Vlákno názorů k článku Antény pro individuální příjem digitální televize od anonym - Nebylo by lepsi, kdyby k tematu clanku prispel...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 5. 2006 14:55

    bez přezdívky
    Nebylo by lepsi, kdyby k tematu clanku prispel ozivenim profesional z oboru antenni techniky (at uz treba teoretik z nejake fakulty nebo technik z antenarske firmy), nez dalsi prodejce:

    "...ať si vyzkouší malou venkovní všesměrovou anténu. Může ji připevnit k balkónové trubce či oknu a zkusit naladit digitální vysílání výše popsaným způsobem. Prakticky nejlepší zkušenosti máme s anténou DA5000 - Digiality a anténami DA6354 a DA6362 od společnosti Mascom."

    Uvedene anteny totiz vsesmerove pravdepodobne nebudou (tipuji dle konstrukce na sektorove) - nebudou mit pro horizontalni polarizaci smerovy diagram v horizontalni rovine ve vsech smerech vyrovnany s maximalnim poklesem zisku o 3 dB v nekterem smeru. Jestli je ale k dispozici smerovy diagram povrzujici vsesmerovost, tak se rad poucim ;-) .
  • 11. 5. 2006 2:11

    prudic (neregistrovaný)
    nebojte, my jsme si vybrali co z clanku mame cist a co je jen placani :-) .
  • 11. 5. 2006 8:19

    Miroslav Rychecký
    Můžete nám alespoň naznačit, co jste si tedy z článku vybral, resp. nás upozornil na to plácání? ..... nebo tady zase jen zbytečně prudíte? :-)
  • 11. 5. 2006 8:09

    Miroslav Rychecký
    Dobrý den, text v článku měl být odpovědí na otázku: Jakou anténu byste doporučil čtenáři, který bydlí ve vzdálenosti do 10 kilometrů od vysílače?
    Takže se domnívám, že naše - Vaše příspěvky měly být praktickým vodítkem při výběru vhodné antény pro současné a potenciální příjemce DVB-T. Vy jste to pojal jako akademické kafrání o problematice šíření elektromagnetických vln za určitých teoretických předpokladů - jeden Mux, jeden vysílač..... Na základě vlastní zatvrzelosti ve svých teoriích dokážete poradit pouze velice úzkému spektru uživatelů a své "chytrosti" tady šíříte jako dogma, které někteří plnně akceptují - viz. reakce jednoho z čtenářů příspěvku, na který reaguji. S několika lidmi, pracujícimi v oboru anténní techniky (mj. i v ČRa, kde jsem pracoval) jsem se na toto téma mnohokrát bavil a klasickou všesměrovou anténou je prut, popř dipol, resp. křížený dipol. Vzhledem k absenci venkovního prutu, resp dipolu pro UHF na trhu jsem čtenářům Vámi zmíněné antény doporučil kvůli možnosti venkovního použití a kvůli vertikální a horizontální polohovatelnosti. Ruku v ruce s praktickým návodem, jak signál naladit se domnívám, že je můj příspěvek přínosnější než kdejaký teoretický výklad - za předpokladu, že většina čtenářů toho o šíření elektromagnetických vln mnoho neví a chce signál jen naladit. Pokud je tady ovšem většina DT-amatérů, kteří by uvítali text jiného druhu, tak se omlouvám...
  • 11. 5. 2006 13:04

    bez přezdívky
    Takze dalsi "bludy" ode me:

    Vsesmerovou antenou je vami uvadeny "prut" popr. dipol, za predpokladu svisleho umisteni = vhodne pro prijem vertikalne polarizovanych elektromagnetickych vln (viz pravy obrazek v odkazu nize). V pripade horozontalni polarizace (soucasne vysilani DVB-T na nasem uzemi) = orientace prvku anten vodorovne, se u pulvlnneho dipolu jedna o levy diagram:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/45/Radiation_Pattern_Dipole_PD.png/400px-Radiation_Pattern_Dipole_PD.png

    Oznaceni E/H plaine (rez ve vertikalni/horizontalni rovine) v diagramu uvazuje umisteni dipolu kolmo (svisle) k zemi.

    A u "prutu" je z obrazku pravy vyzarovaci diagram stejny, jen levy nebude pravidelna "osmicka" - laloky "osmicky" budou vychyleny smerem od paty ke konci "prutu" vzhuru.

