Ale on Jelen taky netvrdí, že je to divné. Říká, že je to pokrytecké. V jedné staré knize se píše cosi o smítku v oku bližního a břevnu v oku vlastním. A slovo "pokrytectví" se na takové chování hodí velice dobře.
Že je to běžné? No, je. Ale o nic méně pokrytecké. A od nás je blbé, že takové reklamy na nás (jako na masu spotřebitelů) zabírají. Důkazem toho, že zabírají, je to, že se používají.
Co je divného na tom, že firmy používají v reklamně to, co je pro ně výhodnější? To je snad normální. Nenormální by bylo, kdyby Telecom v reklamně propagoval Aliatel a Tele2 říkalo, že se dá volat za nějakých situací s Telecomem levněji.
Je zajímavé,že společnost Tele2 používá metody srovnavací reklamy(stavěné výrazně ve svůj prospěch) v podstatě od počátku své existence a staví na ní svou vratkou budoucnost.Jakmile si však někdo jiný dovolí srovnávat ceny s nimi tak to už v pořádku podle nich není.
Navíc je pravda,že Tele2 přesvědčuje své zákazníky aby maximum hovorů realizovali právě přes Tele2-je to logické,čím víc hovorů,tím větší tržby. Proto jim rádi nabídnou přednastavení volby operátora do přístroje a nebo rovnou nejlíp pevnou volbu operátora.To, že má zakazník v tarifu,který musí zároveň platit telecomu volný kredit a nevyčerpá ho,čímž se provoz stanice prodražuje už pro takové Tele2 není podstatné.Podstatné je uvést,že oni mají levnější munutu volání!!Styl soutěže na bázi srovnávací reklamy a sestavování scénářů šitých vždy po stránce výhodnosti na míru tomu kdo srovnává tady zavedla právě Tele2 a teď se to proti ní obrátilo. Sklízí tedy trpké ovoce ze stromu který sama zasadila.