to Rados100 - to ze je v systemu dira kterou objevi 1% uzivatelu neznamena ze jsem lhar... OK - pokud mi potvrdite ze alespon 51% z tech lidi kteri si v CR stahli aplikaci Zlate stranky nezadalo do iTunues info o sve karte, tak priznam ze jsem v clanku lhal a vsem se omluvim za zavadejici informaci.
Diky za reakci, ruznych cisel a statistik je kolem Appstoru spoustu a nechcel jsem se nima podrobne v clanku zabyvat, ale mate jiste pravdu v tom, ze tento udaj lepe dokresluje vyznam iAD - zvlast pro free aplikace..
jistě že mu je to dneska jedno.. do chvíle, než napíšeš mailem kouzelnou větu "mám doma atomovku, vyměnim za dětské porno" ... najednou se google probudí, zastříhá ušima a místo reklamy ti pošle domu CIA.
Není, je to mensi zasah do soukromi - googleti je jedno, kde se nachazim, proste mi prdne reklamu dle obsahu mejlu.
Muzeme dokonce naivne prepokladat, ze je mu jedno, kdo mi ten mejl poslal a dokonce mu muze byt jedno, kdo jsem ja - proste to teoreticky muze fungovat zcela "anonymne"
"musíte mít účet s údajem o své platební kartě v Apple elektronickým obchodě iTunes, abyste si mohli stáhnout jakoukoli aplikaci do telefonu – i ty, které jsou zdarma)" Nedávno jsem, ačkoliv nemám na svém itunes účtu žádné údaje o své kartě, stahoval asi 3 aplikace zdarma. Jste lhář!!!
vláčen a cupován je vždycky jenom ten první. V tomto případě to byl už Google, zavzpomínejte na aféru s kontextovými reklamami v GMailu, které byly (a jsou) založené na obsahu mailu. To je daleko větší zásah do soukromí než v podstatě anonymní sběr dat.
Myslím že je Apple dost vláčen špínou všude možně, to že by byl VŽDY omlouvám tedy vážně nepociťuji...
Zato velice často pociťuji (českou) povahu chtít vše zadarmo a ještě nejlépe s nějakým bonusem navíc... To že do toho autor investoval x hodin svého života už ale vidí málokdo...
„Paranoici pohov – určitě bude existovat možnost, jak se reklamám nebo sdílením uvedených dat o svém pohybu vyhnout“
Tohle udělat někdo jiný, než Apple, už je vlážen a cupován na cucky – nebo minimálně vyjadřována nespokojenost.
Ale firma „my víme lépe, než vy co je pro vás dobré“ samozřejmě dělá vše dobře. I to, za co bychom druhé mediálně ukřižovali – to je u Apple v nejlepším pořádku.
Mám takový pocit, že situace v ČR bude asi dost odlišná: Apple na ČR kašle a jejich produkty spoustu funkcí nepodporují, zato jsou brutálně předražený. Když si k tomu ještě přidáte situace s mizerným a předraženým mobilním připojením, tak nám podobný vývoj ještě dlouho nehrozí.
opravil bych jednu nepřesnost - free aplikací na AppStore je sice menšina (20-25%), ale zároveň jsou nejstahovanější (nedávno byly zvřejněny nějaké statistiky, které už znovu nemůžu najít, ale bylo to myslím kolem 80%)
A je to pochopitelně hlavně to druhé číslo, které dělá trh pro iAd zajímavým.
Kromě toho je otázka, co je ještě placená aplikace - novější obchodní model totiž využívá aplikace zdarma s možností in-app purchase - například nové levely do hry atp.