Nase obcanske sdruzeni dostalo od LevneElektro.cz nevyzadany newsletter, trebas jsme nikdy s touto firmou v kontaktu nebyli. Na nasi stiznost zatim nereagovali, proto tuto firmu nedoporucuji. Jestli jsou jejich konkurenti lepsi, nevim, ale u spammera rozhodne nakupovat nebudu.
s Alzou jsem nikdy neměl potíže. Reklamace (jedna) nebyla problém. Myslim si, že alza si reklamaci vadného zboží může dovolit. Moje zkušenost je taková, že alza vyhodí zmetek do koše a vytáhne ze skladu nové zboží. Vyjde ji to totiž levněji :) Pak je spokojenost na obou stranách.
objednal jsem si před zhruba dvěma roky sestavu počítače a musel jsem tam několikrát volat kdy už to bude, protože se nic pořád nedělo, tak jsem si tedy u konkurence objednal jiný a ejhle, volali mi z ALZY jak to že jsem nepřevzal jejich počítač, že prý mi dávali předem vědět že je na cestě, já jim odpověděl že za prvé nic se několik týdnů nedělo /dělali mrtvého brouka/, za druhé mi nikdo předem nedal vědět, a za další nikdo mi u baráku nezvonil /mělo to přijít DPD/, ten dotyčný byl velice arogantní a tvrdil, že objednávkou mám u nich závazek a musím to převzít, tak jsem mu na to odpověděl, že s jejich firmou již nikdy více a položil jsem telefon a od té doby již nikdy více, zkušenost s konkurenční firmou byla , že v záruce bez řečí vyměnili vše co šlo.....
1) to není důvod jestli nakupovat nebo ne, jej je to o tom, že se zrovna tobě netrefili do "vkusu". Otravná možná je, ale zřejmě účinná, když si ji každý pamatuje, a o to jde
2) toho je plný internet, ale zatím osobně neznám nikoho, kdo by měl problém
3) a k čemu? Čím míň diskuzí a podobných blbostí v eshopu, tím líp. Stejně to k ničemu není. Negativní věci se mažou, na techničtější stejně nikdo neodpoví "nemáme info od dodavatele, dodavatel neuvádí" a pindat si můžeš na facebooku nebo na forech
3) nebo spíš za 4) každej vykládá, jak je Alza drahá a přitom většina věcí vyjde jako jinde, někdy levnější někdy o něco dražší. Nikdo nemůže být nejlevnější ve všem.
Vreco, jestli chceš ze sebe jednou smýt stigma podrazáka z Bonuswebu, přestaň se chovat jako debil a ukaž trochu inteligence, jsi-li toho schopen. Dikce tvého článku i rádoby zkušené komentáře (a to nejen u tohodle článku) naznačují značnou devótnost k /momentálně/ úspěšným. Aleše tím určitě nepotěšíš (myslím že mu je to srdečně jedno) a ostatním jsi pro srandu.
Víte, jaké jsou marže na bílém zboží? DOST VELKÉ!!! Kombi lednice a ostatní bílé zboží prodávané na prodejně cca v rozmezí 15.000-20.000 nakupujeme mezi 4.500-7.000 v závislosti na výrobci! To ikdyby měla alza každou ledničku posílat zvlášť vypraveným autem a kurýrovi za to dala třeba 1000 Kč, tak se ji to pořád pěkně vyplatí. A to nemluvím o pračkách druhé jakosti, jež se klidně i nové, jen ťuklé přeprodávají cca za 2.500 a střílí za čtyřnásobek. Takže mi věřte, že se to Alze určitě vyplatí! Tyto ceny jsou nastaveny kamennými obchody, které musí platit zaměstnance, prodejní plochy a hradit i celkem velké procento krádeží z řad zaměstnanců. U elektroniky je v současné době marže pouze cca 10-20% (monitory, disky, paměti atd). a nebo 50-350% u drobného příslušenství (čtečky, kabely, paměťpvé karty atd), ale tyto produkty zase nemají na celkové obraty takový vliv.
CZC a reklamace? To si děláte legraci? Dřív jsem u nich nakupoval, pak jsou koupil komplet klávesnic s myší, životnost 10 měsíců. Tj. po 10 měsících zabalit, za svý poslat, přes měsíc čekat na nový komplet, po dalších měsících to samé a po dalších 10 měsících že prý je po záruce (i když to měnili za nové zboží a ta životnost byla stejná) jen vyhodit.
