Když není doména u Seznam.cz důležitá, proč při hledání "last minute" mně to vrátí na prvních 4 místech toto
http://search.seznam.cz/?q=last+minute&aq=-1&oq=last+min&sourceid=szn-HP&thru=
Pominu to, že z mého pohledu to jsou shit výsledky. Jako Čecha mě nezajímá ani obsah .com, ani .de, ani .cz, kde se teprve obsah připravuje.
Díky za komentář. Moje motivace pro udělání analýzy byla následující:
ALE tak jasně, jako diplomka je to pěkná práce, gratuluji. Na druhé straně, Seznam vyhledává jen v ČR na svět používal kdysi Google a dnes MS, jeho vyhledávač je k ničemu a kdo něco opravdu hledá, tak používá Google. Je ale fakt, že na to malém českém rybníčku má Seznam pěkný kus koláče :-)
kolik z hledanych vyrazu tvori primo adresy zadane misto do adresniho radku do vyhledavaciho pole seznamu? 50% 60% vic? bfu jako moji rodice nebo manzelka tohle delaji porad ikdyz jim to 100x vysvetlite, ziji v domeni ze jim seznam tu adresu musi najit aby se na ni mohli kouknout. ostatni co toto rozlisuji jsem na seznamu nevidel, tudiz si dovolim souhlasit s predrecnikem.
 
Asi jsme se nepochopili. Hovořím tu o těch uživatelích, kteří Seznam.cz aktivně využívají, tedy hledají a přes výsledky ve vyhledávání přicházejí na weby. To jsou poměrně exaktní data ze statistik návštěvnosti. To co popisujete vy je, nezlobte se, opravdu je vaše osobní interpretace. Získejme nějaký větší statistický vzorek a hovořme o tom dále. U nás v H1.cz jsme tento průzkum v roce 2011 dělali na datech našich klientů (stovky webů) a z agregovaných dat vychází 48% pro Google a 48% pro Seznam. Pokud máte nějaké zajímavé studie na toto téma, sem s nimi!
To nemuzete myslet vazne? Tvrzeni ze na SEO jmene nezalezi je nesmysl. Pokud se dostanete k domene jenz obashuje jedno z hlavnich klicovych slov vaseho webu jste o krok napred pokud tomu tak neni. Jsou i jine faktory jako je stari domeny, pcoet znaku v domene apod. Ale muj zaver je takovy za na jmene domeny zalezi ackoliv jsem si v minulosti jako Vy myslel opak to musim priznat.. :-)
Díky za zajímavý článek.
Nejsem SEO expert. Podle mé zkušenosti je vyhledávací robot Seznamu trouba. Proč?
Na můj blog http://zrcadlo.blogspot.com chodily se Seznamu stovky lidí za den (obvykle 300 - 700). Bez mého přičinění došlo k pokledu o více než 90%.
Blogspot (vlastníkem je Google), kde blog sídlí, násilně přesměroval adresy na lokální domény. Místo toho, aby adresa končila všude .com, končí v ČR .cz, na Slovensku .sk, v Německu .de... Není odvolání.
Jakmile došlo k poklesu, komunikoval jsem s podporou Seznamu. Byli příjemní, ale nepomohli. Ačkoli se v podobné situaci jako já ocitly tisíce českých pisálků.
Pokud robot není schopen "pochopit" *.blogspot.com=*.blogspot.cz, je to prostě a jednoduše trouba.
 
