Názory k článku Aréna: Internet banking Komerční banky

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 4. 2001 22:33

    David Rohleder (neregistrovaný)
    Mozna je prirucka napsana podrobne, ale rekl bych, ze tezce nesystematicky.

    Myslim si, ze normalni smrtelnik nema proste sanci :-(

    Kdysi jsem to rozchodil, ulozil jsem privatni klic na disketu (alespon jakas-takas bezpecnost, ikdyz to porad vnucovalo nejake umisteni na disku) a ono to fungovalo. Pak se neco pokazilo a ja jsem byl nucen program preinstalovat. Rikal jsem si: parada, privatni klic mam na diskete, tak to bude v poradku. Ale omyl, privatni klic nesel naimportovat tak, aby byl aktivni. Musela se provest veskera ta silena operace znovu, vcetne nekolika telefonatu na support, myslim, ze s tim meli dost prace. Neco takoveho opravdu neni pouzitelne pro normalni lidi.

    Kdyz se podivam na hloupe (pod jinym systemem nez Win nefungujici) internetove bankovnictvi v zivnobance, tak mi staci pouhy jeden certifikat, ktery si mohu prenaset mezi ruznymi pocitaci, tak je v tom proste nebetycny rozdil.


  • 9. 4. 2001 21:43

    Jirka (neregistrovaný)
    Vazeny pane Rysanku,

    Ja netvrdim, ze Best je buhvijak dobry produkt, ale pokud by vsichni jeho uzivatele obcas nahledli do uzivatelske prirucky, uvideli by, ze tak slozite to taky neni. Ta prirucka je napsana dost podrobne, ale lide jsou pohodlni se neco ucit a zkouseji to, ve vetsine pripadu, metodou pokus-omyl => chyba uzivatele ==> nespokojenost klienta ===> zavrhnuti programu - tolik zakladni zkusenosti z infolinky BESTu.

    Pracovnik informacni linky M-BEST
  • 9. 4. 2001 10:25

    Pavel (neregistrovaný)
    No s tim zabezpecenim.... nevim nevim.
    Samotna zadost o certifikat je velmi podezrela. Nejen ze instaluje do PC nejaky divny sofware, navic proces je sice pres https ale s neoveritelnym certifikatem serveru, a zvlastnimi hlaskami typu "stranka obsahuje nezabezpecene polozky, opravdu chcete...." takze kdovi jestli vubec komunikuju s KB...

  • 9. 4. 2001 10:12

    Ivo Lepiarz (neregistrovaný)
    Tak na prvni pohed vypada mojebanka celkem dobře, a je daleko více user friendly než MBEST (TAKÉ POUŽÍVÁM). Při instalaci si dejte jen pozor na to abyste měli IE se zabezpečením 128 bitů - jinak nemáte šanci mojibanku rozchodit. Je to sice trochu náročné prokousat se autorizací a vyzdvihnutím klíčů atd.. ale dá se to zvládnout. Ten kdo zvládl MBEST tak na to určitě také přijde (mi to trvalo asi týden).
  • 8. 4. 2001 18:42

    Pavel Boček (neregistrovaný)
    Opravdu velmi varuji před Komerční bankou. Měl jsem tu čest psát sofware, který importuje data ze systému BEST KB. Díky němu nám vznikla velká škoda, protože export výpisů z tohoto
    shit SW vynechává některé účetní položky (v daném případě všechny položky vzniklé na základě trvalého příkazy, kde datum účtování připadalo na den pracovního klidu)

    Od KB jsme obdrželi stanovisko:

    "Ve vami zaslanem souboru EDBTXNE.DBF jsem overil, pro chybejici transakce (a jen pro ty) se lisi datum zpracovani a datum valuty, tzn. export v ASCII formatu neni vhodny"


    Takže namísto toho, aby to rychle opravili, tak používat tento výstup "neni vhodne".....
    To je zlý sen....

    Pavel Boček
  • 7. 4. 2001 21:42

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, s tou kartou to neni az tak jednoduche - to souvisi s celkem celosvetove akceptovanymi smlouvami do kdy musi obchodnik predlozit k proplaceni doklad o tom, ze jste pouzil kartu, do kdy to musi predat prislusne clearingove centrum - no, a jiste tam ma malou rezervu i sama KB.

    Chystate se zrusit ucet a vratit kartu - co kdyz jste ji deset minut pred tim pouzil a banka bude muset propatit castku ? Pak vas bude honit jak ...

    Ostatne, tohle se urcite dalo najit v podminkach uz pri zrizovani uctu nebo mozna pri fasovani karty. Takze vas to prekvapit nemelo - ale je pravda, ze klienti dokumenty prilis nectou a banky s tim pocitaji (procpak asi se vetsinou neplati za zrizovani uctu, ale az za ruseni?)

