Názory k článku Aréna: Co si myslíte o nových pravidlech Mr.Lin(x)e?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 3. 2001 8:13

    Petr (neregistrovaný)
    Plně souhlasím a podporuji kroky serveru Mr.Linx. Je třeba udělat přítrž prodeji kvalitních služeb na takových serverech jako je například aukce.cz. Obrázek o tržních cenách ať si každý udělá sám, stačí porovnat ceny na aukci a ceny prodeje impresí na Linxu. Je pravda, že technická údržba a provoz systému nese určité náklady. Ovšem pokud
    neakceptuji tržní cenu je otázkou zda tyto náklady nejsou až moc velké a moje spotřeba vyšší než si můžu dovolit.
    Proto zkrátka udělám nová pravidla abych si je dovolit mohl.
  • 14. 3. 2001 10:21

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Jestli můžu s konkrétním příkladem: na našem novém serveru Xklik.cz (kdybych chtel slovíčkařit, tak bych ho považoval spíš za server soutěžní než hru) dosahujeme přibližně stejného click-through jako většina serverů se stejným počtem impresí."

    Mohu se zeptat, kolik ta CTR je? Nevim, kolik je typicke pro velke servery jako celek, ale CTR banneru BillBoardu na Atlasu se pohybuje kolem 1 %. Ma Xklik vice nebo mene?
  • 14. 3. 2001 11:28

    Jan Nejman (neregistrovaný)
    Preji pekny den,
    podle mne, jsou tyto reklamy podvodem, chteji uzivatele nalakat na neco co on nechce a to dost neferovym zpusobem. Narazil jsem na program, ktery blokuje veskere reklamy, rekl jsem si nez spatne reklamy to uz radci zadne, je mi jasne, ze nektere servery obsahuji dobry material, a pres reklamy jsou financovany prispevky, ap. Ale jak jsem rekl, mam uz dost vsech tech podrazu a neferovosti. Proto vsem doporucuji program AtGuard, ve kterem se da v seznamu specifikovat casti adres, z kterych se nemaji stahovat obrazky, toto je velice vyhodne pro lidi pripojujici se po modemu, tem to navic zrychli pristup ke zdrojum a informacim o ktere jim jde a ne o nevyzadane reklamni spoty, ja bych tyto reklamy priradil k emailovym spamu, protoze ve sve podstate delaji to same. Denne timto programem odfiltruji minimalne na 800 reklamnich baneru. Krok Mr. Linxu ocenuji, tuto firmu mam v listu pro propousteni reklamy, obcas jsou i dobre reklamy ukazujici na zajimave veci, tak je uzitecne nektere veci zobrazit:-)))

    Mejte se Honza
  • 14. 3. 2001 13:11

    Author (neregistrovaný)
    Podle meho nazoru prouzkova reklama postupne zacina opoustet trh a misto ni nastupuje jina, ktera je vice propracovana a zacina se podobat televizni reklame.
    Prikladem je napriklad homepage www.news.com nebo i jejich zpravy, kde se objevuji flashove animace a kde se jiz nejedna o zadnou click-rate ale o vytvareni image - napriklad v poslednich mesicich je zde primarne Oracle nebo Sun nejde jim o to, aby lidi sli na jejich server, jde jim o vytvareni povedomi o jejich znacce.
    Podle me sem smeruje reklama ptz efekt odkliknuti je irelevantni pro obchod je dulezity leda tak pro vymenny system, kde je cilem prilakat z nove usery z jineho serveru na svuj.

