Tedy asi mluvíme každý o něčem jiném, ale ta zóna u Dobroviz je vedle dálnice a na dohled letiště. Pro takový sklad ideální místo. Takže moc nechápu co konkrétně je špatně? Je mi jasné, že jistý negativní dopad na blízké vesnice bude, ale nemyslím, že by byl tak extrémní jak se jej snažíte vykreslit. Podle mne nakonec budou ještě rádi, že mají práci za rohem.
A kolik by sis jako tak představoval, že u knížky za 250 bude stát poštovné? Jestli eshop na té knížce bude mít 10-15% zisku, tak je to až moc, někteří to valí klidně za 5% (protože zákazník to chce nejlevněji) a ještě ti má dotovat dopravu? Pokud je to nějakej menší shop, tak na dobírku by těch 110 docela odpovídalo, pokud nemají smlouvu s dopravcem na množstevní slevu. A i při smlouvě např. s českou poštou dáš za balík do ruky cca 120 Kč s dobírkou, když nemáš větší množství zásilek. Jo, mohli by ti to šoupnout doporučeně za nějakých 60-70 Kč ale pak bys zase nadával, že to posílají v obálce bez trackingu apod.
Takže si stěžuj u pošty nebo dopravců že je doprava drahá. Nebo si objednávej na tom Amazonu, ti mají lepší slevu nebo ti to jsou schopni zadotovat. Mimochodem, Amazon je na hodně položek taky dost drahej, nemají ani zdaleko poštu zdarma do ČR ani od 20E pokud není nějaká akce nebo tak. Často si vyberu nějaké zboží, které je o 30% i víc levnější než u nás v rámci nějkaé akce ale jejich zasílací podmínky to spolehlivě zazdí...
že ty české sklady budou i z důvodu, že němci za 9E jsou pro Amazon dražší než češi za 80 kaček na hodinu (i když možná u té Prahy budou muset dát kolem stovky aby jim tam někdo šel). Takže pokud budou němci zlobit, tak se jim taky může stát, že se to všechno popřesouvá k nám, nakonec po dálnici do německa je ten kamion možná rychleji, než v rámci německa, navíc si najmou české dopravce - další úspora. Amazon na tom může jedině získat, navíc až rozjednou časem český trh, budou tu mít vše nachystané.
Pro nás to má tak akorát přínos v těch pracovních místech, než teda začneme být moc drazí a buď importujeme ukrajince nebo amazon vyexportuje logistické centrum dál na východ ;-) Ale furt lepší když budou mít lidi práci než je platit na dávkách, ono na dani z přijmů to asi nic moc nedá, ale zdravotní + sociální (což je vlastně taky jen daň) tam už to něco hodí i u menších mezd.
"3) náklady ušlé příležitosti, kdyby zaměstanci pracovali v nějakém oboru s perspektivou - skladníka nebo řidiče asi moc osobnostní a kariérový rozvoj nečeká"
Jaky rozdil je mezi skladnikem nebo ridicem ve skladu Amazonu a v perspektivnim oboru? Dovolim si pripomenout takovou drobnost, ze zdaleka ne kazdy ma na vic, nez je prace s minimem intelektualniho usili - jako treba ten skladnik nebo ridic.
Děláš v americké firmě a netušíš, že odbory byly v USA, ještě když my tady lezli po stromech? A že ochranu pracovníků mají v USA propracovanější než tady, kde si zaměstnavatelé zákoníkem práce vytírají zadky?
No tak to jsi na tom hodně špatně! Kdyby nebylo odborů, tak svůj skvělý americký flek nemáš!
Za domácí úkol si nastuduj: http://en.wikipedia.org/wiki/American_Federation_of_Labor
Samo ze je to nesmysl ... nalozit/slozit trva tak hodinu, tzn, pri nejlepsi vuli jeden skladnik na jednom miste nezvladne vic nez 8 kousku za smenu (spis min). Muselo by tam tudiz jen na nakladce/skladce makat 20 lidi 24/7 Vzhledem k tomu, za kamionysti jaksi nemuzou jezdit kdy se jim zachce ... tak to vidim spis na 60 nakladkovych mist, aby vubec bylo realny neco takovyho odbavit. A pak by tam musel bejt parkoviste na minimalne 1000 kousku ... aby to melo kde stat (paac kdyz dojde vykon, tak kamionak auto ani nenastartuje)
Podívejte, jde přece o to, že nějakej sklad nebo montovna prostě není to ono. Myslíte si, že je Švýcarsko tam, kde je, protože mělo hodně skladů a montoven? Takže oslavovat něco takového je prostě krátkozraké a (dokonce!) tomu nabízet úlevy/pobídky ve formě nějakej daňovejch prázdnin je přímo nezodpovědné. Ano, asi to někoho na chvíli zaměstná (s nulovým rozvojovým poteciálem po všem stránkách) a asi to na chvíli mizivě zvedne spotřebu a výběr daní, ale zítra máte ten problém zpátky, protože skladiště a montovna pro Evropu bude třeba Slovensko, Bulharsko nebo Rumunsko. Takže zástupy máte na pracáku zas s tím, že čas na rekvalifikaci promarnily v oslavovaném skladu.
