ad "Takže Američané nevlastní ani jeden server v české top 10, a pokud vím, tak ani v první dvacítce"
Z této věty by se dalo vyvodit, že Ivo Lukačovič:
- si myslí, že Američané nevlastní Google nebo YouTube
- nebo nezná skutečné návštěvnosti webů v česku
- nebo "českým top ten" myslí nějaký nekompletní žebříček
- nebo všechno dobře ví, ale úmyslně mate
Názory Lukačoviče bych vůbec nebral v úvahu. Stačí občas kouknout na jeho blog a o pánově jazykové, znalostní a názorové "úrovni" si udělá každý obrázek sám.
Já jeho firmu kladu na úroveň Microsoftu: žádné znalosti, žádné nápady, žádná práce, jen dravý obchodní talent, ve vhodný čas na vhodném místě a samozřejmě tzv. "inspirace" cizími nápady.
Vy jste sam ubohy, kdyz porovnavate kvalitu jedince dle takzvane jazykove urovni ceskeho jazyka. Bohuzel musim vas zklamat, ale vetsina lidi pise proste s hrubkami. Cesky jazyk je zkostnatnely neodpovidajici spolecnosti. Jazyk je tu od toho, aby si lide rozumeli a ne si lestit na nem ego jako treba vy.
Opravdu byste to lépe neřekl? Tak to musíte být stejně tupý jako váš předřečník. Ten jeho příspěvek je pořád česky, anebo je to už psáno nějakým tím novým nezkostnatělým jazykem?
Zřejmě vám chybí schopnost porozumět psanému textu. Přečtěte si prosím znovu pečlivě celou naši diskusi a snažte se význam jednotlivých vět důkladně zanalyzovat.
V případě úspěchu bude na konci tohoto snažení snad jasné i vám, že z mých názorů žádným způsobem neplyne, že lidi měřím podle jejich schopnosti dorozumět se správně česky.
Ale možná se nám snažíte říct něco jiného. Díky tomu, že používáte ten váš moderní nový jazyk, kde není třeba tvořit jasné věty, ale stačí vyblít aktuální stav mozku v podobě řady nesouvisejích slov za sebou, je někdy problém z toho vydedukovat, co se zrovna pokoušíte sdělit.
Viz vaše úžasné "měřit lidi jejich schopnosti vydělávat peníze se vám nelíbí".
Citace Martina Hrušky: "Názory Lukačoviče bych vůbec nebral v úvahu. Stačí občas kouknout na jeho blog a o pánově jazykové, znalostní a názorové "úrovni" si udělá každý obrázek sám."
"Zřejmě vám chybí schopnost porozumět psanému textu."
"Ale možná se nám snažíte říct něco jiného. Díky tomu, že používáte ten váš moderní nový jazyk, kde není třeba tvořit jasné věty, ale stačí vyblít aktuální stav mozku v podobě řady nesouvisejích slov za sebou, je někdy problém z toho vydedukovat, co se zrovna pokoušíte sdělit."
Opravdu jste napsal, že není schopný porozumět psanému textu a že se vyjadřuje nesrozumitelně?
IMHO snad každý pochopil co tím bylo myšleno.
ROFL
Z podobných reakcí bych si nic nedělal. Většinou se jedná o výplody duševních socek, kteří neschopnost naučit se mateřský jazyk budou předvádět jako velké plus, že je člověk in a nenechá se omezovat trapnými regulemi zastaralého jazyka. To s tím vyblitím jste vystihl naprosto přesně. Bohužel je takových primitivů čím dál tím víc.
Žere mě jen to, že člověk, který nic nedokázal, nikdo ho nezná a jen občas napíše něco do internetového fora, má tu drzost hodnotit práci člověka, kterou by sám nezvládl a tak namyšleným způsobem.
Namísto Lukačoviče ukázal Hruška jaký je sám "odborník" a dokud své názory nepřehodnotí, bude jen průměrným zaměstnancem nebo živnostníkem jako je teď. Pokud ještě nestuduje a nechodí na Lupu jen trávit volný čas.
Jestlipak najdete ve svém textu chybu? Já jí našel hned. Vyvarujte se poučování, je to zbytečné. Máte částečně pravdu vy, ale má jí i ten, kdo se s vámi hádá.
Shazovat úspěch Seznamu je trapné, jsou úspěšní, protože jsou chytří a schopní. A žádný "chytrolín" to nezmění.
Zrovna tak to rádoby vtipné poučování o top 10 českého internetu. Nevím jak ten, kdo to kritizoval, ale já to chápu jako top 10 lokálních webů. Ano, google je navštěvovanější než české weby, a jistě najdeme i další příklady. Jenže řeč byla o podnikání v Česku.
ad "Zrovna tak to rádoby vtipné poučování o top 10 českého internetu. Nevím jak ten, kdo to kritizoval, ale já to chápu jako top 10 lokálních webů. Ano, google je navštěvovanější než české weby, a jistě najdeme i další příklady. Jenže řeč byla o podnikání v Česku."
A Google snad v Čechách nepodniká??
(má odpověď: samozřejmě že ano, a to i přesto, že má sídlo i majitele v jiné zemi)
Já si pod "českým top 10" představím 10 webů, které jsou českými internetovými uživateli nejvíce navštěvované. Je mi dost ukradené, jakou mají nejvyšší doménu, kde má pan majitel sídlo, jakou řečí mluví či komu zaplatili za účast v nějakém žebříčku. Zajímají mě uživatelé a podle nich bych jakýkoliv "top ten" sestavoval.
Tím nepopírám, že jiní lidé mohou brát za "český top ten" i nějaké jiné kritérium či nějaký výběr. (ostatně to byla jedna z možností mého prvního příspěvku). Jen si nemyslím, že by taková definice "českého top ten" byla k praktickému rozhodování užitečná.