No tak ono to bude asi vice sede, nez cerno/bile...
Kdyby algoritmus pouzival vasi rovnici "*.blogspot.com=*.blogspot.cz" ci jeji evivalent (npr. www.*.com = www.*.cz") tak to za a) vubec nemusi odpovidat realite a za b) by to jen jeste vice motivovalo "parazity a prizivniky"...
Pokud jste myslel, ze by byl primo vas priklad hardcoded do algoritmu, tak by muselo platit, ze pokazde jakmile nejaky web zmeni subdomenu, tak to nekdo v Seznamu bude do algoritmu muset pridavat rucne, ne?
Sice nevim, kolik lidi obhospodaruje v Seznamu robota, ale spis bych se bal, ze by byl problem ve vyrizovani prichozich zadosti (chudaci ze supportu) a znovu problem s overovanim pripadnych podvodu.
S Vaším vysvětlením souhlasím. Je mi jasné, že obecně neplatí www.*.com = www.*.cz a nelze ručně ověřovat každou takovou shodu.
Ovšem zde jde o 100% shodu obsahu na OriginalniNazev.blogspot.com s OriginalniNazev.blogspot.cz, OriginalniNazev.blogspot.de atp. Seznamácký robot to zřejmě tupě posuzuje jako duplicitu nebo jako úplně nové webové stránky.
S největší pravděpodobností jde v tomto rozsahu o jednorázovou záležitost. Na Blogspotu sídlí blogy tisíců lidí z ČR. Seznam jsem na situaci upozornil, oni si se mnou hezky popovídali a zdvořile situaci ignorují.
Ano, jde o důsledek volby služby zdarma a s doménou by se mi to nestalo.
Úpravu algoritmu neočekávám.
Očekávám odpovídající reakci na to, že na Seznamu nejde už od začátku léta najít (mnohdy kvalitní a dříve na předních příčkách umístěný) obsah od tisíců českých pisatelů.
Blogeři nejsou (většinou) ajťáci. Jsme laikové, kteří doplácejí na necitlivý přístup Googlu (vlastní Blogspot, může za násilné přesměrování) a Seznamu (ignoruje vzniklou situaci).
Nikde nemáme zastání.
 
No, spíš jde o neschopnost robota, který neumí sledovat 302 přesměrování (WTF?). Ta doména je ze strany googlu přesměrována zcela správně (tedy pomocí HTTP302 + location):
Connecting to zrcadlo.blogspot.com (zrcadlo.blogspot.com)|173.194.39.140|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 302 Moved Temporarily
Location: http://zrcadlo.blogspot.cz/ [following]
--2012-11-29 22:53:47-- http://zrcadlo.blogspot.cz/
Resolving zrcadlo.blogspot.cz (zrcadlo.blogspot.cz)... 173.194.39.138, 173.194.39.139, 173.194.39.140, ...
Reusing existing connection to zrcadlo.blogspot.com:80.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Zajímavé. Když nad tím přemýšlím, vlastně mi nedochází, jak je možné, že z toho vznikla dvě čísla. Vzhledem k tomu, že samotná nezávislá proměnná tu má jen dvě hodnoty (cz doména, ne-cz doména), čekal bych prostě jediný koeficient korelace - statistickou závislost na těchto dvou hodnotách. Znaménko by určovalo, která varianta je pro seznam důležitější. Ale možná mi něco podstatného taky uniká :).
 
