Názory k článku Aréna: Internetový výzkum

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 12. 2001 18:56

    Insider (neregistrovaný)
    Rozhodne souhlasim s Michalem, ze vyzkum je potreba a chapu tez to proc jsou pro nej tak dulezita data z NETPROJEKTu. Zatim je totiz planovani internetu spise sazkou do loterie a pokud bude medialka moci klientovi dokazat, ze neinvestuje data do presvedecni medialniho planovace, ale ze planuje podle dat a kriterii na ktera je zvykla z tradicnich medii, vyresi se konecne i to aby klient pocital ve svem mediamixu s internetem ne jednim procentem jako nyni, ale treba peti. Podle me neni treba se hadat o to kdo ma pravdu nebo spekulovat nad tim zda medialky neco potrebuji nebo ne. Je to jednoduche medialky jsou ty, ktere drzi budgety velkych klientu pokud jim vas server neda data, ktera ty klienty presvdci ze investice k vam je opravnena a pokud medialka nebude moci porovnat vase data se stejnymi daty konkurence, muzete brecet jak chcete, ale klienta nepresvedcite a velci klienti vam nedaji ani korunu.
    A vzhledem ke stavu e-commerce v Cr nejsem prevdcen, ze vas internetove firmy co nejdou pres medialky uzivi jako je tomu napriklad v Italii, Francii kde on-line advertisers tvori 60% trhu s internetovou reklamou. Zkratka a dobre dejte medialkam co chteji a nebudete litovat. Oni nejsou vas nepritel, ale partner s kterym musite spolecne postupovat abyste presvedcili klienta aby internet zaradil do mediamixu a dal na nej nejake zajimavejsi penize.





  • 19. 12. 2001 10:57

    Michal Fejk (neregistrovaný)
    Diky, tak nejak jsem to myslel... A jeste k tomu, ze medialky nejsou nepratele, coz je dost rozmazla fama: SPIR (a Netprojekt) si "udelaly" medialky a mediazastupitelstvi jako dalsi praminek knuty, pod kterou servery upi :-) Ve skutecnosti to vidim takhle: medialky maji vyzkum, ktery vzdy chtely, maji data pro sve klienty a spolehaji, ze tedy do internetu potece vice penez. Je to v jejich (tedy nasem) zajmu a v zajmu klientu. Potom na valne hromade SPIR ze SVE iniciativy (zjednodusene receno) daly serverum majoritu ve Vykonne rade. A co to znamena? Vyzkumna ad hoc koalice ostrych konkurentu se dale hodla angazovat kolem vyzkumu, ale nic vic, zadny kartel, zadna knuta. Verte mi, ze prumerny clovek z medialky ma podstatne lepsi vztahy s medii (servery) nez s konkurenci, ktera se co dva roky v pitchi snazi "urvat" jeho klienta... :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).