Tím mě naučili jedinému: když můžu, dám vždycky přednost osobnímu odběru v místě. A díky tomu jsem letos i 2 věci poprvé koupil u Alzy, která u nás má výdejní místo. V obou případech to byly kusovky a vycházela i nejnižší cena, zboží bylo 2. den opravdu k dispozici.
Bílé zboží? Pokud budou schopní rychle dovézt do bytu, odvézt třeba starou lednici a cenově to bude vycházet nejlépe - proč ne. Electroworld nebo Datart pro mě nejsou důvěryhodní, tam klikáte, klikáte a nakonec vyjde něco jiného než by člověk podle průběhu čekal. A platit za "dopravu zdarma" nebo si nechat (za peníze) poslat zboží, o kterém tvrdí, že se dá vyzvednout na prodejně taky nebudu.
Taky znám majitele osobně, taky předtím, než Alza byla tak slavná, jako je dnes. Nemyslím si, že by byl blb, ale to nic nemění na faktu, že podle majitele těžko soudit kvalitu služeb obchodu, protože zrovna majitel Alzy dávno pochopil, že je lepší práci delegovat na pár vybraných schopných manažerů... A tato strategie se mu očividně vyplatila, narozdíl od konkurence, která vsází sice na výraznou osobnost majitele, ale od toho se odvíjí také to, že pořád přešlapuje na jednom místě, zatímco Alza se jim od té doby na míle vzdálila...
Bože, krakonoši - došlo ti, že se tady bavíme o tom, že kromě lidí, kteří řemeslníka nepotřebují jsou i takoví, kteří řemeslníka potřebují? Myslíš, že je fakt přínosné pro diskuzi, že jsi nám řekl, že zrovna ty ho nepotřebuješ? Jenom doufám, že sem ještě nenapíše někdo třeba, že on nepotřebuje ani dopravu, protože má přece auto s koulí a vozík a spoustu času.
No na trhu existuje mnoho e-shopů s bílou technikou, kteří používají "normální" dopravní firmy, kde vám to řidič donese za ty první zamknuté dveře a dál jenom za příplatek (úplatek) - ale se zapojením vám nepomůže. A potom existuje málo e-shopů (já mám teda vyzkoušený jeden, a další z doslechu), kde vám řidič zboží dopraví až do bytu a i zapojí.
Kterou cestou se vydá Alza - řekl bych, že to teď nevíme a že je hloupost zkoušet to nějak logicky odvozovat z toho, jak dopravuje jiné zboží.
Bývaly časy, kdy lháři a podvodníci byly odchytáváni a máčeni veřejne v koši ve Vltavě! Doporučoval bych tuto tradici urychleně obnovit, materiálu je víc než dost, počínaje ústavními činiteli, a jako turistická atrakce, na níž by se vybíralo vstupné, by to byl velmi výnosný byznys. Je otázka, zda by to na lhaní v reklamách mělo vliv.
Podle mě komentuje na základě vlastní tuposti, ono je to znatelné už s té nesmyslné generalizace. Elektroniku nakupuju téměř výhradně v Alze, ročně za cca 3 miliony, a ačkoliv ne vždy je všechno dokonalé, rozhodně převažuje spokojenost. A jsem přesvědčen, že u prodeje "velké bílé", jak to nazývají, jistě na zajištění dopravy až na místo plánovaného provozu u zákazníka nezapoměli.
ja mam iphone od prveho modelu a je to PRE MNA najlepsi telefon, cakal som nanho fakt dlho. MMS neposielam, bluetooth nevyuzivam. V lietadle si rad pozrem film, po ceste vypocujem hudbu, ceknem nieco na nete, zavolam prip. napisem SMS, nastavim budik. TO JE VSETKO CO OD TELEFONU POTREBUJEM. Na iPhone to funguje perfektne + kvalitny displej. Je kompaktny, mam prvy model uz to bude cez 3 roky a okrem trochu osuchaneho puzdra je ten telefon v idealnom stave. Ludia co maju HTC a ine vysuvacie vecicky, to maju po roku rozheglane a museli v tom menit veci. Ak niekto potrebuje Nokiu, prip. iny phone ktory ma Bluetooth, MMS, USB, tak nech mu sluzi. Moze vas to aj sr.t :-) ale zjavne sa najde dost ludi, ktorym vyhovuje taketo zariadenie. Nie kazdy je geek ;-) a hlavne kazdy podla chuti, tak si uzivajte zivot.