Ono těch 10 TOP "českých" webů bylo dle mého názoru původně myšleno ve smyslu porovnávání schopností, možností a výsledků českých manažerů - zakladatelů a většinových vlastníků. V takovém srovnání tedy web americké firmy s americkými zakladateli nemá co dělat.
Třeba takový Mobil.cz už nepatří jeho zakladateli, ale nadnárodní firmě, tudíž už v tomto srovnání místo mít také nemůže.
Mne osobně i takový žebříček zajímá, neboť v Česku nejsou takové možnosti jako třeba v USA, jsme malý lokální trh, takže mámé svá specifika a omezení - například jazykové.
Oproti tomu projekty v anglickém jazyce, které jejich autor původně vytvoří třeba jen pro svou americkou vesničku (150 obyvatel) mohou časem a bez jakékoliv další námahy získat stovky miliónů uživatelů po celém světě.
Seznam.cz je svou velikostí řekl bych vyjímkou, které už asi nikdo jiný čistě v Česku působícím projektem dosáhnout nemůže, všichni ostatní už by pro stejné výsledky museli své projekty nasměrovat i do jiných zemí.
Samozřejmě, že pokud bychom chtěli hodnotit české manažery a jejich weby v celosvětovém kontextu vzhledem k návštěvnosti českých uživatelů, pak by musely být zahrnuty výsledky Google a dalších nadnárodních hráčů, což už ale bude žebříček číslo dvě.
Vydělat slušné peníze může málokdo (ne každý dostane šanci zaregistrovat na sebe výnosnou doménu, kterou měl v rámci pracovní náplně registrovat pro zaměstnavatele).
A naopak, naučit se česky může každý (od toho máme povinnou školní docházku).
Soudit lidi podle češtiny je tedy daleko smysluplnější než soudit lidi podle schopnosti vydělávat. :-)
Sakra, pojďme už nějak rozříznout věčně se opakující kusé informace o tom, že něco jako Seznam mělo být kdysi projektem Infimy, kde byl Ivo Lukačovič zaměstnán! Pojďme oslovit pana doktora Svobodu a tehdejší zaměstnance Infimy (Brož, Matoušek, Janouš, Šebesta, Nemček, Palečková/Matoušková a další), ať každý podle svého svědomí poví, jak to tehdy bylo. S některými jsem mluvil, protože se o historii vyhledávačů zajímám ze studijních důvodů, ale i informace těchto insiderů jsou často protichůdné - a nestojí o citace (proč?).
Jestli Ivo Lukačovič "vyvedl" z Infimy projekt pro sebe, a potvrdí se to, ztratí tím hodně, jestli to tak nebylo, sejměme z jeho osoby stíny pochybnosti - vždyť pak jej takové informace poškozují!
Občas se podle mého názoru poškozuje sám, např. když v dubnu obratně Seznam vypustil zprávu, že "O prodeji 30 procentního podílu byl Seznam informován společností Lycos Europe ve stejný den, kdy k prodeji balíku akcií došlo", ale jak jsem ve svém článku http://www.lupa.cz/clanky/kdo-vlastne-koupil-podil-v-seznamu/ psal, společnost Seznam a Ivo Lukačovič jsou dvě osoby (jedna právnická a jedna fyzická). V dnešním článku se uvádí, že "... na přímý dotaz i sám Ivo Lukačovič. "Ano, věděl jsem o prodeji od samého počátku," uvedl bez dalších podrobností.". Kdy a komu to řekl, není z věty jasné, stejně tak, ckterý okamžik je považován za počátek.
Úspěch webu, který teď sídlí již deset let na www.seznam.cz, není jen v doméně. Je to v souhrnu ingrediencí byznysu, jako je tvrdá práce, nadšení pro věc, nikoliv kapka, ale rovnou kýbl štěstí :-) atd. Před Seznamem tu byli v ČR jiní, stejně jako před Googlem jich bylo mnoho v USA. Jak řekl IL na přednášce v Brně "Ten, kdo na věci nakonec vydělá, není často tím, kdo věc vymyslel" (volná parafráze). Pojďme rozseknout, zda v tu chvíli myslel na Infimu nebo jsou to jen nepřející výplody závistivců a nepřejícníků.
Je též fakt, že IL se může bránit těmto nařčením, pokud nejsou pravdivá a majitel Infimy se mohl bránit "vyvedení" projektu, pokud by k němu došlo. Ani jeden, pokud vím, takové kroky neučinil, resp. nebyly nikde v médiích probírány.
Page a Brin také nebyli jediní, kdo stál u zrodu technologíí, pozdějí sídlících na www.google.com, ale ti ostatní, kteří se na projektu podíleli, časem získali miliony dolarů, zatímco z P&B jsou dnes multimiliardáři. I NetCentrum mělo kdysi tři společníky a dnes jsou jen dva - a tomu třetímu to je dnes třeba líto.
Panove Seznam.cz byl muj projekt, ktery jsem delal jeste jako student. Nikdo mi s nim nepomahal a nikdo mne nim nepoveril.
V dobe, kdy jsem jej delal jsem byl student CVUT-FEL a chodil na brigady do Infimy, kde jsem pracoval (na ctvrtinovy uvazek) jako spravce serveru BSDI. Dochazel jsem tam tak dvakrat tydne na par hodin. Moji naplni prace byla instalace serveru BSDI u klientu a tvorba www stranek. O tom, ze pytlikuji a programuji Seznam.cz vedelo jenom par mych kolegu (Petr Matousek, Brooch, Sebesta atd).
Tesne pred spustenim Seznamu.cz jsem Tomasovi Svobodovi primo na porade vedeni rekl, ze mam v hlave soukromy projekt Internetoveho vyhledavace a ze nevim jaky mu mam dat nazev. Mel jsem v hlave nekolik tipu. Seznam, Hohoo a Ahoooj. Svoboda mi na porade vedeni poradil nazev seznam.cz. To bylo tusim na jare roku 1996 a s vyjimkou loga byl Seznam jiz prakticky naprogramovany. Jedine co mi chybelo byl nazev a logo. Seznam.cz jsem spustil v kvetnu 1996, tedy zhruba mesic pote, co se o tom dozvedel Svoboda. Svoboda byl celkem prekvapen, ze jsem svuj napad realizoval, a tak jsem dostal okamzite vyhazov. Jeste si pamatuji jak si mne pozval do kancelare a rikal, ze je dobre, ze zacinam podnikat, protoze si "musim nabit hubu". Netouzil jsem stat se podnikatelem. Jedine co jsem chtel je provozovat Seznam.cz.
