Forma musi predevsim odpovidat obsahu a zameru. Smahem poslat bannery do propadliste dejit a vyzdvihnout novou formu nedava smysl.
Internetu stale chybi nekolik fundamentu - skutecna znalost chovani uzivatelu, moznost presneho cileni a v CEE take velmi spatny profil uzivatelu a mala rozsirenost Internetu. Podstatna neni celkova penetrace, ale skutecne uzivani konkretnich sluzeb/serveru konkretnimi uzivateli.
Mimochodem pri blizsim pohledu na odpovedi dotazanych je videt ten problem nejvetsi: UCINNOST. I kdyz pominu to, ze se stale zjednodusuje ucinnost reklamy na Internetu na rating kliknuti vs. shlednuti, a zatim se nikdo dal nedostal, tak jasot nad Superstitials s 10x nasobnou ucinnosti (v pripade sirsiho pouzivani pujde navic rapidne dolu, ucinnost byla do teto doby dana zejmena tim, ze byva velmi vhodne kontextove pouzit) vuci bannerum je velkym omylem. Pri temer 10x nasobne cene vuci banneru je cena za kliknuti naprosto identicka ! Kde je tedy vyssi ucinnost? Tu musim prece merit vykonem vlozenym prostredku. A je skutecne smyslem internetove reklamy byt zajimavou pro agentury a servery?
Dobří lidé, vysvětlete analfabetovi, co jsou to ty superstitials. Fakt by mne zajímalo, co by mne dokázalo přimět ke zvýšení klikavosti na reklamy (za poslední půlrok jsem klikl na banner dvakrát, z toho jednou kvůli tomu, že mi ujela myš). Co se týká flashe a videa v bannerech, obávám se, že to povede jedině k vyššímu používání různých filtrovacích produktů. Neznám člověka, který by trpěl pocitem, že se mu stránky natahují příliš rychle.
Pan Kašpárek by se měl vrátit zpátky na zem, pokud náhodou nemá v kapse nový zázračný kompresní algoritmus. V této zemičce, kde se většina uživatelů připojuje pomocí dial-up je jeho nápad s oživením pomocí videa zcela mimo. Uživatelé nebudou navštěvovat stránky, na kterých budou dlouhé minuty čekat na natažení videa, navíc reklamního, a ještě za to platit. Zkuste to za 10 let. Nápad se spammingem (to je ten správný pojem na reklamní e-maily, nic si nenamlouvejme) a pop-upy je o tom samém. Reklama v tištěných médiích mě nic nestojí a neobtěžuje, reklamu v televizi pasivně přetrpím, ale abych musel mazat reklamní maily a abych musel zavírat pop-upy, to vyžaduje "námahu" a to si radši změním adresu nebo naistaluju pop-up killer. Reklamní agentury by se raději měli věnovat větší cílenosti reklamy. Jestli máte nízký clickrate, zkuste například nedávat na herní servery reklamu na akcie.
Preji pekny den,
doporucuji www.adpepper.com/unicast/ zde naleznete ukazky a vysvetleni. Neni treba zadna panika.Je to pekne a reakce na tyto formy nejsou negativni. Je rozdil mezi klasickym otravnym pop-up a inteligentnim ad servingem.
Ohledne cileni reklamy s vami nelze nez souhlasit, ale to, ze nerozslisujete mezi spamem a reklamnim emailem me mrzi. Je to jiste i kvuli spatne praci nekterych spolecnosti v oboru. V kazdem pripade reklamni email je podle meho nazoru minimalne VYZADANY, coz se o spamu rict neda. Pokud tedy dostavate emaily s nabidkou nakupu zazracnych prostredku pro zlepseni erekce (jako ja :-)), jde jiste o spam, ale s reklamnim emailem, ktery dostavaji napr. uzivatele centrum.cz, to nema nic spolecneho.