Takže abych to shrnul:
Nemyslím si, že by např. 1) automaticky implikoval 4) apod.
Navíc vstupem výpočtu není pouze atribut "má českou doménu/má jinou než českou doménu". Druhý atributem jsou totiž pozice ve vyhledávání, které jsou v obou případech shodné.
V pochopení možná pomůže následující PHP kód: http://pastebin.com/J7E6SePD
Já jsem z výsledků pochopil, že pokud jsou korelační koeficienty (téměř) shodné, tak se oba typy TLD vyskytovaly ve výsledcích se stejnou pravděpodobností na nízkých i vysokých pozicích.
Díky za shrnutí. Stále mi nejde do hlavy závěr, který z toho děláte. Když Vás budu citovat, tak vlastně říkáte:
NEčeská doména se ve vzorku vyskytovala častěji s vyšší pozicí, než s nižší
a zároveň platí, že:
česká doména se ve vzorku vyskytovala častěji s vyšší pozicí, než s nižší.
Toto mi hlava prostě nebere :-)
Problém je možná v tom, že v tomto konkrétním případě podle mě test nesplňuje vstupní předpoklady pro použití Spearmanova Rank koeficientu. Tady je hezky shrnuto, jaké vlastnosti musí vstupní proměnné mít: musí být buď kontinuální (neboli kvantitativní, jako je třeba počet odkazů na stránku), nebo alespoň ordinální, tj. musí mít v sobě inherentně obsaženou kvalitu "pořadí". U testu s doménami tento předpoklad splňuje pouze proměnná výsledné pořadí na seznamu, ale proměnná hasCzDomain / hasNonCzDomain není ani kontinuální, ani nemá žádné pořadí. Je pouze nominální.
Spearman rank koeficient, jak ho chápu já, pak vyjadřuje shodu v monotónnosti obou proměnných. Monotónnost ale asi těžko lze určit u libovolně zvolené kategorie (typu "má .cz doménu") protože nejde říct, "má více .cz doménu" nebo "má méně .cz doménu".
Můj závěr z toho je, že se tyto typy korelací dají hezky použít pro SEO testy, ve kterých je souvislé pole hodnot, např: počet odkazů na web, počet výskytů klíčových slov v title tagu apod., ale už ne na "binární" proměnné typu česká doména nebo klíčové slovo je obsaženo v hostname. Vůbec netuším, co ta výsledná čísla u těchto testů mohou znamenat, ale já osobně jim - omlouvám se - nevěřím.
Ještě to doplním: vlastně mě napadá, že kdybychom si z proměnné "web má českou doménu" myšlenkově udělali ordinální proměnnou, tj. že kdybychom řekli, že "mít českou doménu je jakoby víc než nemít", pak se oba testy (hasCzDomain a hasNonCzDomain) redukují na jediný test hypotetické proměnné "česká doménovitost webu" versus pořadí na Seznamu.
Pak by mi ale z výsledné korelace kolem 0.3 vycházelo, že Seznam naopak mírně zvýhodňuje české domény oproti všem ostatním. A teď babo raď. :-)
Jediný faktor ovlivňující SERP seznamu je platba (!) za sklik, vizitky a další služby seznam.cz. Nic jiného nemá vliv na pozitivní tendenci v rámci SERP. Ověřeno na X doménách. Google Page Rank 3 a více, SRank 0 -> na google první pozice na relevantní klíčová slova, na seznamu 157 strana (!). Po investicích do penezenka.cz se ihned pozice vylétla na desátou stranu, v tuto chvíli je na relevantní klíčová slova doména na druhé stránce a s každými "nalitými" penězy do seznamu šplhá nahoru. Následně mi toto potvrdily i OZ přímo ze Seznamu. SERP seznamu nehledá ale zobrazuje. Zobrazuje ty z nás, kdo platí...
 
Doporučuji vám si tuto hypotézu ještě ověřit tak, že přestanete do placených služeb Seznamu investovat - jestli pak spadnete i v přirozeném vyhledávání :-)
Aby ten experiment měl smysl, nerušte placené odkazy na firmy.cz, u nich opravdu obchoďáci seznamu říkají a asi nelžou, že přínos na přirozené vyhledávání mají.
Jinak já mám zas opačnou zkušenost - první místo v přirozeném hledání na poměrně konkurenční a hledané výrazy bez jediné koruny investované do placených služeb Seznamu.
Analýza na SEO faktory je 14 měsíců stará (já konkrétně jsem hodnotil 28.9.2011) od té doby se faktory hodnocení změnily.
Problém Seznamu s aktuálně nadměrným hodnocením slova v doméně je všeobecně známý.
Jinak se domnívám, ze extrahovat od sebe jednotlivé faktory úplně nelze a ve výsledku může být analýza od lidi, kteří výsledky sledují denně a vnímají jaké změny co způsobí, přesnější a hodnotnější než tato "technická".
Jan Pivoňka
http://www.seo.cz/
Jirko,
nevím co je na tom výstupu více špatně, jestli to:
- že svádí čtenáře zase k tomu dělat nějaké pseudometody a technické úpravy namísto tvorby webů, které si traffic skutečně zaslouží
- nebo to, že jak píše Marek Prokop na twitteru se zabývá pouze úspěšnými weby
- nebo, že přebírá "základ" od "předních českých odborníků" ze seofaktory.cz.
Jména jako Linhart nebo Karban jsou inspirační vzory? To snad fakt ne.
 