"ohromnou vyjednavací sílu s dodavateli (zejm. jestli jim prodávají už dnes černou)"
- jo, takovou, že např. notebooky dovážejí jen v sestaveních, co jim dodavatel podstrčí. chceš bez OS? chceš místo SSD HDD? trhni si, dodavatel vozí jenom tyhle 2 typy, změnit nejde nic. že má na svym webu výrobce všemožnou ruční konfiguraci? ale kdež, pár miliard korun obratu, s takovýma trpaslíkama nejednáme.
Naprosto souhlasím... je mi jedno, jestli Alza dosáhne svého cíle a bude jednička na trhu velké bílé nebo nebude... ale zajímá mě, jestli si ukousne část koláče a co to potom udělá s konkurencí, potažmo s celým trhem. Obraty Datartu padají katastrofálně a vzhledem k tomu, že mají vysoké náklady na provoz díky zastoupení ve významných (a drahých) obchodních centrech nevidím v jejich obratech a odhadu nákladů na provoz sítě žádný prostor pro zisk...
CZC si nejspíše zastaralost stávajícího webového řešení uvědomuje. Nedávno zpřístupnili betaverzi nového shopu http://beta.czc.cz/
Tak to jen pro info,...
Tak priserny ten jejich web neni v zadnym pripade. Nerikam ze je krasny, nerikam ze by nemohl fungovat lepe, ale je dobry. Hledal jsem na nem casto, jen jednou jsem se musel zeptat podpory (a nejspis to byla moja blbost ze jsem to nenasel sam). Nektere informace tam chybi, napriklad o tom jestli je monitor otaceci (pivot), ale vetsina je v pohode. Priserneho tam neni vubec nic, na rozdil od mnoha jinych webu (flash, blink, blink, video, flash, blink, hypermegacool).
Znám, používám, mám rád pro podrobné informace o produktech, ale nemyslím si, že by byli zásadně odlišní v reklamacích. U všech těchto obchodů velice záleží na tom, jakou zrovna komponentu reklamuji - některé řeší na místě výměnou, jiné si nechávají až na ten měsíc, co můžou.
Ja si myslim, ze jsi uplne mimo. Predevsim zalezi na lidech zda ty veci ktere popisujes chteji koupit nebo ne. Nikdo nikoho nenuti a kazdy si dnes muze vybrat co chce koupit a kde to chce koupit. Tak neplacej nesmysly. Ja na Alze nakupuji dost casto, nektere veci jsou drazsi, ty nekoupim, ale spoustu veci jsem koupil a bez problemu, vse bylo doruceno vcas. Vzdy se najde procento nespokojenych a ty potom zaplavuji fora, tisice spokojenych zakazniku se neprojevou, leda tim, ze Alzu uzivaji spokojene dal!
Ach jo... Pointa je ta, že vám zboží přiveze člověk, který vám to i zapojí. Jestli ho nazvete kurýrem, nebo instalatérem, nebo instalujícím kurýrem, nebo dokonce kurýrujícím instalatérem je myslím celkem nepodstatná.
A pointa je taktéž v tom, že tenhle druh dovozu není (resp. nebyl) nějak dramaticky dražší, než dovozy od jiných firem.
Tak to je snad jasné i bez mimozemšťana.
http://www.sws.cz/
http://www.asbis.cz/
http://www.edcz.cz
Miluju lidi kteří nadávají na reklamace v Alze, když nakoupili na IČO. Přitom to mohli mít levněji, s lepším servisem a bez problémů.
Možná to berou podle obchodní historie. Kdo u nich má uživatelský účet a utratil tam během posledních tří let desetitisíce za všemožné zboží, tomu jistě vyjdou při reklamaci vstříc, aby přišel příště zas. Kdo nakupuje nahodile a anonymně (stylem "paklík dévédéček a vypalovačku, za rok myš, za dva roky HDD), ten naopak zajímavým zákazníkem nebude. :-)
Nezvládne to sám pokud -
-to nikdy nedělal a vůbec nechápe jak se to dělá (např. je to ženská)
-nemá doma hasák aby ten starý odpad z toho sifonu odpojil. A totéž přívod vody. Pokud máte 10 let starou pračku, tak to většinou rukou nepovolíte.
-normální najatý kurýr si právě na instalatéra hrát nebude - ale někteří z některých shopů si právě hrát budou a drobné instalatérské práce zvládnou.
1. za úplatu. Za úplatu, která může znamenat, že to bude stát více, než kdyby si to koupili v nějakém dražším obchodě.
