Já si taky kupuji audio/video a texty v ceně pár tisíc za měsíc, ale jde o to, že kdyby vláda dala jen na producenty, kde největších je ani ne deset na celém světě, tak mám jak za komunistů LPčka/CD v ceně poloviny platu. A právě proto by jsi měl chápat tyto diskuse.
Oni chtěji kriminalizovat stahování obsahu, které teď může člověk provádět zadarmo.
Já osobně mám ten názor, že svobodný (a tím myslím i zadarmo) přístup k co nejvíce informacím žene vývoj dopředu (i když je to spojeno s negativním finančním efektem pro producenty).
Nevim o tom, ze by mi nekdo chtel vzit pravo nakupovat hudbu a stahovat z volne sirenych nahravek. Jedine, proti cemu se bojuje, je nelegalni sdileni a s tim ja problem nemam.
Jak rikam, sleduji satelitni vysilani zadarmo, kvalitni vysilani Deluxe Music a kdyz se mi nahodou omrzi, naladim cokoli jineho vcetne internetovych radii nebo satelitnich radii. A co chci, to si koupim za par dolaru na webovych strankach interpreta, ktery se mi libi. PayPalem anebo kreditkou. Preferuji LP nebo CD.
Neboť nestahujete a opatřujete si hudbu a filmy jen legální cestou, patříte mezi pár procent zdejších návštěvníků kterých se tato problematika netýká?
Tak proč tu k čertu blábolíte nesmysly a nevyjadřujete se k něčemu co se Vás týká/zajímá Vás. Komerční hudbu poslouchá většina populace (je to divné že mainstreemovou produkci poslouchá většina populace, ale ty lidi jsou prostě divní /sarcasm off). A kvalitní filmy zadarmo? Nepíšete sem náhodou ze Severní Koreje?
Prispivam sem, protoze je to pro me zabavne sledovat tu zavislost na tech tunach obsahu, co kazdorocne vyprodukuje zabavni prumysl. Kvalitni filmy lze koupit dnes za par korun v trafice nebo je mozne si zajit do kina nebo do pujcovny nebo koneckoncu to vysila nekdy i TV. Jak rikam, nechapu potrebu stahovat nejaky nelegalni obsah z netu. Kazdopadne, showbyznys vas ovecky dostal presne tam, kde Vas chce mit: porad ty jejich veci chcete :-)
P.Žikovská: "Obecně lze říci, že všechny soubory s hudebními soubory, které jsou prostřednictvím internetu šířeny bezúplatně, jsou na internet umístěny bez souhlasu majitelů práv a jsou tudíž nelegální. Z tohoto pravidla existují výjimky, jako jsou například reklamní skladby, které jsou na internetu šířeny bezúplatně se souhlasem majitelů práv. Jedná se však o skutečné výjimky."
Pořád máte ještě pocit, že se Vás to netýká, a že je to vlastně hodná holka?
No, par jich bylo, plus neco v Levnych knihach. Ale jinak naprosty souhlas, mensinove/kvalitni(pro tu mensinu) veci legalne poridit v 99% pripadu vubec nelze. Takze myslim, ze jediny perspektivni model je liberalizace a nejaky +- dobrovolny platebni kanal +-primo k drzitelum prav. Ja vim, jsem naiva.
Co znamena "tady"? Internet je mezinarodni medium, takze me nezajima jestli se neco da nebo neda koupit v CR :-), dnes uz je to prece uplne jedno. Hodne nakupuju v cizine, a krome obcasnych problemu typu "US delivery only" nebo cizojazycnych webu v jine reci nez ENG nemam zadne problemy.