Lukáši,
> že svádí čtenáře zase k tomu dělat nějaké pseudometody a technické úpravy namísto tvorby webů, které si traffic skutečně zaslouží
V článku několikrát zmiňuji, že korelace != příčina a následek včetně toho, že to ukazuji (snad celkem pochopitelně) na příkladu. Vysoký korelační koeficient neznamená, že vyhledávač daný faktor skutečně využívá a jak moc.
Pro mě z analýzy v mnoha případech naopak vychází, že pseudoúpravy jsou zbytečné/krátkodobé. Třeba to, že "síla" titulku možná není tak velká, jak jsem si dřív myslel.
Pokud z analýzy někdo vyvodí důsledek typu "máme všechno špatně, rychle to jdeme předělat", tak je to samozřejmě špatně. Za to ale přeci nemůžu já, ale špatná interpretace výsledků ze strany čtenáře.
S touhle logikou bych přeci nemohl nikdy psát žádný článek. Vždycky bych se pak musel bát, jestli ho někdo náhodou nepochopí špatně/jinak a a na jeho základě podnikne kroky, které mu ve finále uškodí.
> nebo to, že jak píše Marek Prokop na twitteru se zabývá pouze úspěšnými weby
To je asi částečně pravda. Analyzoval jsem především obecná klíčová slova (do 3 slov ve frázi) a pouze prvních 20 výsledků vyhledávání. Otázkou je, jak moc to výsledky zkreslilo, protože vzorek dat byl celkem velký. To je asi otázka pro nějakého zkušenějšího statistika.
> nebo, že přebírá "základ" od "předních českých odborníků" ze seofaktory.cz.
Žádný termín podobný tvému "přední čeští odborníci" jsem v článku nepoužil. Jak jsem psal výše, téma jsem zpracovával jako diplomovou práci.
Ano, mohl jsem si faktory vybrat sám, přiřadit jim nějakou váhu a následně je vyhodnotit. Můj vedoucí mi ale kladl na srdce, abych co nejvíce svých rozhodnutí opřel o nějaké zdroje.
Pro Seznam.cz jsem bohužel lepší zdroj nenašel, proto jsem použil SEOFaktory.cz. Nejsem z toho ale o nic štastnější, než ty.
> Jména jako Linhart nebo Karban jsou inspirační vzory? To snad fakt ne.
V článku píšu, že jsem se snažil jejich názory konfrontovat. V žádném případě jsem je nevyzdvihoval jako někoho, od koho bychom se měli inspirovat.
díky za skvělý článek a osvětu.
co je mi divné před 2 dny jsem byl na 6 pozici ve výsledku vyhledávání na seznamu na klíčové slovo "přehled počasí" stránky http://www.1-cestovni.cz/stranky/13:prehled-pocasi.html
a dnes nemám stránku v indexu seznamu. Mohl by jste mi někdo poradit, proč se tak děje ?
 
Pri prvnim pohledu na vasi stranku me zaujalo, ze se netyka pocasi. Dalsi me zaujalo, ze se to hemzi tucnym pismem. V tu chvili me napadlo, ze je to podvrh, aby se dostal navstevnik na tuhle stranku klidne i omylem. Takze jestli v Seznamu existuje robot nebo covek, ktery tohle zohlednuje, tak to tipuju na jeden z duvodu vyrazeni.
je vícero nástrojů pro seo analýzy, většina z nich je použitelná, ale musí se brát s rezervou.
Collabim je OK, já používám RankTracker
více o SEO analýze v článku http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/seo-optimalizace/109-seo-analyza-jak-a-za-kolik
 
Vzhledem k tomu že přibylo několik nových faktorů a některé byly aktualizovány, sepsal jsem článek: http://danielg.cz/nejnovejsi-seo-faktory-google-50-faktu-a-mytu/. Je dobré vědět nejen to, jaké jsou potvrzené faktory (od Google), ale také faktory, které jsou pouze mýtem (jako například meta keywords, který je do dnes stále používán u některých webů).