    Dalsi bod co se vubec nezminuje je kvalita samotne reklamy, mluvi se o nekvalitnim reklamnim prostoru a pritom PRIMARNI je kvalita reklamy a vubec co reklama obsahuje. Pamatuji se, ze jsem nedavno videl uplne fantastickou flash animaci, asi jen 5s ale stalo to za to a to i s hudbou, no a z a tim stal server ework.com a jen daval na vedomi, ze rozjel nove sluzby. Banery jsou podle me mrtve, sice asi porad budou existovat, ale jejich vyznam bude velmi rychle klesat, ptz podle me jej nahradi profesionalni graficka studia co budou delat spickove a kvalitni reklamy napr. ve flashi (nebo jinem pluginu ci prostedi) a tim se zacnou vyrovnavat kvalitou a tim i ucinkem televiznim reklamam.
  • 14. 3. 2001 17:41

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Tak nevim pane Kopta jak jste me kontaktoval - maily mi chodi myslim bez problemu(jeste jsem to proveril) z vice mailserveru a zadny mail od Vas mi neprisel - jen jeden nejmenovany redaktor jednoho zpravodajskeho serveru me mailem dal na vedomi URL s moznosti se vyjadrit k clanku komentujicho nova pravidlum (a rekl bych daleko vice k zakladu veci a uvedene v souvislostech, ale zrejme to byl jen lepsi redaktor, nez jakymi disponuje lupa). Posty mi sice chodi denne velmi mnoho, ale neprectenou postu snad neprehlednu. Takze bud lzete nebo jste to poslal na chybny mail.
    Zajimalo, jaky kontakt jste pouzil? Verejne rikam, ze me nic nedoslo a pan Kopta me nijak nekontaktoval ani mailem, ani telefonem ani po ICQ a rovnez nikdo ze zpravodajskeho serveru Lupa. Zda to byl technicky duvod nebo umysl nechci odhadovat.
  • 14. 3. 2001 22:03

    Adam Hauner (neregistrovaný)
    K me fundovanosti pane Waissere: i já jsem zvažoval, zda-li pro naše servery použít Mr. Lin(x) či jiný systém. To, že jsem se rozhodl pro jiné systémy také o něčem mluví. A mimochodem, stál jsem u zrodu prvního českého výměnného systému, který byl podle vyjádření lidí z Mr.Lin(x) pro ně inspirací.

    ...tak prosím nebuďte tak podrážděný a znechucený.
  • 14. 3. 2001 22:34

    qwertz (neregistrovaný)
    Nevim kdo vymyslel tak milosrdny nazev pro to svinstvo "Trikove bannery". Nazyvejme veci pravymi jmeny,
    § 250 TZ take neni oznacen jako Trik a onen clovek jako kouzelnik. Je to PODVOD na uzivatelich a bannery prosim nadale oznacovat jen terminem PODVODNE BANNERY.
    Dekuji
  • 15. 3. 2001 0:42

    Pavel Francírek (neregistrovaný)
    1. Myslím, že jsem poměrně přesně citoval Vaše vyjádření.

    2. Aha, teď to chápu. Jistě, pokud se jedná o prodej prostoru na našem serveru (což je pro mne novinka), tak se to vyjasňuje.

    3. Vycházel jsem z údajů, které byly uvedeny na Mr. Linxovi (tj. 0,5%). Bohužel jsem si nedělal kopii obrazovky a zdá se, že chyba už je opravena.
  • 15. 3. 2001 8:50

    pdb (neregistrovaný)
    Staci si v souboru hosts (u NT - c:\winnt\system32\drivers\etc\) priradit domenam reklamnich serveru adresu 127.0.0.1, tedy lokal. A mate po reklamach.
  • 14. 3. 2001 14:21