Fajn, mam radost ze uz dopredu vis, ze nesdilis me nazory ohledne kvalitnich filmu. A to jsem prosim jeste ani nenapsal jmeno ani jednoho z nich LOL
Jake bludy vyklada nejaka pani z podivne firmy v bezvynamne zemicce kdesi v Evrope me vubec nezajima :-). Krome toho mp3 moc nekupuju, davam prednost starym dobrym mediim (CD, LP) a pochybuju, ze vlastni dilo umistene autorem na web bude nekdy kriminalizovano :-)
Souhlasím s Vámi že se stahují hlavně nedostupné filmy, seriály, anime, ... Ale na netu nejde ani tak moc o filmy. Velká část lidí si filmy raději půjčí na DVD, než aby sledovali 700 MB .avi, které kvalitu přeci jen postrádá. Na běžný up/download (zejména upload) 4,5 GB DVDs nemá většina světa kapacity (vyjímkou bude Japonsko a Korea). A mít internetové připojení za 600 Kč/měsíc, aby si člověk stáhl 4 DVD, je kapku nesmysl, když si jedno může půjčit za 30 - 50 Kč.
Absolutně jiná situace je u hudby, kde je mnohem levnější a jednodušší si stáhnout mp3. Je to rychlejší než dojít do obchodu (mnohonásobně), cenově neporovnatelné a normální uživatel nepozná rozdíl mezi CD kvalitou a mp3. U hudby není racionální důvod ke koupi či půjčení originálu. Neboť tohle dojde každému, kapely pomalu ale jistě získávají více peněz z koncertů než z prodeje desek. Což se samozřejmě silně nelíbí hudebním nakladatelstvím.
Kvalitní filmy lze skutečně koupit za babku v trafice či ve zlevněných knihách. Ale jsou to filmy které už byly minimálně třikrát vysílány v TV.
Tady znamena v ČR, nevidim duvod, proc bych mel nakupovat v jinem state.. Kdyz to sem nikdo nedistribuje, znamena to, ze si to neporidim? Ale ano, poridim.. stahnu to ZADARMO z interneru a jsem stastny jako blecha, ze jsem to vubec sehnal.. Ostatne, nakup v zahranici zas tak trivialni neni. treba pro nekoho kdo neovlada cizi jazyk je prakicky nemozne si touto cestou neco poridit.. ze je to jeho problem, kdyz neumi rec? Mozna.. Ale me taky pak nezajima, jak vydavatelsvim a "umelcum" klesaji prijmy.. Je to jejich problem! Jsem pro svobodu na internetu!
a) nevim jake kvalitne filmy se tobe libi a proto jsem se na to ptal uz v predchazejicim prispevku
zato ale
b) vim jake kvalitne filmy davaji v kinech a v televizi a opravdu se mi nelibi a za drtivou vetsinu z nich bych nedal ani petnik, to mi ver.. O hudbe to plati dvounasobne..
Tak se nam pochlub, co sis tak kvalitniho za par korun posledne z trafiky pritahnul.. :)
Ja jsem taky pro svobodu a proto nakupuju (nejen) hudbu a filmy zasadne v cizine. Je to obvykle levnejsi a sezenu vetsinou vsechno co chci. Treba jsem chtel mit ve sbirce film 12 rozhnevanych muzu (12 angry men), zde to proste nevyslo, jen kdysi na VHS. Tak jsem to musel koupit v cizine. No a taky jsem si z nostalgie zacal kupovat Laser Disky, dnes za par dolaru kus, casto i 1 dolar za film... Nechapu, proc to k nam nikdy nedorazilo.
A ty filmy na DVD z trafiky: Pribeh Alvina Straighta od Lynche, Farinelli, Match Point od Woody Allena, Volver od Almodovara, ...
Kdo si chce pujcovat, nebot si potrpi na obrazovou kvalitu, prosim, nic proti tomu.. Ja se spokojim i s nizsi Divx kvalitou, nebot mi to proste staci.. Kapacity na stahovani v DVD kvalite nebo dokonce v HD kvalie v soucasnosti ma Japonsko, Korea ale tlaci se to uz i sem.. podivejte se na stranky Orange.sk na jejich fibernet.. 12Mb za 600sk? Tomu rikam vyhodne pripojeni.. Mohlo by to byt i u nas, nebyt monopolneho jednani UPC, ktere skoupilo konkurenci a ted nema potrebu vybudovat optickou sit - naco, kdyz ta stavajici metalicka preci staci a sype porad dost..
Jinak vcelku souhlas..
o filmy z trafiky fakt nemam zajem, omilaj je v TV v dostatecnem poctu repriz/rok..
