Vlákno názorů k článku Aleš Ptáčník, Centralway: nejsme běžci krátkých tratí od netspring - Domnívat se, že vzbuzení zájmu o vstup rizikového...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 7. 2007 17:13

    netspring (neregistrovaný)
    Domnívat se, že vzbuzení zájmu o vstup rizikového investora do firmy se děje prostřednictvím zaslání emailu je neskutečně naivní.O.S.
  • 2. 7. 2007 5:16

    Jarek
    Podle vás anonymů to možná je naivní, já však vycházím nejen ze svých znalostí trhu, ale i ze své více než 16 leté obchodní praxe a více než 1,5 milirdového obratu mých, či mnou řízených firem.

    Má poslední osobní schůzka se zahraničním internetovým investorem kótovaným na burze započala právě několika e-maily, co k tomu dodat?
  • 2. 7. 2007 16:41

    netspring(zavinac)netspring.cz (neregistrovaný)
    Z mých znalostí mi vychází, že vaše tvrzení o 1,5 miliardovém obratu je nesmysl, pokud nešlo o překlep.:-)
  • 2. 7. 2007 17:24

    Jarek
    Chápu že jako anonym se díváte na důvěryhodnost svých výroků jinak, ale myslíte si, že by jakýkoliv zástupce firmy veřejně deklaroval čísla, která by posléze nebyl schopen (např. daňovými přiznáními potvrzenými Finančním úřadem) prokázat?
    Od roku 1992 do roku 2007 jsem dosáhl i většího obratu než 1,5 miliardy Kč, ale nechtělo se mi to hledat a počítat, proto jsem raději uvedl menší číslo.
  • 3. 7. 2007 9:05

    Adam (neregistrovaný)
    Nic ve zlém, ale jen jste potvrdil pochyby přispěvatele... Obraty se ZÁSADNĚ uvádějí za 1 ROK, nikoli za 15 let... To byste jako člověk, který se tak rádoby skvěle ekonomicky prezentuje mohl vědět...
  • 3. 7. 2007 13:34

    Jarek
    V pohodě, jsem rád za každou slušnou připomínku k věci, ale nepřečetl jste si řádně mé příspěvky.
    Nenabízel jsem zde totiž naši firmu na prodej (to bych možná skutečně uvedl obrat či nejlépe zisk jen za poslední rok), ale jen jsem chtěl naznačit, že narozdíl od anonymů kolem mám jistou obchodní praxi a letitou zkušenost, což jsem dokladoval mým patnáctiletým podnikáním či vedením firem a obratem dosaženým za tu dobu.
    Nic víc to číslo nemělo znamenat, jen si prostě myslím, že to může něco málo o zkušenostech člověka v byznysu vypovědět. Ani zdaleka ne všechno, ale pro takovouto obecnou diskusi s půlkou anonymů to myslím stačí bohatě :-).
  • 4. 7. 2007 9:53

    Adam (neregistrovaný)
    :-) ale přečetl jsem si Váš příspěvek pozorně... vždy když reaguji tak čtu před tím pozorně... já neříkal, že něco nabízíte, já jen upozorňoval na to, že informace o obratu, kterou jste podal, ať už z jakéhokoli důvodu, byla velmi zavádějící, to bylo vše co jsem chtěl příspěvkem říct... (ale jelikož do branže ve které děláte trochu vidím, myslím, že i tak je za těch 15 let ten obrat poněkud "přestřelen" :-) ale do účta Vám ani těm firmám nevidím, takže to berte jako názor, ne jako mé tvrzení...(jen pozor na berňáky, aby když si přečtou jaký zde uvádíte obrat Vám pak nepřišli na kontrolu a nedivili se, proč jej vykazujete o celý řád menší...:-) )

    S tím, zda máte či nemáte názorově pravdu to nemělo co dělat - mimochodem s Vašim názorem, že i velký (životní) obchod může začínat e-emailem (proč ne?) zcela souhlasím a dodávám, že ten, kdo si myslí opak, jen ukazuje svou neschopnost tento komunikační kanál náležitě používat a může být z kdovíjak velkého businessu (velikost businessu ještě nezaručuje umění komunikace ani pružnost, často spíše naopak, viz O2 a podobné konglomeráty)... A navíc, spoustu těch největších nápadů vzniklo právě "na koleně"...
  • 4. 7. 2007 15:29

    Jarek
    Tak to jsem rád že čtete pozorně, u anonymních přispěvatelů mám mnohaletou zkušenost z tisíců mnou zodpovězených komentářů, že tito na kvalitu svého příspěvku nemyslí až tak, jako ti co se za své názory nestydí a podepíší se.