Superstitial neni umisten na strance, tak jako banner. Stahovani probiha pouze, kdyz modem "nema co delat".Opravdu si myslite, ze bude internet staticke medium?!Uzivatele, kteri vidi Superstitials si naopak pousti spoty nekolikrat, protoze se jim libi. CR je teto formy az 22%. Klikali by lide na Superstitial, kdyby je otravoval?
No, podle me pop-up jako pop-up. I kdyz je fakt, ze ukazky tam maji pekny.
Jenze tech superstitials (divny slovo) nemuzete na stranku naflakat tolik jako baneru. Ja bych to videl maximalne tak na jeden superstitial na jeden site.
Takze, kupr. na Lupe mam na jeden clanek 2 velky a 1 malej banner (na titulni asi 5 fakt malickejch), ktery bez problemu akceptuju.
Ale superstitial bych zkousnul maximalne jeden pri nacitani hlavni stranky Lupy (a to navic mam rychly pripojeni).
Takze to vyssi clickrate se neguje mnohem mensim poctem zobrazeni.
Nebo ne?
No to je prave omyl. Neni pop-up jako pop-up!!! Superstitial se zobrazuje uzivateli jen jednou - inteligentni pop-up.
Pravdou je co pisete v zaveru Vaseho nazoru: mene zobrazeni s vyssim click rate.Napr. kdyz ma site 500.000 imps - vhodna kampan formou Superstitial by mela mit cca 10.000 ipms. Samozrejme, ze zalezi na typu stranky, chovani uzivatelu na strance atd.
... spotrebitel, klikam totiz na jakykoliv banner, ale jen na strance, ktera dle meho nazoru z nejakeho duvodu zaslouzi podporit. Takze na nejakem nesympatickem serveru kliknu na banner tak 1x za rok, kdyz me to skutecne zaujme, zatimco na svem oblibenem serveru klikam na kde co.
Proc to delam? Tak nejak doufam, ze ten zadavatel reklamy sleduje, na kterym serveru mu to fungovalo, takze jim da zase par korun priste.
Na mailu, který je hromadně rozesílán podle databáze různě získaných adres, nevidím nic vyžádaného. Jsem opravdu znechucen, že se tohoto spammingu pod rouškou reklamní akce nyní častěji dopouštějí i firmy, které jsem donedávna považoval za opravdu seriózní. Něco jiného je, pokud si informace vyžádám, či se dobrovolně a vědomě zařadím mezi potenciální odběratele těchto mailů. To je případ centrum.cz a v takovém případě souhlasím a nevidím na tom nic zavrženíhodného.
Co se tyce superstitials - v te definici je nekde napsano ze maji asi tak 100 Kb. Coz znamena (pokud by modem nedelal temer nic jineho a internet by nebyl nijak extremne ucpany) ze by se to modemakum stahovalo cca 25 sekund. Mne kdyby se otevrelo nejake okno a tam ze zobrazilo neco jako "cekejte 25 sekund, natahava se reklama" tak to okamzite zavru a je po ptakach .... Proste zase neco vymysleli amici kterym to funguje protoze kazdej druhej ma ADSL/atelit a ma to stahly do pul vteriny ... jenze v ceskych krajich to asi jeste dlouho fungovat nebude (aspon dokud budou vsichni pouzivat pomaly dialup nebo pocitane linky kde se za kazdy megabajt draze plati) - stahnuti jedne takove reklamy vas pak prijde treba i na 80 haliru .... nehlede na to ze zdrzuje ....
Prohlédl jsem si ukázku a jsem naprosto spokojen. Vyhodilo to na mne dva dialogy, že s vypnutým ActiveX se mi možná všechno nezobrazí správně, a jinak ticho po pěšině. Takovouhle formu reklamy beru. Jinak ta myšlenka využívat "idle čas modemu" je zajímavá, ale 100 KB je 100 KB. Sorry, ale při reálné rychlosti modemového připojení (dlouhodobě typicky 1.5 KB/s a netvrďte mi, že víc) to znamená minimálně minutu. To je moc, to odmítám akceptovat.