    Na ostatni reagovat nebudu (snazim se zde diskutovat slusne a vecne), ale chapu, ze ve vasem pripade, na rozdil ode me, jde o penize.
  • 11. 5. 2006 13:29

    Miroslav Rychecký
    Dobrý den, způsob jakým jsem reagoval v předchozím příspěvku vycházel z pocitu, že se mě snažíte stavět do role prodejce, který se snaží prodat cokoliv za každou cenu. Teď jste tomu Vaší poslední větou nasadil korunku..... laskavě si uvědomte, že mi je z prodejního hlediska naprosto jedno, kterou anténu prodám. Nebo mě snad chcete obvinit, že propaguji antény na kterých mám největší marži? Vždyť je to nesmysl. Snažil jsem se jen doplnit Váš strohý výklad příjmu signálu na krátkou vzdálenost, který je dle mého názoru zúžený na specifický případ.....nechci tady diskutovat tímto způsobem, ale bohužel jsem musel reagovat. V tomto duchu bych rozhodně pokračoval nechtěl a byl bych potěšen, kdyby celá diskuse vedla spíše k praktickým radám čtenářům.
  • 11. 5. 2006 14:09

    dt-amater (neregistrovaný)
    Pro poradek:
    1. Neobvinil a nechci vas z niceho obvinovat.
    2. Pozastavil jsem se nad danim prostoru dalsimu prodejci misto nejakemu antenari, a to z hlediska odbornosti k tematu v clanku.
    3. Pozastavil jsem se nad prezentaci vami uvadenych anten jako vsesmerovych, jestli jsou tam odkazy na konkretni typy je mi opravdu jedno.
  • 11. 5. 2006 21:23

    prudic (neregistrovaný)
    Odpovim az zde. Chapu, ze chcete poradit lidem, kteri prijmu nerozumi.
    Myslim si, ze lidem by se melo vysvetlovat polopaticky ale odborne a pokud mozno teoreticky. Pokud dotycny nema na to aby se v tom porachal bud cas, nebo se mu nechce, tak rada at si najme nekoho kdo to pochopil a rozumi tomu je ta prava. Jinak zase bude hromada lidi, kteri si koupi uplnou hovadinu a ta jim bude na nic. Viz minimalne 2 dotazy ve foru. Nechali si poradit v prodejne, a naleteli.
    http://www.digizone.cz/diskuse/166/
    http://www.digizone.cz/diskuse/165/
    Odoperovat slepe strevo pry taky neni nic sloziteho a presto drtiva vetsina naroda si radeji zajde do nemocnice a nedela to na kolene doma na svych bliznich.
  • 12. 5. 2006 8:00

    Miroslav Rychecký
    No dalo mi to hodně přemáhání na toto ještě reagovat, ale budiž a naposled: většina lidí v Praze má na pokojovou anténu bezproblémový příjem .... záleží na tom, jak jsou vysoko, na jakou stranu od vysílačů a pod., což se dá na základě získaných informací a zpětných vazeb od zákazníků z těchto lokalit i pomerne dobre odhadnout, kde to bude. Tito lidé si pak pořídí pokojovou anténku za tři stovky a nemají žádný problém a Vy byste jim tedy radil kontaktovat montážní firmu, která si jen za cestu naúčtuje 1000Kč? O početné skupině zákazníků, kteří nemají možnost venkovní anténu použít, nechat si nainstalovat jsem psal v článku, ale ten jste zřejmě ani nečetl, protože Vašim posláním tady je prudit k věcem, o kterých nemáte ani tucha. Samozřejmě, že se může stát, že pokojovka nezabere .... my z tohoto důvodu, za účelem zjištění síly signálu, oproti vratné záloze půjčujeme i antény, takže zákazník může být v klidu. ( k tomuto druhu reklamy jste mě donutil Vy).
  • 14. 5. 2006 10:46