To jsem zapomnel: ty filmy z trafiky co jste jmenoval nahodou dle meo nazoru kvalitni jsou, ale.. kolik jich mesicne vyjde? a jak to sledujes? Ja treba kolem trafiky nechodim, TV a radio nesleduji, ani nevim ze vysli.. Obcas postrehnu mnoho let stare tituly jako smolikovy, major zeman a podobne..to nemyslis vazne, ze mam byt na toto odkazan..
Mě od stahování filmů hodně odradila Troja. Stáhnul jsem si dvě CD a ten film byl ve španělštině :-) (stejně stál za houby :-) ). Pro mě je jednoduší si skočit do půjčovny, za 30 Kč si půjčit film a doma si ho stáhnout. Na divx se na to dá koukat, ale za DVD kvalitu si rád připlatím.
vite, kdyby stazeni filmu stalo 5-20korun, mozna by to taky jinak vypadalo i u mne.. Do kina chodit nebudu, ale tam je dle meho nazoru potencial pro prumysl vytriskat penize z lidi, preci jenom novinky byvaji tezko sehnatelne a zpravidla ani v ne nijak oslnive obrazove ci zvukove kvalite..
Ale u hudby si stojim za svym.. prodavat jednu a tutez muziku (stejne CD autora) leta ci desetileti, to je dle meho nazoru amoralni! Pekne koncertovat, od stace k staci, jak tomu vzdy bylo, nez prumysl udelal z hudebniku milionare..
No tak ja to sleduju...proste kazdy den cestou do prace projdu kolem trafiky :-) a taky jsou myslim weby, ktere jsou na sledovani filmu zamerene. Je to pro me proste jednodussi a lepsi nez lovit cosi nekde na internetu. Takhle mam original a za par korun. Co je problem, jsou casto filmy z ruznych tech filmovych festivalu. Ale i tam uz se casy meni k lepsimu.
12 Angry Men u nas opravdu nevyslo.. Mam to doma jiz par let stazeny i s titulky.. Ze bych kvuli tomu chtel do ciziny nebo lustit stranku v cizim jazyce, to opravdu ne.. Taky ne kazdy muze platit po internetu, ne kazdy má treba ucet v bance.. Nebo i tito lide maji smulu?
porad se na to divate jenom ze sveho uhlu, internet je pro masy a co na nem najdete, svobodne si to tam stahnte.. nechapu proc ti tato myslenka je tolik proti srsti.
tak me napadlo.. Tech 12 rozhnevanych muzu mas v cestine nebo alespon s ceskymi titulky? pokud ne, zase je to jenom vase induvidualni reseni, ktere stejne pro vetsinu ostatnich uzivatelu neni schudne..
To je samozrejme vec nazoru a v tomto pripade si myslim hlavne vec zkusenosti.. Kdyz jsem kdysi zacinal poprve stahovat filmy, stalo se mi to casto, ze obsah byl troch jiny, nez jsem cekal.. at uz kvalitou ripu nebo samotnym obsahem filmu (ta spanelstina by byla fakt problem).. Ale dnes uz lze stahovat opravdu docela pohodlne, rychle a stazeny obsah zpravidla odpovida tomu co jsem si pod tim predstavoval - tedy je to to, co jsem skutecne chtel..
navic jsem pohodlny clovek.. nechce se mi nekam pro film chodit a uz vubec se mi s tim nechce chodit znva zpatky.. Nez bych tam dosel, mam doma ten titul 2x rychleji..
ale ja jsem pro svobodu a kdyz vam pujcovna vice vyhovuje, plne vas budu respektovat.. Ocekavam ale podobny respekt vuci memu chovani od jinych.
Tak treba namatkou Terminator 2 za 39.- Kc priloha u novin. Nebo v USA za dolar na laser disku. Ale je pravda, ze ten film uz ma vic jak 10 let, ale je spousta jinych filmu, uspesnych v kinech a dnes uz jsou jako priloha novin.