srovnáváte dlouhodobý vývoj Švýcarska a aktuální problém ČR. Opravdu si ymslíte, že je všechny možné rekvalifikovat? a na co? je třeba nedostatek zubařů, chcete být ošetřován rekvalifikovaným zedníkem?
Rekvalifikaci resp. sebevzdělávání můžete praktikovat i během práce ve skladu...
ze je to zona pro nemecko takze to bude houston jeneč unhošt kladno rudná cerveny ujezd místa na cestě k D5. a ten dopad nevidite vy protoze neridite kamion, obce si tady prosadili zakaz prujezdu 26t nebo 10t tudiz na D5 to bude pekna klikatice.
cista logistika ma byt cista dalnice ne kraj obce v takto pretizenem dopravnim omezeni. Znecisteni R6 uz ted generuje nadlimitni hodnoty (prach, spad, chemie) tj cokoliv rvat mezi R6 a R7 je nerozum.
nicmene souhlasim ze tisic lidi tisic nazoru, o praci v tomto cipu neni nouze (hovorime o praci skladnika a sofera konkretne esa kamionaky hledaji porad takze tady stejne budou jezdit pouze nemystlni tj doprava jako takova nic neprinese).
OK, takze tam bude jen parkoviste pro minimalne 1500ks kamionu ... to potes, to budou mit mistni radost ... nebo bude ta tisicovka postavat po okolnich silnickach, polich, sjezdech a najezdech ...
Doporucuju ti vylet smerem nejvetsi prekladiste konteneru v CR - a to tam nedelaj nic jinyho, ze kamion prijede a behem cca 5ti minut ma nalozenej kontejner. Presto tam bezne stojej desitky aut, proste proto, ze nekde musej ... ze. A zjisti si, kudy tam ty auta jezdej ... mistni oslavujou kazdej den ...
Kdo bude platit provoz Emezónu ? Kolik drobných obchodů zkrachuje ?
V Polsku jsou 3 boudy emezóna a u nás jen dvě ? A co naši bratři
Vietnamci,půjdou na úřad práce ? To bude největší pohroma...
Spočítal dopady-kšeftu- někdo z chytrých -mužů. Tak si to spočítejte sami a uvidíte ty obrovské čísla. Nebo si pořIďte -DINOSAURA- a zkuste ho krmit a uvidíte chytráci !!!
Nevím co si amazon vyjedná, zcela jistě daně platit nebude, to máte pravdu, ale:
1) utratí tady milióny korun za stavbu hal a infrastruktury
2) daně budou platit zaměstnanci + nezapomeňte, že jde taky o úsporu peněz úřadu práce
3) kamióny budou jezdit po dálnicích a tam se platí mýto
4) letiště je tu proto, aby na něm přistávala a vzlétala letadla, navíc to taky není zadarmo, zvýší se tedy příjmy letišti a to odvede vyšší daně
+další nepřímé příjmy ve formě např. dodavatelů obědů apod.
Občané souhlasili nebo prostě aparát nechal po léta probublat. Ano vinil bych z toho zákon o rozpočtovém určení daní, kdy tyto zóny z 90% nechtějí samosprávy pro to aby měli lidi kde pracovat ale pro daňové výnosy a občané jsou jim u .
A nevidím nic o nenadšení, podle mě je situace hrozdná. Kdyby to postavili někde u Žebránku a 3x denně poslali spádové busy (nehledě na to že to nebudou nijak extra překvalifikované profese tj např Beroun by sklad naplnil) tak je dopad na životní prostředí nižší než kamiony zástavbou.