2. naprostá většina - ne všichni. Někteří toho nejsou fyzicky schopni - protože kurýr je jeden a některé spotřebiče vyžadují v paneláku s úzkým výtahem dvoumužnou manipulaci. Anebo je kurýr v takovém časovém presu, že zhodnotí, kolik by ho to stálo času a odmíte pár stovek, aby neměl hodně velké problémy se šéfem
3. až do bytu - ale už to nemusí být schopen zapojit - zejména protože nemusí mít správné nářadí a těsnění a tak.
To jsou asi tak 3 problémy, co s tím můžou být.
Vidíte, a i tak se stále najdou lidé, kteří využijí Bluetooth, MMS, USB, klávesnici a rezistivní displej k tomu. Ti výrobci, kteří to podle vás "pochopili", se pořád jaksi nemohou trefit, třeba Nokia, i když se vážně snaží. Bohužel kopie Iphonu jsou dle mého jen cesta do pekel.
Řekl bych, že celý úspěch Apple tkví v něčem jiném. Novinářský paskvil, mezi kterým se najde vysoké procento fanatiků jako vy, udělala velký kus práce za Apple, a zadarmo.
Jinak tím nechci tímto říkat, že Alza nemůže uspět - má ohromné logistické zázemí, pobočky v každém městě, ohromnou vyjednavací sílu s dodavateli (zejm. jestli jim prodávají už dnes černou), ohromné slevy na reklamu, ohromný počet existujících zákazníků, které mohou oslovovat atd. Tj. Alza podle mého může uspět a to dokonce tak, že v horiznotu jednotek let bude jedničkou, jen to rozhodně nebude kvůli velkým maržím.
No já nevím, u počítačů se to stává stejně často jako u bílého zboží, ne-li ještě víc, mohl bych vyjmenovat tunu takových afiláků. Jen u počítačů prostě alza dominuje a nevadí, že je o pár procent dražší. U bílého jsou afaik průměrné marže firem, které mají vlastní sklady někde okolo 5 % (když nepočítám věci typu zahrada atp.), z toho musí zaplatit ještě dopravné, propagaci atd., takže reálné marže jsou u hodně firem někde okolo černé nuly a spoléhají fakticky jen na zpětné bonusy na konci roku (které ovšem v posledních letech občas skončily tak, že dodavatel zkrachoval a nic nevyplatil)
Těch důvodů je víc. Svou roli hraje i jistá "synergie" - já jsem v Alza nakupoval vždy věci kolem IT. No a když rozšířili sortiment, tak jsem leckdy prostě přihodil k nákupu i něco na domácnost pro ženu - tu mixér, tu kráječ či nůž, tuším mám od nich i jednu mikrovlnku. A ono se to nezdá, ale za tu dobu, kdy takto rozšířili sortiment jsem tam jen já sám mohl nechat tak minimálně 20 tisíc navíc (spíš více), které by ode mně zkrátka při "jen IT" nedostali. A podobných lidí musí být spousty...
Promiňte, ale tahle zkušenost dle mého názoru není použitelná, protože do 14 dní můžete odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu. A tudíž prodejce, i kdyby chtěl dělat obstrukce (což já nevím, zda Alza chtěla či ne), tak neučiní, pokud mu to jen trochu myslí, protože by si jen nadrobil. Mohl byste, prosím, uvést, co jste podepisoval? Zda reklamaci, kterou vyhodnotili jako oprávněnou a nabídli vám jako řešení odstoupení od kupní smlouvy, anebo přímo odstoupení od kupní smlouvy v zákonné dvoutýdenní lhůtě? Ve druhém případě by totiž o reklamaci vůbec nešlo. Děkuji.
Zrovna paměti jsem v Alza taky vyměnil v pohodě, přitom ty moje byly asi dokonce OK, šlo jen o nekompatibilitu s mým NB.
Zrovna tak DVD mechaniku a harddisk - reklamace vždy OK. A mimochodem není to o tom, že by šlo o nějaké staré zkušenosti a od té doby se to horšilo, tyhle dobré zkušenosti jsem měl v době, kdy se v diskuzích na Alza nadávalo úplně stejně jako dnes...
Ty jsi dobrý. Dva dny klidně počkám, to je bleskově. U spousty zboží jsem rád, že je do týdne a ne do měsíce nebo déle. Např. teď sháním SATA/CF adaptéry, Kouwell ST-137M2, které jsem kupoval u Alzy a prostě nikde nejsou. Tak jsem musel vzít zavděk dražšími a nevyzkoušenými jiného typu ze Softcomu. Většinou to skončí tak, že musím kupovat u celého spektra hw prodejců, abych vůbec něco koupil.
dneska sa kdekto zivy webdizajnom :-)
Prepacte, ale "dizajn" teda rozmiestnenie veci je uplne na prd. Milion veci, este k tomu tisic sa hybe. Bannerov po toto ako na pornosite. Sorry, ale zle nedobre.
