověkem, který neváhá s razantní kritikou, přičemž naši službu ani nevyzkoušel. mě zajímá, proč investujete tolik času komentováním služby, o které zřejmě nemáte dost informací. takže rád Vás na to kafe pozvu, ušetří to určitě čas Vám i mně a může to být zajímavé. mějte se
mozna se to bude zdat divne, ale opravdu by me vase odpovedi zajimaly. bohuzel na kafata mate asi cas vy, kdyz vam nekdo je ochotny proinvestovat 20 mega do takovehoto ,,projektu,, my ostatni musime bohuzel makat a ne koukat co kde lita takze budu rad kdyz mi vase vize na moje dotazy nastinite tady, predem dekuju :-))
Díky Insider, to je přesně ono, tyhle překážky tam jsou. Stranu řidičů řešíme tím, že mají možnost se rozhodnou, zda zakázku chtějí, či ne, a taky si nastavujou maximální dojezdovou vzdálenost, ze které chtějí přijímat zakázky. Ostatní ukáže čas, naše trpělivost a softwarové doladění. S tím letištěm taky totální pravda... Kdybyste chtěl někdy pokecat, dejte vědět, přes kontakt na stránkách (napiště, že jsem tady Vám tady psal), nebo přes komentář na oficiálním facebooku. Mějte fajn den!
delate si z nas legraci? ta apka ma udajne byt na objednani taga nebo se pletu? ja nepotrebuju u vas uschovat 15kg zlata a presto pro objednani taga potrebuju precist a odsouhlasit vop ktere srovnavate s googlem a applem? kdo jste? na co si to tady hrajete? ja si chci JENOM objednat tago, odjet, v poradku dojet a zaplatit beznou cenu, co se to tady deje?????? a kdyz uz jsme u toho, pokud pojedu s tagem od vas, co se stane kdyz se nabourame a upadne mi noha? kdo zaplati lecebne vylohy, odskodny, uslej zisk atd atd??????
jak muzeme posoudit kvalitu ridicu? co treba tak, ze kvalitni ridici maji dost prace na to, aby nemuseli nekde postavat a registrovat se do takovyhle letadel, protoze maji bud dost prace od sveho dispecinku a nebo jsou opravdu natolik kvalitni a nekradou, takze maji dostatek svych zakazniku, kteri je vytezuji natolik, ze nemaji cas nekde postavat a zoufale cekat kdo si je objedna pres vasi svetobornou apku??? presne to bylo uz receno, tohohle se nejspis ucastni akorat tak luza a odpad, kterej jinde nechtej vzit protoze je uz bud kvuli necemu vyhodili, nebo maji popelnici za polocasem rozpadu apod. jinak fakt uz vidim ty skvele a nejlepsi ridice v praze, jak jsou nadseny platit dalsi vypalny dalsim parazitum za to, ze se muzou predhanet v tom kdo bude moct jet levneji a tedy min vydelat, fakt very goood idea tohle :-)))) to ma pan vizionar fakt asi jeste nejakej upal ne .-))))) ale je to tady jinak fakt zabavne pocteni... :-)))
co to tady melete za nesmysly? me jako ridice taxi urcite zajima fotka nejakyho exota. jak vy vite ze nahrana fotka je toho exota kterej si to tago objednava? vite taky ze plno lidi objednava tago pro uplne nekoho jineho a ze skutecny pasazer byva uplne jiny clovek nez ten kterej si to tago objednal? fotka exota v aplikaci je teda fakt rozhodujici faktor jestli tu zakazku budu chtit jet nebo nebudu a zakaznicky servis? snad clovek musi zadat sve prave tel cislo ne, jinak se mu asi neda dovolat kdyz na udane adrese neni a pokud uda nesmysl tak jeho smula a hlavne vy by jste takove zakazky s fejkovyma udajem asi vubec nemeli zprostredkovavat nemyslite? takze bud lzete na co ty