Víte, jaké jsou marže na bílém zboží? DOST VELKÉ!!! Kombi lednice a ostatní bílé zboží prodávané na prodejně cca v rozmezí 15.000-20.000 nakupujeme mezi 4.500-7.000 v závislosti na výrobci! To ikdyby měla alza každou ledničku posílat zvlášť vypraveným autem a kurýrovi za to dala třeba 1000 Kč, tak se ji to pořád pěkně vyplatí. A to nemluvím o pračkách druhé jakosti, jež se klidně i nové, jen ťuklé přeprodávají cca za 2.500 a střílí za čtyřnásobek. Takže mi věřte, že se to Alze určitě vyplatí! Tyto ceny jsou nastaveny kamennými obchody, které musí platit zaměstnance, prodejní plochy a hradit i celkem velké procento krádeží z řad zaměstnanců. U elektroniky je v současné době marže pouze cca 10-20% (monitory, disky, paměti atd). a nebo 50-350% u drobného příslušenství (čtečky, kabely, paměťpvé karty atd), ale tyto produkty zase nemají na celkové obraty takový vliv.
CZC a reklamace? To si děláte legraci? Dřív jsem u nich nakupoval, pak jsou koupil komplet klávesnic s myší, životnost 10 měsíců. Tj. po 10 měsících zabalit, za svý poslat, přes měsíc čekat na nový komplet, po dalších měsících to samé a po dalších 10 měsících že prý je po záruce (i když to měnili za nové zboží a ta životnost byla stejná) jen vyhodit.
Tím mě naučili jedinému: když můžu, dám vždycky přednost osobnímu odběru v místě. A díky tomu jsem letos i 2 věci poprvé koupil u Alzy, která u nás má výdejní místo. V obou případech to byly kusovky a vycházela i nejnižší cena, zboží bylo 2. den opravdu k dispozici.
Bílé zboží? Pokud budou schopní rychle dovézt do bytu, odvézt třeba starou lednici a cenově to bude vycházet nejlépe - proč ne. Electroworld nebo Datart pro mě nejsou důvěryhodní, tam klikáte, klikáte a nakonec vyjde něco jiného než by člověk podle průběhu čekal. A platit za "dopravu zdarma" nebo si nechat (za peníze) poslat zboží, o kterém tvrdí, že se dá vyzvednout na prodejně taky nebudu.
Taky znám majitele osobně, taky předtím, než Alza byla tak slavná, jako je dnes. Nemyslím si, že by byl blb, ale to nic nemění na faktu, že podle majitele těžko soudit kvalitu služeb obchodu, protože zrovna majitel Alzy dávno pochopil, že je lepší práci delegovat na pár vybraných schopných manažerů... A tato strategie se mu očividně vyplatila, narozdíl od konkurence, která vsází sice na výraznou osobnost majitele, ale od toho se odvíjí také to, že pořád přešlapuje na jednom místě, zatímco Alza se jim od té doby na míle vzdálila...
Bože, krakonoši - došlo ti, že se tady bavíme o tom, že kromě lidí, kteří řemeslníka nepotřebují jsou i takoví, kteří řemeslníka potřebují? Myslíš, že je fakt přínosné pro diskuzi, že jsi nám řekl, že zrovna ty ho nepotřebuješ? Jenom doufám, že sem ještě nenapíše někdo třeba, že on nepotřebuje ani dopravu, protože má přece auto s koulí a vozík a spoustu času.
No na trhu existuje mnoho e-shopů s bílou technikou, kteří používají "normální" dopravní firmy, kde vám to řidič donese za ty první zamknuté dveře a dál jenom za příplatek (úplatek) - ale se zapojením vám nepomůže. A potom existuje málo e-shopů (já mám teda vyzkoušený jeden, a další z doslechu), kde vám řidič zboží dopraví až do bytu a i zapojí.
Kterou cestou se vydá Alza - řekl bych, že to teď nevíme a že je hloupost zkoušet to nějak logicky odvozovat z toho, jak dopravuje jiné zboží.