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    O novych pravidlech Mr.Lin(x), ktere jsou mimochodem interni zalezitosti spravce sluzby a clenu, se toho jak koukam popsalu uz na vice mistech spousty. Pravidla byla rozeslana, ve 2 dnech byl spusten chat pro otevrenou anonymni diskusi v odpolednich hodinach a vecernich. K tomu uz snad neni co dodavat.
    Zarazi me ale existence tohoto clanku, nebo, jak rikate, Areny, kdy editor vybral 4 osobnosti z internetu, aby komentovali pravidla sluzby, kterou dle jejich vlastnich slov nepouzivaji nebo jsou v prime konkurenci.
    Nemohu reagovat na vsechny polopravdy a nepochopeni (a ze jich je v textu spousty), tak jen na nektere.
    Nejdriv dotazani (nijak se jich nechci dotknout, ve svem oboru skutecne neco znamenaji)
    1. Dotazani - ani jeden otevrene nenapsal, ze by linxe pouzival a tudiz nemuze zasvecene komentovat kroky a vlastnosti systemu, ktere byli pricinou zmeny pravidel.
    Pan Hauner Linxe nepouziva, takze nejake jeho komentare k pravidlum Mr.Lin(x) mohou byt sice prinosne, ale urcite nebudou fundovane (asi jako ptat se majitele oplu, co se mu libi a nelibi na toyote).
    Daniel Docekal je navic zamestnanec firmy, ktera provozuje podobny system (pisu podobny, ne primo konkurencni) a hned na uvodu otevrene pise, ze nevi, o cem je rec.
    Pan Miroslav Kucera je, jak spravne pise, obchodne svazan s Billboardem, coz neni nic spatneho, ale v souvislosti dotazu nad konkurencni sluzbou to asi neni vhodny kandidat na podobne dotazy.
    Pan Francirek byl pozadan, aby odstranil kod z xkliku (navic jeste jine problemy, ze pane Francirek?) a jeho reakce jsou tudiz, mirne receno, zaujate. (pane Hauner, zadna blokace se nekonala, jste rad?)


    Pane editore, priste do vzorku zaradtte i nejakou osobnost, ktera linxe pouziva a zna vlastnosti systemu tak, aby mohla fundovane odpovedet. Lupu takto posouvate do oblasti nejhorsich bulvaru a informace jsou typu "co si lide ve fabrice mysli o situaci v Angole". Novinarska kvalita Lupy v mych ocich klesla na minimum.

    2. Nekolikrat se diskutovalo o bodu 3 pravidel (zkracene o zakazu on-line her). Spravna neni v tom, ze je nejaky clickrate - nejake cislo, ale v celkovych hodnotach a zpusobu zobrazovani reklamy na www strankach z pohledu jednoho navstevnika - tedy na 1. session pripadne spousty reklamy - proste jeden navstevnik nacte X reklamy a tyto hodnoty jsou o rady jine nez u jinych typu serveru. To, ze je maly clickrate je dusledkem, nikoliv nejakou pricinou nebo problemem, proc toto misto ne. Panu Francirkovi (stejne jeste pred platnosti toho pravidla p.Nalevkovi z REddragonu) jsem rikal, ze nejde o plneny nejakyho clickrate, dosahnuti hranice nebo podobnych honicek a dalsich duvodu k podvodu. Jde proste o to, ze tento typ prostoru je vuci ostatnimu prostoru v nerovnovaze. TO JE VSECHNO. Kdybychom chteli, mohli bychom udelat uzavrenou skupinu on-line her (a podobnych podle teto definice) a prodavat tam reklamu treba za 10korun/1000 zobrazeni nebo jinak pocitany (podle visits....). Jenze my to neudelali, reklama zde poskozuje nerovnovahou ostatni cleny, nevime, jak toto misto prodat. TECKA. Zmena pravidel, protoze pravidla maji delat stejne podminky pro vsechny.

    Poznamka: Mr.Lin(x) umi (coz asi dotazani jako neznalci systemu nevedeli) zobrazeni 1 banneru na kampan 3x pro jednoho cloveka / vic ne. Zruseni techto her je i dusledkem existence teto vlastnosti - Zobrazeni by bylo miliony, ale uz by nebylo komu ho zobrazit.

    3. Argumenty pana Francirka (i kdyz jak rikam NEJDE O CLICKRATE, jde o zpusob nakladani s reklamni plochou pocitanou podle zobrazeni) bych doplnil - za minuly tyden - 5.-11.3 (xklik spusten podle jeho slov 1.3.) byl clickrate 0,07% !!! Clickrate neni nizky tim, ze by misto bylo nebo nebylo kvalitni nebo ze mel zrovna smulu na osklive neklikatelne bannery, clikrate je dusledkem toho, ze pocet visits a UIP na pocet zobrazeni je v takovem pomeru, ze je to o rad nizsi. Coz jsou exaktni hodnoty podobnych her (chcete-li neher a soutezi, na slove ani tak nesejde).