udaje potrebujete a nebo je vam uplne fuk co za zakazky zprostredkovavate protoze zrejme prochazi i naprosty nesmysly podle vasich reakci. kazdopadne duvod za duvodem vic a vic vyplouva na povrch proc ten vas svetobornej nesmysl nepouzivat ani jako zakaznik ani jako ridic. mimoto jsou tady i sluzby, ktery davaj zprostredkovatelskej podil 10% z ceny zakazky, kolik nabizite vy??? pokud tedy z hotelu objednam tago pro klienty na letiste ktery pojede za 500kc ja za to dostanu 50kc, co dostanu od vas vy marketeri???????? navic tyhle destinace jako letiste nadrazi a ruzna mezimesta se v 99% procentech jezdi za fix takze cena je predem jasne dana a nikdo neni okraden i bez vas... :-))))) tak k cemu to je dobre
kde jste prisli na takovej nesmysl ze mate nejakou vyhodu oproti jednomu provozovateli????? v cem jako ma udajne spocivat ta vyhoda? to by me teda fakt naramne zajimalo a kdyz uz jsme u toho jednotlivi provozovatele alespon vedi ,,komu,, tu svoji zakazku zprostredkovali, vy ji zprostredkujete kterymukoliv zoufalci kterej je ochotnej se prihlasit do toho vaseho letadla a jeste mate tu drzost tvrdit ze vasi ridici jsou spolehlivi ferovi, nekradou a ja nevim co jeste a pritom je vubec neznate?! nezlobte se na me, ale parazitu kteri z ridicu delaji novodoby otroky ve forme ruznych ,,vyhlasenych,, dispecinku uz tady mame docela dost, ja osobne v tom nevidim zadnej prinos ani pro ridice taxiku ani pro zakaznika, tyhle nesmysly jsou dobry tak akorat pro debilky, protoze lidi kteri jezdi casto vedi jak to chodi a bud maji davno ,,sveho,, taxikare ktery je vozi, nebo se proste predem s ridicem domluvi kolik to asi tak bude stat kdyz si mavnou a zadny problem nemaji. porad dokola mlit o nejakem okradani je v dnesni dobe opravdu traparna, kolik se kazdy den uskutecni napr v praze jizd a kolik lidi je okradeno aby se kvuli tomu musela zavadet vase svetoborna apka???? takovych vykriku do tmy tady uz bylo...
to je opravdu vrchol blbosti tohle, co me ma co nejakej priblblej dispecink pomoci gps co sledovat kdy odkud a kam ja jezdim???? navic v podstate vsechny tyhle pseudo dispecinky ani nemaji zadny svoje auta, vsecko je to levarna na ntou provozovana na bazi schwarzsystemu protoze nikdo z nich nema zadne svoje auta, ale jen najate ridice a dispecink je jen zprostredkovatel vasi objednavky kterou preda najatemu ridici a ten vas odveze. ten taky za celou prepravu vcetne ceny zodpovida a ne nejakej dispecink i kdyz se tak tvarej jako ze to sou oni kdo vas odveze!!!! ale z praxe vime napr jak to dopadlo s bourackama a smrti klienat napr u modreho andela apod. fakt mi neleze do hlavy kolik hlupaku se najde a neni schopno se domluvit s ridicem napr na cene predem apod.
Taky zdravim, bylo to psano jako reakce na prispevek JT, ktery tvrdil, ze kdo jezdi casto, tak cenu neresi :) Za nabidku dekuji, Android foun ale aktualne nemam a ani jeho koupi neplanuji, z pohledu bezpecnosti se mi (mozna jen zatim - treba to casem vychytaji, abych realne videl, co ktera aplikace dela) nezda prijatelny. Apple hodnotim stejne :)
Osobne vyuzivam telefonickeho objednani pres jeden nejmenovany dispecink (ktery se mi zatim osvedcil) a cenu taky primarne neresim (ale vic nez 20kc/km bych nedal - jezdim delsi trasy).
