Tak to aby rovnou zavřeli nejlevnější eshopy v každé kategorii na zbozi.cz, ne?
Na stránce bliká banner 70% slevááá, tak proč by zákazník nemohl koupit telefon v pořádné slevě v řádu stokorun?
Jinak pokud se domníváte, že došlo k trestnému činu, měl byste dojít na nejbližší stanici Policie. Je to přece i Vaše povinnost... :-)
Pane kolego, seznamte se konečně s pojmy trestný čin, přečin, přestupek, jaké jsou jejich znaky a jaké podmínky musí splňovat pro právní kvalifikaci.
Když mi omylem vrátili v obchodě víc peněz a já jsem si je nechal, tak to musím mít rejstřík popsaný jako kriminálník ne? A totéž ten stejný obchodník, který mi jindy naúčtoval vyšší cenu než měl na cenovce a já mu zaplatil víc než jsem měl, naúčtoval mi víc kusů než jsem bral, naúčtoval co jsem nebral, tak také využil mého omylu a vzal si moje peníze, které mu nenáležely, ne? A jakto, že nebručí za podvod? Nejsem náhodou v důkazní nouzi a nemůžu mu prokázat úmysl ani výši škody? A totéž obráceně.
Vy budete specialista na hodně blbé příklady, že?
Jde o to, z jaké částky mi vrátí 10 000. Když si jdu koupit nějakou tašku na kolečkách za 350 000, složím je v pokladně před zkušební jízdou a omylem mi vrátí 10 000, tak jednak nemusím v tomto případě zjišťovat proč, je to rozhodnutí mi dát takovou cenu a v poměru zaplacené částky je to nicotná částka, aby se dokázalo, že jsem si mohl všimnout něčího omylu.
A jdu spat. Vy zatím studujte do rána právní poradny a pak mi sem napište, jak by se vám podařilo z výše škody 10 000,- udělat pouhý přečin.
1) najednou používáte argument "z jakého základu", ale u iPhone z 20KKč na 300Kč to nevnímáte
2) ten poměr základu a ceny má argumentační váhu jen pro posouzení, zda to dotyčný musel nebo nemusel poznat jako omyl. V případě úmyslu už není podstatný a pracuje se s absolutní částkou, kde tuším více než 5K je trestný čin a pod je to přestupek
Nikoliv, přečin je nová věc, dřívější nedbalostní trestné činy jsou dnes přečiny a přečinem je i úmyslný trestný čin, jehož horní sazba trestu je do 5 let odnětí svobody. A to u podvodu je, pokud to není v organizované skupině a nebo nejde o škodu značného rozsahu. A to 10 000 rozhodně není škoda značného rozsahu.
Prodejce nic nedeklaroval, ta deklarace byla omyl. Prodejce zpochybňuje tu deklaraci. Je spravedlivé, abyste získal prospěch z něčího omylu? Pokud to připustíte, tak nemůžete mít zároveň v právním řádu klamání spotřebitele, protože to je právě založeno na popření předchozího tvrzení.
chlape, jdi radsi do skladu ty mobily zabalit a poslat...
tyhle pindy ti nepomuzou
zadny zakon nezakazuje prodavat pod cenou a ja nehodlam davam idiotum ani moralni pravo se splest...
spletl jsi se, zaplat... uz od nepameti je tohle zaklad sveta a neni v tom nic osobniho, business rozhodne nic osobniho neni, tak to neber ani ty osobne a furt tu nebojuj za neobhajitelne
v prirode jsem videl lvy pochutnavat si na zebra, ktera udelala ten omyl, ze si ve spatnou dobu pochutnavala na spatnem drnu, pritom pak naslednym kratkym uprkem deklarovala svuj omyl, lev byl povinnen ji nechat zit ale on se radsi najedl a neudelal to jako podvod
tva drzost soudit lidi, ktere neznas, a proc si koupili mobil nemuzes vedet, co kdyz na to klikla holcicka s culiky, ktera ma treba downuv syndrome... jak ji rozmasnes... ten led na ktery jsi se pustil je tenky a ja bych te rad nechal utopit
protoze tyhle kdyby, coby nemaji zadny smysl, nech to na tem beznem principu, ktery se osvedcil, v businessu.. jses vul, roll over and die
Tak jde o to, zda jde o omyl či nikoliv, takže jestliže eshop deklaruje, že jde o omyl, tak vám nezbývá než zboží vrátit, nebo doplatit, protože už víte, že jde o omyl. Vrácením zboží žádnou újmu neutrpíte, nevrácením vědomě využíváte něčí omyl a tím se dopouštíte trestného činu podvodu, protože jde o váš úmysl, využít toho omylu, byť v prvopočátku náhodného.
