Promiňte, ale tahle zkušenost dle mého názoru není použitelná, protože do 14 dní můžete odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu. A tudíž prodejce, i kdyby chtěl dělat obstrukce (což já nevím, zda Alza chtěla či ne), tak neučiní, pokud mu to jen trochu myslí, protože by si jen nadrobil. Mohl byste, prosím, uvést, co jste podepisoval? Zda reklamaci, kterou vyhodnotili jako oprávněnou a nabídli vám jako řešení odstoupení od kupní smlouvy, anebo přímo odstoupení od kupní smlouvy v zákonné dvoutýdenní lhůtě? Ve druhém případě by totiž o reklamaci vůbec nešlo. Děkuji.
Zrovna paměti jsem v Alza taky vyměnil v pohodě, přitom ty moje byly asi dokonce OK, šlo jen o nekompatibilitu s mým NB.
Zrovna tak DVD mechaniku a harddisk - reklamace vždy OK. A mimochodem není to o tom, že by šlo o nějaké staré zkušenosti a od té doby se to horšilo, tyhle dobré zkušenosti jsem měl v době, kdy se v diskuzích na Alza nadávalo úplně stejně jako dnes...
Já jsem si ohledně reklamací a neskutečně příšerné logistiky užil v Alze tolik, že tam již asi rok nenakupuji, ale zrovna s reklamací pamětí do NTB jsem asi před 3 rokama udělal zkušenost opačnou, než Vy - přivezl jsem obě paměti, řekl, která je špatná, technik hodil OBĚ do koše, aniž by je testoval řka, že je to sada a dostal jsem okamžitě nové balení (tentokrát již funkční).
Vůbec, tak nějak celkově bych v dnešní době jakýkoli nákup v obchodě, jak kameném tak e-shopu podmínil (e-shop který nemá prostor pro upřesnění objednávky automaticky vypadává ze hry) vyplněním záručního listu. Při nevyhovení bych od obchodu ustoupil.
Například Alza mne vždy odbývala slovy, že na reklamaci stačí jejich doklad. Což zároveň u reklamací, uplatněných přímo u nich, znamená, že zboží musím reklamovat ten na koho je doklad vystavený. Proto podle mne propašovávají na "anonymní doklad" číslo mobilu na místo IČ a uvádějí váš e-mail. Naštěstí nemá člověk povinnost neměnit telefon a e-mail takže můžete klidně nakoupit i někomu jinému.
Právě kvůli takovým nákupům, nakupuji vždy dražší zboží (od 1500-2000 Kč) samostatně, a proto mne v poslední době Alza značně štve svým poplatkem za platbu v hotovosti. Bez platby v hotovosti (bez karty) by už nešlo o anonymního odběratele. V kameném obchodě jsem také anonym a stačí mi účtenka a nově, mnou opět vyžadovaný, záruční list.
V případě problémů, vystavení záručního listu který servis odmítne akceptovat, pak nezbude než daný obchod žalovat. Jinak se zřějmě sitace na trhu nezmění. Je mi přitom úplně jedno zda se změní přístup obchodníků nebo výrobce, což považuji za přínosnější variantu.
Mé zkušenosti s reklamací u Alzy jsou děsivé a to tak, že jsem u nich přestal úplně nakupovat.
Kdybych nebyl asertivní vnutili by mi vadné paměti ram. Technik je totiž důležitě projel "diagnostikou" a oznámil mi, že jsou zcela OK i když zcela OK prostě nebyly.
Po snad půlhodinové hádce sem ho přiměl vykašlat se na "diagnostiku" a předvéct mi jak ty bezchybné ramky budou fungovat alespoň v té jejich speciálně upravené test mašině bez grafiky a operačního systému windows. A ejhle nenabootoval ani tenhle šmejt, technik se tvářil doslova poraženě.
Od té doby Alza rozhodně ne!
Moje zkušenosti s reklamacemi s alzou jsou velmi různorodé. Od situace, kdy mne překvapili velmi mile až po situaci, kdy jsem u nich přestal nakupovat na asi 3 roky.
Nicméně - pokud tady chce někdo popisovat své individuální zkušenosti - tak situace, kdy reklamujete 3 dny starou věc, není úplně relevantní - protože kdyby vám to rovnou odmítli, tak jim to můžete do 14 dnů vrátit :-)
Přesně, s reklamacemi v Alze jen ty nejlepší zkušenosti. Vracel jsem po 3 dnech nově zakoupený ntb. Když se ptali, jaký je důvod, uvedl jsem, že reálná výdrž neodpovídá tomu, co je uvedeno v papírech. Bez problému mně dali peníze a já si o pár dní později vybral jinou značku ntb a opět v Alze.
Myslím, že bude záležet zejména na tom jak se Alza bude stavět k reklamacím.
Osobně v Alzu nemám důvěru ani co se týká, daleko méně, problémového zboží než je bílé zboží. Jsou zde mnohé špatné zkušenosti lidí z minula.
Na druhou stranu, Alza není nejlevnější - takže snad by mohly odpadnout problémy s šedými spotřebiči. Spotřebiči, které vám autorizovaný servis odmítne opravit, protože jsou údajně určeny pro jiný trh a on má s výrobcem dohodu a výrobce by mu takovou opravu neproplatil. Navíc vás přinutí zaplatit za prohlídku, rozuměj ověření výrobního čísla.
Protože právě reklamace přes Alzu jsou známé svým utrpením, a v současnosti bych si u nich nekoupil nic, co nemůžu reklamovat přímo a sám v autorizovaném servisu.
Osobně si na Alze cením pouze dvou věcí. Toho, že se nemusím registrovat a toho že si zboží mohu vyzvednout na pobočce, kde přímo zaplatím.
Jejich reklamu vůbec nevnímám, protože ty "výhody" nestojí pro občasného nakupujícího vůbec za řeč, a už jen se je snažit správně pochopit je neskonalá ztráta času, který mohl být využit jinak.