Bol si uz niekedy v Tescu??? Kolko milionov veci na teba posobilo, blikalo?
P.S taktiez som od fachu
No a proč to dělají, to je snad jasné. Jejich core business se zastavil, neroste, spoustu zákazníků jim utíká ke konkurenci kvůli otravné reklamě nebo vysokým cenám... tak se rozšiřují do šířky. Tohle jednou málem zabilo Mall, tak uvidíme, jak se s tím popasují kluci z Alzy. Osobně si myslím, že ten závod o největšího obra na Čerchově bude ještě docela zajímavý.
Strategii "Vypadat levně, prodávat draze" se jim daří naplnit stoprocentně. Já jsem v Alze nakupoval před x lety, kdy ještě vlastně ani nebyla Alza, nýbrž Alzasoft a zboží mi předávat na nádraží v Pardubicích pan Zavoral při cestě z domova na kolej. Doba se změnila - Alza je moloch, vydělává víc, než si kdy pan Zavoral myslel a já už tam nenakupuji.
Špatně neudělali nic, jen prostě vyrostli a změnili se (jako my všichni).
A kdyz si jdu koupit knihu, mam kupovat podle pocitu nebo logicky? A co nevesta? A dovolena?
Pred 12 lety me jedna lektorka co ucila marketing (treba nas den ucila usmivat se do telefonu, vcetne rekvizit - utrzeneho sluchatka) rekla, ze si koupila Toyotu uz nevim jakou, tak jsme se ptali na motorizaci a dalsi veci, vedela prd, koupila to protoze mela z auta dobry pocit. To jsme se ji nasmali, dokonce z oka do oka, byla to tenkrat uz starsi pani, ustala to dobre. Uz asi 5 let jsem zralej ji poslat kos kvetin, jednou to udelam.
Já jsem si ohledně reklamací a neskutečně příšerné logistiky užil v Alze tolik, že tam již asi rok nenakupuji, ale zrovna s reklamací pamětí do NTB jsem asi před 3 rokama udělal zkušenost opačnou, než Vy - přivezl jsem obě paměti, řekl, která je špatná, technik hodil OBĚ do koše, aniž by je testoval řka, že je to sada a dostal jsem okamžitě nové balení (tentokrát již funkční).
1) Souhlasím.
2) Na druhou stranu musím říct, že reklamaci základní desky jsem si opravdu představoval jinak, než že budu dva měsíce sem a tam nosit vadnou a údajně opravenou/vyměněnou desku. Alza nemohl za to, že jejich dodavatel není schopen nebo ochoten desku vyměnit, ale od seriozního obchodu očekávám jiný přístup k zákazníkovi, i za cenu toho, že ty náklady vezme na sebe. Ne že bych takový obchod v ČR znal (myšleno v oboru IT).
Náhodou marketing jim jde.
O debilním mimozemšťanovi se vykládalo po celém internetu, VÝPR - ODEJ nadzvedl ze židle nejednoho typografa, ale zafungovalo to. Pár lidí sice prodejnu kvůli tomu obchází velikým obloukem a při skřípavém hlásku "máš to rozbitý" jim pulzuje žilka v hlavě, ale ostatní se tam hrnou.
Podívejte se na skomírající Mironet nebo bezbarvý CZC. Přitom jsou levnější, mají lepší servis, sem tam něco mají i skladem a dělají úplně stejný business. Proč nerostou? Proč se jim všichni smějí?
Vůbec, tak nějak celkově bych v dnešní době jakýkoli nákup v obchodě, jak kameném tak e-shopu podmínil (e-shop který nemá prostor pro upřesnění objednávky automaticky vypadává ze hry) vyplněním záručního listu. Při nevyhovení bych od obchodu ustoupil.
Například Alza mne vždy odbývala slovy, že na reklamaci stačí jejich doklad. Což zároveň u reklamací, uplatněných přímo u nich, znamená, že zboží musím reklamovat ten na koho je doklad vystavený. Proto podle mne propašovávají na "anonymní doklad" číslo mobilu na místo IČ a uvádějí váš e-mail. Naštěstí nemá člověk povinnost neměnit telefon a e-mail takže můžete klidně nakoupit i někomu jinému.
