Prostor, mentoring a prvotní investici. To je nabídka, kterou dává na stůl místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk. Konkrétnější ale zástupci e-shopu nejsou. „Ke každému projektu přistupujeme zcela individuálně. Jedině tak jim můžeme maximálně pomoci,“ tvrdí jeden z mentorů Jan Sadílek.
Dosud podporovala Alza spíš univerzitní projekty. Nová kapitola AlzaVenture už je otevřena všem. „Chceme dát šanci všem typům firem, které mají nápady v oblastech IT, marketingu, obchodu, logistiky nebo e-commerce. Díky naší expanzi do EU jsem nabrali mnoho zkušeností a jsme schopni maximálně podpořit projekty i za hranice republiky,“ dodává Sadílek.
Kolik jsou ochotni manažeři do startupů investovat, není jisté. Každopádně to podle informací Lupa.cz není předem dáno. „Pokud nás projekt zaujme natolik, neváháme investovat i vyšší částky než je klasických seedových 100 tisíc dolarů,“ vysvětluje Sadílek.
Za vlajkovou loď svého projektu Alza považuje digitální trafiku Publero, kterou loni koupila pro podporu své distribuce časopisů v rámci mediální sekce.