Superstitial = svatý grál e-reklamy? To si nemyslím. Předně technické hledisko. Věřte mi, velmi si přeji, aby internet nebyl statické médium, ale dál než k animacím doposud cesta nevede. Skutečné reklamní video v klipu či streamované, s objemem přenášených dat řádově v MB, by dnes site spolehlivě zabilo. Situace se změní s konektivitou T1 v každé domácnosti. Neboli, v ČR na to zapomeňte. Ohledně vámi propagovaného superstitial mám pár námitek. Ten přenos dat pouze při idle stavu modemu je dosti podezřelý. Týká se i http requestu i mimo site s reklamou, případně FTP, SMTP atd? To těžko, že? Podle mě je vysoký clickrate daný spíše velmi dobře designově zvládnutou úpravou a obsahem jinak obyčejného pop-upu. Nepochybně by po masovém nasazení a delší době klesnul CR na běžných stěží 0,3%, možná ještě níže, protože uživatele bude opravdu dost otravovat a nutit je instalovat pup-up killery. Nebo snad tvrdíte, že až bude propagovat "Řízení podniku pro topmanagery - snadno a rychle" bude stále držet CR 22% ?
Prezentovane nevyhody:
1) at si tomu rikaj Papricky jak chteji, je to pop-up v lepsim pripade technicky vylepseny (omezeni zobrazeni atd.)
2) cena je pomerne vysoka 4000Kc/1000imp. je podle me premrstena
3) problemy technicke nebudu rozebirat (velikost 100kb, agresivita)
Prezentovane vyhody:
1) CR az 22% (info ze zahranici, u nas nerealizovano)
2) vice penez pro server, vice penez pro agenturu (co zadavatel??!!??)
Moje aktualni otazky:
1) Kdy se zapocitava provedena imprese (pokud se plati za 1000 impresi?)
a) v okamziku zapoceti stahovani okna
b) v okamziku ukonceni stahovani
(stahovani bude v mnoha pripadech trvat az 30 sec)
2) Jak je to evidovano ve statistikach?
3) Jsou mozne statistiky on-line?
3) Jak to bude s delkou kampane?
(př. jak dlouho se mi bude realizovat kampan pri 50 000 impresich)
Vy jste bajecny - jste muj clovek. Ja kdyz na nejaky produkt nevidim reklamu, tak si ho nekoupim. Kdyz vidim peknou reklamu, jdu si vyrobek koupit, ikdyz mi pak treba nechutna. Nekdy si ho koupim i znovu a jen se na nej koukam, nebo ho nekomu daruji.
Ano, takto to presne vypada, kdyz nekdo hodnoti neco, cemu nerozumi.Je mi lito. Nikdo Vam nebude rikat, cekejte 25 sec, nebo minutu. Kdyz modem nebude mit co delat, zacne se Vam stahovat S. - vy nic nepoznate - kdyz klinete na cokoli dalsiho, dalsi link a jeste nebude S. stahnuty - stahovani se pozastavi, takze stranka, kterou pozadujete se vam stahne stejne rychle, nebot se nic nestahuje. Az bude opet cela nactena, pak se Vam S. donahraje. Dale kdyz kliknete na cokoli co je kliknutelneho na strance, po dobu, co se Vam bude pozadovana strana stahovat, budete se koukat na SUPERSTITIALS. Je to uz jasnejsi?
Pekny den,
Vase odpovedi :
1) v okamziku "vyskoceni" a zacatku produkce :-)
2) delka kampane - zalezi na chovani uzivatelu na danem serveru, takze neexistuje vseobecna odpoved - jednoduse uzivatel musi na situ zustat dostatecne dlouhou dobu, tak aby se S. stacil stahnout - kdyz utece driv jinam - papriky maji smulu :-)
Ostatni informace rad poskytnu osobne.
Taky se na Superstitials tesim. Normalni reklamu nedokazu vzdycky odfiltrovat, ale Superstitials se mi nezobrazej nikdy, i kdybych nahodou filtrovaci software vypnul. Takze volam - jen vic superstitials!