  • 6. 4. 2001 20:34

    Petr (neregistrovaný)
    Zdravim,

    eBanka si asi nemysli, ze by klienti meli mit na uctech vic penez. Kdyby si to myslela, asi by to resila...

    Co se da delat? Moje zkusenost z Irska je, ze banky zde motivuji klienty k vyssim castkam na uctech tim, ze pokud zustatek na uctu behem zuctovaciho obdobi (typicky 3 mesice) neklesne pod pevnou castku (cca 300 IRL), vetsina bankovnich operaci, vcetne vedeni uctu je zdarma. Jinak se mi ty Irske banky moc nelibi, zdaji se mi trosku kostnate. Ale moznost mit bankovni operace zdarma je dobry napad...

    Vim, ze eBanka na podzim slevnila, ale porad se mi zda "draha". Proto jsem zustal u "IPB", ktera nabizi dnes podobne sluzby v dostatecne kvalite, me sirsi zaber a vetsi sit pobocek. O eBance jsem uz nekolikrat vazne uvazoval, ale zatim ji nepotrebuji...
  • 6. 4. 2001 10:06

    Leos Literak (neregistrovaný)
    taky jsem mel ucet u KB nekolik let a na podzim jsem od nich utekl k eBance. Nebudu rozebirat problemy s tim, kdyz jsem chtel u KB ovladat ucet u jine pobocky v jinem meste (prevod uctu), ale nejvice me dorazilo ruseni uctu u teto organizace.

    Prvni otazka - mate platebni kartu? OK, takze nejdrive musite zazadat o jeji zruseni a prijde si za 45 dni! slovy ctyricet pet dni. takze jim musim venovat minimalne dalsi dva mesicni poplatky. horsi ale je, ze tam budu muset zajit osobne znovu, az to budu rusit => musim si vzit dovolenou.

    KB never again.
  • 6. 4. 2001 9:39

    Libor Novacek (neregistrovaný)
    Je to sluzba jako kazda jina. Mate prece na vybranou, jak castku uhradite. Banky se zacaly chovat hospodarne, neni divu, kdyz miliardy jsou v tahu a vlastnikem prestal ci prestava byt stat (a kdo ze zajemcu o KB by si vybral nehospodarneho partnera?). I zprivatizovana CS ted napr. uvazuje o razantnim zdrazeni vyberu z bankomatu. Vzdyt kdyz se podivame na hosp. vysledek napr. u eBanky, je jasne, ze sluzby jsou svym zpusobem i zde "dotovany", uplne stejne jako vetsina sluzeb na internetu je zdarma, ale nekdo to platit musi.
  • 6. 4. 2001 7:59

    Karel Ryšánek (neregistrovaný)
    Potvrzuji totální neschopnost KB v elektronickém platebním styku.
    Aplikace M-BEST je opravdu hrůzostrašná a varuju všechny, kdo by s tím chtěli někdy koketovat. Podpora produktu mizerná.
    Laik to podle mého názoru nemá žádnou šanci uchodit. Velmi vytrvalý a znalý odborník přes tuhý odpor suportu KB někdy ano.

  • 5. 4. 2001 14:46

    Bývalý klient KB (neregistrovaný)
    Toto pondělí jsem platil v KB hotově na pokladně účet za mobilní telefon.1220 Kč jsem skládal na účet Radiomobilu.Paní za přepážkou mě po chvíli s úsměvem řekla, že skládání peněz v hotovosti na vybrané účty ( ne na všechny, ale asi na ty kde se za měsíc vkládá hodně peněz v hotovosti )je od 1.4.2001 za poplatek 30,-Kč.Doufám, že KB po zprivatizování půjde do hajzlu ze všema pyramidama a takovýmto okrádáním lidí.Za vedení účtu jsem u nich platil kdysi měsíčně několik stovek a pakárna s převoďáky, podpisovými vzory mě dost srala.Přešel jsem k EBANCE a chrochtám blahem, že je konečně u nás banka s velkým B.......

    Těším se na privatizaci KB, nebo její krach.Ale to je stejně jedno, protože privatizace = krach banky.


    "Už Vás nebaví šetřit.......
    rozkraďte Komerční Banku dokud je čas"
  • 5. 4. 2001 12:19

    Tomáš Krause (neregistrovaný)
    > Nechapu, proc by meli lide do banky UKLADAT velke sumy.
    > Velke sumy (rekneme statisice az miliony) lide neukladaji,
    > ale investuji.