Kdyz jsem dostal vyhazov Svoboda si pozval pravniky a zacal s nimi resit, jak je mozne, ze jsem spustil Seznam.cz. Pravnici ho ale zklidnili a potvrdili mu, ze je to muj projekt. A to ze jsem v te same dobe dochazel na brigadu do Infimy neni ani nejmensi duvod k tomu, aby mel jakykoliv narok na cokoliv co se tyka Seznamu.
Po pocatecnim vzteku vsak Svoboda vychlanul a nakonec si objednal reklamu na HP Seznamu z 4700,- Kc za mesic. A skutecne platil a to nikoliv bratrem, ale penezi a vcas. Jeste se mne snazil premluvit, abych Seznam.cz provozoval na BSDI a dal na nej ikonku "Powered BSDI" vymenou za licenci BSDI zdarma. To jsem ale odmitl, protoze jsem byl zvykly na Linux a s BSDI jsem nemel moc dobre zkusenosti.
Na toto se zeptejte Matouska, Katky Matouskove (tenkrat Paleckove), Sebesty, Broocha a ostatnich. Vsichni pracovali tenkrat v Infime.
No ja verim, ze ted uz potvrdi kdekdo ledasco - mozna po nejake dohode ? Kazdopadne mi prijde dosti neverohodne, ze Vam nejdrive radi s vymyslenim nazvu (hohoo - jako yahoo ?) a pozdeji, kdyz ho uplatnite, tak Vas vyrazi z prace? Velmi zvlastni.
Já to nerad říkám, Tomáš Svoboda nebude rád. Ale jsem celou dobu přesvědčený o tom, že Seznam je projekt I. Lukačoviče. Ano, ten projekt dělal jako zaměstnanec a na strojích svého zaměstnavatele, už si s podobnými věcmi hrál poměrně dlouho, myslím, že i předtím než nastoupil do Infimy jako zaměstnanec. Asi si to nikdo nebude pamatovat, ale než udělal seznam.cz, vytvářel stránku, společně s pár kamarády, které říkal "list". Na té se postupně přidávali odkazy, nejdřív pár, pak víc a víc až se začali kategorizovat, ale pořád se našli na jedné stránce.
A poslední douška na závěr, doufám, že se nepletu - Seznamu nebylo inspirací Yahoo, ale jiný web. Akademický - www.uzdroje.cz. A to neuspělo, právě proto, že bylo akademické, nikoliv komerční. Sice se ho pak pokoušelo spoustu lidí, které můžeme nazvat internetovými odborníky, oživit, ale nevyšlo jim to.
Tenkrát jsem měl tu čest, jako mnoho jiných lidí, pracovat s velkým vizionářem a průkopníkem elektronické komunikace v Česku Tomášem Svobodou, ale i s Ivo Lukačovičem. Oba mi hodně dali, ale pravdu má Ivo Lukačovič. Sice nic není úplně černobílé, ale zjednodušeně řečeno: Seznam je Lukačovičův nápad, a jen díky jemu došel tak daleko.
Řekl bych, že IL se inspiroval designem Yahoo - dost nepřehlednutelné a obsahově UZdroje.cz. Nicméně, když s tím začal a začal nabádat ostatní aby mu zdarma pomáhali, taky jsem tomu nevěřil a zvlášt když ještě studoval. Přeci jen Internet je globalní věc a Yahoo už bylo profláklé. Nicméně se svému projektu věnoval dost naplno (odešel z ČVUTu), a lidi, kteří se své věci věnují naplno, mají čas od času úspěch:).
Zajímava může spíš být otázka, jak k doméně seznam.cz vůbec přišel, když v té době domény mohli registrovat jen firmy zapsané v obchodním rejstříku (Orsag rulez).
O IL si můžeme myslet mnoho věcí, ať už z osobního hlediska tak z byznysu. A úspěšný každopádně je, a také úšpěch lidi mění.
No právě, vy snad znáte oficiální návštěvnost Google a YouTube českými uživateli? Pokud ano, rád se na ta čísla podívám (a nemyslím tím procenta podílu na vyhledávání, ale opravdu návštěvnost). Pokud je nemáte, je jejich umístění v top 10 založeno jen na faktech typu "jedna paní povídala"...
ad "Doporučuju projít si nějaké české oficiální statistiky, např. Netmonitor. Pak nebudete psát takovéhle nesmysly ;-)"
Doporučuji si nejdřív přečíst ve slovníku, co slovo "oficiální" znamená. Nebudete tak potom nazývat Netmonitor.
(aby nedošlo k mýlce: netmonitor je fajn služba, ale pokrývá jen zlomek serverů, které jsou českými uživateli navštěvovány - a tahle její mezera se bude ještě zvětšovat)
Je pravdou, že žádné oficiální (auditované) statistiky zahrnující všechny weby bez vyjímky bohužel neexistují, autor chtěl spíše naznačit, že hledám-li porovnání profesionálně působících a velkých webových projektů tvořících hlavní část návštěvnosti v Česku, podívám se zejména do iAuditu a na Netmonitor, další "měřidla" typu Navrcholu, Toplist a pod. jsou dle mého názoru určena spíše pro menší osobní stránky a nepodstatné "generátory" stránek typu freemail, chat či fórum.
Jakmile mi kdokoliv argumentuje svou návštěvností podle těchto "měřidel", neberu ta čísla vážně, jen pro velmi hrubou orientaci.