Jen tak pro zajimavost, mohl by to nekdo prevyst treba do animovanyho GIFu nebo AVIcka, abych si mohl prohlidnout, co presne ten Superstitial je? V tuto chvili vim jen to, ze je to nejakej popup, kteerj se mi nezobrazi :-)
S tim bych ponekud nesouhlasil. Podle soucasnych vyzkumu je zapamatovani banneru pri prvnim zobrazeni cca 70 - 80 % a pak rapidne klesa dolu. Neexistuje navic takovy vyzkum, ktery by dokazal zhodnotit rozdil mezi pusobenim pop-up a klasickeho banneru.
Pravdou je, ze superstitial nabizi podstatne vetsi prostor a prostredky, a tudiz jednodussi moznost komunikace nez banner.
Sakra, pane Kašpárku, když je to tak dobré, proč jsem se s tím ještě na českém netu nesetkal? Kdo je v ČR Vaším zákazníkem (jaké firmy i jaké servery)?, kde to můžu najít?
Jsem celý žhavý, abych se přesvědčil o té horké novince. Jen mě neodkazujte na Vaše stránky - mě zajímá uplatnění v praxi
Berte to trochu jako ironické rýpnutí, ale rád "sklapnu" jakmile se ukáže Vaše činnost v praxi.
Docela mě překvapila ta spousta negativních ohlasů k bannerům Superstitials. Protože se pohybuji na herní scéně, pravidelně navštěvuji zahraniční servery týkající se počítačových her a tato reklama se zde objevuje poměrně dlouho. Když jsem ji prvně viděl asi před rokem, rokem a půl, byl jsem pochopitelně zaskočen a ve chvíli, kdy se mi při každé návštěvě daného serveru objevil ten samý Superstitials reklamní prvek, tak mě to poměrně iritovalo, ačkoliv při jedné návštěvě se tento banner objevil jen jednou. Postupem času začaly servery využívat cookies a já viděl vždy jeden banner jen jednou - a vůbec mi nevadil. Tyto reklamní prvky mi prostě na herní server sedly a myslím si, že by je řada lidí uvítala i v Čechách. Ano, stejně tak by se objevila spousta prudičů poukazující na komercionalizaci internetu a podobně, nicméně já coby šéfredaktor a ex-vydavatel herního serveru si neumím představit pěknější reklamu.
Vím, že je to ryze subjektivní názor člověka, kterému se zatím nejvíce líbil reklamní proužek 468x60 pixelů od EuroTelu, který běžel na internetu před Vánocemi, kdy vrána vyzobávala na cestě drobečky a když se jí podařilo dojít na konec, tak se banner teprve zaktivnil a načetl se Go-shop (tu hru jsem hrál několikrát, vážně vynikající nápad), ale soudě dle ohlasů v diskusi nejsem tak úplně jediný, kdo příchod Superstitials reklamy na český internet ocení. A v případě ostatních uživatelů jde jen o to, aby si zvykli, stejně jako kdysi na bannery.
Takže závěrem - stejně, jako pan Kašpárek se těším, až se Superstitials reklamy objeví v České republice a ještě více se těším, až se objeví na našich stránkách, protože by mě zajímalo, jak, po zkušenostech ze zahraničí, na ně zareagují lidé v Čechách. Já osobně bych je považoval za oživení spíše než za nepříjemné opruzování.
Superstitials jsou reklamní prvky otevírající se v jiném okně, kde probíhá například nějaká animace propagující určité zboží a podobně. V případě Superstitials se ale uživatel nesetká s odpornými trikovými reklamami typu: "Chcete přejít na další stránku?" nebo "Chceš vidět super stránku? Chyť si tři stejné čísla / dvě jedničky / tři stejné barvy" (každý nechť si doplní podle libosti. Reklamy Superstitials jsou totiž vě většíně případů pěkně propracované a hlavně mají myšlenku, což se o standardních bannerech říct nedá. No a když už má reklamní agentura či samotný klient myšlenku, Superstitials naopak umožní větším formátem a lepšími technickými možnostmi (ActiveX, Flash) snadnější a preciznější realizaci této myšlenky...