Nevidim teda problem kupovat si filmy co dnes vychazeji jako priloha novin vetsinou v cene 29 - 50 Kc, vychazi tam spousta hitu. To zbyde i na vic nez ten rohlik :-)
1) nehaň ČR :), sice s tebou souhlasím (EU rules), ale nelíbí se mi to :)
2) vlastní skladby se dnes už kriminalizují, asi měsíc tomu, jsem tady vložil, že autor hudby a textu nesmí dát podle jednoho zákona na Internet kvalitnější hudbu, než je datový tok xxkb, a nesmí provozovat internetové rádio s vlastní tvorbou, pokud nebude platit měsíční poplatky našemu svazu hudebníků, takže se už vesele kriminalizuje.
Filmy jako příloha jsou fajn a taky je spousta lidí kupuje, ale člověk musí čekat, až vydají, co chtěl vidět. Na netu si najde skoro cokoliv a nemusí čekat několik let, až to bude možná v trafice. Většinou je to tak, že si to člověk stáhne, a až to vidí někde levně, tak si to ještě koupí.
Nelegalni a jen kopie. Samotne vyhledani, stazeni a vypaleni zabere vice casu a prostredku nez je cena DVD v trafice. Tolik casu na takovou legraci zase nemam :-)
Jak rikam, kdyz neco moc chci, tak si to proste koupim na Amazonu nebo treba na eBayi. Nebo zajdu do pujcovny, ale na to vlastne nemam vetsinou cas. Kazdopadne z internetu nestahuju a nesdilim :-)
Občas v trafice něco koupím, ale první, co udělám, je, že si to zkopíruji, pochopitelně bez regionů, bonusů a reklam. Zajímá mne film a ne bláboly o tom co se smí a nesmí a co je nejlepší žrádlo pro psy!
Nechme stranou debaty o legálnosti nebo nelegálnosti, pozastavil bych se spíš u toho "jen kopie". Není zrovna málo případů, kdy je "jen kopie" lepší než originál. Připadá mi docela na hlavu postavené, když jsem já, zákazník, trestán za svou poctivost regiony, nepřeskočitelnými varováními před pirátěním, nepřeskočitelnými reklamami, ochranou proti kopírování (ať už zálohám nebo převodu třeba do přenosného zařízení) apod. Ten, kdo si film zkopíroval, tohle řešit nemusí, protože jeho "jen kopie" těmito vymoženostmi netrpí.
U softwaru je to mimochodem ještě horší, tam výrobci evidentně platící zákazníky přímo nenávidí a snaží se je zapudit všemi prostředky. Neříkám, že to je omluva pro nelegální kopírování, ale rozhodně mi to přijde podivné.
a ještě na okraj ohledně těch ohraných klasik, kterou jdou v TV "každou chvíli", jak zde někdo psal. Nevýhodou je, že nejdou v době, kdy bych se na ně chtěl já nebo manželka dívat. Hlavně manželka si zvykla u podobných filmů žehlit - nemusí je moc sledovat, už je zná a je to pro ni příjemná zvuková kulisa. Pak jsou i tyhle klasiky typu Dívka v modrém, Eva tropí hlouposti či Krakonoš a lyžníci, celkem vítány. Před časem jsem to pro ni stahoval z TV do divx, ale za tuhle cenu DVD na stánku už mi ta práce za to nestojí.
Prave v tehle vasi premise je skryt problem, ktery se tu hlavne resi - jak by ta prava mela byt definovana, jaky by mela mit rozsah. Vy to berete jako danou vec, ze jsou takova, jaka urcil zakon, zatimco tady se diskutuje nad tim, jestli je ten zakon spravny (moralni, eticky, ... doplnte si sam) a jake jsou motivace k jeho vzniku.
Myslim, ze namitka, ktera padla o neco vyse, tj. ze hudebni dilo je dilo jako kazde jine a melo by tudiz byt odmenene pouze jednorazove (pricemz dalsi kontinualji zisk si muze interpret nebo skupina vytvorit koncertovanim), je naprosto na miste. Ta "prava", ze kterych vychazite, jsou totiz do urcite miry disriminacni (bodejt by ne, kdyz byla vylobovana).