Problémem při porovnávání minimálně pro laiky je, když i velký server odmítne do některého z veřejně dostupných auditovaných měření vstoupit, ať již z jakýchkoliv důvodů.
Pak v zádných průzkumech návštěvnosti nefiguruju a hlavně mi pak Web jede tak 3-4 krát rychleji.
Jsou to lidi hovada, že rvou do stránek tolik pičovin, navíc to tahají přes klienta (browser), když by jim stačila pečlivější analýza apache logů! Vždyť se pak člověk nedočká -- a já pomalé stránky zásadně nečtu, tolik trpělivosti nemám.
Jako člověk doufám, že podobných nevychovanců, kteří si nevidí do pusy jako vy bude na světě čím dál tím méně.
Jak příznačné, že většina podobně formulovaných názorů je od anonymů ...
Jako internetový vydavatel doufám, že když už lidem 7 let předkládáme ZDARMA recenze, i díky kterým si ke své spokojenosti koupili zboží za minimálně desítky miliónů korun, že je nezdržují textové reklamy natolik, aby si museli zakazovat jejich zobrazování.
Chápu, že v rychlostně zaostalém Česku s dlouholetým monopolem Telecomunistů ještě někdo asi má tak pomalou linku, že si zákaže obří flashové bannery, ale textovou reklamu? Ufff ...
Nevím, jestli odpovídáte skutečně na můj příspvek, protože já vím co říkám a vím proč to říkám (víceméně abych zveřejnil ten kus konfiguráku do squidu), takže "si do pusy vidím".
No zkuste si to zapnout... Uvidíte, o kolik se vám zrychlí net, zvláště pokud používáte hromadné bookmarky! A navíc, většina lidí si proxy konfigurovat nebude, ti si akorát nainstalujou adblock, takže vám těch pár kaček z gůglí textové reklamy či intellitextu příjde.
Ale jestli nechcete do budoucna zemřít hlady, tak doporučuji zkontaktovat nějaké online obchody a udělat si smlouvu o lifrování zákazníků. Výnosy z google textu se prý mají velmi výrazně změnšovat (četl jsem to tady někde na lupě).
Jako chápu vás, i soucítím, ale doporučuji se na reklamu nespoléhat, pokud neprovozujete třeba majoritní webmail nebo tak...
A co se týče anonymity, já se nestydím se podepisovat svým nickem a nikdy v průbehu diskuse nick nezměním. Navíc jsem jmenovcem známého politika, takže mě nick na netu identifikuje mnohem lépe. Naopak, jak já mám vědět, že jste si jméno "Jarek Jesenský" nevymyslel? Až budeme oba podepisovat příspěvky PGP klíčem registrovaným na ministerstvu vnitra, tak se o tom můžeme pobavit více, ale to asi nebylo vašim záměrem. Kdybyste mi chtěl napsat, pište na [můj nickname]@seznam.cz.
FYI: ani nejsme konkurenti, takže vám fandím, ale s reklamou vám pomáhat nebudu. Jinak vám přeju hodně štěstí.
Pane Dramenbejsi, jinými slovy, kradete obsah na webu, ale provozovatelům přejete hodně štěstí. K pláči. Také vám vymyslím 10 argumentů proč neplatit daně a proč noviny z trafiky nekoupit, ale ukrást (obtěžuje mě to).
Zamyslete se někdy nad hodnotou lidské práce a současným ekonomickým a společenským systémem. Jako námět mohu doporučit třeba podmínky užívání tady na Lupě:
"Služby Lupa.cz jsou čtenářům poskytovány bezplatně a vydavatel jeho provoz financuje téměř výlučně z prodeje reklamního prostoru. Blokování stahování či zobrazovaní reklamy proto považuje přinejmenším za projev neslušného chování."
Cože??? Já že kradu? Můžete mi říct, co jsem jako ukradl?
Zřejmě se nevyznáte v zákoně pane. Není možno vystavovat něco na veřejné místo a nutit tím kolemjdoucí splňovat smluvní podmínky.
Naopak vy jste se teď zřejmě dopustil trestného činu pomluvy.
Na lupu jsem se dnes zaskočil podívat po asi čtvrt roce. Přestal jsem ji číst, když začali publikovat kokotiny od Chamurappiho a podobných volů, mohutně podporované bandou zmatených diskutérů. Buďte si jist, že mezi "lidi jako vy" (horší urážka mě nenapadla) již nezavítám ani na zkoušku.
Vy ovsem nejste kolemjdouci, na dany web prijdete na zaklade vlastni iniciativy (zadani adresy, kliknuti, apod.), coz je z hlediska prava zasadni rozdil (je-li to pro vas dulezite).
Ano, má reakce byla na vás a vaše neuvěřitelné vulgární výrazy.
Jsem rád, že se umíte vyjadřovat i civilizovaně a konstruktivně, jak vypadá tento další váš příspěvek, zkuste se tak alespoň na odborných serverech prezentovat častěji. Bude to ku prospěchu vašemu i obecně.
Jelikož uvádím své plné jméno a dokonce i firemní web, může se každý koho to zajímá podívat kdo jsem, případně mi napsat na můj mail, aniž bychom museli něco kryptovat či se registrovat, což u anonyma nejde.
Nejen proto že dostávám přes 500 e-mailů denně ani anonymům nepíšu, jen tomu, o kom vím kdo to je.
Díky za radu, samozřejmě že se nespoléháme jen na textovou reklamu, ale zatím u nás mají tyto příjmy naštěstí trvalý růst.
Osobně mám z textové a hlavně KONTEXTOVÉ reklamy mnohem větší radost, než když začne "odborná" reklamní agentura zobrazovanat našim čtenářům k recenzi notebooku zcela NEKONTEXTOVÉ obrovské flashové bannery třeba na okapové rýny :-(, dokud jí to já nezatrhnu.
Nesouhlasím s tím, že by snad byly výrazy "hovado" a "pič*vina" nějak extra vulgární či neuvěřitelné.