    K obratům: nikde nepíši, že jsem toho obratu dosáhl jen v naší současné hlavní činnosti, tedy na Internetu (což jste asi měl na mysli) a logicky nejen ve firmě, která byla založena až v roce 2003 (což jste se asi nepodíval, přestože Výpi z OR máme hned na titulce firemního webu), když mluvím o 15 letech zkušeností.
    Opakuji, že mluvím o své osobní obchodní praxi, ne jedné firmy, jde o obrat v podnikání "nákup a prodej" s různými komoditami, na Internetu i v "kamenných" obchodech a jak jsem již také hned v prvním příspěvku uvedl, ve více firmách. Touto rozmanitostí je má praxe o to bohatší, než když někdo pracuje od počátku svého podnikání jen v jednom oboru, třeba jen na Internetu a jen s jedním typem zboží.

    Jen hlupák by veřejně lhal o svých obchodních výsledcích a berňák je v každé mnou řízené či ovládané firmě na pravidelné kontrole všech typů daní minimálně každé 4 roky, což je výhoda, že se již zpětně rozhodně nemám čeho obávat ;-).
  • 9. 7. 2007 10:59

    Adam (neregistrovaný)
    ještě doplňuji... nevím vůbec proč sem taháte nějaké penále apod. Diskuse byla o kontrole, nikoli o penále, jestli je to pro Vás synonymum, pak asi Vaše účto není až tak úplně "košér" :-) Ale samozřejmě že i to penále jde klidně znovu či další v daném období... Byť se mi to taky jako ekonomickému subjektu nelíbí...
  • 10. 7. 2007 11:46

    Adam (neregistrovaný)
    ad 1) obrat nesvědčí ani o té zkušenosti, respektive nesvědčí o tom co jste původně psal, to že si myslíte opak je druhá věc...

    ad 2) mne je úplně jedno pro účely této diskuse co stačí či nestačí k hodnocení firmy, já chtěl říct jen to co jsem řekl a nemíním se babrat v osobních názorech nevím proč to vzpomínáte...

    ad 3) pokud Vám berňáci doměřují přesto že si platíte daňové poradce tak důvod k jejich výměně určitě je a je jednou zda jste z vesnice či nikoli... ale je to Vaše svobodné rozhodnutí samozřejmě...
  • 25. 10. 2009 16:18

    Hubert (neregistrovaný)
    Jsi jen obycejny zlodej!!! Te jednou dostanu a budes se divit! Bych ti nesveril ani zvykacku, protoze bych vedel, ze by jsi ji ukradl a pak by ses byl do prsou jaky jsi machr
  • 4. 7. 2007 17:04

    Adam (neregistrovaný)
    no, já opravdu nejsem ochoten ani není v mých časových možnostech zkoumat weby každého přispěvatele diskusí tím spíše že z nich se toho moc nevyčte a když už by vyčetlo, tak by to hovořilo spíše proti Vám než pro Vás, ale to není podstatné...:-) Vycházel jsem spíše ze znalosti obratu eshopů a podobných webových projektů... a to co uvádíte, že až od roku 2003 atd. to je tak trochu mimo mísu ve smyslu toho, že jste avizoval že firmě je více a ne jen Vašich přímo, takže registrace jedné firmy v roce 2003 na to snad nemá vliv... prosím nemějte mne ze mne hloupého a nehažte mne do jendoho pytle s těmi co zmiňujete...:-) to že jsem pod přezdívkou nesouvisí se znalostí či neznalostí problému ani obecnou komunikací, berte to tak, že prostě nepotřebuji používat diskuze k zviditelnění svých webů jako někteří diskutéři...:-) Nemyslím to špatně, nic špatného na tom není, jen já tuto cestu nezvolil...

    Těch lidí co zde lžou o svých obratech je zde právě celá fůra, viz i rozhovory s majiteli internetovými cestovkami a podobně...

    To, že k Vám berňák chodí každé 4 roky zdaleka neznamená, že byste se nemohl zpětně ničeho obávat... to je krutý omyl... věřte mi... nepřeji nic špatného, naopak, fandím všem co se snaží a nesou kůži na trh...
  • 4. 7. 2007 18:00

    Jarek
    Já než začnu konkrétně diskutovat o něčích obratech a podobně, tak nestřílím od boku, ale snažím se napřed si zjistit všechny dostupné informace. Pokud nemám ani 5 minut čas si podklady k diskusi zjistit, tak o konkrétním tématu k němuž nemám dostatek znalostí nediskutuji.

    Za vším co jsem uvedl si stojím, takže už skutečně nevidím důvod to dále rozebírat :-).

    To jestli lžou na Lupě jiní nedokáži posoudit (žádný takový odhalený případ jsem sám nesledoval), bylo by to však minimálně od právnických osob hodně krátkozraké, když všechny zásadní údaje jdou kdykoliv i zpětně ověřit.