Právě kvůli takovým nákupům, nakupuji vždy dražší zboží (od 1500-2000 Kč) samostatně, a proto mne v poslední době Alza značně štve svým poplatkem za platbu v hotovosti. Bez platby v hotovosti (bez karty) by už nešlo o anonymního odběratele. V kameném obchodě jsem také anonym a stačí mi účtenka a nově, mnou opět vyžadovaný, záruční list.
V případě problémů, vystavení záručního listu který servis odmítne akceptovat, pak nezbude než daný obchod žalovat. Jinak se zřějmě sitace na trhu nezmění. Je mi přitom úplně jedno zda se změní přístup obchodníků nebo výrobce, což považuji za přínosnější variantu.
U czc má hodnotu především komunita - tj. diskuse pod produkty, uživatelské fotky a videa.
Dále snad i reklamace, alespoň se jich drží taková pověst a nikdy jsem tam neměl problém jako v alze nebo mironetu.
Jejich "tvář" je ovšem zoufalá a marketingová komunikace naprosto šílená. Kolik už oni vyzkoušeli maskotů (kluk, lev, barevní teplouši...) a pořád netuší kudy se vydat. Teď testují styl "Lidl teleshopping" a to je fakt špatné.
Tak myslím, že Vy jste úplně mimo. Živím se tvorbou webů a webdesignů a pokud tvrdíte, že czc.cz je nemoderní eshop a vše je na měm katastrofální, tak to pak 99% ostatních eshopů je totální brak. Sorry, ale pokud by jste tomu alespoň trochu rozuměla, nenapíšete takový nesmysl.
Mé zkušenosti s reklamací u Alzy jsou děsivé a to tak, že jsem u nich přestal úplně nakupovat.
Kdybych nebyl asertivní vnutili by mi vadné paměti ram. Technik je totiž důležitě projel "diagnostikou" a oznámil mi, že jsou zcela OK i když zcela OK prostě nebyly.
Po snad půlhodinové hádce sem ho přiměl vykašlat se na "diagnostiku" a předvéct mi jak ty bezchybné ramky budou fungovat alespoň v té jejich speciálně upravené test mašině bez grafiky a operačního systému windows. A ejhle nenabootoval ani tenhle šmejt, technik se tvářil doslova poraženě.
Od té doby Alza rozhodně ne!
Moje zkušenosti s reklamacemi s alzou jsou velmi různorodé. Od situace, kdy mne překvapili velmi mile až po situaci, kdy jsem u nich přestal nakupovat na asi 3 roky.
Nicméně - pokud tady chce někdo popisovat své individuální zkušenosti - tak situace, kdy reklamujete 3 dny starou věc, není úplně relevantní - protože kdyby vám to rovnou odmítli, tak jim to můžete do 14 dnů vrátit :-)
"V ničem, co děláme, nejsme nejlevnější" - to je samozřejmě pravda. Nicméně to PR nebrání vymýšlet takové nesmysly, jako "Likvidační ceny" nebo "Naše ceny spadli na dno!" (http://img.alza.cz/foto/2011/110415sk/images/110415_03.jpg) ;)
Komentuje na základě osobní zkušenosti. A s tím, že mezi prodejem zboží, odnosného v kapse, či v ruce (rukách) do přistaveného osobního auta a prodejem skoro metrákové automatické pračky, či přes 2 m vysoké kombi ledničky je poněkud rozdíl, má také pravdu.Ale staré české přísloví říká: Kdo má hodně, chce mít ještě víc a nakonec dopadne tak, že nemá nic!
Oproti notebookům nebo malému elektru jsou ty marže citelně vyšší (nikde jsem nepsal, že velké). Vždyť si ve zboží dejte hledat nějaký hardware, "velkoobchody" nabízejí aplikaci, kdy jejich systém přebarví do vašeho stylu a zajistí veškerou logistiku až k zákazníkovi - vy si zařídíte propagaci a bez práce jen inkasujete peníze = potom není problém nabízet zboží s 1-2% marží. To se u velkého bílého elektra rozhodně nestává, tam si možná obchody jdou po krku, ale rozhodně se v tom segmentu nepohybují takoví "kaziči cen" jako u sortimentu, který Alza dělala dosud...