Pozna tenhle zarak i to, ze muj modem na pozadi stahuje z FTP? Jakpak budu nadseny pokud mam jen slaby pocitac, ktery nema vykonu na rozdavani a onu uzasnou CD animaci uvidim v 16 barvach rychlosti pul snimku za vterinu? Navic diky intenzivni praci harddisku bude trvat dost dlouho nez okno vubec zareaguje na mou zadost o uzavreni.
Co se týče principu fungování SUPERSTITIALS, velmi mě rozesmálo, že reklama se stahuje, pouze pokud modem nic nedělá. Když jsem si představil mírně pokročilého uživatele Internetu a jeho styl práce, rozhodně nevidím jedno otevřené okno, ve kterém si zamyšleně a dlouze čte, a OBČAS váhavě klikne na nějaký link - a tudíž se mu většinu doby internet session modem smrtelně nudí. Naopak, takový člověk má často otevřeno 10+ oken s prohlížečem, mezi kterými prochází, otevírá si více odkazů do nových oken a přitom ještě na pozadí něco stahuje. V takovém případě si takováto reklama (pokud jsem dobře pochopil princip) ani neškrtne. Navíc spousta lidí používá různé filtry, např. WebWasher - já ostatně také. Mnoho lidí má také z obavy před zneužitím vypnuté ActiveX, a někdo ignoruje i Macromedia Flash, který je mnohdy používán zcela bezúčelně.
Takže kdo je klasickým cílem tohoto druhu reklamy? Vyjukaný duchem slabší klikoš, který si koupil PC v supermarketu? Vlastně asi ano.
On vas ten smich prejde, az se servery vzteknou proto, ze spousta lidi filtruje reklamu a zavedou placeny pristup. Pak uvidime, kdo se bude smat. Asi porad nechapete, ze veskere informace na internetu poskytuji servery svym uzivatelum zadarmo a zivi je pouze reklama - ktera musi platit naklady na vyvoj software, na servery a u zpravodajskych serveru i na zamestnance. A pokud se bude situace dramatizovat a kazdej "profik" bude pouzivat WebWasher a podobne, tak neuplyne dlouho a vsichni budou muset platit za vsechno - tak jako vsude jinde. Otazkou je - opravdu se toho chceme dozit?
No, mas do jisty miry pravdu. Na druhou stranu, neni zase tak malo stranek, ktery jsou dobry a bez reklam. Takze i kdyby se zavedl placenej pristup na spoustu serveru, nemusi to podle me bejt nutne na skodu kvalite. Samozrejme ty free stranky nejsou tak skvele graficky provedeny, ale zato je delaj fanousci, ktery se o tu oblast zajimaj, takze se to pomerne casto kompenzuje lepsim obsahem.
Vaše námitky ohledně filtrování reklamy jsou sporné. Nemůžete nikomu nařídit, aby WebWasher, Popup killer a podobné nepoužíval - stejně tak, jako nemůžete nařídit divákům televize, aby se při reklamě nešli vyčůrat nebo uvařit si kafe (popř. nepřepnuli na jiný program), a přitom je to běžná praxe. A já se ptám: Jak je možné, že tedy díky ignorování televizní reklamy nedošlo ke zhroucení reklamního systému v televizích? Nejspíš proto, že stále bude existovat dost lidských "ovcí", které jsou díky své průměrné (a často podprůměrné) inteligenci snadno ovlivnitelné. Myslím, že je na čase uvést na pravou míru, že reklamní "masáže" jsou cíleny zejména na tupou masu, kterou je třeba stimulovat k použití kupního potencionálu. Lidé, kteří jsou na tom lépe, se rozhodují na základě vlastního úsudku, a sebelepší reklama je nemůže výrazně ovlivnit.