Podle mě komentuje na základě vlastní tuposti, ono je to znatelné už s té nesmyslné generalizace. Elektroniku nakupuju téměř výhradně v Alze, ročně za cca 3 miliony, a ačkoliv ne vždy je všechno dokonalé, rozhodně převažuje spokojenost. A jsem přesvědčen, že u prodeje "velké bílé", jak to nazývají, jistě na zajištění dopravy až na místo plánovaného provozu u zákazníka nezapoměli.
ja mam iphone od prveho modelu a je to PRE MNA najlepsi telefon, cakal som nanho fakt dlho. MMS neposielam, bluetooth nevyuzivam. V lietadle si rad pozrem film, po ceste vypocujem hudbu, ceknem nieco na nete, zavolam prip. napisem SMS, nastavim budik. TO JE VSETKO CO OD TELEFONU POTREBUJEM. Na iPhone to funguje perfektne + kvalitny displej. Je kompaktny, mam prvy model uz to bude cez 3 roky a okrem trochu osuchaneho puzdra je ten telefon v idealnom stave. Ludia co maju HTC a ine vysuvacie vecicky, to maju po roku rozheglane a museli v tom menit veci. Ak niekto potrebuje Nokiu, prip. iny phone ktory ma Bluetooth, MMS, USB, tak nech mu sluzi. Moze vas to aj sr.t :-) ale zjavne sa najde dost ludi, ktorym vyhovuje taketo zariadenie. Nie kazdy je geek ;-) a hlavne kazdy podla chuti, tak si uzivajte zivot.
CZC si nejspíše zastaralost stávajícího webového řešení uvědomuje. Nedávno zpřístupnili betaverzi nového shopu http://beta.czc.cz/
Tak to jen pro info,...
Tak priserny ten jejich web neni v zadnym pripade. Nerikam ze je krasny, nerikam ze by nemohl fungovat lepe, ale je dobry. Hledal jsem na nem casto, jen jednou jsem se musel zeptat podpory (a nejspis to byla moja blbost ze jsem to nenasel sam). Nektere informace tam chybi, napriklad o tom jestli je monitor otaceci (pivot), ale vetsina je v pohode. Priserneho tam neni vubec nic, na rozdil od mnoha jinych webu (flash, blink, blink, video, flash, blink, hypermegacool).
Znám, používám, mám rád pro podrobné informace o produktech, ale nemyslím si, že by byli zásadně odlišní v reklamacích. U všech těchto obchodů velice záleží na tom, jakou zrovna komponentu reklamuji - některé řeší na místě výměnou, jiné si nechávají až na ten měsíc, co můžou.
Ja si myslim, ze jsi uplne mimo. Predevsim zalezi na lidech zda ty veci ktere popisujes chteji koupit nebo ne. Nikdo nikoho nenuti a kazdy si dnes muze vybrat co chce koupit a kde to chce koupit. Tak neplacej nesmysly. Ja na Alze nakupuji dost casto, nektere veci jsou drazsi, ty nekoupim, ale spoustu veci jsem koupil a bez problemu, vse bylo doruceno vcas. Vzdy se najde procento nespokojenych a ty potom zaplavuji fora, tisice spokojenych zakazniku se neprojevou, leda tim, ze Alzu uzivaji spokojene dal!
Ach jo... Pointa je ta, že vám zboží přiveze člověk, který vám to i zapojí. Jestli ho nazvete kurýrem, nebo instalatérem, nebo instalujícím kurýrem, nebo dokonce kurýrujícím instalatérem je myslím celkem nepodstatná.
A pointa je taktéž v tom, že tenhle druh dovozu není (resp. nebyl) nějak dramaticky dražší, než dovozy od jiných firem.
Nezvládne to sám pokud -
-to nikdy nedělal a vůbec nechápe jak se to dělá (např. je to ženská)
-nemá doma hasák aby ten starý odpad z toho sifonu odpojil. A totéž přívod vody. Pokud máte 10 let starou pračku, tak to většinou rukou nepovolíte.
