Teď úplně nechápu, proč to píšete. Krakonoš tvrdí, že 85 % občanů ČR pobírá žebráckou mzdu, já (přesněji ČSÚ) tvrdím, že těch zbylých 15 % pobírá minimálně 35 000 (což potvrzujete, ostatně čerpáme ze stejného zdroje), celkově z toho plyne, že podle krakonoše je právě tohle hranice mezi mzdou žebráckou a nežebráckou.
Takže děkuju za rozvedení mého příspěvku a odkaz (bohužel ten konkrétní je nefunkční), ale i tak jsem zmatený, co bylo smyslem...
85percentil znamená, že 15% zaměstnanců má měsíční hrubý příjen min. 35000tis. kč.
Podrobnější data jsou na stránkách www.czso.cz
Především úmysl zákonodárce byl přesně tento ... zákazník si nemůže před nákupem zboží osahat, vyzkoušet, proto má právo ho bez udání důvodu vrátit. Prostě mu nevyhovuje. Vrácení špatné velikosti bot do toho určitě patří.
A kolem a kolem ... kdyby to nešlo, tak si to objednám prostě třikrát ...
Ale je fakt, že tento způsob mi osobně moc nevoní. Je ovšem dobře, že ta možnost je.
Aha, takže když obchodníci zákazníky obelhávají a odrbávají nehoráznými cenami, tak je to v pořádku, protože je to jejich obživa a zákazník, který se odrbat nenechá, je gauner?!? S takovým kapitalismem jděte do drůbežárny snášet vajíčka! Zapomínáte na jedno, a sice na to, že aby se peníze mohly utratit, musí se napřed vydělat. A když berete žebráckou mzdu, (85% občanů v ČR), je naprosto logické, že se snažíte ušetřit, kde se dá. A na námitku, že obchodník musí vydělat na mzdy zaměstnanců říkám toto: Když obchodník vydělá víc, přidá zaměstnancům? odpověď zní NE! Ale když nevydělá, tak jim klidně výplatu vůbec nedá, ale sám si od huby neutrhne.
Kapitalismus možná ano, ale to, co prezentujete, není kapitalismus, ale vychc-nost a bezohlednost. Patřím také k těm, kteří když jdou do kamenného obchodu, tak proto, abych si to tam kuopil. A pokud chci nakupovat přes net, vybírám přes net. Vám totiž, že v kamenném obchodě podpořím i prodejce, kteří nejsou kamenní, ale lidé z masa a krve a zaslouží si odměnu za svoji práci, dělají-li ji kvalitně.
A znáte ještě někoho takového? Každý normální zákazník se snaží, stejně, jako firma, minimalizovat náklady, o ničem jiném to není. Takže když bude originální kazeta do tiskárny stát 230 Kč a dolití alternativním inkoustem, (v obou případech 15 ml) 8 Kč, tak bych byl totální vůl, kdybych této možnosti nevyužil.
>> Pokud chcete odstoupit od smlouvy, musíte zásilku vrátit tak, jak jste ji koupil, ne jenom část
Je pravda, že zákon je formulovaný takhle. Na druhou stranu prodejce by byl sám proti sobě, kdyby na tom trval - lepší nějaký kšeft než žádný, a hlavně: při částečné vratce nemusí vracet poštovné.
>> Není důvod aby vám to připadalo kruté nebo nefér
Prodejce s takovým využitím téměř jistě nepočítá => nemá to zakalkulované v ceně => bude to pro něj ztráta (aspoň pokud je to slušný prodejce a vrácené zboží bude nadále prodávat se slevou jako "rozbalené"; navíc pokud ho neměl skladem a kvůli mě objednal, může trvat nějakou dobu, než se ho zbaví).
Chápu že ztráta na mém jednom nákupu prodejce nepoloží, ale přesto nechci rozdávat lekce "pro dobrotu na žebrotu". Naopak, chci obchodníkům dávat zkušenost, že vstřícnost, důvěra a ochota se vyplácí - koneckonců, to je v dlouhodobé perspektivě výhodné pro obě strany.