A imho je jedno jestli sklad, montovna nebo developer centrum. každá investice sem přinese body a práci. ne každej je takovej střelec jako lego že zbourá pár let starou halu (pravda celé montovačka tj eko škody nic moc). podle mě by se vyplatilo i opuštěné haly dál provozovat a pronajímat než zbourat (když už se za 4 roky amazon rozhodne posunout dál na ukrainu)
:-)
Dopravu samozrejme platis vzdycky a muze to byt amazon nemecky, francouzsky, americky nebo nejakej nevyznamnej eshop z Kotehulek. Rozdil je v tom, ze v CR lide, aby usetrili, tak nakupuji tam, kde je moznost vydeje zbozi nejlepe zdarma a dojedou si pro to sami. Napriklad, kdyz si neco budu chtit koupit u toho Amazonu, tak pokud bude v Dobrovizi vydejna tak si tam pro to dojdu. Samozrejme ta vydejna tam nebude a tak si to koupim radeji u nekoho jineho, kdo vydejnu ma. Nenamitej prosim, ze to zbozi bude drazsi nebo ze to jinde nez na Amazonu nekoupis, dal jsem to jen jako nazorny priklad, abys chapal motivaci, proc se v CR pocita dopravne zvlast.
Mě by spíš zajímal přínos těchto skladů jako celek. Spočítat kolik nás to bude stát a kolik nám to přinese. Aby to nebylo tak, že z našich peněz dotujeme amazon a pár pracovních míst. Předpokládám, že tady amazon žádné daně platit nebude (nic tady neprodá + kreativní účetnictví) a pochybuju, že se z daní z příjmu zaměstnanců zaplatí třeba jenom opravy silnic, které zničí kamióny. To nemluvím o hluku a výfukových plynech z aut a letadel.
Tak jo, a teď od toho odečtěte
1) náklady na řešení zdravotních potíží z nadměrného provozu po zemi i vzduchu
2) poškození silnic
3) náklady ušlé příležitosti, kdyby zaměstanci pracovali v nějakém oboru s perspektivou - skladníka nebo řidiče asi moc osobnostní a kariérový rozvoj nečeká
4) znehodnocení půdy, kde bude areál stát
5) náklady na "investiční pobídku" - byl bych překvapen, pokud by žádná nebyla
Jsme plus nebo mínus? ;)
Bez čísel se můžeme hádat do nekonečna. Mě spíš vadí to, že u nás nikdo takhle nepřemýšlí. Buď se vychází z ideologických důvodů (volné podnikání X utlačování dělníků X vyšší zaměstnanost atd.) nebo se to neřeší vůbec.
Ještě přidám pár spekulací :-) Podle mě infrastrukturu stavět nebudou, ale nechají si jí postavit od státu pod pohrůžkou, že jinak nevytvoří pracovní místa. Daně zaměstnanců žádné velké částky také nebudou max. jednotky milionů ročně. U pracovních míst jde o to jestli by nevyšlo levněji platit podporu nebo rekvalifikace. U 3 a 4 asi souhlas.
Koukněte, město má po této "investici" miliardu dluhů, dalších stovky milionů ročně činí škody na zcela zdevastovaných silnicích, na daních tu mistři podnikatelé z TPCA nenechali ani korunu, a co se týče zaměstnanosti, tak za ten import zaměstnanců přes agentury v lepším případě z Polska a Slovenska, v horším z Mongolska a s tím související nárůst kriminality jsou místní taky nesmírně vděční. A ta lábuž, když máte vedle baráku provoz jako na dálnici, no to si neumíte představit. Opravdu super "investice". Už aby to spakovali a odstěhovali cirkus dál na východ.
To je rozhodně pravda. Veškerá ochrana zaměstnanců od bezpečnosti práce, přes výpovědní lhůty až k celkové právní úpravě byla v posledních 100 letech vytvářena v Evropě v režii politických stran dělníků, ale v Americe to bylo v režii dělnických odborů.
A nutno říci, že to co vymohly v Americe odbory je celkově mnohem rozumnější, než to co v Evropě vymohly různé varianty soc-dem. stran.
ještě jsi zapomenul napsat, že děláš uklizečku a na lupu jsi vlastně jen zabloudil, to že nejžádanější profese IT apod. aktuálně nepotřebují odbory dojde snad každému.. stejně jako každému asi dojde, že tu a tam se najde racionální firma, jejíž zaměstnanci také odbory nepotřebují a tedy pár příkladů nevypúovídá vůbec o ničem. Tohle miluju, takové mudrce.
Neni podstatne, kde si kupuji knizky ja. Problem je v tom mnozstvi, kdyby ten sklad mel obslouzit celou Prahu, prosim klidne cele stredni Cechy, tak nereknu ani Ň. Ono by to bylo treba do 5ti tiraku denne, ale to je logistiky sklad pro pulku Nemecka, proto tech 450 kamionu denne a ja fakt nechapu, ze se najde clovek, kteremu nevadi, ze tu budeme dychad smrady jenom proto, aby Nemci meli dostatecnou zasobu "knih".