    4. Pravo VETA pro spravce systemu (restrikce). Samozrejme, ze pri restriktivnim kroku (zruseni serveru v zajmu okamzite ochrany vymeny clenu, zruseni clenstvi) vzdy informujem a budeme informovat dotycneho o duvodech a stavu. V nekterych pripadech zvlaste zatvrzelych ale nezbyva nic jineho, nez proste zablokovat a dale se s nim nebavit. Ukon "zruseni bez oznameni" je normalni zachrana brzda pri administraci ( kdyz vim, ze se tam nekdo po desaty snazi zaregistrovat porno stranky a prvni maily si nevzal k srdci, tak mu kazdy den po zruseni jeho cerstveho uctu prece nebudu posilat oznameni, ze ma zase smulu jako vzdycky pred tim). Rovnez to dava moznost, ze poruseni pravidel je i v pripade, kdy to dotceny proste nechce priznat (sproste lze a nechce prijmout argument, ze 20000 zobrazeni pred pulnoci na serveru, kterej ma 20 zobrazeni pres den je proste podvod) nebo nechce uznat, ze jeho banner je opravdu pohorsujici nebo jinak poskozuje stranky clenskych serveru. Mimochodem, podobne to ma Billboard a nikoho to nevzrusuje.


    Jiri Waisser, trochu znechuceny administrator Mr.Lin(x)
  • 14. 3. 2001 15:11

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Rad bych jenom podotknul, ze na Interval.cz pouzivame Mr.lin(x)e pro banner 120x60, takže, že bych nic nevěděl, protože Mr.lin(x)e nepoužíváme, se přímo nedá říci. Na stránkách velmi ovsem prevazuje reklamní systém Billboard.cz
  • 14. 3. 2001 17:14

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Popravdě řečeno, i mě ten výběr trochu překvapil. Nevadí mi ani jedna osobnost, spíš mi tam chybí protiváha. Sám jsem před napsáním včerejšího článku kontaktoval e-mailem pány Illichmanna a Waissera, bohužel asi z důvodu časové tísně se k textu nevyjádřili, ani neoddpověděli na e-mail.

    Těžko se pak píší vyvážené články. Ale jsem rád, že si pan Waisser našel čas, aby se vyjádřil alespoň v diskusi pod článkem (a to myslím zcela bez sarkasmu).
  • 15. 3. 2001 12:26

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Nechci vstupovat do Vaší debaty, ale problém nízkého CTR (resp. nevýhodného poměru visits vs. impressions) se netýká jen on-line her, ale i dalších serverů. Nebylo by tedy vhodnější přijmout nějaké systémové řešení? Vyřazovat jednotlivé segmenty podle mého názoru není správná cesta.

    Na druhou stranu souhlasím s tím, že různí členové dávají různě kvalitní plochy a že by bylo vhodné to v rámci výměny zohlednit.
  • 15. 3. 2001 17:35

    Jan Nejman (neregistrovaný)
    Ahoj,
    jo ale to si musis uvest vsechny domeny s reklamou, AtGuard ti umozni jen na zaklade podretezce provadet filtraci, napr retezec ad, billboard, baner, banner, ap...

    Zdravim H.
  • 15. 3. 2001 11:17

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    1. Ano, citoval jste presne.

    2. Nejde o prodejnost plochy, jde o to, ze plocha je vuci ostatnim tak rozdilna a nevyhodna, ze nelze ji s ostatnimi sloucit. Stejne tak jsem Vam to napsal, ze proste nelze tento typ zobrazovani drzet v pomeru 1:1 k ostatnim plochach. O prodejnost Vasi plochy se nejedna, jedna se o to, ze plocha degraduje zobrazeni impresi vymenou ostatnim clenum. Degraduje proto, ze nelze srovnavat zobrazeni na Xkliku (a on-line hernich serverech) z duvodu, ktere jsem napsal (pocet visitsXimpress).

