A čeho prodejce získá v aktuálním MAXI Výprodeji se slevami až 70% (v sekci na webu až 90%), logickým motivem je reklama, PR, snaha nahnat zákazníky do eshopu....
A co v tom výprodeji prodává, je jeho věc, zjistím, že něco nabízel s moc velkou slevou, že se mu to nevyplatí a od druhé objednávky bude kupní smlouvy rušit?
Obrovskou reklamu. Mohl mít těch telefonů jen 10 na prodej a já si můžu myslet, že jsem to prostě stihnul.
Ale jinak jsem spíš na straně Alzy, ale nevím, jak to stornování probíhalo. Pokud přišel strohý mail o stornu, asi by mě to naštvalo, ale pokud by nebyli líní a třeba zavolali a slušně se omluvili za chybu a třeba nabídli nějakou symbolickou kompenzaci (přece jen zákazník, který poctivě čte ty jejich reklamní maily je dobrý zákazník ;) ) tak myslím, že 99% lidí by uznalo, že chyba se může stát.
Ano, rád bych měl iPhona za 800 Kč (a pokud nesleduju ceny a vidím inzerované velké slevy, při současné úrovni znalostí matematiky by si dost lidí mohlo myslet, že to je reálné), ale nešel bych přes mrtvoly.
Víte, jak se musel zapotit člověk odpovědný za nastavení cen?
Protože let letadla má stejné náklady i když v něm letí jeden člověk, nebo 100, proto se ty náklady rozpočítávají na určitý počet osob, který zajistí, že let nebude prodělečný, co se prodá nad tento počet je zisk provozovatele. když se prodá méně letenek, je z toho ztráta. U Ryanairu je ten výpočet dynamický, zbytek nákladů + zisk se vždy rozpočítá na zbývající počet a to je aktuální cena letenky. A u mobilu nic takového neexistuje, náklady jsou fixovány na jeden kus a kdo si ho koupí, musí je pokrýt celé. Samozřejmě, lze udělat takový eshop, který by postupoval stejně jako ryanair, a místo cen by pracoval s váhami pro jednotlivá zboží a neustále vyhodnocoval zisk za celý sklad a cenu počítal stejně jako ryanair. Musel by pak stanovit, jaká část skladu, když se vyprodá, pokryje náklady, pak by nemusel brát ohled na nákupní ceny jednotlivého zboží a mohl je určovat libovolně, pak by mohl mobily skutečně prodávat za 1 Kč. Jejich pořizovací náklady by zaplatili zákazníci, kteří si koupili něco jiného a byly by zakalkulovány do jejich ceny. Je to ale něco jiného, než u letecké dopravy, kdy kapacity jsou omezeny a může dojít k jejich vyprodání. Jsou-li lety vyprodány, nekoupíte je jinde, na další dodávku zboží si počkat můžete, u letu toto neplatí, protože po určitém termínu váš let obvykle ztratí smysl.
eshop, ale v našem případě, prodejem za omylem sníženou cenu, pod náklady nic nezíská. Nezvýší to loajalitu zákazníků, není to ani reklama pro další zboží, protože přiláká jen lidi co pasou po nízkých cenách a nic jiného nekupují. U Raynairu je to ale jinak, je to obdoba holandské dražby, kdy zákazník otálením s nákupem riskuje, že bude platit cestu ostatním. To pak lidí nutí letenky vykoupit dříve a čím rychleji reagují, tím rychleji roste cena. A jakou křivku Ryanair na vzrůst ceny zvolí, to pak ovlivňuje jeho zisk, vyprodávají-li se letenky rychleji a dříve, tak to umožňuje Ryanairu dosáhnout většího zisku na let.
Nikoliv. Pokud mám potvrzenou objednávku, tak se můžou odvolávat na co chcou. Navíc je to jen tvrzení, že mají chybu databázi. Já to nemůžu vědět, že je nějaká chyba v databázi a ani toto tvrzení nemám jak ověřit. Co když obchodník je vychcaný, dal akční slevu, a zájem byl větší než čekal a dodatečně se spočítal, že se mu to při takovém zájmu nerentuje? Nehledě na to, že je to překvapivé jednání ze strany prodejce, takže na plnění ze smlouvy trvám.