Kdyz ale jedu v noci a chci vyuzit nejnizsi sazbu - tak nejen, ze me operatorka premlouva, ze to bude trvat a at si radeji priplatim...ale i taxikar je potom otraveny, vypravi mi kolik co stoji a, ze ho nuti jezdit za tyhle ceny atd... :/ Nechapu, proc to pak nabizi, cloveka to pak jen otravi. Z tohoto pohledu je moznost hodnoceni ridicu super, pokud je to teda anonymni a treba ridici se hodnoceni nezobrazi hned po "mem" vystoupeni, to bych se taky priste mohl potkat s nepochopenim :)
Zdravím Petře, no ona ta naše apka podporuje oba typy preferencí. Když chcete jet, tak Vám si prostě hodíte odkud-kam jedete a zmáčknete jedno tlačítko - do pár vteřin uvidíte, jaké máte nabídky v okolí a zvolíte si toho nejlevnějšího/nejbližšího/nejlépe hodnoceného řidiče (tohle umí Android apka a takhle vylepšenou iOS verzi budeme releasovat dnes/zítra a doufat, že to Apple schválí fofrem). Co říkám je to, že když někdo vidí řidiče A s odhadem ceny 140CZK a dojezdem 8min a vedle něj řidiče B za 160CZK, ale jen 200m od sebe, pak často lidi zvolí tu druhou variantu.. To je výhoda agregátora, kterou máme oproti jednomu provozovateli. Jestli takhle často jezdíte, spojte se se mnou na linkedinu a rád Vám pár jízd výměnou za zpětnou vazbu proplatím - získat feedback je v Čechách těžké :-) Mějte fajn den! Ondřej Krátký
Neni to spis naopak? Kdyz jsem jel taxikem parkrat za rok, byla mi cena ukradena, aktualne jezdim kazdy tyden nekolikrat a cenu opravdu resim.. Precejen preplatit 5x 200 za jizdu za rok, nebo 10x za mesic je dost rozdil, zvlast, pokud to cloveku neproplaci zamestnavatel (resp. kdyz je clovek zamestnavatelem sam sobe a naklady si hlida).
Díky za palce, jsou potřeba :-) ono s temi pravy mate naprostou pravdu, ale ta realita je komplikovanejsi protoze jsme na multi-sided market a doposavad vsichni zanedbavali ridice. Tj. anonymni mereni je potreba pro dalsi vyvoj apky, osobni kontakt je dulezity pro snazsi rozpoznani uzivatele v pripade, ze potrebuje neco resit se zakaznickym servisem (ztraty&nalezy?), ale hlavne pro ridice, aby dokazal identifikovat pasazera a neodvezl nekoho jineho, kdo zrovna hleda taxik. Sila je i v psychologii: kdyz mate plne zadany profil i s fotkou a dobre hodnoceni u ridicu, chodi Vam zkratka vic nabidek od nich :-) Ale to jen trochu vic z "kuchyne". Jestli se svezete, poslete kritiku na nas facebook, pres menu aplikace nebo klidne sem - Mějte se fajn!
Budete ho totiz potrebovat. Dneska ma vetsina dulezitych hracu na prazskem trhu podobnou aplikaci. Cena 15 kc/km je skutecne na hranici rentability - spis pod dni, pokud nejde o dlouhou jizdu. Bohuzel k tomu nuti ridice dispecinky(ty naopak stale zdrazuji), nesmyslne bojujici pouze cenou, navic tyto klakulace vychazeji puvodne z jinych cen pohonnych hmot. Podle toho pak vypada bohuzel chovani ridicu. Nemluve o zlate zile typu letiste, kde AAA taxi vybira 40 000 mesicne/vuz za moznost byt pridelen k letistni flotile. Z toho pak nasledne vyplyva okradani zakazniku, protoze ridic musi vydelat okolo 60 000, aby byl na 0. Teprve od teto castky vydelava na sebe.
Optimalni by bylo ziskat tolik ridicu, aby mohli pro vas jezdit na full time, bez dispecinku, tim by jim jednak klesly naklady a vy byste meli lepsi dopravni obsluznost. Plus samozrejme lepsi chovani ridicu, protoze brani zakazek je na principu dobrovolnosti a jinak se ridic chova, kdyz ho nuti dispecink jet 8 km nekam na periferii za nejistym vydelkem a jinak, kdyz se sam rozhodne zakazku vzit.
Zakladem je i vyrazovani ze systemu nejenom nespolehlive ridice, ale i zakazniky, po Praze se pohybuje spousta individi, ktere se bavi volanim taxi, casto zamerne i vice vozu a nikdy se nedostavi. Zustava tak ztrata na vsech stranach, jednak ridici vozidel, druhak se snizuje dopravni obsluznost zbytecne blokovanymi vozidly.
Zdravim a drzim palce, aplikace je zajimava a diky obchodni politice podle me mate sanci uspet.
