Je to jeste horsi, timto ztraci ten zakona smysl uplne, protoze kdokoli ziska potrebne udaje, muze tvrdit ze dotycny je jeho zakaznik. Sem zvedav jak bude dotycny dokazovat opak.
Jednoduše. Pokud si s firmou něco začnu, připíšu do objednávky REKLAMY NE! a kopii si uložím. Co myslíte, že se stane, když mi dotyčná firma začne posílat spam?
Firma to udělá šikovně: pošle vám "potvrzení objednávky" nebo podobný nesmysl, kde připsaná glosa už nebude. To se bude považovat za novou nabídku. Případně v ní bude uvedeno, že souhlasíte s zasíláním obchodních sdělení (ať už třeba odkazem na Všeobecné obchodní podmínky apod.)
S tim dokazovánim souhlasu nebo nesouhlasu mám pocit, že je to spíš naopak. Nevidím jediný důvod, proč by měl zákazník dokazovat, že něco neudělal, když je spíš na firmě aby dokázala, že ten souhlas dostala. A teď bude na zákazníkovi, aby prokázal, že byl jeho nesouhlas skutečně doručen.