    prudic (neregistrovaný)
    Vite, kdybyste v reakci vystupoval nestranne ve stylu "dnes je bezne, ze firmy prodavajici antenni techniku zapujcuji anteny proti vratne zaloze", tak by to bylo presne dle meho gusta. Pokud ale v clanku jsou navrhovany konkretni produkty bez odkazu na nejaky nezavisly test, tak je to spatne.
    Zkuste si precist treba Britske listy jak sami sebe (i druhe, samozrejme) peruji za manipulativni clanky. Jenze to je presne proti masazi vaseho PR oddeleni, ktere vas uci jak se chovat, aby prodej vyrobku byl co nejvetsi.
    Sam jste ted uznal, ze rozdil v kvalite, sile signalu atd. je i v jednom dome podle polohy bytu, poschodi, atd.
    Zase se ukazala bohorovnost prazaka, copak si fakt myslite, ze jste pupkem sveta? jako pokud lidi v Praze maji bezproblemovy prijem, tak tomu bude i v ostatnich velkych mestech? I v tech, kde nejsou dva vysilace v jednofrekvencni siti? Nejsem uplne presvedcen o pravdivosti vetsiny a soucastne prijmu vsech 3 multiplexu na 1 pokojovou antenu v dnesni dobe. Vase presvedceni vychazi z jakych statistickych dat? Sam pisete, ze je dulezita zpetna vazba od zakazniku, coz mozna ve Vasem pripade funguje, ale nemusi to u prodejcu byt pravidlo. V dnesni dobe lide kupuji vyrobky hlavne v supermarketech a tam se zadne rady nedockaji.
    Nikomu neradim at si hned pozyva antenarskou firmu. Ale at si najde ve svem okoli nekoho kdo tomu aspon trochu rozumi (aby byl schopen si aspon priznat, ze nevi). Mnozi lide totiz dle navodu koupi, a treba nebudou vedet, ze misto 3 multiplexu prijimaji jen 1 coz je mozna skoda, nemyslite? Ono jim to mozna zatim ani nevadi, ale v podstate vyhodili tech 300 oknem. A za 2 mesice az na to prijdou, jim asi ty 3 kila nevratite, ze? ( bavim se treba o Babe Dymakove).
    Ve mestech by se melo tlacit na majitele domu tak, aby rekonstruovali STA. Toto by mela byt hlavni rada. Pak by nemuseli lide kupovat nahrazky ve forme pokojovych anten, nebo aby fasady ci strechy nebyly pokryty lesem anten. Financne by se to lidem z domu urcite vyplatilo. A to jiz vidim problem s Vasim podnikatelskym zamerem v poctu prodanych anten. :-) Jina vec je na vesnicich. Tam ale snad kazdy ma taky na dome antenu - zase nepotrebuje pokojovou.
  • 17. 5. 2006 12:03

    Miroslav Rychecký
    No přeci jen mi to nedalo :-)
    1, Proti gustu žádný dišputát
    2,nezávislý test antén: jak byste si to představoval, když tyto antény jsou vhodné do nehomogenního prostředí, kde co uživatel, to jiné příjmové podmínky?
    3, Bohovornost pražáka - nerozděluju lidi podle toho, kde bydlí na Ostraváky, Brňáky, popř. jiné exoty. Poukázal jsem však na situaci příjmu v lokalitě, kde je více MUXu, přijímačů a pod. Tato situace bude brzy totožná i v jiných lokalitách. Píšete že tady máme bezproblémový příjem... Naopak, řešíme daleko více problémů, které ovšem brzy budete muset řešit také: příjem z více směrů, přehlcování zesilovačů a pod.
    4, Toto je perlička, kvůli které jsem vlastně reagoval:......... "Mnozi lide totiz dle navodu koupi, a treba nebudou vedet, ze misto 3 multiplexu prijimaji jen 1 coz je mozna skoda, nemyslite? Ono jim to mozna zatim ani nevadi, ale v podstate vyhodili tech 300 oknem. A za 2 mesice az na to prijdou, jim asi ty 3 kila nevratite, ze? ................

    Myslíte, že zákazníkům nevysvětlujeme, že zde existuje něco jako 3 Multiplexy? To je první věc, o které hovoříme a neznám zákazníka, který si anténu vypůjčil, nenaladil 3 multiplexy a anténu si nechal..... pokud se tedy pozorný čtenář Vašich rádoby rad bude v Brně, popř. v Ostravě řídit tím, že si pozve anténářskou firmu pro instalaci směrové antény, už brzy možná zjístí, že začal vysílat další Mux, jehož signál chce zachytit a že je to z jiného směru. Pozve si tedy opět anténářskou firmu, opět jen za výjezd zaplatí 1000 Kč a kontakt na tuto firmu si pečlivě uschová, protože v budoucnu budou jistě přibývat další multiplexy.....při úvaze, že by DVB-T mohl uspokojivě přijímat ze všech multiplexů, stejně jako VĚTŠINA obyvatel Prahy na malou pokojovou anténku si nemyslím, že by to bylo špatné řešení.....

