před prodejem automaticky kontrolovat rozdíl mezi průměrnou nákupní a prodejní cenou. Jinak se to dá odhalit i statisticky, skokový nárůstem objednávek na dané zboží prozradí, že něco není v pořádku. A ještě lépe to řešit inteligentním algoritmem, který sám hledá optimální rozložení cen na základě reálné poptávky a vůbec do cenotvorby nepouštět lidský faktor, že by ceny určoval nějaký obchodník. Obchod (stroj) má možnost do svého rozhodování zahrnout celkový zisk na prodejích okamžitě, takže může v případě chyby, ztrátu rozpočítat na ostatní zboží a to ihned přecenit, staré ceny pak vrátit po napravení ztráty, což může trvat několik minut, maximálně hodin.
Vaše "jednoduché" řešení nemá s článkem nic společného: Alza to evidentně rozpoznala, jen mezitím vznikly nějaké objednávky.
K chybě může dojít vždy a je absurdní očekávat, že dojde vždy k plnění. Mě se jednou prodaly na pidishopu produkty kvůli chybě při importu dat tisíckrát zlevněné. A než jsem to opravil, nějací vyčůránci evidentně spolu komunikující dokázali "objednat" zboží za milion na eshopu, který má takový obrat za rok. Fajn, zkusili to, za nervy si mohu sám. Ale to pruzení po stornu (samozřejmě sakra poníženě omluvném) jednoznačně dokazovalo, že šlo o podvodné jednání v organizované formě podle definice trestního zákoníku.