Apple v Belgii čelí žalobě kvůli nekalým obchodním praktikám vůči zákazníkům

15. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Apple.com
Není to první spor, který Apple kvůli podobným praktikám vedl. Příčinou je snaha firmy prodávat zboží v Evropě s kratší zárukou, než určují zdejší zákony.

Belgická organizace na ochranu spotřebitelů Test-Aankoop podala žalobu na společnost Apple kvůli nekalým obchodním praktikám vůči zákazníkům. Organizaci se nelíbí, že Apple v Belgii prodává oficiálně své zboží s jednoletou zárukou, byť v celé Evropské unie je stanovena dvouletá minimální záruční doba na spotřební elektroniku.

Už na konci roku 2011 udělil firmě, resp. firmám Apple Italia, Apple Sales International a Apple Retail Italia, italský antimonopolní za podobné praktiky pokutu ve výši 900 tisíc eur. Apple na webových stránkách store.apple.com a apple.com podle Úřadu nedostatečně informoval italské zákazníky o dvouleté záruční době na zakoupené zboží.

Firma zákazníky upozorňovala pouze na jednoletou záruční dobu, kterou poskytuje výrobce a prodávala jim další rok záruky v rámci programu AppleCare, ačkoli podle italského práva mají zákazníci nárok na dvouletou záruční dobu. 

MM Influenceři

Na stejnou praktiku si nyní stěžuje Test-Aankoop. Apple se přitom proti zmiňovanému rozhodnutí italského antimonopolního úřadu odvolal, ale prohrál a navíc mu byla na konci loňského roku vyměřena další pokuta v celkové výši 200 tisíc eur. 

Zdroj: The Next Web

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).