    3. Nevim, jak jste to cetl, ale ve statistice serveru za minuly tyden jasne vidite hodnoty impressions, visits, UIP, kliku celkem i na jednotlive stranky. Zrejme jste koukal na mesicni statistku nebo jiny datumovy filtr, ktery nezahrnoval obdobi od 1.3 (jak jste psal cas spusteni xkliku). Jestli chcete verejne posouzeni, nastavte si zverejnit statistiky bez hesla a vystavte zde odkaz.
  • 15. 3. 2001 13:39

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Ano, ale nejedna se o problem nizkeho CTR - ten je dusledkem zpusobu zobrazovani banneru. A netyka se pouze on-line her - pravidlo 3 se neomezuje jen na on-line hry - je to jedna z casti v textu tohoto bodu.

    Pravidla nemuzou resit system jako takovy, ty jen do bodu prevadi fakta - tedy vlastnosti systemu. Spravne rikate, ze se jedna o vyrazovani nejakych segmentu, ktere v ramci stavajiciho reseni nelze sloucit. Zakotveni tohoto faktu (ktery nezmeni pravidla, ale programatorska uprava) do pravidel je jedina spravna cesta. Spravne nebo nespravne je to, co a zda se bude dale vyvijet, nikoliv to, ze je neco napsano v pravidlech. Tato debata je myslim o pravidlech.

    "Na druhou stranu souhlasím s tím, že různí členové "dávají různě kvalitní plochy a že by bylo vhodné to v rámci výměny zohlednit."
    Nejlepe toto zohledni inzerent svoji volbou plochy pro kampan. Jakekoliv jine zohlednovani zcela mimo rizeni volneho trhu muze byt zavadejici a nerovne (kvalita plochy na nekolik aspektu, nejen CTR). Co ale zohlednit muzeme je technicke reseni umisteni a zpusobu pouziti HTML kodu. To jsou celkem exaktni udaje, ktere neovlivni kvalita prave zobrazovaneho banneru.
    Obavam se, ze reseni urcovani kvalitnich a nekvalitnich ploch by spise mohlo vyvolat hon na carodejnice, kdy duvody by byli casto skryte a konkurencni (jako se obcas deje pri stiznostech na banner konkurence).

    Zakonceme tuto debatu a vyvolejme debatu o tom, co je kvalitni a nekvalitni reklamni plocha. Dobereme-li se nejakeho vysledku nebo definice, urcite budeme vsichni radi a budeme moci toto nejakym zpusobem uplatnovat jako nestrannou exaktni bonifikaci plochy nebo jako poucku pri vyberu cile kampane. Zatim se mi jako nejlepsi jevi volba inzerenta nebo cileni kampani z nasporenych kreditu na danou plochu (coz je nespravedlive pro malo navstevovane relativne nezname kvalitni plochy zacinajicich serveru).

    Prosim pana Antose, aby vytvoril clanek nebo arenu venujici se tomuto a ucastniky areny i komentaru, aby prispeli svoji predstavou a definici. Verim, ze se dobereme nejakeho plodneho vysledku bez ohledu na osobni nebo profesni postoje.



  • 16. 3. 2001 14:21

    Michal Tilll (neregistrovaný)
    Dobry den,
    S novymi pravidly naprosto souhlasim, nevim jak Vy ostatní, ale já nemám zájem aby se moje imprese plejtvaly na on-line hry a podobně neefektivní místa. Vyjímkou je pravidlo o zákazu prodeje impresí. Je to naprostá nespravedlnost, já jsem Vám (linxovi) něco poskytl (plochu), za to jste mi něco dali a to něco je teď MOJE a můžu si stím nakládat jak chci. Tím že jste mi připsali kredit jste se definitivně vzdali jeho vlastnictví. Co si dělám se svým kreditem je teď moje a pouze moje věc!

    Navíc Vaše představa o tom, že na každé tisícovce kreditů, kterou koupím za 20 Kč vy proděláte 160Kč, je naprosto bláhová. Je to jako RIAA vs. Napster. Uvědomte si, že kdyby Napster neexistoval, my všichni bysme si ty nahrávky nekoupily, chápete! Stejně tak s kreditama. Jen mizivé procento lidí by si to za cenu 18kč/1000 impresí koupilo.