Ta námitka hlavně vůbec nebere ohled na ekonomické skutečnosti. Pak samozřejmě argumentuje výrobou aut a já nevím čeho ještě, co má ekonomické podmínky úplně jiné než "výroba" hudby, čímž jenom dokazuje, že namítající neví, o čem mluví a plácá blbosti.
Vemte si třeba to auto: Jsou u něj nějaké fixní náklady (na vývoj a podobně), ale stěžejní část tvoří náklady variabilní (materiál, práce dělníků apod.). Za takové situace může mít docela dobrý smysl vyjít z těch variabilních nákladů a podle nich určit cenu.
U hudby (a taky třeba software) je to úplně jinak. Variabilní náklady (ta trocha plastu, ze kterého se vyrobí CDčko, jeho vylisování, doprava do obchodu apod.) jsou prakticky zanedbatelné, naopak fixní náklady (vymyslet hudbu, vymyslet slova, celé to nahrát) jsou obrovské. Pokud chci z nákladů dojít k ceně, musím zákonitě vyjít z těch podstatných fixních nákladů; pokud vyjdu ze zanedbatelných variabilních nákladů, dojdu samozřejmě k úplné blbosti.
Pokud byste chtěl příměr ze světa mimo "intelektuální zboží" typu hudby nebo software, zkuste třeba těžbu ropy. Tam jsou taky obrovské fixní náklady na začátku, zatímco variabilní (na jeden vytěžený barel) už jsou podstatně nižší (až relativně zanedbatelné). Asi by nikoho nenapadlo argumentovat, že "ropa by měla být zadarmo, protože jednou jsme zaplatili geologický výzkum a těžní zařízení a teď už to teče samo a zadarmo". Tak proč principielně tutéž argumentaci používat u hudby?
Ano, s tím bych souhlasil: Zkrácení absurdně dlouhé doby platnosti autorských práv podporuji. Můj příspěvek byl zaměřen proti té zcela nesmyslné argumentaci o "zaplatit jednou".
ta argumentace "zaplatit jednou" není nesmyslná nebo si snad myslíte, že pokud si budu chtít písníčku koupenou na DVD i s videoklipem, nahrát na CD pro přehrávač a potom v MP3 nahrát do telefonu, mám jeste dvakrát zaplatit?
"tj. ze hudebni dilo je dilo jako kazde jine a melo by tudiz byt odmenene pouze jednorazove"
Tohle je myslím celková myšlenka, o které se tady bavíte.
Jde o to, že se na to díváte ze zaměstnaneckého úhlu pohledu, jenže vy jste jen "námezdní síla". Dostanete zaplaceno jen jednou, ale zapomínáte na to, že dílo, které vytváříte není vaše ale vašeho zaměstnavatele. A ten ho vlastní navždy (tedy relativně navždy, do dalšího komunistického převratu v případě nemovitostí a měny v případě peněz).
Takže autorská práva by měla správně platit navždy, a měly by je dedit potomci (či někdo jiný) do konce světa.
Tak by to bylo myslím spravedlivé z hlediska práva.
Mimo téma: jak jsem psal naprosto jiný pohled mám z hlediska vzdělání, kdy je lepší, když je vše zadarmo (což nevylučuje aby to někdo vlastnil) a každý vlastní všechno.
Opravdu zajímavé vlákno, je radost se nad tím zamyslet :).
Normální uživatel který poslouchá muziku na plastových bedýnkách za 1000 Kč rozhodně nemá šanci poznat od sebe CD a mp3 (pokud ta mp3ka nemá 32kb a méně). A naopak nenormální uživatel, který má doma pořádnou aparaturu někdy skoro nepozná na návštěvě u normálního uživatele známou skladbu i pokud by náhodou hrála z CD.
Já samozřejmě nechci platit ani jednou a chci vše zadarmo, a ještě aby mi každý platil.
Když se nad tím člověk ale zamyslí, tak je to myslím udělané dobře, jak je to teď. Tedy, že je k těmto "věcem", kde základ není hmota, ale text, hudba, video či co přidána licence a zákonná regulace. Jinak to snad ani regulovat nejde.
Pak zbývá jen doufat, že to vyřeší trh a věci se "špatnou" či nepřátelskou licencí k uživatelům prostě pojdou.
