Autor to IMHO bere dost na lehkou váhu. On ten Prokazatelný souhlas může být docela problematický, naopak onen souhlas je IMHO na celém zákoně nejdůležitější! Vše se bude odehrávat kolem toho, zda někdo měl či neměl dát souhlas se zasláním obch. sdělení/spamu. K tomu směřovala i moje otázka na semináři, ale v davu lačnícím vědět již stokrát omílanou věc, že URL není dle definice spam asi zanikla.
Otázkou bylo, zda když se někdo zúčastní soutěže a v pravidlech soutěže bude, že tím bude dostávat od dané firmy "další informace", zda to je prokazatelný souhlas. Neboť stanovy, pravidla soutěže apod. lidi moc nečtou. Podle UOOU to souhlas je. Ale už vidím ty stížnosti, kdy někdo se ozve, že dostal spam, firma bude oponovat, že dal souhlas tím a tím a dotčený zase bude tvrdit, že o tom nevěděl, že to nečetl apod. Je to prokazatelný souhlas?
A teď babo raď - jak má být velké a barevné písmo na webu, aby to znamenalo, že to MUSEL číst? To nikdo neřekl.
BTW jeden renomovaný právník na můj dotaz doporučil (ještě před platností zákona:-), aby bylo nutné zaškrtout políčko na webu se souhlasem a ještě třeba potvrdit. Tedy dvě prokazatelné akce.
Další věc je, že např. u telefonu či SMS se nějaké zaškrtávání dělá blbě a IMHO telefonní rozhovor nahrávat nelze, nebo ano?
Telefonní rozhovor v podstatě nahrávat lze, ale smí se tak činit pouze na základě předchozího souhlasu toho, kdo je nahráván. Řešila by to například hláška před spojením hovoru. Řeší to tak například i call centra některých bank nebo spořitelen, kterým např. lze takto operátorovi zadat nadiktováním příkaz k úhradě včetně vyslovení souhlasu s provedením platby. Nic levného na takovém řešení ale není. :-(
Nevím jestli znáte
http://www.uoou.cz/zahr_zaj_EU_4.php3
Moje spekulace je, že se ÚOOÚ bude snažit v ČR prosadit popsaný pohled.
Pravdila soutěže - podle mě s argumentací "já pravidla nečetl" nemá nikdo šanci uspět. Tak by se dala zpochybnit jakákoli smlouva, nečetl, jeho chyba. Odhadoval bych, že spíš než velké červené písmo může ÚOOÚ požadovat jasnou formulaci, aby bylo čtenáři jasné, že dává souhlas, k čemu, a komu. Teda na webu ne kdesi v bodě 1.17 provozních podmínek vysvětlení, že klikem na další + nějaká zamotanost.
Btw, "souhlas se zasíláním spamu" je protimluv, se souhlasem to z definice není spam :)
Telefonní rozhovor nahrávat lze se souhlasem účastníků, dělá se to hláškou "pokud nesouhlasíte, zavěšte".
Díky za odkaz, zmíněné principy znám, ale i tak je to zajímavé. Mimochodem článek poukazuje na to, na co jsem také narážel na semináři - že pouhá účast v soutěži může být poskytnutím souhlasu, bohužel ona viditelnost souhlasu v podmínkách soutěže (např. při SMS v časopisu) není nijak definována a není to tak prokazatelné jako zakliknutí políčka ve formuláři.