    Nechci se již opravdu ohánět svou praxí, ale mnou uváděnou zkušenost s kontrolami vám potvrdí každý daňový poradce či zkušenější účetní. Nevím ja vy, ale já si obojí služby už přes deset let platím ...
    Jsou dokonce i takoví extrémisté, co si nechají dělat kontroly od berňáku sami od sebe každý rok, vždy je totiž lepší, když už máte kontrolu od berňáku za sebou a oni najdou sami nějakou chybičku (což se v obratech stovek miliónů Kč ročně téměř vždy povede), protože od vzniku chyby se vám začíná počítat penále. Čím později je chyba odhalena, tím větší je pak penále.

    Stejně tak mám několikanásobnou zkušenost, že jakmile mi ve firmách proběhla daňová kontrola, již nikdy na to samé období žádná kontrola neproběhla - noví vždy začnou tam, kde předchozí skončili.
    Máte-li nějaké konkrétní znalosti o možnosti doměřit penále na již jednou kontrolované období, stačí je sem napsat a ne jen používat zbytečně impresivní a nicneříkající výrazy typu "krutý omyl... věřte mi" a pod. :-).
  • 9. 7. 2007 10:55

    Adam (neregistrovaný)
    V obratech jsem právě nestřílel od boku (já problematiku znám velmi dobře a to Vy považujete za 5 minutové zjištění je absolutně irelevantní zjištění o ničem nevypovídající - firmy přece můžete řídit přece zcela jiné atd...), střílení od boku jste dělal naopak Vy, přečtěte si své řádky...:-) Ale to je úplně jedno přece, mějte si obrat jaký chcete, ten stejně o přece nesvědčí o "kvalitě" čehokoli... např gigant O2 má jak velké obraty a přesto je to pro mne jedna z nejhorších firem k přístupu k zákazníkovi a i svými službami obecně vůbec (to jen pro příklad)

    Je mi líto, ale máte ZCELA mylný názor v tom, že když u Vás kontrola za dané období již proběhla, že nejsou cesty, když budou chtít, jak udělat kontrolu respektive se dostat k tomu období znovu... Určitě by Vám to Vaši daňový a jiní poradci potvrdili... a jestli nikoli, tak doporučuji vybrat lepší...:-)

    Ale není mým cílem "mít pravdu" v diskusi ani někomu vysvětlovat že 2+2=4 :-) proto bych rád toto téma uzavřel...
  • 10. 7. 2007 4:48

    Jarek
    1) Nepsal jsem že mnou dosažený obrat svědčí o mých kvalitách, ale že ukazuje na mou určitou zkušenost.
    Jistě uznáte, že je rozdíl v tom, jestli někdo první den prodává své vlastní květáky na tržnici a když někdo 15 let obchoduje s až desetimiliónovými obraty měsíčně a spolupracuje při tom s největšími firmami v daném oboru na světě.

    2) Už jsem také psal, že při komplexním hodnocení firmy nemůže samozřejmě stačit hledisko obratu, důležitý je i zisk a mnoho dalších veličin, o tom však můj příspěvek nebyl.

    3) Neříkám že není cesta, víme dobře že "kdo chce psa bít, vždy si hůl najde", že ;-). Popsal jsem pouze jakou mám zkušenost s kontrolami, co mi sdělili různí daňoví poradci a funguje nám to tak přes 10 let různých kontrol. Když nedělám nic nelegálního, nemá myslím berňák žádný důvod se k již kontrolovaným obdobím vracet, někde navíc nestíhají kontrolovat ani stávající období ...
    Jsem z "vesnice", takže moc na výběr mezi daňovými poradci nemám, ale i s těmi stávajícími jsem dlouhá léta spokojen, nemám tedy důvod měnit.
  • 10. 7. 2007 4:58

    Jarek
    Frázi "není až tak úplně košér" bych uváděl spíše v případě, kdyby někdo podváděl při vedení účetnictví a pod., mně se stávalo spíše to, že v začátcích jsem si např. dal do nákladů oblek, který jsem nikdy předtím v životě nenosil a potřeboval jsem ho jen pro podnikání - kontrola mi ho vyhodila a vzniklo penále.
    To samé řidičák, který jsem nikdy na nic nepotřeboval, neměl jsem auto a jeho potřeba vznikla až v souvislosti s podnikáním - kontrola mi ho vyhodila a vzniklo penále.