Kruté je to především od obchodníka. V Německu s tím e-shopy počítají a retoure je pro zákazníka v naprosté většině případů zdarma. Štítek na balík bývá občas přiložen jako samolepka v zásilce či jej lze vytisknout ze stránek e-shopu. Navíc namísto zákonných čtrnácti dní dostanete na rozmyšlenou často od třiceti do sto dní. Je naprosto běžné si nechat poslat boty či oblečení ve dvou třech velikostech a nevyhovující vrátit. Jako důvody vrácení obchodník ve formuláři mimo jiné rovnou nabízí příliš malé, příliš velké či výběr velikosti.
Nefungující vratky jsou dle mého názoru největší bolestí českých e-shopů.
Jen technická - pokud koupíte najednou troje boty a vrátíte dvoje, tak vám to nemusí prodejce uznat. Pokud chcete odstoupit od smlouvy, musíte zásilku vrátit tak, jak jste ji koupil, ne jenom část.
Nicméně řada obchodníků to neřeší a vezmou zpět i jen část. Není důvod aby vám to připadalo kruté nebo nefér :)) Prodejce chce vaše prachy a vy rozhodujete, kdo je bude mít.
Pokud vás obchodník má v obchodě, držíte vytouženou věc v ruce a přesto vám to není schopný na místě prodat, tak je to amatér a zaslouží si krach.
Já si takhle chodím do Alzy osahat mobily, sluchátka nebo jinou elektroniku. A většinou to i rovnou koupím, i když je to o trochu dražší.
Fer? Jak naivni. Kapitalismus je vyhradne o ziskani maxima s minimem nakladu. Tudiz chovani predrecnika je pouze maximalizaci efektivity pri nakupu zbozi.
Kazdy obchodnik se pak prozmenu snazi prodat co nejvice a do nejdraze, take jej nezajima jestli je fer si na produkt dat marzi tisic procent. Pokud je za tu cenu prodejny, tak ho tak proda.
Přijde mi nefér něco si osahat v kamenném krámu a pak to koupit online.
Kamenný krám je dražší právě kvůli tomuhle: musí mít zboží skladem a platit prostory prodejny a prodavače. Tzn. když tuto "extra službu navíc" využiju, jsem ochoten ji zaplatit. Pokud je rozdíl oproti ceně na netu moc velký, většinou se dá domluvit na rozumné ceně "mezi".
Krom toho u eshopů je obdobou "osahání si" možnost vrátit zboží do 14 dnů - stojí to poštovné zpátky, ale pořád je to levnější než přirážka za kamenný obchod.
Shrnuto: Když si to osahám v kamenném obchodě, bylo by fér u nich nakoupit. Pokud nejsem ochoten zaplatit "kamennou" přirážku, mám pořád férovou možnost zaplatit "online přirážku" = poštovné zpátky.
Už mě i napadlo, že když se nemůžu rozhodnout mezi 3 věcma, můžu je vlastně objednat všechny najednou a dvě pak poslat zpátky.
Bylo by to řešení např. u bot, kde vždycky musím vyzkoušet tři velikosti, protože každý výrobce čísluje jinak.
Ale přijde mi to příliš kruté - proto radši v takových případech zajdu do kamenného krámu :)
Musím taky přispět svým názorem, jak nakupuji na internetu. Možná trochu zdlouhavý postup, mě však vyhovuje. Začínám prohlídkou sortimentu zboží na CZC nebo Alze, pročtu zde umístěné recenze a zkontroluji cenu. Pak přes Heureku nebo Zboží hledám cenu a přečtu další recenze zboží. Pokud nejsem přesvědčen, jak zboží konkrétně vypadá a chci si ho osahat, vyrazím do kamenného obchodu na obhlídku, tam většinou zjistím, že dané zboží mají vystavené a skladem, ale o pár set korun, či dokonce o tisícovku, dražší. Takže přes Heureka nebo Zboží naleznu vyhovující skladovou nabídku e-shopu s dobrými referencemi, kde objednám. Může mě pak hřát pocit, že oproti kamennému obchodu jsem ušetřil pár set korun, a to započítávám i poštovné. Na závěr ještě uvedu, že v Alze a CZC je zboží kolikrát dost předražené, takže pro mě tyto e-shopy skončily cca před pěti lety, na přečtení recenzí a pro základní prohlídku sortimentu na trhu dobré, ale pro nákup už jsou cenově za zenitem. Jo a ten zelenej uřvanej alzáckej kyblík je natolik odpudivý, že nechápu jak tento maskot může vydržet tak dlouho.