Zvláště mluvíme-li o firmě Gemius, která svého času spouštěla při každém zobrazení stránky EXE soubor lokálně na počítači s browserem!!!! Samozřejmě bez ptaní se uživatele, prostě zneužili bezpečnostní bug ve woknech.
Chápu však co vás naštvalo (jsou v tom peníze), ale ti, co nechávají u svého klienta na lokálu tajně spouštět exe soubor, jsou kok*ti a až chcípnou hlady, tak bude jen dobře.
To se vás samozřejmě netýká, protože používáte iAudit. Tak si to prosím neberte osobně a pokud chcete pokračovat v diskusi se mnou, tak mi spíše napište na ten email. Já jsem zde v diskusi slíbil že se na lupu.cz nevrátím a pokud se tu do pěti minut neobjeví alespoň dva články od Peterky, tak to hodlám dodržet -- hlavně kvůli sobě.
No, jde o to, že podobné služby od jiných firem jsou i zdarma, tak proč platit NetMonitorům aspol??? Proto nikdy nemůžou dát vypovýdající obrázek o internetu ale jen o daných sledovaných webech... nebít toho, že zadavatelé reklamy je vyžadují ikdyž vlastně neví proč (myslím proč zrovna chcou je a žádnou jinou firmu dělající statistiky) tak by si ani neškrtli za ty peníze...
Asi jste ještě nikdy neviděl, jak skutečně profesionální výstup z NetMonitoru vypadá a jaká všechna data v jak perfektní podobě nabízí.
Navím jak NetMonitor, ale iAudit nezapočítává návštěvy robotů, což sníží čísla "počítadel" o 20 až 30%, takže reklamní agentura má přesný přehled, kolik skutečných živých návštěvníků máte.
To, co nabízejí ta "počítadla" zdarma je v podstatě pár jednoduchých statistik, které má každý slušný webhosting zdarma k doméně (např. Advanced Web Statistics).
My používáme pro porovnání na různých projektech už od roku 2002 iAudit, NetMonitor, některá počítadla, AWStats a Google Analytics.
Samozřejmě že viděl, ale neuchvátil mne.... tedy ne za rozdíl ceny od 0 do jejich ceny, která se navíc zvušuje (nebo alepsoň dříve to tak bylo) s traficem (což mi přijde příživnické) k výstupům třeba Google Analytics nebo AWStats, kterou používáme také... prostě mi celá ta filozofie a prezentace NetMonitoru nesedí, kdy se snaží ze zákazníka dělat tak trochu (nebo i více)troubu... cítím z toho jediné - aby zákazník platil a platil...
Nemám žádný důvod obhajovat dosti vysoké taxy NetMonitoru či iAuditu, pro mne jsou také nepřijatelné a neplatím jim je tedy.
Na druhou stranu nežijeme v naštěstí v komunismu, takže bych žádné podnikání rozhodně nenazýval příživnictvím.
Za více služeb musí chtít myslím každý (mobilní operátor za provolané minuty, provider za stažené GB dat, webhosting za velikost diskového prostoru a pod.) více peněz, otázkou je pouze o kolik zvýší v poměru ke svým nákladům.
Logika zvyšujících se poplatků NetMonitoru vychází dle mého názoru z:
a) Vyšší návštěvnost měřeného serveru = vyšší náročnost zpracování statistik - myslím zcela logické.
b) Vyšší návštěvnost měřeného serveru = teoreticky řádově vyšší příjem z reklamy = podstatně jednodušší možnost platit více. Zatímco tedy pro malý server s příjmem v tisících korun měsíčně bude problém NetMonitoru platit i základní poplatek, pro velký nadnárodní server s příjmem v miliónech korun měsíčně bude i zvýšená sazba NetMonitoru zanedbatelnou (a tedy přijatelnou) kapkou v moři.
A řekněme si na rovinu: vy byste chtěl naprogramovat software NetMonitoru (odhaduji v ceně set až miliónů Kč?) zdarma, koupit za své výkonný server, zaměstnávat potřebné lidi kolem a to vše poskytovat ZDARMA?
"Nemám žádný důvod obhajovat dosti vysoké taxy NetMonitoru či iAuditu, pro mne jsou také nepřijatelné a neplatím jim je tedy."
Ale obhahujete...:-)
"Na druhou stranu nežijeme v naštěstí v komunismu, takže bych žádné podnikání rozhodně nenazýval příživnictvím."
Příživniství nemá s komunismem nic společného... jestli chcete změním výraz dle současné doby na "parazitování na úspěchu druhého"
"Za více služeb musí chtít myslím každý (mobilní operátor za provolané minuty, provider za stažené GB dat, webhosting za velikost diskového prostoru a pod.) více peněz, otázkou je pouze o kolik zvýší v poměru ke svým nákladům."
Přirovnání je špatné - provolané minuty sám ovlivňujete, tedy si sám určujete cenu a není Vaším cílem conejcvíce volat... trafic vy přímo neovlivňujete a je Vaším přáním (cílem) ho mít vysoký... klepší přirovnání by bylo k nájemnímu vztahu - když si obchodník pronajme kamenný obchod, také má cenu pevnou když nepočítám infalční doložku a ne dle toho jaký bud emít v obchodě obrat... chápete ten rozdíl???
"a) Vyšší návštěvnost měřeného serveru = vyšší náročnost zpracování statistik - myslím zcela logické."
Není pravda! náročnost je pak téměř stejná, jde o sekundy času stroje, crozdíl ceny absolutně neodpovídá
"b) Vyšší návštěvnost měřeného serveru = teoreticky řádově vyšší příjem z reklamy = podstatně jednodušší možnost platit více. Zatímco tedy pro malý server s příjmem v tisících korun měsíčně bude problém NetMonitoru platit i základní poplatek, pro velký nadnárodní server s příjmem v miliónech korun měsíčně bude i zvýšená sazba NetMonitoru zanedbatelnou (a tedy přijatelnou) kapkou v moři."