-normální najatý kurýr si právě na instalatéra hrát nebude - ale někteří z některých shopů si právě hrát budou a drobné instalatérské práce zvládnou.
1. za úplatu. Za úplatu, která může znamenat, že to bude stát více, než kdyby si to koupili v nějakém dražším obchodě.
2. naprostá většina - ne všichni. Někteří toho nejsou fyzicky schopni - protože kurýr je jeden a některé spotřebiče vyžadují v paneláku s úzkým výtahem dvoumužnou manipulaci. Anebo je kurýr v takovém časovém presu, že zhodnotí, kolik by ho to stálo času a odmíte pár stovek, aby neměl hodně velké problémy se šéfem
3. až do bytu - ale už to nemusí být schopen zapojit - zejména protože nemusí mít správné nářadí a těsnění a tak.
To jsou asi tak 3 problémy, co s tím můžou být.
Vidíte, a i tak se stále najdou lidé, kteří využijí Bluetooth, MMS, USB, klávesnici a rezistivní displej k tomu. Ti výrobci, kteří to podle vás "pochopili", se pořád jaksi nemohou trefit, třeba Nokia, i když se vážně snaží. Bohužel kopie Iphonu jsou dle mého jen cesta do pekel.
Řekl bych, že celý úspěch Apple tkví v něčem jiném. Novinářský paskvil, mezi kterým se najde vysoké procento fanatiků jako vy, udělala velký kus práce za Apple, a zadarmo.
Ty jsi dobrý. Dva dny klidně počkám, to je bleskově. U spousty zboží jsem rád, že je do týdne a ne do měsíce nebo déle. Např. teď sháním SATA/CF adaptéry, Kouwell ST-137M2, které jsem kupoval u Alzy a prostě nikde nejsou. Tak jsem musel vzít zavděk dražšími a nevyzkoušenými jiného typu ze Softcomu. Většinou to skončí tak, že musím kupovat u celého spektra hw prodejců, abych vůbec něco koupil.
dneska sa kdekto zivy webdizajnom :-)
Prepacte, ale "dizajn" teda rozmiestnenie veci je uplne na prd. Milion veci, este k tomu tisic sa hybe. Bannerov po toto ako na pornosite. Sorry, ale zle nedobre.
Bol si uz niekedy v Tescu??? Kolko milionov veci na teba posobilo, blikalo?
P.S taktiez som od fachu
A kdyz si jdu koupit knihu, mam kupovat podle pocitu nebo logicky? A co nevesta? A dovolena?
Pred 12 lety me jedna lektorka co ucila marketing (treba nas den ucila usmivat se do telefonu, vcetne rekvizit - utrzeneho sluchatka) rekla, ze si koupila Toyotu uz nevim jakou, tak jsme se ptali na motorizaci a dalsi veci, vedela prd, koupila to protoze mela z auta dobry pocit. To jsme se ji nasmali, dokonce z oka do oka, byla to tenkrat uz starsi pani, ustala to dobre. Uz asi 5 let jsem zralej ji poslat kos kvetin, jednou to udelam.
1) Souhlasím.
2) Na druhou stranu musím říct, že reklamaci základní desky jsem si opravdu představoval jinak, než že budu dva měsíce sem a tam nosit vadnou a údajně opravenou/vyměněnou desku. Alza nemohl za to, že jejich dodavatel není schopen nebo ochoten desku vyměnit, ale od seriozního obchodu očekávám jiný přístup k zákazníkovi, i za cenu toho, že ty náklady vezme na sebe. Ne že bych takový obchod v ČR znal (myšleno v oboru IT).
U czc má hodnotu především komunita - tj. diskuse pod produkty, uživatelské fotky a videa.
Dále snad i reklamace, alespoň se jich drží taková pověst a nikdy jsem tam neměl problém jako v alze nebo mironetu.