Já osobně jsem už napsal jak na BMG, tak na EMI, když mi prodali nepoužitelné CD s ochranami a pěkně jsem jim to "nandal" a upozornil, že jestli se to bude opakovat, tak u mě končí.
A jak by jsi to řešil ty?
Problém je, že v poslední době je hodně věcí nehmotných, a ve fyzickém světe má jen své "nosiče", přece s knihou nebudu nakládat jako z kilem papíru, jde o tu informaci ve všem.
Stejně Internet dal všem na prdel :), tam trh a svoboda jede na plné pecky, díky za něj, jsem rád, že jsem se narodil do jeho věku, za komunistů bych byl neštasnej :), asi bych emigroval.
Máte (teoreticky) možnost si koupit různé licence podle různého zamýšleného použití a za různě odstupňovanou cenu: Pro jeden poslech na jednom konkrétním zařízení zřejmě levněji než univerzální licenci pro poslech v libovolném množství na jednom zařízení; pro libovolné množství poslechů na libovolném zařízení to bude ještě víc. Atd.
Opravdu by se všekna práva co mám já měla dědit na moje potomky? A jakou měrou když já sem jeden a potomci třeba 4?
Myslím, že by bylo spravedlivější, moje práva s mojí smrtí skončila
také bych nejradši za nic neplatil, je ale pitomý, že by nikdo nechtěl platit ani mě a to by mě štvalo, tak také platím :-)
S tím postupem v pripade neprehratelnych CD souhlasim, postupoval bych stejne, ted si pred kopi poradne prectu obal, abych si nenabehl.
Ty licence jsou hezka myslenka, ale obavam se, ze pri uvedeni do praxe by to byla takova silenost, ze by na to kazdy kaslal.
Njede mi o dědění majetku, ale o dědění práv. Pokud já mám na něco právo neznamená to, že po mé smrti to zdědí nekterý člen rodiny, to právo prostě zanikne, ve většině případů, pokud se nebavíme o královstvích a podobně :-)
Podle mě jsou informace (filmy, texty, programy, hudba), věc jako jakákoliv jiná, a tak by se, z právního hlediska, měly dědit donekonečna, jako běžný fyzický majetek, nevidím v tom žádný rozdíl.
Samozřejmě můj pohled na věc z čistě vyučovacího hlediska (aby se zrychlila evoluce) je úplně opačný, v tom případě by mělo být všech a vše zdarma.
Holt dva pohledy :), však výsledkem je kompromis, jako obchodník bych chtěl právní přístup a jako člověk vše zdarma a bez licence.
Zni to celkem rozumne, akorat mi prijde, ze vas presposledni a posledni ostavec si vzajemne odporuji. V tom predposlednim spravne vysvetlujete, jak u zbozi typu hudby nebo software, jsou stezejnimi fixni pocatecni naklady, tedy de facto podporujete moji tezi, ze autot by mel byt odmenen pouze jednou (s poznosti pripadnych bonusu v pripade vetsi prodejnosti nez byla ocekavana, jako je to napr. u nekterych sportovcu - fixni rocni plat + bonusy na postup do nejake souzeze, za goly v sezone apod.). Vedle autora (umelce) je tu jeste studio/producent, kteri samozrejme maji i nasledne vyrobni/distribucni naklady, takze jejich "odmena" by mela mit i kontinualni slozku. Kazdopadne tato je vyrazne mensi nez pocatecni naklady, takze cena hudebnich nosicu by mela po nejake dobe vyrazne klesnout. U nekterych opravdu o neco klesne, ale nic dramatickeho, jine zase zmizi z trhu, ale velka spousta se o po letech prodava stejne draho, ne-li draz.
V poslednim odstavci v kontrastu s tim argumentujete cenou ropy - ano, ta je do jiste miry take umela a u jiz zavedeneho vrtu temer nijak neodrazi provozni naklady. Takze cena je urcovana umele dle reakci trhu a da se snadno ovlivnovat tezebnimi kvotami, resp. politickymi metodami. U ropy je tu vsak oproti hudbe jeden podstatny rozdil - jeji zasoby klesaji, takze narust jeji ceny (i navzdory prubezne klesajicim tezebnim nakladum na jeden barel) lze do jiste miry ospravedlnit. U hudby vsak prostor pro podobne ospravedlneni nevidim.