Přesně, s reklamacemi v Alze jen ty nejlepší zkušenosti. Vracel jsem po 3 dnech nově zakoupený ntb. Když se ptali, jaký je důvod, uvedl jsem, že reálná výdrž neodpovídá tomu, co je uvedeno v papírech. Bez problému mně dali peníze a já si o pár dní později vybral jinou značku ntb a opět v Alze.
hehehe, jasne pubertak si prece nevybira mobil podle toho jak vypada, jestli ho ma pul tridy a zda je s nim in. ten jde primarne po zaruce dlouheho supportu vyyrobce, intuitivnosti, prislibu bezpecnostnich aktualizaci os a ze firma podporuje jen 100% fukncni featury.
diky za zprijemneni dnesniho rana :)))
Divim se te poznamce o velkych marzich a nizke konkurenci. Znam nekolik lidi z branze, hodne obchodu zkrachovalo a vsichni nadavaji prave na nizke marze. Navic velke problemy s lidmi co zbozi bezduvodne vraci (maj 2 tydny ze zakona a casto to zneuzivaji). a k tomu ohromne naklady na dopravu. Nemluve o prodejcich, kteri prodavaji zbozi z polska, ktere je levnejsi, ale tady nejde reklamovat. a potom i ohromnou cenovou citlivost - vetsina nakupuje od nejlevnejsiho ze zbozi.cz
Komu: K
~~ jsem nedal dopustit na CZC ~~
Navštívila jsem czc.cz poprvé na základě tvého "doporučení." Webové sídlo czc.cz je udělané příšerně.Tak se věci dělaly před osmi-deseti lety. Nenakupovala bych v czc.cz, i kdyby dodávali tovar v průběhu hodiny. Technické provedení, design, vyhledávaní, zážitek uživatele (user experience) jsou katastrofální.
Přesně tak. Co si kdosi myslí, totiž vůbec nemusí být to, co lidi opravdu chtějí.
Apple jen výrobcům ukázal, že se šeredně spletli. Výrobci si mysleli, že vyrobí nadupaný hardware s milionem vychytávek, k tomu nějaký studentík přes noc zbastlí nějaký padavý software (který nikdo už nikdy nebude podporovat) a lidi to budou kupovat. A když pak zjistí, že je to neintuitivní a padavé a budou to chtít reklamovat, tak jim řeknou, že to je starý modela ať si koupí nový, kde to je vyřešené. To byl velký omyl.
Apple udělal jeden model s omezenými funkcemi, ale ty funkce co tam byly, udělal opravdu dobře. Pokud s něčím nebyli opravdu spokojení (např. copy - paste), tak to tam nedali. K tomu přidal dlouhý support, pravidelné updaty zdarma a parádní uživatelskou přívětivost. Trefili se přesně do potřeb lidí, kteří už měli plné zuby padacích a neovladatelných šmejdů. A ještě si rádi připlatili.
Přesně tohle jim udělalo ty prodeje. Ne že byli cool jabko. Už je to pár let a řada výrobců to stále NEPOCHOPILA. Což je fascinující. Ještě pláčou, že mají přece Bluetooth i MMS a nikdo to stále nechce kupovat.
Myslím, že bude záležet zejména na tom jak se Alza bude stavět k reklamacím.
Osobně v Alzu nemám důvěru ani co se týká, daleko méně, problémového zboží než je bílé zboží. Jsou zde mnohé špatné zkušenosti lidí z minula.
Na druhou stranu, Alza není nejlevnější - takže snad by mohly odpadnout problémy s šedými spotřebiči. Spotřebiči, které vám autorizovaný servis odmítne opravit, protože jsou údajně určeny pro jiný trh a on má s výrobcem dohodu a výrobce by mu takovou opravu neproplatil. Navíc vás přinutí zaplatit za prohlídku, rozuměj ověření výrobního čísla.
Protože právě reklamace přes Alzu jsou známé svým utrpením, a v současnosti bych si u nich nekoupil nic, co nemůžu reklamovat přímo a sám v autorizovaném servisu.
Osobně si na Alze cením pouze dvou věcí. Toho, že se nemusím registrovat a toho že si zboží mohu vyzvednout na pobočce, kde přímo zaplatím.
Jejich reklamu vůbec nevnímám, protože ty "výhody" nestojí pro občasného nakupujícího vůbec za řeč, a už jen se je snažit správně pochopit je neskonalá ztráta času, který mohl být využit jinak.
muzes hodit odkaz na to ze si iphone z 99 procent kupuji lide protoze je "cool", mas to necim podlozene nebo je to jen tvuj nazor? ja kdyz jsem ho koupil prave kvuli funkcnim ktere zadny jiny mobil dodnes nema a urcite nas bylo vic nez jedno procento :)
Alza to myslim zvladne, nevidim duvod proc by nemela, pokud k tomu bude support jako dela treba Datart.