Co se tyce prav:
- osobní informace - analytiky pro anonymní měření závad
- řízení hardwaru - myslím čistě kvůli pořizování profilové fotky
Profilova fotka je podle me k nicemu, jak uz zminili predrecnici.
Anonymni mereni je trochu v rozporu s tim, ze chcete osobni informace.
Pokud potrebujete identifikator uzivatele, pri prvnim spusteni si aplikace vygeneruje GUID, ulozi ho na zarizeni a od te doby se identifikuje jim.
Úplně vpohodě - jak jsem psal před tím, narážíme na spoustu překážek a nebezpečí a bohužel tohle je zatím jediná nejbezpečnější cesta, jak to udělat, aby nás někdo zlibovůle "nepotopil" - opět jsem přeposlal. Fakt to nepůsobí dobře, ale stejně, kdybyste si přečetl VOP Apple nebo Google, tak to nebude o nic lepší. My jsme sice startup, ale o to víc jsme zranitelní.. Díky za pochopení
ano momentálně zobrazujeme maximum 12 nejblizsich ridicu, ktere v pripade potreby taxika poptate (ted jich v 15:52 je jich treba v praze celkem dostupnych cca 50 - do vecera to stoupne na takovych 120, coz je vic nez dostatek a roste to) - vetsinou dostanete tak 3-6 nabidek, ze kterych si podle hodnoceni, dojezdu a ceny. vyzkousejte az pojedete :-)
Ty terms of service jsem poslal na náš customer service ať na to mrknou co se s tím dá dělat - většinou to je spíš na naši ochranu směrem k sabotérům, kteří se občas vyskytnou. Máme konečně sílu zlepšit kvalitu taxislužby a to se bohužel mnohým nehodí do krámu :-)
"že nás odškodníte a ochráníte plně vůči jakýmkoliv nárokům a žalobám...v důsledku porušení VOP" - tady jsem přestal číst. Zaprvé je to nehorázné a za druhé po prolistování cca deseti obrazovek jsem teprve ve čtvrtině VOP.
Koukám, že volíte stejný přístup jako u oprávnění aplikace - vyhradíme si všechna práva, stejně nám to každý potvrdí.
(omlouvám se za rozsekání na 3 díly, redakční systém Lupy to bral jako spam)
"že veškeré osoby, které mají přístup k webovým stránkám a aplikacím L.I.F.T.A.G.O prostřednictvím Vašeho internetového připojení, jsou s těmito VOP obeznámeny a že je dodržují" - opravdu Vám nemůžu potvrdit, že všichni kolegové, se kterými sdílím připojení k netu toto znají a dodržují
Já bych to neodsuzoval. Až na technické problémy (viz výše) mi to připadá jako dobrý nápad. Momentálně mám kolem sebe 12 taxíků. Kdybych ale chtěl zkusit, za jak dlouho tu budou, musím odeslat poptávku a to by asi nebyli rádi :)
Ještě zkuste zapracovat na všeobecných podmínkách:
"vyvarujete se jakýchkoliv činností, o kterých jsme přesvědčeni, že jsou hanlivé nebo že by mohly poškodit naši pověst" - takže když napíšu článek, že Vaše aplikace pořád padá (jak naznačují některé komentáře na Google Play), poškozuje to Vaši pověst a porušil jsem VOP?
Zdravím Martine, pěkné zhodnocení z větší perspektivy :-) Ten denní cíl je vyloženě krátkodobý, nyní jsme na 50 jízdách a week-over-week šplháme o 50% nahoru, takže tam budeme i rychleji. V Praze je cca milion zakázek měsíčně, jako první "taxi apka" co překonala už teď kapacitní limit jednoho provozovatele si z toho realisticky zatím můžeme ukrojit tak 5-10%, což je zajímavější potenciál. Nicméně v takovém Polsku nejenže uživatelů je více, ale také vysoce nadprůměrně jezdí taxíkem :-) Držte palce a kdyby Vás to zajímalo, propojme se třeba na linkedinu a rád Vám povím více. Mějte se, Ondřej Krátký
Po delsi dobe zase projekt, ktery ma hlavu a patu. Nebudu hodnotit technicke zpracovani, ktere zde nekteri diskuteri pekne "proprali" - problemy s autorizacemi jsou mozna jen detskou nemoci, mozna s tim nic nenadelaji a hlavne, ruku na srdce, "normalnimu uzivateli" (= ne IT oriented) to asi bude uplne jedno.