Tím jen potrvzujete ten "parazitní systém plateb" který já z pozice zákazníka zavrhuji.... viz příklad výše s nájmem obchodu, kdy také nájmece obchodu neplatí pronajímateli dle toho kolik utrží...
"A řekněme si na rovinu: vy byste chtěl naprogramovat software NetMonitoru (odhaduji v ceně set až miliónů Kč?) zdarma, koupit za své výkonný server, zaměstnávat potřebné lidi kolem a to vše poskytovat ZDARMA?"
Mně je úplně jedno co která firma dělá :-) tato otázka je zcela irelevantní... domnívám se, že třeba google stál vývoj google analitics daleko více a přesto to zdarma je - tedy ne zdarma, já jim díky svému využívání tvořím jistý trafik a další hodnoty, které přímo neplatím, ale které platí jiní zákzaníci nebo i já z jiných služeb, které můžou vzniknout díky takto využívaným službám... podobně jako když použijete seznam pro vyhledávání tak neplatíte nic, přesto jim přinesete zisk z toho, že se podílíte na tvoření jejich traficu který je alfou omegou jejich příjmů z reklamy a jiných služeb.... nehledě na budování značky apod...
Závěr - mně je jedno co kdo (ať jednotilivec či firma) dělá, já jen vyslovil názor, proč není a ani nemůže být systém NetMonitor jako přehled statistik všech webů a také jsem vyslovil názor proč tomu tak je a jako jeden z hlavních (ne jediný) důvodů uvedl vysokou cenu (vysokou ve vztahu co nabízí ne ve vztahu k obratu provozovatele webu - můžou být weby s obrosvkým traficem přesto nevýdělečné povahy) a také jsem uvedl že mne osobně se nelíbí tato "příživnická" či chcete-li "parazitní" tvorba ceny založená na tom, že když máš víc, tak plať víc... zde také poukazuji na hostingy, kterýámi se oháníte... jsou hostingy, které tvoří cenu dle traficu, ale většina seriozních má cenu konstatní (až kdyby web dosoval zcela mimořádných traficů, které by ohrozili dostupnost jiných webůna serveru, tak Vá světšinou webhoster osloví a doporučí jiný (dražší) typ hostování, ale to se stává zcela vyjímečně opravdu při extrémní zátěži serveru...
Nechtěl jsem nikomu nic zakazovat, jekaždého věc co dělá, když chce někdo platiti, tak ať platí, to je jeho věc, stejně jako je má věc, že mohu říct, že dle mne je to blbost či předraženost a neúcta k zákazníku... a taky mi vadí, že NetMonitor se snaží vyvíjet řekněme jakýci "lobing" čio představu, že když někdo není na NetMonitoru, ž eajkoby nebyl, což je velmi úsměvné a ve své podstatě popuzující a uvažující potenciální zákazníky, kteří se umí rozkoukat, myslím popuzující...
Ale to vše je jen můj názor a nikomu jej nevnucuji ani o něm nemíním dále polemizovat či diskutovat, jen jsem ho dal do diskuse k zamyšlení, nic víc tím nesleduji...
Ale no tak: celý článek mluví o českých serverech - tzn. Google nebo YouTube sem nepatří. Koukám, že nejen počítačům je třeba sdělovat informace přesně a polopaticky.
Uznejte ale, že i vaše spojení "český server" je značně vágní. Někdo by za něj mohl považovat PC od Foxconnu nebo třeba embedded http server v některých v česku vyráběných a českými inřenýry navržených technologických zařízeních. Ale ty nejsou v žádných Top 10, takže o ně asi nepůjde. BTW - je Mladá Fronta DNES považována za české noviny, když sice patří v česku založené společnosti, která je však dceřinnou firmou německé společnosti? Nebo je ta "českost" definována tím, že jsou psané češtinou (a někdy i prasočeštinou), případně čtené českými občany?
Správný postřeh. Navíc co je důležité a co je nejlepším měřítkem - počty pageviews, počty hledání, počty unikátních cookies, počty unikátních IP adres, počty něčeho, co se vydává za "uživatele", vydělané peníze? Když to vezmu podle sebe, Google použiji cca 200x i vícekrát denně, Seznam tak 10x. Mé použití Googlu většinou žádné médii zmiňované žebříčky nezachytí, ale Seznam si mě započítá. A Google na mých on-line aktivitách vydělá mnohem více, než na mě vydělá Seznam.
Zajímavé to může být s daty z toolbarů. Google, Seznam i Vy víte, kam chodí uživatelé (kteří mají zapnuté získávání informací o ranku) a jak často hledají. Ale dá se předpokládat, že většina majitelů Lištičky budou heavy Seznam users, zatímco majitelé Google Toolbaru budou heavy Google users, takže stejně ta získaná data budou značně zkreslená. Asi jako např. data z Alexa traffic rank.
Jediný, kdo ví, je Google. A nic nepřekoná možnost pracovat s daty o celém webu, Seznam ani Jyxo nikdy nebudou mít technicky resp. finančně možnost nechat sklidit spidery celý web, psaný česky a nebo v doméně .cz a zohlednit všechny odkazy, vedoucí na česky psané weby a nebo weby v doméně .cz. A rozhodně je snazší naučit se pracovat s češtinou než poslat všude své roboty. Google může těžit na jednotlivých trzích z úspory z rozsahu.
Ale samořejmě zůstanou služby, kde Seznam bude mít lokální výhodu, např. mapy jsou teď, s čerstvými daty, lepší než má Google (před pár týdny i rozmazané mapy NASA byly novější, než měl Seznam). Katalog firem je také super, 350.000 roztříděných firem Google nemá a mít asi nebude. A pro Seznam těch 350.000 firem a desítky tisíc těžce zaplacených zápisů bude generovat slušný příjem, i kdyby měl fulltextové vyhledávání jednoho dne úplně zabalit a přenechat Googlu.
