Takže:
- Nebudu vybírat podle ceny, ale výhradně z monopolní nabídky.
- Nebudu nakupovat nekazící se zboží v akcích.
- Zboží bude chodit ne v balíku, ale postupně, což znamená vysoké náklady na dopravu.
- Zboží se samo objedná, takže se stanu otrokem-přebíratelem zásilkových firem.
- Sice by mělo jít doinstalovat omezení, aby zboží bylo odesíláno od určitého limitu, ale to zase znamená, že budu třeba 2 týdny bez pracího prášku. Vlastně 4 týdny, protože další dva týdny nemusím být vůbec v doručovací dobu doma. Anebo to naprogramovat složitěji, ale potom budu mít v hlavě program, místo života.
- Nebude-li zboží skladem, bude vše nutno vykomunikovat, protože první jednoduchá nabídka bude něco, co je pro mě nevýhodné. Takže ono občas nebude.
Zkrátka pokud bych na to přistoupil, dokonce za to platil (!), tak je to výhra pro Amazon, ale neštěstí pro mě. Výhody pro mě žádné, protože tohle "bezstarostný a bezúdržbový automatický systém zásobování" není.
A stejné platí pro firmy, jen to přebírání zboží bude jednodušší.
Právě v té automatice od jednoho dodavatele je genialita tohodle plánu. Jakmile člověk vleze na počítač aby si objednal zboží hrozí že zvolí jiný shop nebo bude dokonce porovnávat ceny. Proto eshopy tak tlačily aplikace do mobilu, kde byly rychlé volby pro položky předchozích nákupů, tohle je jen logická evoluce. Další krok bude elektronika přímo v láhvi aviváže, co při nízkém stavu rovnou zařídí objednání. Další evoluce bude potom, že k zabránění automatického objednání další láhve bude třeba poslat písemně tři týdny předem výpověď smlouvy s ověřeným podpisem :)
Ok, ale přidám tip na moje osvědčené kompromisní workflow:
Google Keep - několik seznamů podle kategorií (potraviny, drogerie, ...), v každém seznamu jsou stabilní položky (hajzlpapír, kafe, ...). Toto má nasdíleno každý člen rodiny. Když něco dojde, kdokoliv na svém telefonu zaškrtne checkbox. Když je někdo v obchodě, mrkne na seznam, dá položku do košíku a checkbox zruší. Nic víc složitého, jen klikání na checkboxy.
a nebylo by lepsi kdyby jste amazonu vyplnili formular s vasim vekem/nemoci/kolik hodin jste v praci/doma/atd. a nejakej ultrasuper analitickej nastroj by vam objednaval vse co potrebujete a kdyz na to nebudete mit nevadi rovnou vam poslou Amazon kreditku kterou navic vyuzijete pro nakupy darku a strhavat vam to budou z ni...
Nápad zaujímavý ale hrozbu vidím v naviazaní tlačítka na jedného predajcu (Amazon). Ak by sa to uchytilo, je to ďalšia klinec (hřebík :) do rakve malých e-schopov, ktoré na to nebudú mať prostriedky. A keď už raz užívateľ bude mať fyzické tlačítko, podľa mňa z lenivosti už prakticky nikdy nezmení shop.