Vlákno názorů k článku AMP HTML: impuls pro weby, které se na mobilech načítají pomalu od Seti - Prostě se vymýšlí ohejbák na rovnák na ohejbák,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 10. 2015 0:46

    Seti (neregistrovaný)

    Prostě se vymýšlí ohejbák na rovnák na ohejbák, ale to se děje všude a pořád. No a kódéři si stejně budou bastlit to svoje :-)

  • 13. 10. 2015 16:30

    _ Tonda (neregistrovaný)

    Ano, to není nic nového, naopak do tohoto se vyvinul WAP, lehkou mobilní verzi má i Lupa (m.lupa.cz) nebo třeba Žive (m.zive.cz) a v klidu to zobrazí Java2ME Opera Mini či browsery vetavěné v hloupých telefonech typu Netfront, šlape to přes GPRS/EDGE jak víno.

    Pokud se web dobře navrhne, tak stačí udělat specifickou view vrstvu.

    Bohužel se od toho upouští a přechází se na reponsivní web, kde je sice optimalizace vzhledu pro malý displej, ale všechny verze jsou v jednom HTML, halda JS a frameworky typu Foundation a je to pomalé i na dnešních levných Androidech.

    Teď se dívám na AMP detailněji a dělá to na mě dojem, že je to rovněž myšleno jako separátní mobilní verze (a pokud ne a použijí se techniky responzivního webu, tak jsem tam kde jsme byli) a to mohu udělat lehkou mobilní verzi bez AMP a vzhledem k potřebě JS (a nejspíš procházení celého DOMu a hledání těch speciálních značek, což není zrovna laciná operace) i daleko lečí než s tím AMPem..

  • 13. 10. 2015 15:14

    Michal Lupečka

    líbí se mi slovo šelmostroj :)

    ale v podstatě ano… je to to pro vývojáře snadnější řešení s media queries, kde je vše v jednom, ale zase se mohou přenášet redundantní data a pak to nové řešení s druhou oddělenou samostatnou mobilní verzí (což vlastně není až tak nové, spíše recyklované řešení) které bude zase příjemnější pro uživatele, ale o to pracnější (zdlouhavější) pro vývojáře.

  • 9. 10. 2015 14:08

    _ Tonda (neregistrovaný)

    Takže vymýšlíme další šílený šelmostroj abychom vyřešili problém vzniklý použitím šelmostrojů pro tvorbu responsivního webu kde jsou všechny verze v jednom responsu a posílají se všechny na klienta.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).