1) jste schopen to alespoň trochu odhadnout nebo vycházíte z domněnek? To letiště tam stálo dřív než se řada lidí do těch vesnic přistěhovala, takže to je tak trochu jejich volba. Nicméně ty zdravotní rizika jsou podstatně nižší než kdyby tam stála třeba chemička
2) platí mýto a každý podnikatel, který provozuje nějaké auto také platí silniční daň a té se ani amazon nevyhne. Navíc si myslím, že amazon žádní vlastní auta provozovat nebude (možná tak pro manažery), ale bude najímat české dopravce
3) nemyslím, že byste byl schopen toto odhadnout natož vyčíslit a asi zapomínáte, že je v ČR půl miliónu nezaměstnaných, takže logicky těch perspektivních příležitostí asi moc není
4) je to průmyslová zóna, k žádnému znehodnocení nedojde, naopak zhodnotí se stavbou
5) pokud vím, tak investiční pobídky byly zrušeny, ale nevyvracím, navíc si myslím, že tou pobídkou budou třeba právě daňové prázdniny
Minimálně si postaví parkoviště a příjezdovou cestu. Má se tam stavět nějaký kruháč, ale to už se psalo, že má jít z fondů EU. Víc nevím jestli je co se silnic týče potřeba, tu lokalitu znám pouze z mapy :)
S těmi daněmi zaměstnanců, to záleží. samozřejmě nepočítám, že by místo skladníka bylo nějaké finanční terno, ale pokud budou mít více než na pracáku a socce, což nejspíše budou, tak nezapomeňte, že s tím souvisí taky větší spotřeba. jen malá část z těch lidí bude šetřit do slamníku.
Jestli to vyjde výhodněji nebo ne, to nevím, nejsem ekonom abych to dokázal spočítat, ale nezapomínejme na ověřenou skutečnost, že lidé, kteří jsou bez práce déle než rok, se těžko vrací zpátky do pracovního procesu a někteří to i nedokáží. Takže pokud tímto minimalizujeme počet takovýchto lidí, tak z dlouhodobého hlediska tohle musí být jednoznačně přínosné.
Já četl, že těch kamionů má být v průměru kolem 60, jen v sezóně by se měl zvětšit a taky, že sklad bude situován tak, že bude mít v podstatě přímé napojení na dálnici, takže se obce nemusí obávat.
Taky, že bude postaven v již schválené průmyslové zóně - proč s ní obyvatelé tedy souhlasili?
Osobně taky nejsem nadšen z toho, že to bude jen další sklad a nikoliv nějaká výroba, ale na druhou stranu v dnešní době, kdy je půl miliónu nezaměstnaných je i ten sklad přínos.
Kdyby nebyly odbory, tak každý makáme za almužnu 12 hodin denně v příšerných podmínkách a nějaký zákoník práce by byl jen sen.
Ale já chápu váš názor, za který mohou dnešní odboráři, kteří na pracující kašlou a místo aby se zabývali třeba nelidským zacházením s prodavačkami v supermarketech (práce o hladu a s plenou), tak jen hrabou pro sebe.
Mně je to jedno, žiju v Lucembursku, tak když bude v německém amazonu stávka, tak si to objednám na francouzském amazonu. Navíc to mám vždy jste o 3 procentní body každou objednávku levnější, protože ceny na amazon.de jsou s německou dph 19%, zato v Lucembursku je dph 15%, na dětské zboží dokonce 3%. Doručení od 20€ zdarma. Knihy vždy zdarma. Nedávno jsem do chtěl objednat knihu z českého eshopu asi za 250 kč s doporučením po cz a chtěli po mně jakési balné a poštovné za 110 kč, myslím, že eshopy v cz se mají ještě co učit.
Navrhuju teda preventivne se ke stavce pripojit a vyhlasit stavku Amazonu, ac ten u nas jeste nema postaveno a ani tu nikoho nezamestnava.
Nevim, jak v Brne, ale v Praze je velkokapacitni sklad Amazonu znicujici jak pro Dobroviz, kde uz prvni demonstrace proti Amazonu probehla, ale tak i pro sousedni obce a nakonec i pro Prahu, ktera bude zase vice zasmogovana diky minimalne 450 kamionum denne, ktere budou kazdy den ze skladu Amazonu startovat.
At si nicej zivotni prostredi v Nemecku a neniceji nam ho tady v CR svine. Od Amazonu si uz nic nekoupim!
Na to jsi přišel jak? To psali v Rudém právu? Dělám v americké firmě, odbory nemáme a nepociťuji, že by nás firma nějak dřela z kůže :)
A kdyby neexistoval Zákoník práce, tak bysme se měli mnohem lépe, neboť ten socialistický patvar nám třeba zakazuje makat více dnů za sebou bez povinné přestávky, omezuje nám počet placených přesčasů, zbytečně nás svazuje v typech a formě pracovních poměrů.