Z grantu často část peněz, coby režie, připadá pracovišti. Pokud si tedy bádáte, aniž by to stalo peníze, tak sice (zdarma) využíváte infrastrukturu svého pracoviště, ale skoro nic (ve finančním smyslu) mu za to nepřinášíte. Výzkum, který na sebe váže velké granty, přináší peníze celému pracovišti a živí tak i ty projekty, které "nic" nestojí.
IMHO tento projekt pouze potvrzuje úpadek českého školství, kde působí převážně lidé kteří by se v soukromém sektoru neuživili, neschopní reflexe, hrající si na vlastním písečku, a masírující si ego tituly před a za jménem ;) Tak trochu potvrzení rčení, kdo umí ten to dělá, kdo neumí ten to učí ...
A bohužel také nesmyslnost dotací, grantů, které lze získat na kdejakou hovadinu, ale pokud chcete zkutečně něco zkoumat, máte smůlu ... Obávám se že to není první, ani poslední, projekt tohoto typu a také toho že české vysoké školství je v kvalitě daleko horší než tomu bylo před deseti lety. Holt neviditelná ruka trhu, mecenáše nepotkáte, a granty jsou jediný způsob jak si vylepšit příjem ... Kdo může ten uteče.
Jste naprosto mimo mísu. Pravicové vlády po Paroubkovi podporují školství tak, že rozpočty jsou zkrouhnuty na 33% toho, co bylo před deseti lety. Jediný způsob, jak si pracovníci zajišťují platy je práce na debilních projektech, místo výzkumu. Tak ať na nich dělají!
K čemu pak asi bude to školné Mr. saláta Kalouska? Žeby přenést náklady na financování VŠ ze státu na rodiče, jak tomu je s "reformou zdravotnictví"?
A potom p. Nečas nabídne Obamovi "odborníky v materiálovém inženýrství" a po dvaceti letech tradice řádění ve školství postaví jeden výzkumný ústav na zelné louce.
A média v ČR o všem sprostě lžou. Tak ať si na těch přitroublých projektech dělají. Přeci se v tom bordelu nebudou snažit...
Realita je jeste horsi, nez tusite.
Vyzkoumate-li neco jen tak, aniz by to stalo penize, jste podle hodnoceni nula a vyzkum byl k nicemu,
Spotrebujete-li na stejny vyzkum tuny penez z nejakych grantu, jste king, a vyzkum je chvalen.
Takova je bohuzel realita. Smysl mi to nedava, nepochopil jsem to, jen jsem to po nekolika letech doktorskeho studia vzal na vedomi.
asi tak, to samé je na středních školách, kdy podle klause nejlepší ministr školství Dobeš nutil učitele středních škol jezdit po nesmyslných školeních, jinak si o fin. bonusech mohli nechat zdát.. že ta školení znamenala přesun peněz z jejich výplat do kapes firem školení provádějících asi netřeba zmiňovat, užitečnost nulová až záporná a peníze, které mohli nalákat odborníky do školství si vydělalo pár vyvolených..
a k těm evropským dotacím.. tato vláda se snaží vzbudit dojem, že to je vina EU, jen se tak trochu zapomíná, že EU nám ty dotace pozastavuje právě pro jejich neúčelné čerpání a korupci