    V pozdějších letech a větších obratech u mne šlo o takové metráky dokladů, že přestože jsem zaměstnával na trvalý úvazek několik ekonomů (zkušené i "mladou krev" po vysoké škole) a účetních (zkušené i "mladou krev" po škole), platil daňovou poradkyni a povinně i auditora, přesto obvykle kontrola jednu až tři chybičky našla a vzniklo nějaké zanedbatelné penále, co už s tím pak manažer nadělá, že ...
  • 10. 7. 2007 11:53

    Adam (neregistrovaný)
    dávat do nákladů oblek byť v počátcích podnikání se zcela jistě dá označit za "není to až tak košér"... to je zcela zásadní věc, že to do nákladů nepatří (dodávám bohužel)... nic ve zlém...

    "co už s tím manažer nadělá" - no Vaši firmu si řiďte jak chcete, já toto ve své firmách u zaměstnanců NEtoleruji (stát se to může, ale nikoli opakovaně...)

    Aby nedošlo k mýlce, nic proti Vám nemám, přeji každému kdo podniká jeho úspěchy, obecně jsme na stejné lodi, jen jsem vyjadřoval svůj odlišný názor od Vašeho na některé věci a upozorňoval ne přesnost údajů a vyjadřování, toť vše...
  • 10. 7. 2007 16:29

    Jarek
    Nepotřebuji své počáteční chyby omlouvat (kdo z nás je ZCELA neomylný?) a kdybych se za to styděl, tak o tom veřejně nepíšu.
    Ale zkuste se vžít do situace po revoluci začínajícího podnikatele z vesnice, který 8 hodin chodí do fabriky a pak 8 hodin podniká, jeho jediným informačním zdrojem je tehdy vynikající tištěný časopis PROFIT a samozřejmě nemá daňovou poradkyni, čas ani možnost studovat tisíce českých nesmyslných předpisů, zákonů a pod.
    Pak byste možná daní si obleku do nákladů za "není to až tak košér" neoznačoval, když navíc existují vyspělé kapitalistické státy, kde zdaleka nejen tohle možné je.
    Mimochodem v tu dobu nerozuměli účetním předpisům pořádně ani sami finančáci.
    Prostě jsem se tehdy řídil hlavně svým rozumem a netušil, že český úředník zrovna s tímhle naprosto nelogicky nesouhlasí, zatímco když si koupím osobní auto za 3 milióny, tak si ho do nákladů dát mohu ...
    Ale což, poučil jsem se, penále z obleku za tehdejších pár tisíc nebylo až tak velké a život jde dál :-).
  • 11. 7. 2007 15:38

    Jarek
    Auto byl samozřejmě jen příklad, takovouhle botu by věřím díky částce nepřehlédl ani ten nejhorší účetní či daňový poradce. Když má podnikatel desetitisíce dokladů ročně, dochází k omylům a chybám v zaúčtování spíše u malých částek, které ani později při vlastní kontrole nikoho "nepraští do oka".

    Řekl bych, že nás tato psaná diskuse v některých momentech (i přes užitečné používání smajlíků) vzájemně zbytečně provokuje a kdyby to bylo někde osobně, po půlhodině bychom se myslím na většině v pohodě shodli :-).
    Navrhuji již tedy dále nezatěžovat ostatní přítomné naším "dualogoem", díky za diskusi a ať se vám daří :-).
  • 11. 7. 2007 15:22

    Adam (neregistrovaný)
    No, já začínal úplně stejně a v úplně stejné době a taky s prázdnými kapsami, tedy asi stejně jako Vy... :-) Nicméně, to že řídit se svým vlastním rozumem či citem a spoléhat, že tak to bude OK jsem tedy nedělal ani tehdy... tehdy nebylo až takový problém většinu předpisů nastudovat - byly útlé, pár stran ne jako dnes stovky stran a několikrát do roka se měněné... Jasně že nejsem nikdo neomylní, to netvrdím, pořád to ženete někam jinam... já jen upozorňoval na to, že když se na někoho vytahujete, že něco lépe znáte a sám to podtrhujete argumenty, který zas tak "košér" nejsou tak to není správné... to bylo vše co jsem tím chtěl říct... divím se kam to až došlo...:-) JInak jasně že oblek je pro managera to smaé jako pro dělníka montérky, tedy logika nákladů tu je, ale zákony přece bohužel moc logické vždy nejsou, že? A to s tím autem za 3 miliony do nákladů, jestli jste tak učinil, tak se honem podívejte ve kterém roce, protože i tam byly změny a v jistých letech to nelze a je tam strop ani ne do milionu... (prostě škodovácké loby...) a věřte že na tom autě by si Vás berňáci v příslušném roce vychutnali...:-) Jak jsem psal, jsme na stejné lodi, ač potenciálně konkurenti, přesto přeji mnoho štěstí, vždy mám radost, když se aktivním lidem daří.... kdo nic nedělá nic nepokazí, takže i cesta s chybami je správná, v tom souhlasím...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).