Seznam je IMHO narozdíl od Jyxa nepoužitelný.
Funkcemi i vzhledem mi více vyhovují amapy.
"Katalog firem je také super, 350.000 roztříděných firem Google nemá a mít asi nebude. A pro Seznam těch 350.000 firem a desítky tisíc těžce zaplacených zápisů bude generovat slušný příjem, i kdyby měl fulltextové vyhledávání jednoho dne úplně zabalit a přenechat Googlu."
Google ale nic takového ani nechce.
Taťána le Moigne (provozní ředitelka české pobočky Googlu) v rozhovoru pro Lupu řekla:
O: Český trh je však specifický také v oblibě firemních zápisů do katalogů. Budete se snažit těmto podmínkám nějak přizpůsobit?
TlM: Možná ty firmy časem zjistí, že to nebudou muset dělat. Firemní zápis je jistě jednou z možností příjmu pro společnosti, není to však naše strategie, takže my se budeme snažit – jak jsem zmínila na začátku – pracovat na lokálních partnerstvích, snažit se o to, aby český obsah byl v produktech Googlu zastoupen silněji, než tomu bylo doposud. Klienti si pak sami rozhodnou, zda chtějí i nadále za některé online služby platit, či nikoliv, protože se jim to zkrátka nevyplatí.
(http://www.lupa.cz/clanky/tana-le-moigne-chceme-byt-nejoblibenejsim-vyhledavacem-v-cr/)
Xeelee, já vím, že Google se tváří, že nechce dělat firemní zápisy a hned tak asi v tomto segmentu Seznam konkurenci nezíská. Spíš jsem chtěl svým příspěvkem vyjádřit svůj názor, že Seznam má některé služby, kde může být lepší než Google (nakonec i proto, že Google žádnou takovou službu ani nemá). A že i kdyby jednoho dne Seznam fulltext zavřel a všichni si zřídili e-mail někde jinde, kde neodchází data do věčných lovišť, z katalogu (Seznamu firem) by Seznamu plynuly stále slušné příjmy. Jako uživateli se mi na Seznamu katalog firem celkem líbí a přijde mi užitečnější než seznamácký fulltext - protože, když už hledat zbytečně v omezené množině stránek, kde nejsou zohledněny příchozí odkazy z některých webů, máme tu skvělé Jyxo.
Google málokdy napřímo sdělí, zda něco v budoucnu s jistotou bude dělat (popř. dělat nebude). Vždy tak trochu mlží. Nikdy neříkej nikdy. Nezavírá si cestu. Jejich poslání (Google's mission is to organize the world's information and make it universally accessible and useful) by se katalog příliš nevymykal. Před devíti lety asi také firma nemyslela na skenování knih, včetně starých tisků. Fulltextové vyhledávání není všemocné - ať již v podání Seznamu či Googlu. Udržovat dobrý katalog (internetový nebo i knihovní) je na druhou stranu nákladné. Pravda, když firmě při obratu 1.000.000.000 zbyde 500.000.000 zisku, jistě si pak ti, kdo zaplatili za zápis v katalogu 20.000 (případně více za grantované pozice), říkají, jestli to není zbytečně moc či zda za ty peníze nemohl být katalog lepší (např. mít lépe vyřešené pořádání).
Pravda, když firmě při obratu 1.000.000.000 zbyde 500.000.000 zisku, jistě si pak ti, kdo zaplatili za zápis v katalogu 20.000 (případně více za grantované pozice), říkají, jestli to není zbytečně moc či zda za ty peníze nemohl být katalog lepší (např. mít lépe vyřešené pořádání).
Rikat si to jiste muzou. Stejne tak si muzou rikat, ze za jejich penize investovano do map a e-mailu.
Co se tyce poradani tyce, vzdycky bude mit nekdo pocit, ze to neni optimalni. Pozadavky uzivatelu/zakazniku na organizaci katalogu (jakehokoliv) jdou casto prosti sobe.
Cena je urcena nabidkou a poptavkou. Pokud bude na trhu podobny produkt s podobnym uzitkem za polovicni cenu, jiste ho zakaznici vyuziji. Skutecnost je takova, ze na trhu neni.
Podle mě není katalog firem ideální řešení a je pravda, že to je naprosto specifická služba, která v zahraničí není. Problémem jsou právě ty vysoké náklady. Udělat něco takového v celosvětovém měřítku by byl nadlidský úkon.
Jinak máš pravdu, že náhradu za některé služby lokálního charakteru globální hráči nejspíš nikdy nepřinesou.
Seznamácký fulltext se s Jyxem nemůže měřit. Jinak jsem si všimnul, že experimentální vyhledávač searchmash od Googlu mi hází velmi relevantní výsledky a troufl bych si říct, že možná i srovnatelné s Jyxem.
Co se týká třeba map, tak Google (i kdyby měl kvalitní podklady) tak asi nikdy nebude poskytovat informace například o rozmístění radarů nebo nebude mít historickou mapu (WTFROFL). České portály určitě mají budoucnost.
Tohle je typická mediální bublina/blbina, nemluvě o tom, že mám z článku pocit, že autor je s Amíku dost na větvi (jako kdysi z Rusů) a nacionalita je jen pojem.
Mimochodem to, že tady letmo proběhnou spekulanti s akciemi, které stejně ihned prodají nic neznamená. Určitě nám nekoupí půl inetu. Jedna nejsme pro ně trh, jednak je mentalita českého trhu překážka, nemluvě o zákonech apod.
Být Amíkem investuji určitě jinde ;-)
teraz spekulujem, ale ak ide o agresivny "rychlootackovy" fond, mozu napriklad skusit najst nejaky pravny problem, snazit sa dostat k vykonnym funkcia a hrozit sudom, ak im to nebude umoznene.
a ked IL uvidi, ze mu niekto lezie do kapusty, cena tych 30% prenho bude zrazu ovela vyssia.
Zapíše se rok 2007 jako definitivní konec "českého internetového rybníčku"?
