Já bych to neviděl tak vyhroceně, stačí to přísloví vzít doslovně, dobré zboží se sice chválí samo, ale pokud zároveň nemá nožičky a nepobíhá po světě, tak tu chválu slyší jen ten, kdo už ho má.
A nic o tom, že spokojený uživatel tu chválu předá dál, už v tom přísloví není, stejně jako o tom, že i kdyby taková šeptanda vznikla, tak to nějak pomůže.
Jinak řečeno, to tvrzení v základu platí stejně tenkrát jako dnes, jenže za tehdejších podmínek z něj plynuly zajímavé pozitivní důsledky (a proto se z něj stalo přísloví), dnes už z něj neplyne nic.
v Americe na ten způsob už přišli, říká se mu zponzorované články. Prosadit tam nějaký produkt aniž bych musel zaplatit několika redakcím, aby na můj produkt napsali recenzi defacto nelze, automaticky to ale neznamená, že mě budou chválit, často to vypadá tak, že si platím jejich čas...
A pak zasáhne adblock a další... a zbytečně ses namáhal. Hoši zlatí, (zatím ještě boubelatí), buďte si jisti, že nikdy nebude existovat způsob, jak reklamu vnutit těm, co ji nechtějí. Můžete to zkoušet do alelujá, ale po pár hodinách, max. dnech se objeví plugin do prohlížeče, nebo adblocku, ublocku , či jiných, který vaše úsilí smete ze stolu.
Stránky budou kešované na googlích serverech. Z vyhledávání tedy dostanete https link na jiný, než cílový (váš) server. třeba https://amp.gstatic.com/v/mobile.nytimes.com/2015/10/07/us/politics/hillary-clintons-proposed-changes-to-health-law-zero-in-on-affordability.amp.html?amp_js_v=0
Google stahne vaší stránku z vašeho https, uloží ji k sobě a uživateli naservíruje pod svou doménou a svým ssl certifikátem. Nedělá MITM proxy v klasickém smyslu a nevstupuje transparentně do komunikace. Poskytne váš obsah ze svého serveru.
Detaily třeba zde.