    Michal Till
  • 16. 3. 2001 17:16

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    "Je to naprostá nespravedlnost, já jsem Vám (linxovi) něco poskytl (plochu), za to jste mi něco dali a to něco je teď MOJE a můžu si stím nakládat jak chci. "

    Jenze vy date imnpresi a za to dostanete zase jen impresi - at uz okamzite nebo jako ulozeny kredit.
    To neco je jen a jen zobrazeni jinde. Nic jineho nemame a nenabizime.
    Penize ma a dava jen inzerent za zobrazeni kampane na konkretni plose. Mr.Lin(x)Cash toto zprostredkovava nebo si muzete zadavat kampan na vlastnim serveru pro kohokoliv za cokoliv - treba za 20Kc/1000 zobrazeni.


    "Tím že jste mi připsali kredit jste se definitivně vzdali jeho vlastnictví. Co si dělám se svým kreditem je teď moje a pouze moje věc!"
    Nam ten kredit nikdy nepatril. To je Vas narok na zobrazeni podle pravidel. A vasim narokem je to, co je popsano jako princip vymenne casti reklamniho systemu - tedy zobrazeni jinde.

    Az se domluvime, ze se za penize vzdate naroku na vymenu 5:4 (postoupite vlastnost ve svuj neprospech za uhradu penezi), tak je to v poradku. Jenze nic takoveho nikde nepiseme.


    Prodej kreditu (tedy prevod naroku na zobrazeni za uplatu) je ekonomicky stejny zpusob uvazovani jako za komunismu. Chcete penize za neco, co neurcuje trh. kdyby to tak fungovalo v realnem svete, tak nepotrebujeme urady prace a burzy. Kazdy by pracoval a dostaval stejne penize bez ohledu na to, zda o vysledek prace ma nekdo zajem nebo zda je kvalitni. Proto je trzni hospodarstvi, ktere dava vydelat jen tem, ktery delaji neco zadaneho a ktere zaroven urcuje a reguluje vyrobu.

    To by jsme mohli vsichni vyrabet cihly a davat si 50tisicovy plat. Co na tom, ze cihel je hodne? Nekdo je ma proste vykupovat, at jich vyrobite miliardu nebo at jsou jakkkoliv kvalitni? Prece penize musi dat a urcit pocet ten, co si z nich stavi barak ne? Dokud se cihla neproda na stavbu, tak to nejsou penize, jen hromada spaleny hliny. A muze jich byt kolik chce, porad to je cihla a zadny penize. A kredit v tomto primeru neni cihla - "cihlou" je reklamni plocha.
    Sporeni kreditu je jen vlastnost systemu, ktera umoznuje nejak nakladat s vymenou na reklamni plose v case.

    "Navíc Vaše představa o tom, že na každé tisícovce kreditů, kterou koupím za 20 Kč vy proděláte 160Kč, je naprosto bláhová"

    Z vyse uvedeneho je snad jasne, ze nejde o nejaky nas zisk nebo prodelek. Jde o to narovnat stav podle prime umery mezi inzerentem a pozadovanou plochou pro inzerci.
    Proto jsou v systemu moznosti zadat kampan na vlastni server (vasi reklamni plochu si muzete prodavat komu chcete a za kolik chcete - tedy i za 20Kc/1000, nam je to uprimne jedno) a cely modu Mr.Lin(x)Cash - aplikace On-line terminal (prodejni "pultik" vasich reklamni plochy) a proplaceni z globalnich placenych kampani - penize za skutecne realizovane zobrazeni na Vasich plochach. Spravedlivejsi rozdeleni byt uz nemuze.
    Pokud jde o nas zisk, tak ten je realizovan vetsinou na plochach serveru registrovanych v Mr.Lin(x)Cash. Takze jde o zisk tech majitelu serveru, jejichz servery pro kampan skutecne neco udelaly (zobrazily bannery).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).