Jejich "tvář" je ovšem zoufalá a marketingová komunikace naprosto šílená. Kolik už oni vyzkoušeli maskotů (kluk, lev, barevní teplouši...) a pořád netuší kudy se vydat. Teď testují styl "Lidl teleshopping" a to je fakt špatné.
Tak myslím, že Vy jste úplně mimo. Živím se tvorbou webů a webdesignů a pokud tvrdíte, že czc.cz je nemoderní eshop a vše je na měm katastrofální, tak to pak 99% ostatních eshopů je totální brak. Sorry, ale pokud by jste tomu alespoň trochu rozuměla, nenapíšete takový nesmysl.
Komentuje na základě osobní zkušenosti. A s tím, že mezi prodejem zboží, odnosného v kapse, či v ruce (rukách) do přistaveného osobního auta a prodejem skoro metrákové automatické pračky, či přes 2 m vysoké kombi ledničky je poněkud rozdíl, má také pravdu.Ale staré české přísloví říká: Kdo má hodně, chce mít ještě víc a nakonec dopadne tak, že nemá nic!
hehehe, jasne pubertak si prece nevybira mobil podle toho jak vypada, jestli ho ma pul tridy a zda je s nim in. ten jde primarne po zaruce dlouheho supportu vyyrobce, intuitivnosti, prislibu bezpecnostnich aktualizaci os a ze firma podporuje jen 100% fukncni featury.
diky za zprijemneni dnesniho rana :)))
Komu: K
~~ jsem nedal dopustit na CZC ~~
Navštívila jsem czc.cz poprvé na základě tvého "doporučení." Webové sídlo czc.cz je udělané příšerně.Tak se věci dělaly před osmi-deseti lety. Nenakupovala bych v czc.cz, i kdyby dodávali tovar v průběhu hodiny. Technické provedení, design, vyhledávaní, zážitek uživatele (user experience) jsou katastrofální.
Přesně tak. Co si kdosi myslí, totiž vůbec nemusí být to, co lidi opravdu chtějí.
Apple jen výrobcům ukázal, že se šeredně spletli. Výrobci si mysleli, že vyrobí nadupaný hardware s milionem vychytávek, k tomu nějaký studentík přes noc zbastlí nějaký padavý software (který nikdo už nikdy nebude podporovat) a lidi to budou kupovat. A když pak zjistí, že je to neintuitivní a padavé a budou to chtít reklamovat, tak jim řeknou, že to je starý modela ať si koupí nový, kde to je vyřešené. To byl velký omyl.
Apple udělal jeden model s omezenými funkcemi, ale ty funkce co tam byly, udělal opravdu dobře. Pokud s něčím nebyli opravdu spokojení (např. copy - paste), tak to tam nedali. K tomu přidal dlouhý support, pravidelné updaty zdarma a parádní uživatelskou přívětivost. Trefili se přesně do potřeb lidí, kteří už měli plné zuby padacích a neovladatelných šmejdů. A ještě si rádi připlatili.
Přesně tohle jim udělalo ty prodeje. Ne že byli cool jabko. Už je to pár let a řada výrobců to stále NEPOCHOPILA. Což je fascinující. Ještě pláčou, že mají přece Bluetooth i MMS a nikdo to stále nechce kupovat.
muzes hodit odkaz na to ze si iphone z 99 procent kupuji lide protoze je "cool", mas to necim podlozene nebo je to jen tvuj nazor? ja kdyz jsem ho koupil prave kvuli funkcnim ktere zadny jiny mobil dodnes nema a urcite nas bylo vic nez jedno procento :)
Alza to myslim zvladne, nevidim duvod proc by nemela, pokud k tomu bude support jako dela treba Datart.
Logicke? Nemel jste na mysli logisticke?
U me tedy vyhrava prave ta logistika. Dobry pocit mohu mit kdekoliv, ale malokdo mi nabidne moznost odebrani takoveho mnozstvi zbozi par minut po objednavce.
Jinak kuryrem jsem mel veci na firme vzdy do hodiny a bez komplikaci.