Takže asi tolik: Někdo bude používat WebWasher & Co., a někdo ne, takže ve výsledku bude reklama mít stejně nějaké publikum. Mě reklama neovlivní, stejně bych jí nečetl a nekliknul bych na ní už z principu => vyplácaná imprese, zbytečně promrhané peníze zadavatelů reklamy => malá úspěšnost a účinnost reklamy => snížená důvěra zadavatelů reklamy => nucené snížení ceny za inzerci. Když se to vezme do důsledku, tak vlastně pomáhám zkvalitňovat efektivnost reklamy.
Tak to jsem teda FAKT ZVEDAVEJ, koho to vlastne ten smich prejde? Ze by mne? Tak to se smeju mnohem vice, a to jiz ted'!
Vy si VAZNE myslite ze s plosnym zavedenim placeneho pristupu uzivatel uroni slzu, zakousne vzteky ret a pobezi do E-banky vysolit poplatky vsude tam kam drive chodil zadaco? Nenechte se vysmat!!! Koho OPRAVDU smich prejde tak to provozovatelu tech serveru! Je mi jich sice lito, treba pro ne by to byl jen zoufaly pokus o preziti, ale JSEM PRESVEDCEN ze na to vetsina z nich OKAMZITE doplati uplnym zanikem.
Ja treba na webu travim par hodin denne, ale zatim si tezko umim predstavit za co bych byl ochoten PRAVIDELNE platit (i kdyby to byly penize meho zamestnavatele) - kvalita poskytovanych sluzeb by se mela zlepsit NEKOLIKANASOBNE aby to jen vubec pripadalo v uvahu. Ted nemluvim treba o prilezitostnich vecech - obcas potrebuji jizdni rad ci nejakou special informacii - bude-li kvalitni a aktualni, pak jsem ochoten to zaplatit nejakym systemem mikroplateb, ale platit pausal za cteni blafu co tvori vetsinu obsahu takoveho ZIVE.CZ - to je fakt smesny! To bych musel byt PREDEM JISTY ze to co pak na tom webu po tu dobu najdu bude PORAD stat za to - potrva LETA nez mne o tom presvedci i takova Lupa.CZ, o jinych nemluve :-) A to jiz Lupu ctu leta :-)
Ja chapu ze je to zacarovany kruh - obsah je bidny (vetsinou :-) proto ze to delaji amateri nebo chabe placene nadsenci; KVALITNI novinarina stoji penize a ty nekdo musi zaplatit. Ovsem podle mne tudy cesta nevede, aspon pro mne ne. Bral bych treba nejaky system hodnoceni kvality obsahu nejakym zpusobem feedbacku od ctenaru, neco jako to hodnoceni clanku na strankach Lupy, ale aby se podle toho honoroval autor, a to treba tez systemem mikroplateb. Jinak pevny pausal predem podle mne jeste dlouho nema sance, a kdo to zavede ten proste skonci. Zatim servery prodavaji nejake (temer) imaginarni a neprilis vystizne hodnoty jako "pocet shlednutych stranek" a "pocet unikatnich IP adres" s tim ze to jsou vetsinou slusna cisla (v porovnani treba s tistenou inzerci), ale pri tom chybi duveryhodne hodnoceni kvality obsahu, a v tom podle mne je kamen urazu. Podle mne webova media zatim NEMAJI takovou duveru ctenaru aby si jejich obsah predplatily predem a jeste chvili potrva nez ji ziskaji :-(
Reklama je odporna tim, ze to je reklama, nikoliv svym zpracovanim. Nekdo se snazi manipulovat s mym vedomim. Vnutit mi nespokojenost a naraficit to tak, abych mel nutkani koupit si jeho vyrobek. Toho se dosahne tim, ze mi do duse zaseje neklid. A ja chci mit klid.
Osobne kdyz mi vyskoci nejake dalsi okno, tak ho hned zavru z obavy ze je to nezadana aplikace a nebo route na dalsi stranky. Povazuji to za nevkus a nesolidni jednani, ktere opruzuje. Vyhoda je ze pujdou vypnout snaze nez mi trvalo udelat moji firewall jez filtruje bannery