Logicke? Nemel jste na mysli logisticke?
U me tedy vyhrava prave ta logistika. Dobry pocit mohu mit kdekoliv, ale malokdo mi nabidne moznost odebrani takoveho mnozstvi zbozi par minut po objednavce.
Jinak kuryrem jsem mel veci na firme vzdy do hodiny a bez komplikaci.
Driv jsem nedal dopustit na CZC, kde mi nabidli prijemnejsi atmosferu a super komunitu. Moc se mi to libilo a stale libi. Ale k cemu mi to je, kdyz na vec, kterou chci, musim 2dny cekat zatimco alza ji ma skladem.
Není problém zajistit si externí firmy na servis v každém větším městě, který bude zákazníkům zajišťovat instalace/deinstalace (v lepším případe za příplatek).
Ale v maloobchodě jsou logické důvody naprosto irelevantní! Alza má reklamy v TV, má billboardy, Alza je COOL a na tom záleží :-))
--
Máš to asi jako kdybych Ti řekl, že někdo prodává mobil, který je 2x dražší než konkurenční, neumí posílat MMS, neumí se spojit s druhým přes bluetooth, k tomu abys v něm mohl aktivovat SIM se musíš připojit na internet a registrovat ji... Taky bys řekl: "To lidi určitě nebudou kupovat!"
Ale vidíš, Apple jich vyvalil i s těmito omezeními miliony!! Lidi vůbec nezajímalo co to umí nebo neumí - byl to "iPhone" od Apple - bylo to cool, stylový a kdo to měl byl "master of clan, yeah!" Nic víc 99% zákazníků neřešilo! (No a pokud má 99% lidí nákupní horečku, tak to 1% si můžeš dovolit ztratit.)
--
Nebo další případ - jistá značka sportovního oblečení je z Izraele, nechá si ho šít v manufakturách v Tchaiwanu, Číně, Indii, používá hlavně umělynové materiály a jejich zboží nedosahuje příliš valné kvality. Prodává se zhruba 6x-10x dráž než je u zboží tohoto typu obvyklé... Ale zajímá to někoho?
Ne, lidi vidí, že je to COOL, stylový, že to má reklamu v TV a kdo to nosí je taky "Master of clan, yeah, gangsta motofoko!"... A KUPUJI JAKO BLBI! No nemají na to, tak na to šetří, ale vrazí do toho cokoliv!
--
Taky znám jedno rychlé občerstvení prodávající franšízové licence, které pak ve franšízách prodává nekvalitní a vysocekalirické potraviny, které jsou ve většině případu karciogení. Vadí to někomu?
Když jdu kolem, jsou tam občas fronty až na ulici (ano, COOL, stylové, reklama v TV a zase "Master of clan, yeah!")
--
Pak znám (a znal jsem) nespočet ultra kvalitních výrobců, vynikajících prodejců, kteří se k zákazníkovi chovají jako ke králi a nikdy by mu nic nekvalitního neprodali... Bohužel buď živoří na hranici udržitelnosti nebo už zkrachovali, protože jejich argumenty nejsou "cool, stylovost a "s tímto ale budete MASTER OF CLAN!", ale je to kvalita, poctivost atd. - tímpádem je 95-99% lidí ignoruje a nemají jak a na čem vydělávat.
--
Takže používání LOGICKÝCH argumentů je ta největší pitomost, co můžete (nejen) v obchodě udělat. Nevyhrává logika, ale POCITY!
nj, uz se tesim jak budou lidi na webu brecet s reklamacema lednic/pracek/... - tedy veci ktery se nedaj relativne snadno hodit do auta a kamsi odvezt.
Vubec nemluve o tom, ze vzhledem k cenam, bude kazdej druhej kamenej kram, kde si muzou na tu vec fyzicky sahnout a hned si ji odvezt, levnejsi.
Predevsim pak chci videt, jak jim tu lednici podaj pres stul a reknou "tak tady to mate" (v lepsim pripade jim to dopravce vyhodi pred barakem na ulici) ;D. Protoze jejich uzasny logisticky zabezpeceni neni schopny zajistit dopravu ani po Praze, natoz kamkoli jinam.
Potreboval sem takhle koupit notes, tvrdili, ze kuryr ... no a !!po!! objednavce dorazil mail, ze kuryr jaksi nebude ... tak sem je poslal i s objednavkou doprdele a zajel si ke konkurenci osobne. A to neni zkusenost zdaleka jen moje.