    5, v jedné věci s Vámi mimořádně souhlasím: Ano, celý problém by se měl řešit přestavbou společných antén a rozvodů: bohužel je velice pracné, aby se na tomto řešení co nejrychleji domluvili nájemci s vlastníkama objektů a mám takové neblahé tušení, že to každý bude řešit za minutu dvanáct (těsně před vypnutím analogu). Pokud tedy nechcete investovat 300Kč do zlepšení obrazu a zvýšení programové nabídky, počkejte tedy cca 5 let, až bude Vaše STA na DVB-T přizpůsobeno. Pokud se pro pokojovku přeci jenom rozhodnete, máte pravdu v tom, že za těch 5 let Vám k ničemu nebude - ikdyž: nevím, jak je to s povinnostma platit za STA - pokud byste tedy měl anténu vlastní, za STA byste platit teoreticky nemusel, což by znamenalo každoroční ůsporu cca 1000 Kč, nebo se pletu?

    Ještě jsem chtěl podotknout, že mým podnikatelským záměrem není prodej pokojových antén - to bych se asi neuživil. Chtěl jsem jen doplnit některé informace, popř. i reagovat na některé připomínky lidí, kteří o problematice nic neví, ať již z teoretického či praktického hlediska. Bohužel mě tyto příspěvky znechutily natolik, že až mě opět DZ požádá o nějaký příspěvek do článku, asi do toho nepůjdu - veškerá snaha pomoci je tady napadána a "chytráci" jako ty mi bodou donekonečna podsouvat to, že se snažím o lacinou reklamu. Od toho jsou tady jiní - viz. příspěvky ve fórech jednoho "rádoby" prodejce, který mele páté přes deváté a nikdy neopomene zdůraznit, že je prodejce.....
  • 17. 5. 2006 14:30

    Jan Kálal
    Ale pane Rychecký, přece se na diskutující nebudete zlobit. Každý má právo na svůj názor, ale to neznamená, že se jím musíte nechat otrávit - přesto že je to názor bodavý až ostrý. DigiZone.cz má zatím ještě řadu příznivých a racionálních přispěvatelů do diskusí, i když i tady se najdou na některá témata vyložení hnidopichové. Tak zůstaňte v klidu a příště berte výpady čtěnářů věcně, ale s nadhledem. Doufám, že nám při žádosti o příspěvěk nedáte košem přeci jen ani v budoucnu.
  • 31. 5. 2006 2:50

    prudic (neregistrovaný)
    tak dobra, zvolnim.
    Kdo plati najem? nejsou to najemnici? Neni pravda, ze ten kdo plati si vybira? Tedy nevidim problem upozornit slouhu (majitele), ze dum mi neslouzi jak si predstavuji. At s tim neco dela.

    Za STA platim 7 Kc/mesic, takze spis 100Kc/rok, takze setreni neni na miste.

    Povinnost - rozumny majitel si da poplatek za STA do smlouvy o najmu jako sluzbu. Pokud smlouvu podepisete, tak se zavazujete platit a majitel se zavazuje dodavat. Jak chcete dokazat, ze v zasuvce nemate zapichnutou televizi? Takze se spise pletete. V panelaku v najmu take platite udrzbu strechy i kdyz bydlite v prizemi a strecha Vas tedy netankuje.

    A jeste k signalu - mame sito na analog a prijimame DVB-T jineho vysilace z uhlu asi 70-90 stupnu, bez jakychkoli problemu, takze odhaduji ze cilovy stav max 3 anteny musi stacit na pokryti celeho kruhu. Pokud bude nekdo prijimat z vetsi dalky, tak vysilace budou v mensim uhlu od sebe. (smer vetsi mesto).
    A vzdalenosti to neni, oba vysilace jsou min. 6 km vzdusnou carou. I ve vesnici 25 km vzdusnou carou je signal super na puvodni sito. A par prispevku, kterym jsem poradil vystrcit nefungujici antenu z okna na kosteti, "najednou" prijimac mux naladil. Nemame zde totiz dva vysilace v jednofrekvencni siti jako Praha a Brno.
  • 24. 1. 2008 10:18

    Richard (neregistrovaný)
    No ja bych jen dodal, ze tu pri vypoctech nakladu na DVB-S a DVB-T vsichni zapominate na to ze analog se nevypina proto, ze by bylo potreba uvolnit kmitoctove pasmo nebo kvuli zkvalitneni sluzeb, ale jen a pouze kvuli tomu aby se za to dalo PLATIT ... A to nellepe mesicne a nebo za kazdy porad ...

    Jiny duvod zde nevidim ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).