Z business pohledu bych zminil nekolik veci:
- pokud poplatek za jizdu bude v CR +/- 1€ (25 Kc) a polovina pripadne na platbu affiliate, vyda to asi 15Kc za jizdu. Za 200 jizd denne (short-term objective) to vyjde na 90k Kc/mesic. A to je jen trzba, ne zisk - to vzhledem k investicim a nakladum vypada zvlastne
- podobna aplikace bude mit smysl (oproti klasickemu volani na dispatching) az ve chvili, kdy bude realne pouzitelna ve vice mestech - a tudiz bude mit vyhodu v tom, ze nebudu npr. muset hledat cislo taxi v Ostrave
- Cesky trh bude asi opravdu maly - predevsim vzhledem k jiz investovanym castkam + provoznim nakladum (20 vyvojaru neni malo)
- to affiliate sireni je zajimavy napad. Celkem originalni pro "app" v ceskych luzich a hajich. Kdyz uz nic jineho, alespon se odlisi od konkurence. A to v marketingu nikdy neni na skodu
- take byste se (v budoucnu) mohli zamerit na ruzne weby o cestovani atd. jako affiliate partnery + weby o Praze (a dalsich mestech) urcene pro zahranicni turisty (sice by to byli "jednorazovi" klienti, ale o to intenzivnejsi - nekolik jizd behem jejich city-tripu)
+ mozna by bylo zajimave nabidnout podobne reseni nejake vetsi firme jako firemni system pro volani taxi (npr. firmu se zahranicnimi klienty/konzultanty atd.)...
Kazdopadne preji hodne stesti.
V cizine mozna, ale v praze bych mavnuti ruky moc nedoporucoval.
Pokud neni objednavka v pocitaci dipecinku (a tudiz zpetne dohledatelna a zkontrolovatelna), nema nad sebou taxikar skoro zadny bic a jste mu v podstate vydan na pospas...
Jezdil jsem taxikem hojne od pulky devadesatych let a problemy byly na dennim poradku. Masove zavedeni pocitacu na dispecinky zhruba o deset let pozdeji se ZASADNE projevilo na cenach sluzeb, v podstate jsem uz od te doby zadny vetsi problem s cenou neresil.
V podstate muzu rict, ze pri objednavce pres dispecink si uz dneska skoro nikdo netroufne podvadet, temer vsechny podvody jsou u cizincu kteri dal bezstarostne mavaji rukou....
Zajímavé postřehy :-) V centru Prahy se stále odehrává většina byznysu, proto nám tak záleží na tom, aby právě tam byly největší dojezdy. Každopádně se nám kapacita odstředivě rozšiřuje, takže schválně vyzkoušejte, a kdyžtak mi napište postřehy - pokud často používáte taxíka, rád Vám tu jízdu zaplatím výměnou za zpětnou vazbu!
