Oprava: Chcete vlastne rici: Mohu zaplatit nekrestanske dane za opravu silnic, ktere rozmlatili blbeckove s pretizenymi kamiony - anebo mohu platit jak mourovatej za opravu vlastniho podvozku. Pripadne oboji.
to je stejna otazka, jako proc by mely byt dalnice statni?!
Podle mne to je zrovna dobra ukazka, jak to ma fungovat:
"muzu si vybrat s nabidky dopravcu, namisto abych si musel povinne platit 300,- za moznost pouzivani silnic, s tim ze mam credit na 10 kilometru autobusem."
Proč ne... Jenže jak se to rozdělí?
U Českých drah to šlo celkem bez problémů - jediným akcionářem byl (a snad ještě je) stát. Tak se rozdělí na správu drážní cesty a provozovatele dopravy. Proč ne...
Na druhou stranu, státní dráty jsme už měli. A výsledek byl takový, že se skoro nedalo dovolat, o internetění nemluvě. Nedojde se zase k témuž stavu?
Nevím. I mně připadá takový rozdělený ČTc rozumně. Na čem se vydělávat nedá, státu, komerční záležitosti komerčním firmám. Akorát mi připadá, že se na to mělo jít někdy před 10 lety.
A v každém případě budou muset komerční teleněco platit státnímu drátovému telecomu. A budou řvát, jak je to drahý, jak je ždíme, jak nedělá co by dělat měl, že by chtěli tohle a támhleto, pokud možno zadarmo...
Telecom se měl už dávno rozdělit na dvě části. Jedna, která se stará o "dráty" a druhá o to ostatní. Tu drátovou část by si mohl ponechat stát. Druhá část by se privatizovala. Drátový Telecom by poskytoval služby všem operátorům. A bylo by po ptákách. Všichni operátoři by na tom byli stejně.