Nepodcenujte plastove bedynky za 500 korun. mp3 na nich od CDcka poznate bez potizi - v mp3 totiz chybi urcite (tiche) kmitocty a vetsina plastovych bedynek je pritom schopna je reprodukovat (jina vec je kvalita reprodukce).
Slyšel jste vůbec nějaké plastové bedýnky za 500 Kč ? Zatímco v mp3 chybí vybrané tišší frekvence, které jsou zamaskované aktuálně hlasitějšími a člověk je tedy stejně neslyší (to je princip mp3 a obecně ztrátové komprese zvuku), u levných počítačových bedýnek chybí celá zvuková pásma, respektive frekvenční charakteristika je tak nevyrovnaná, že není neobvyklé potlačení basů a výšek i o 20 dB a to ještě nepravidelně.
Osobně si pamatuji situaci, kdy jsem u kamaráda zaslechl známou písničku a to že je to píseň kterou znám jsem pochopil asi až minutě, jak moc zněla jinak.
toto je vždy jen problém legislativy. v kapitalizmu je osobní
majetek nedotknutelný tedy proč ne autorská práva. majetek je majetek ať hmotný nebo nehmotný. takže dědit. v dědickém řízení je jedno kolik je dědiců.
Nechapu clanek a nechapu ani diskusni prispevky. Pripada mi to cele spatne - cely tenhle zabavni prumysl je smesny, smesna je iniciativa "postizenych firem" a nemene smesne jsou i snahy uzivatelu porad prekonavat nejake nastrahy v pristupu k obsahu. Proc to delate? Copak mate vsichni tolik casu na stahovani a sledovani vsech tech filmu a hudby? Pripada mi trapne byt konzument za tohoto stavu. Konzument = otrok. DVD jsou dneska za kacku na kazdem stanku, komercni hudba co hraji v radiich to je ztrata casu poslouchat a za kvalitu od malych labelu si rad zaplatim na originalnim nosici. Satelitnich TV a rozhlasovych stanic zdarma je spousta a tyky umelcu, kteri se mohou pretrhnout, aby Vas necim zaujali - zadarmo. Tak kde je k***a porad problem??
Prave ze ty diskuse moc nechapu. Tak fajn, nekoupim nic od EMI, Sony music, BMG atd ani nevim jak se vsichni jmenuji. No a co? To co nabizeji, nechci a to ani zadarmo. A kdybych nahodou neco nekdy chtel, tak si to proste koupim :-) Porad nechapu, kde je vlastne problem ?! Je skoda, ze lide jsou otroci zabavniho prumyslu. Staci se jen podivat kolem... Alternativ je prece spousta, na celem svete.
Takze jeste jednou: nedivim se, ze vlastnici prav chteji kriminalizovat obsah, na ktery maji prava. Jen se divim uzivatelum, proc se na ten obsah uplne nevykaslou nebo proc nevyuzivaji legalnich cest, kterych je spousta a casto zadarmo.
Problém je v tom, že teď máme jistá práva (na svobodné stahování audio, video, textu) a ty nám chtějí vzit.
Situace v které žiješ je kompromis, a kdyby nebylo těchto diskusí, tak můžeš poslouchat jen Karla Gotta, který bude vysílaný na jednom rozhlasu, a jedné televizi nonstop a nic jiného.
Buď rád, že je ještě spousta lidí, kteří ztratí část svého života tím, že bojují proti omezování práv.
Já to respektuji, ale výrobcům oněch filmů to moc nejde pod vousy a já se jim ani moc nedivím :-). Ať se to okecává jak chce, tak to krádež je. Nicméně, předpokládám že na podobné námitky se nám v hlavě objeví Benderovo "Kiss my shiny metal ass" ;-)
Ale jak jsme psal, podle mě problém s p2p sítěmi má spíše hudební průmysl ...
Buď jste blb a nebo snob. To není ani tak urážka jako spíše konstatování.