> Vrácením zboží žádnou újmu neutrpíte
Tak tou újmou je čas, který jsem ztratil objednáváním, případnou registrací, pokud jsem v daném e-shopu dosud nenakupoval, čtením obchodních podmínek, újmou je fakt, že jsem obchodníkovi musel sdělit svoje osobní údaje a budu muset řešit pozdější spam, možná i opakovaně. Pokud došlo již k převzetí/odeslání zboží, jsou tu navíc náklady na přebírání zboží od přepravce (přebírání od služeb typu PPL/DPD soukromou osobou může mít organizační náklady docela podstatné, i na pobočku ČP musíte dojít a vystát frontu), a na jeho vracení.
Pokud obchodník deklaruje omyl a já jeho tvrzení akceptuji, jsem ochoten transakci vrátit, ale očekával bych od e-shopu:
1) dostatečnou omluvu
2) pokud objednávce předcházela nová registrace, nabídku na následný kompletní výmaz osobních údajů a závazek, že do vyřešení celé záležitosti nebudou tyto nikomu přeprodávány (což by se tedy nemělo dít stejně, ale děje se)
3) solidní kompenzaci všech výše uvedených nákladů, tzn. ne že mi pouze milostivě proplatí zpětné poštovné.
Prodejce deklaroval 96% slevu, ČOI taky pokutuje supermarkety a další obchodníky za špatné uvádění slev (či cen před slevami), i když každá pokuta velkým řetězcům je z principu omyl, nebo si dovedete představit, že Tesco, Albert nebo BILLA by zákazníkovi úmyslně uvedly jinou cenu, nebo špatně spočítaly slevu?
Zákon o ochraně spotřebitele v tomto případě jasně říká, že deklarovaná sleva musí být dodržena, pokud by byla chybě uvedena původní cena, mohlo se jednat o omyl, ale v okamžiku vztahu obchodník-prodejce prostě deklarovaná cena(sleva) platí...
"Tak jde o to, zda jde o omyl či nikoliv, takže jestliže eshop deklaruje, že jde o omyl, tak vám nezbývá než zboží vrátit, nebo doplatit, protože už víte, že jde o omyl."
Tohle je samozřejmě naprostý nesmysl. To by pak mohl jakýkoliv prodejce čehokoliv se slevou později tvrdit, že sleva byla omyl a kupující musí zboží vrátit. Hovadina. Kam na ty blbosti chodíte?
"Vrácením zboží žádnou újmu neutrpíte, nevrácením vědomě využíváte něčí omyl a tím se dopouštíte trestného činu podvodu, protože jde o váš úmysl, využít toho omylu, byť v prvopočátku náhodného."
Opět, naprostá hovadina. Pokid vy jste svéprávný, tak potěš Panbůh.
"Vrácením zboží žádnou újmu neutrpíte"
A čo ak som tovar po obdržaní daroval, a obdarovaná osoba ho už používa? Ak by mal inú cenu, tak by som ho nekúpil.
Sú trhové, akciové ceny, výpredaje a pod. (ponuka a dopyt), reklamné akcie ... Bežný človek sa už v tom nevyzná.
Tak by som zažaloval predajcu za uvedenie do omylu, a žiadal ten rozdiel v cene - došlo by k vzájomnému započítaniu. :-)