Alternativa k vlastnimu autu narazi nejen na taxi, ale dalsi druhy prepravy, ktere chceme agregovat. Cena taxi závisí na spoustě věcí, kromě kvality a spotřeby samotného auta také na dojezdových vzdálenostech - ty my snižujeme (uživatelé si u nás vybrají z dostupných taxíků z blízkého okolí), takže by se mohl snížit cena, aniž by to mělo dopad na rentabilitu řidiče. Dnes bohužel kolikrát musí jezdit za ceny typu 16-17, které jim při delších dojezdech sotva pokryjou náklady na benzín, natož aby jim zaplatili měsíční paušály co platí a údržbu auta (proto mimochodem má Praha taxíky v tak mizerném stavu). My tohle chceme trochu "zoptimalizovat" a dávat zakázky z blízkosti - bude rád zákazník i řidič.. Mějte se, Ondřej
Tak hádám, že tady Vás přesvědčí jedině naše výsledky. V nabídce je průměrně 5 řidičů, protože náš systém je realtime trh, který zobrazuje pouze lokální nabídky (tedy řidiče třeba do 10min dojezdu, podle aktuální dostupnosti). Zatím jen v Praze agregujeme přes 400 řidičů (většina z nich používá některý z dispečinků, s některým z nich spolupracujeme), kteří si chtěji slušně vydělat (jsou rádi, že zákazník má kontrolu nad celou jízdou). Nevím, jak bohužel můžete posoudit kvalitu řidičů, dokud jste se sám nesvezl :-( Pokud se nakonec svezete a budete nespokojený, rád Vám tu jízdu osobně proplatím. Nebo pojďte na pivo a probereme to :-)
Hmm, to je bohužel "bummer" - my tuhle službu poskytujeme zadarmo a abychom ji mohli přes GPlay distribuovat, musíme žádat o oprávnění pro relevantní práva. Myslím si, že do budoucna budou app-story dotlačené uživateli trackovat, jak se daná práva vlastně využívají a k jakým konkrétním věcem. Je to trochu širší otázka - např. jak má vývojář zlepšovat aplikaci, když nebude mít žádná (anonymní) data o jejím používání, crashes, atd? Pokud uvidíte, že jsme Vaši důvěru zklamali (což nehodláme), máte plné právo nám zkrouhnout hodnocení.. Každopádně díky a fajn den! Ondřej
Díky za nabídku, ale proplácet jízdu mi opravdu nemusíte, Jestli se někdy v dobré "náladě" rozhodnu tu APP nainstalovat, tak vám dám feedback.
Jak jsem už psal, nemám potřebu si instalovat něco na přivolání taxi, neboť zde v Praze nic takového není potřeba a i v cizině mi nějak připadá zvednutí ruky na ulici pohodlnější. A kdo jezdí často taxíkem, tak nějak moc cenu neřeší :)
Každopádně, ať se daří a hodně sil přeji.
Pomuze-li to ke zvyseni poctivosti taxikaru, tak to bude velmi uzitecna vec.
"v centru Prahy trvat podobnì krátce" - mno pokud shanim taxika, tak to neni zrovna v centru prahy, tam s dopravou problem nemam; kde problem mam je mimo centrum, kam pristaveni taxiku trva dele, nez prujezd prahou z jednoho konce na druhy (proboha proc?!).
"alternativou k vlastnímu autu" - tak to bude nutne udelat neco zcela zasadniho s cenou jizdy taxikem. to bych musel mit mnohonasobne vyssi prijmy, abych misto vlastniho auta pouzival v praze taxiky. Pokud by se to (alternitiva k vlastnimu autu) povedlo, tak bych mohl konzumovat alkohol ;-) (ostatne jsou zeme a mesta, kde je taxi zcela bezny dopravni prostredek, tak proc by to v praze neslo; ostatne staci opustit prahu, neni ani treba jezdit do ciziny).
Co do opravneni aplikace - neslo by to udelat take jako webovou aplikaci pres prohlizec?
Opravdu účelový pr článek, který mate spotřebitele. V nabídce je průměrně tak 5 řidičů ( jako třeba teď ) a to většinou ti nejhorší odpadlíci, které jiná taxislužba nevezme, když už se pokusíte taxi objednat, tak Vám většinou nepřijede. Myslím, že konkurence v Praze je dost dobrá a kvalitní, můžete si vybrat za nízkou cenu minimálně ze čtyř pražských aplikací, kde jsou kvalitní řidiči a vozy, krátké dojezdy a kvalitní zákaznické centrum se kterým můžete řešit případnou nespokojenost s řidičem. Investory taky nechápu jak mohou dát do podobné aplikace, která jde naprogramovat max za 3 mil 20 mil za malé podíly :(
Takové aplikace taky zásadně neinstaluji. Většina práv není potřeba a jejich zdůvodnění je přinejmenším dost chabé. Třeba foťák/profilovka - sice netuším, proč bych si jí do takové aplikace měl dávat, ale když už, profilový obrázek mám vyrobený už dávno a nebudu se fotit pokaždé znovu (možná je ale dost pipek, které se s nataženou rukou a našpulenou pusou rády pokaždé znovu cvaknou, těžko říct). Spousta další práv je ale už úplně přes čáru u aplikace, co mi má jen zavolat taxi. A to píšu i přesto, že jim mohu práva odmítnout. Bohužel předpokládám, že většina lidí nějaká práva vůbec neřeší, takže to tvůrci na počtu stažení moc nepocítí.