Driv jsem nedal dopustit na CZC, kde mi nabidli prijemnejsi atmosferu a super komunitu. Moc se mi to libilo a stale libi. Ale k cemu mi to je, kdyz na vec, kterou chci, musim 2dny cekat zatimco alza ji ma skladem.
Není problém zajistit si externí firmy na servis v každém větším městě, který bude zákazníkům zajišťovat instalace/deinstalace (v lepším případe za příplatek).
Ale v maloobchodě jsou logické důvody naprosto irelevantní! Alza má reklamy v TV, má billboardy, Alza je COOL a na tom záleží :-))
--
Máš to asi jako kdybych Ti řekl, že někdo prodává mobil, který je 2x dražší než konkurenční, neumí posílat MMS, neumí se spojit s druhým přes bluetooth, k tomu abys v něm mohl aktivovat SIM se musíš připojit na internet a registrovat ji... Taky bys řekl: "To lidi určitě nebudou kupovat!"
Ale vidíš, Apple jich vyvalil i s těmito omezeními miliony!! Lidi vůbec nezajímalo co to umí nebo neumí - byl to "iPhone" od Apple - bylo to cool, stylový a kdo to měl byl "master of clan, yeah!" Nic víc 99% zákazníků neřešilo! (No a pokud má 99% lidí nákupní horečku, tak to 1% si můžeš dovolit ztratit.)
--
Nebo další případ - jistá značka sportovního oblečení je z Izraele, nechá si ho šít v manufakturách v Tchaiwanu, Číně, Indii, používá hlavně umělynové materiály a jejich zboží nedosahuje příliš valné kvality. Prodává se zhruba 6x-10x dráž než je u zboží tohoto typu obvyklé... Ale zajímá to někoho?
Ne, lidi vidí, že je to COOL, stylový, že to má reklamu v TV a kdo to nosí je taky "Master of clan, yeah, gangsta motofoko!"... A KUPUJI JAKO BLBI! No nemají na to, tak na to šetří, ale vrazí do toho cokoliv!
--
Taky znám jedno rychlé občerstvení prodávající franšízové licence, které pak ve franšízách prodává nekvalitní a vysocekalirické potraviny, které jsou ve většině případu karciogení. Vadí to někomu?
Když jdu kolem, jsou tam občas fronty až na ulici (ano, COOL, stylové, reklama v TV a zase "Master of clan, yeah!")
--
Pak znám (a znal jsem) nespočet ultra kvalitních výrobců, vynikajících prodejců, kteří se k zákazníkovi chovají jako ke králi a nikdy by mu nic nekvalitního neprodali... Bohužel buď živoří na hranici udržitelnosti nebo už zkrachovali, protože jejich argumenty nejsou "cool, stylovost a "s tímto ale budete MASTER OF CLAN!", ale je to kvalita, poctivost atd. - tímpádem je 95-99% lidí ignoruje a nemají jak a na čem vydělávat.
--
Takže používání LOGICKÝCH argumentů je ta největší pitomost, co můžete (nejen) v obchodě udělat. Nevyhrává logika, ale POCITY!
nj, uz se tesim jak budou lidi na webu brecet s reklamacema lednic/pracek/... - tedy veci ktery se nedaj relativne snadno hodit do auta a kamsi odvezt.
Vubec nemluve o tom, ze vzhledem k cenam, bude kazdej druhej kamenej kram, kde si muzou na tu vec fyzicky sahnout a hned si ji odvezt, levnejsi.
Predevsim pak chci videt, jak jim tu lednici podaj pres stul a reknou "tak tady to mate" (v lepsim pripade jim to dopravce vyhodi pred barakem na ulici) ;D. Protoze jejich uzasny logisticky zabezpeceni neni schopny zajistit dopravu ani po Praze, natoz kamkoli jinam.
Potreboval sem takhle koupit notes, tvrdili, ze kuryr ... no a !!po!! objednavce dorazil mail, ze kuryr jaksi nebude ... tak sem je poslal i s objednavkou doprdele a zajel si ke konkurenci osobne. A to neni zkusenost zdaleka jen moje.