    To, že se velké peníze investují, víte Vy, vím to já a pár dalších. Ale 90% lidí si cpe svoje peníze do Spořitelny a nějaké akcie, dluhopisy atd. je vůbec nezajímají, resp. o jejich existenci nemají tuchu.
  • 5. 4. 2001 11:26

    Author (neregistrovaný)
    Jinak ja osobne nesouhlasim s tim, ze by pro uspech internet bankingu byla zasadni mit za sebou velkou banku se spoustou klientu. A KB mi ani nenabizi jistotu, ptz je to desne prodelecna organizace. Ano uz slysim jak mi nekdo rekne ze je zastiti vlada, ha ha.
    1) Nevim z ceho by je zastitila
    2) Ilustrativni priklad je s IPB, kde bylo take 1000 a jedna zaruka a nakonec to slo do kytek a tou matraci kam dopadli ti klienti IPB byla CSOB. Kdo by ale chytil KB? Sporka? Deutche bank? Neverim tomu a podle me ukladani penez do teto instituce je VYRAZNE rizikovejsi nez do EB.

    Jinak jeste k tomu uspechu. Nikdo z nas preci neveri ze uzivatel internet bankingu bude nejaky idiot, proste ani nemuze byt minimalne na te vysi, ze bude muset ALESPON castecne rozumet internetu a pouzivat jej.
    A takovy uzivatele jsou obvykle hodne narocny, proto bych cekal ze budou velmi prisne vybirat jaky system zvolit a proto podle me ma take EB takovy uspech ptz je proste technicky nejlepsi.
    Az se objevi jiny lepsi system, tak si myslim ze mnoho lidi zacne zvazovat i jine duvody nez jen pohodli a jednoduchost co nazibi EB, ale zatim takovy system neni.
    Copodle me EB potreuje je to co ted dela a to je budovani vice kamennych rozhrani a to nejen v praze.
  • 5. 4. 2001 11:14

    Author (neregistrovaný)
    Souhlasim, ja take budu v eBance zkoumat moznosti investovani a budovani sveho portfolia. A nezacnu ted proto ze bych predtim nemel hodne penez, ale proto, ze proste jsem liny na to, abych nekam chodil s nekym telefonoval apod. Proste na to nemam vubec chut ani naladu ale takhle to pro me bude skvela moznost jak investovat.

    Jinak ta KB je fakt super kamenak a ti lidi v tom minulem vedeni a to byli totalni hovada a nejen ze to jsou neschopny ekonomove co tu banku polozili, ale taky to jsou tupci na novy trendy. I ja se snazil do KB prosazoval nektere "nove myslenky" (jako platby online po Internetu co bezi treba v USA), ale podle nich se na Internetu nakupovat nebude a pak se zmenilo NASTESTI vedeni a to zacalo horecne dohanet to co ti predchozi blbci zanedbali.

    Fakt by meli ten prechozi management vystavit nekde na internetu jako odpuzuji vzor toho, jakych manageru se ma firma co chce uspet vyvarovat. Ten Koller by se mel zasadne davat do funkci ve firmach co se maji potopit, to mu fakt jde.
  • 5. 4. 2001 11:12

    Jan Kotek (neregistrovaný)
    Počátkem tohoto týdne spustila jedna z vůbec "nejkamennějších" a nejkonzervativnějších českých bank, Komerční banka, možnost elektronického bankovnictví

    KB jiz dlouhou dobu poskytuje moznost elektronickeho homebankingu pomovi velice shitozni aplikcave BEST. Kdo s ni kdy pracoval, ten urcite zratil duveru v elektronicke schopnosti teto banky. Horsi aplikaci (ci spise slepenec aplikaci) svet nevidel.

  • 5. 4. 2001 9:18

    Jan Rosenauer (neregistrovaný)
    Mne naopak připravované služby eBnaky zaujaly - nejednou se mi stalo, že jsem např. s nějakým pojištěním váhal (nebo ještě stále váhám) i proto, že jsem líný někam chodit. Takže rozšíření služeb v eBance mi plno věcí usnadní a tím i oddálí případné uvažování o změně banky. A možná podobně smýšlející lidi do eBanky přiláká.
  • 5. 4. 2001 8:10

    netwoR (neregistrovaný)
    Nechapu, proc by meli lide do banky UKLADAT velke sumy. Velke sumy (rekneme statisice az miliony) lide neukladaji, ale investuji.

    Podle me eBanka stagnuje a ani nove sluzby, ktere bude nabizet od kvetna zrejme nebudou nic moc, protoze je nebude zabazpecovat, ale pouze zprostredkovavat. Tim budou tyto sluzby zavisle na technologiich dodavatele (napr. prave Modra Pyramida KB).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).