Ma to jeden hacek a tim je duvera. Jak mam verit, ze mi informace nebo zdroje, ktere aplikace muze mit k dispozici, nezneuzije? Zejmena v dobe, kdy ohledne ochrany osobnich udaju clovek nemuze verit ani bankam a byva zvykem, ze aplikace spise bezskrupulozne data uzivatelu cilene tezi. Hodne aplikaci se na muj mobil nedostalo pote, co jsem si precetl, jake chteji opravneni (mozna si casem nainstraluji na tohle nejaky firewall az uvidim aplikaci, co fakt potrebuji).
Tak to by mě moc zajímal Váš feedback - jestli často jezdíte a nás vyzkoušíte, tak Vám moc rád tu jízdu proplatím nebo pozvu na pivo :-) Když si zapnete naši apku, tak chceme abyste měli do 10s vždy aspoň 3 nabídky volných taxíků do pár bloků od Vás. Nedělám si srandu, máte tu jízdu na mě, dejte mi vědět třeba přes linkedin - bez uživatelského feedfbacku z Čech tu naši službu do zahraničí dotáhneme jen těžko :-) Mějte fajn den!
Dobrý den WSH, jsem spoluzakladatel tohohle projektu, zdravím! Bohužel jako u více mobilních služeb, které jsou propojené na offline služby je potřeba trochu spolehlivosti. Rád vysvětlím příklady:
- osobní informace - analytiky pro anonymní měření závad, abychom měli co zlepšovat
- telefonní hovory / zpoplatněné služby - tohle je kvůli možnosti volat řidičům z aplikace, nicméně zde ty práva nevyužíváme, protože jen redirectujeme na telefonní aplikaci (práva by teda měla být odejmuta ze seznamu)
- poloha - bez ní taxík neví kam má jet za zákazníkem, nejde odhadnout cena a další..
- síťová komunikace - komunikace o stavu objednávek, komunikace příjezdu vozu, tracking polohy řidiče, kontrolní taxametr a další hodnotné funkce na tom závisí
- řízení hardwaru - myslím čistě kvůli pořizování profilové fotky :-)
- úložiště - ukládání cache aplikace, pamatování si adres atd.
Teď veškeré oprávnění revidujeme - jsou tam alespoň 3 které už historicky vůbec nevyužíváme, takže máte relevantní dotaz. Až nás vyzkoušíte, tak nám písněte přes facebook nebo kontakt v aplikaci podněty/kritiku, určitě nám to pomůže - moc díky a držte palce!
Teď jsem našel úplně stejnou připomínku v komentářích Google Play s odpovědí:
"fotoaparát kvůli profilovkám, poslední aplikace kvůli kolizím v datových tocích s dalšími apkami (ty ovlivňují stabilitu aplikace),... Ten bluetooth prověříme. "
Pokud stabilitu řeší kontrolou poslední spuštěné aplikace, je to asi dost výmluvné.
Takže myšlenka asi dobrá, provedení zatím dost problematické.
K čemu si potřebuji pro objednání tága pořizovat fotografii? Kdo chce mít svoji fotku na netu bude ji už dávno mít v Google+, kdo si víc hlídá soukromí, nebude ji dávat ani do Liftaga.
Proč potřebuje přístup k výpisu hovorů? Ovládání Bluetooth? Spuštení aplikace při startu telefonu?
Je to samozřejmě primárně chyba Androidu, že neumožňuje práva aplikaci prostě odepřít, ale já jí je prostě přidělit nechci, zvlášt, když si přečtu v recenzích, že spoustě lidí padá a mám tudíž drobnou nedůvěru k její technické realizaci.
Taxi moc nepoužívám, ale aplikaci jsem chtěl vyzkoušet. Na Androidu mě ale odradilo množství požadovaných oprávnění:
Vaše osobní informace (Číst citlivá data v protokolech)
Telefonní hovoy
Systémové nástroje (...,správa rozhraní Bluetooth,..)
Zpoplatněné služby (Přímé volání na telefoní čísla)
Vaše poloha
Síťová komunikace
Řízení hardwaru (Pořizování fotografií a videí)
Úložiště (Změna/smazání obsahu karty SD)
a další.
Opravdu tohle všechno potřebujete? Na to, že to má sloužit jen k objednání taxíka je to na mě moc.