Nezapíše... To by museli ti Amíči vytrhat káble a přestěhovat access pointy, switche a další vercajk někam do Ameriky :-)
Trochu vážněji...
Český internet přece není Seznam, Atlas, Centrum a podobně.
A pokud někdo disponuje zavedeným serverem či dobrým nápadem, tak je jen na něm, jestli si do něj pustí zahraniční kapitál. Nebudu uvolňovat akcie (nebo kus firmy) k prodeji, pokud nechci aby je někdo koupil, ne?
A když už přijde zahraniční kapitál do "lokálního" projektu, nemyslím si, že by investor začal okamžitě vše předělávat. Znehodnotil by si vlastní peníze...
Nemohu nez souhlasit. Socialne apaticek zviditelnovani na ukor nekoho, kdo tvrde pracuje je stejne neefektivni jako tvrzeni nekterych debatujicich, ze IL je "zlodej". A pokud tenhle clanek mel jen rozvirit diskuzi, tak bohuzel ani tohle nevyslo. Ten komentaru je pramalo. A server iDnes (autor clanku je editorem iDnes) je jen pomalinku slabnouci hrac inklinujici k bulvarni informovanosti.
Je to bohuzel clanek postaveny na vode, vychazi z kusych odpovedi od Ivo Lukacovice a domnenkach Martina Saidlera. Skoda, ze se autor nezeptal i dalsich hracu na trhu. Takto je to jen fabulace.
Vice informaci o tajemnem Tiger Holdingu, ktery "taha" za nikty ceskeho Internetu (a zanedlouho bude vsechno vlastnit) najdete v mem prispevku na ILblogu.
Je jim ale minoritní podíl + přechod práv ke smlouvám vážně k ničemu? Není zde možnost, že nějaká část práv ze smlouvy se Sprayem přetrvala či je smlouva neplatná v některých bodech a že si své možnosti každá ze stran (Seznam/Tiger) vykládá jinak a Tiger vidí nějakou naději, kterou třeba nerozpoznal během držení akcií ani Lycos resp. že Lycos raději tahle práva prodal a zhodnotil již v ceně, kterou inkasoval?
Dvě miliardy se v Seznamu na nevyplacených dividendách nakupí za pár dalších let (5-8?) a pak by přišlo absolutně klidné spaní. A v klidu by šlo vyplácet si dividendy, takhle je asi škoda vyplatit 7 Kč sobě a 3 Kč někomu "cizímu". Teď je pro vytažení pěnez nutné si peníze z firmy brát jako plat či jinou cestou a pak riskovat buď vysoké zdanění nebo nařčení z tunelování a poškozování minoritního akcionáře.
Dokud bude firma kumulovat zisk a používat jej na další rozvoj, je opravdu jedno, zda má člověk 70 % nebo celek. V okamžiku výplaty miliardové dividendy to asi zabolí. A investovat pár set milionů nebo pár miliard do jiného oboru by mohla být slušná diverzfikace investic. Koupit si třeba kus firem jako je Zentiva nebo ČEZ a pak si v metru říkat, že čtyři lidé z pěti používají a platí za produkty firem, kde držím podíl.
Tak konečně i Ivovi docvaklo, že plagiátorstvím se nedá živit věčně. Teď to honem zpeněžit. Bude mít vůbec někdo zájem? Hledám důvod, proč by to měl někdo koupit. A když, tak kdo? Když Yahoo počeští UI svých služeb (už začal lokalizovat Flickr), nebude asi nikdo, kdo by Seznam koupil. Google to nemá zapotřebí - má své produkty (dokonce se specifickými funkcemi pro české prostředí, což Ivo asi těžko nese), MS Live má lokalizátory v Dublinu.
Koukám že jsi expert :-D Mám pro tebe možná neuvěřitelnou informaci, ale lokalizace automaticky neznamená získání 70% trhu. A dokud bude mít Seznam zisky jako v loňském roce, zájem o něj v zahraničí určitě bude.
1) Nevim proc by se neslo plagiatorstvim zivit vecne, kdyz to jde uz tak dlouho.
2) Vsechny portaly na CZ Internetu (at si rikaji co chteji) touzi byt na miste Seznamu.
3) IL v tom proste umi chodit at je to clovek jakychkoli kvalit a po Seznamu by skocil kazdy, kdyby byl na prodej.
Pripada mi to asi stejne jako se tvarit, ze MS uz je davno mimo hru - vzdyt tu mame Linux, IBM a Javu ;) (flames come!)
Ano, Lukačovič má chování řeznického psa a nevhodné komentáře na svém blogu maže. Dnes v 19.34 jsem mu tam postnul tohle a zmizelo to, prostě to smáznul, přitom to není anonymní a nepovažuji to ani za znevažující příspěvek.
citace: "Jediné na čem mi záleží je to, aby přišli na valnou hromadu včas a aby nám nepobryndali kafem notářský zápis." Celý článek se mi líbil, jen ta citovaná věta nakonec ho pokazila - myslím, že svědčí o vaší samolibosti, Ivo. Dáváte tím hodně najevo, že máte spolumajitele vlastní firmy úplně za debila a cítím z toho srovnání s důchodcem, který neudrží hrnek s kávou. Nebylo by vhodnější to radši takto nekomentovat, když už k tomu investorovi nemáte žádnou úctu?
IL skutecne projevuje naprostou neuctu k 30% akcionari. To vypovida a jeho vlastnostech a charakteru velmi mnoho. Bohuzel v teto zemi malokdo chape ekonomicke vztahy. Navic po brnenske prednasce jsem mel pocit ze se citi necim mezi Billem Gatesem a Thomasem Alvou Edisonem.
Jestli znáte IT firmu kde to není stašně a děsně (procesně) posrané, na hlavu obrácené a z kloubů vymknuté, tak mi dejte vědět. Potřeboval bych umístit pár kamarádů z matfyzu, nechci aby přišli o ten elán a chuť dělat věci dobře....