"V ničem, co děláme, nejsme nejlevnější" - to je samozřejmě pravda. Nicméně to PR nebrání vymýšlet takové nesmysly, jako "Likvidační ceny" nebo "Naše ceny spadli na dno!" (http://img.alza.cz/foto/2011/110415sk/images/110415_03.jpg) ;)
Náhodou marketing jim jde.
O debilním mimozemšťanovi se vykládalo po celém internetu, VÝPR - ODEJ nadzvedl ze židle nejednoho typografa, ale zafungovalo to. Pár lidí sice prodejnu kvůli tomu obchází velikým obloukem a při skřípavém hlásku "máš to rozbitý" jim pulzuje žilka v hlavě, ale ostatní se tam hrnou.
Podívejte se na skomírající Mironet nebo bezbarvý CZC. Přitom jsou levnější, mají lepší servis, sem tam něco mají i skladem a dělají úplně stejný business. Proč nerostou? Proč se jim všichni smějí?
Bývaly časy, kdy lháři a podvodníci byly odchytáváni a máčeni veřejne v koši ve Vltavě! Doporučoval bych tuto tradici urychleně obnovit, materiálu je víc než dost, počínaje ústavními činiteli, a jako turistická atrakce, na níž by se vybíralo vstupné, by to byl velmi výnosný byznys. Je otázka, zda by to na lhaní v reklamách mělo vliv.
Strategii "Vypadat levně, prodávat draze" se jim daří naplnit stoprocentně. Já jsem v Alze nakupoval před x lety, kdy ještě vlastně ani nebyla Alza, nýbrž Alzasoft a zboží mi předávat na nádraží v Pardubicích pan Zavoral při cestě z domova na kolej. Doba se změnila - Alza je moloch, vydělává víc, než si kdy pan Zavoral myslel a já už tam nenakupuji.
Špatně neudělali nic, jen prostě vyrostli a změnili se (jako my všichni).