1) Lidé uvažují racionálně. Než aby něco sháněli v cizině, raději si to stáhnout když to je dostupné
2) Poštovné + balné dokáže věci kapku prodražit
3) 90 - 95 % lidí v životě nevidělo Pribeh Alvina Straighta od Lynche, Farinelli, Match Point od Woody Allena, Volver od Almodovara a ani neuvidí. To co chtějí je Shrek 3, Hvězdný prach, ... . Tyhle filmy za dolar nedostanete, minimálně 10 let.
Uvědomte si, že když je člověk student, tak všechny peníze co má prochlastá a procestuje. Když z toho vyroste, pořídí si hypotéku, dítě a peníze zase nemá. Samozřejmě, existuje 5 - 10 % lidí kteří nemají finanční problémy a mohou si věci kupovat bez rozmýšlení. Pro zbytek je volba - Buď budu týden jíst junior s rohlíkem a koupím si film nebo si nekoupím film a budu jíst jako člověk a nebo si ten film stáhnu a zároveň si nebudu ničit játra a ledviny juniorem
Fixní náklady jsou sice obrovské, ale pořád jednorázové. A naopak, současná doba ochrany práv mnohonásobně překračuje jakoukoliv rozumnou časovou lhůtu.
Máte snad dojem, že ty fixní náklady jsou natolik obrovské, že je nutné chránit je ještě sedmdesát let po smrti autora? Máte snad dojem, že z prodeje desek Beatles jdou ještě dnes splátky na nájem studia v Abbey Road? Fixní náklady jsou už dávno zaplacené, část skupiny mrtvá, druhá část skupiny senilní, ale desky jsou pořád stejně drahé, nebo i dražší. To už nejsou fixní náklady ani opodstatněný zisk, to je bohapustá nenažranost současného majitele práv.
Jsem pro to, aby se ochranná lhůta skrouhla řekněme na deset let u hudby, na dvacet u filmů a knih. To je dost času na to, aby se zaplatily jakékoliv fixní náklady a aby si autoři ještě přišli na slušný zisk. Pokud někdo není schopen na díle vydělat za deset nebo dvacet let od prvního zveřejnění, stejně nemá v oboru co dělat.
Tyhle starší filmy jsou na Amazonu často tak levné, že je pohodlnější koupit si je a kapacitu linky obětovat radši na něco, co nemají ani na Amazonu.
A pak: když máte v polici pod televizí výběr světové kinematografie, který se u nás nikdy nevysílal a vysílat nebude, dělá to úžasný dojem na mladistvé intelektuálky. :)
Ano, zákonem prosazovaný monopol je amorální za všech okolností.
Pokud chce člověk řekněme Shreka III, je odkázaný na monopolního dodavatele Shreka III, protože od nikoho jiného si toho Shreka III nemůže koupit levněji. A tady pozor, přichází konkurence monopolu, přichází pirát se svou neodolatelnou cenou 0,- a zákazník má rázem na výběr: zvolí si Shreka III zadarmo v nižší kvalitě, nebo za plnou cenu s bonusy, strakatým přebalem a dalšími spotřebitelskými benefity? To už si musí každý rozhodnout sám. Klíčové je to, že zčistajasna existuje konkurence a oficiální distribuce se jí musí přizpůsobit, takže ten, kdo je ochoten zaplatit plnou cenu, dostane za své peníze víc, než by býval dostal, kdyby žádná konkurence nebyla.
Zvlastni.. mne se filmy v Tv, kine, ci pujcovne a hudba z TV a radia zda byt stejne tak nekvalitni, jako tobe ta na interneru.. Mozna sis neuvedomil, ze na interneru lze najit audiovizualni obsah, ktery tady koupit proste nemuzes - neni.. Chce-li pak nekdo kriminalizovat me chovani (ano, priznavam ze stahuji), mam na nej jasne utvoreny nazor uz ted..
Mimochodem, ktere kvalitni filmy lze koupit v trafice za par korun? Myslim ze jenom takove, ktere za kvalitni povazujes ty.. Nezobecnuj laskave svuj nazor, ja ten tvuj rozhodne nesdilim..
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).