Vlákno názorů k článku Apple si chce v USA patentovat zvukové hyperlinky od Šlužebníšek - Pokud bude součástí patentu, že při každém nasazení...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 8. 2013 11:43

    Šlužebníšek (neregistrovaný)

    Pokud bude součástí patentu, že při každém nasazení na audio-visuální dílo musí být i implementováno automatické přeskočení reklamy a "tytyty" kripling increments (někdy známé také jako "bubu hajzle" a obecně považované za velmi vulgární a nevhodný obsah pro všechny věkové skupiny... áť si to klidně apple patentuje.

    Některý velký bratr přece musí mít přehled co že si to lidi přehrávají a na jaké jsou zrovna pozici. Když pro nic jiného, tak alespoň z toho důvodu, aby jim mohla být předložena odpovídající reklama. A to je přece bohulibá činnost, která by se měla prosadit globálním, celoplanetárním zákonem.

  • 13. 8. 2013 8:28

    Kolesova plavkyně (neregistrovaný)

    To byly neviditelné značky zaznamenávané rotující obrazovou hlavou do šikmých obrazových stop na pásek. Uměly to všechny lepší videa a větší polovina videí střední třídy.

    To mě přivedlo k úžasnému objevu obrazových hyperlinků.

    Obrazové odkazy (hyperlinky) by měly být viditelné či skryté odkazy uvnitř video stop, které by uživatele přenesly z video souboru, videoklipu nebo videopořadu někam jinam. Jde vlastně o obdobu klasického textového odkazu, jen je zakódován přímo do obrazu.

    „Odkaz může být aktivován jak na základě přímé interakce uživatele, tak automatickým rozpoznáním v obrazové stopě. Při přechodu na provázaný materiál se přehrávání videa může zastavit a po případném návratu zpět se přehrávání opět obnoví. Materiálem, na který odkaz vede, může být další obrazový soubor, ale mohou to být i jiné druhy obsahu,“ popisuje Kolesa v patentové přihlášce. Jeho maminka ji podala už loni v únoru a ufonský patentový úřad ji před několika dny zveřejnil na svém webu.

    Přítomnost odkazu by měl přístroji, který ho přehrává, signalizovat speciální kód vmíchaný do obrazu. Odkaz sám pak může být přímo viditelný, nebo může sestávat ze symbolů či jejich kombinací, které díky setrvačnosti oka člověk nepostřehne.

    K čemu by se obrazové odkazy daly použít? Nabízí se samozřejmě využití v prodeji filmů: přímo při sledování traileru by se tak uživatelé mohli přenést například do obchodu, kde si ho mohou koupit. Nebo při sledování televize: smartphone může automaticky reagovat na obsah, který se zobrazuje na displeji.

    Jak to funguje? Televizní stanice vmíchá nepostřehnutelné probliknutí do svého pořadu. Pokud pak uživatel nechá při jeho sledování aplikaci spuštěnou, mohou se mu na smartphonu automaticky otevírat stránky s příbuzným obsahem, výzvy k hlasování, komentování nebo zapojení do soutěže.

  • 12. 8. 2013 19:27

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    No vida, taky jsem ho měl. Akorát jsem netušil, že ty byl videohyperlink. :-P

  • 12. 8. 2013 19:14

    Mareš (neregistrovaný)

    Žejo. Takovýhle fíglů bylo poměrně dost - já měl třeba video, které si na začátku nahrávání udělalo značku a pak umělo automaticky přetáčet mezi jednotlivými pořady na videokazetě. Ale asi to byla nějaká experimentální technologie, protože pak už jsem to nikde neviděl. :-)

  • 12. 8. 2013 18:21

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Přetáčení na předchozí/nás­ledující skladbu "na základě přímé interakce uživatele automatickým rozpoznáním ve zvukové stopě" už uměly lepší kazeťáky cca před 30 lety. Ú

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).