Tak to jsem teda FAKT ZVEDAVEJ, koho to vlastne ten smich prejde? Ze by mne? Tak to se smeju mnohem vice, a to jiz ted'!
Vy si VAZNE myslite ze s plosnym zavedenim placeneho pristupu uzivatel uroni slzu, zakousne vzteky ret a pobezi do E-banky vysolit poplatky vsude tam kam drive chodil zadaco? Nenechte se vysmat!!! Koho OPRAVDU smich prejde tak to provozovatelu tech serveru! Je mi jich sice lito, treba pro ne by to byl jen zoufaly pokus o preziti, ale JSEM PRESVEDCEN ze na to vetsina z nich OKAMZITE doplati uplnym zanikem.
Ja treba na webu travim par hodin denne, ale zatim si tezko umim predstavit za co bych byl ochoten PRAVIDELNE platit (i kdyby to byly penize meho zamestnavatele) - kvalita poskytovanych sluzeb by se mela zlepsit NEKOLIKANASOBNE aby to jen vubec pripadalo v uvahu. Ted nemluvim treba o prilezitostnich vecech - obcas potrebuji jizdni rad ci nejakou special informacii - bude-li kvalitni a aktualni, pak jsem ochoten to zaplatit nejakym systemem mikroplateb, ale platit pausal za cteni blafu co tvori vetsinu obsahu takoveho ZIVE.CZ - to je fakt smesny! To bych musel byt PREDEM JISTY ze to co pak na tom webu po tu dobu najdu bude PORAD stat za to - potrva LETA nez mne o tom presvedci i takova Lupa.CZ, o jinych nemluve :-) A to jiz Lupu ctu leta :-)
Ja chapu ze je to zacarovany kruh - obsah je bidny (vetsinou :-) proto ze to delaji amateri nebo chabe placene nadsenci; KVALITNI novinarina stoji penize a ty nekdo musi zaplatit. Ovsem podle mne tudy cesta nevede, aspon pro mne ne. Bral bych treba nejaky system hodnoceni kvality obsahu nejakym zpusobem feedbacku od ctenaru, neco jako to hodnoceni clanku na strankach Lupy, ale aby se podle toho honoroval autor, a to treba tez systemem mikroplateb. Jinak pevny pausal predem podle mne jeste dlouho nema sance, a kdo to zavede ten proste skonci. Zatim servery prodavaji nejake (temer) imaginarni a neprilis vystizne hodnoty jako "pocet shlednutych stranek" a "pocet unikatnich IP adres" s tim ze to jsou vetsinou slusna cisla (v porovnani treba s tistenou inzerci), ale pri tom chybi duveryhodne hodnoceni kvality obsahu, a v tom podle mne je kamen urazu. Podle mne webova media zatim NEMAJI takovou duveru ctenaru aby si jejich obsah predplatily predem a jeste chvili potrva nez ji ziskaji :-(
Vaše námitky ohledně filtrování reklamy jsou sporné. Nemůžete nikomu nařídit, aby WebWasher, Popup killer a podobné nepoužíval - stejně tak, jako nemůžete nařídit divákům televize, aby se při reklamě nešli vyčůrat nebo uvařit si kafe (popř. nepřepnuli na jiný program), a přitom je to běžná praxe. A já se ptám: Jak je možné, že tedy díky ignorování televizní reklamy nedošlo ke zhroucení reklamního systému v televizích? Nejspíš proto, že stále bude existovat dost lidských "ovcí", které jsou díky své průměrné (a často podprůměrné) inteligenci snadno ovlivnitelné. Myslím, že je na čase uvést na pravou míru, že reklamní "masáže" jsou cíleny zejména na tupou masu, kterou je třeba stimulovat k použití kupního potencionálu. Lidé, kteří jsou na tom lépe, se rozhodují na základě vlastního úsudku, a sebelepší reklama je nemůže výrazně ovlivnit.
Takže asi tolik: Někdo bude používat WebWasher & Co., a někdo ne, takže ve výsledku bude reklama mít stejně nějaké publikum. Mě reklama neovlivní, stejně bych jí nečetl a nekliknul bych na ní už z principu => vyplácaná imprese, zbytečně promrhané peníze zadavatelů reklamy => malá úspěšnost a účinnost reklamy => snížená důvěra zadavatelů reklamy => nucené snížení ceny za inzerci. Když se to vezme do důsledku, tak vlastně pomáhám zkvalitňovat efektivnost reklamy.
No, mas do jisty miry pravdu. Na druhou stranu, neni zase tak malo stranek, ktery jsou dobry a bez reklam. Takze i kdyby se zavedl placenej pristup na spoustu serveru, nemusi to podle me bejt nutne na skodu kvalite. Samozrejme ty free stranky nejsou tak skvele graficky provedeny, ale zato je delaj fanousci, ktery se o tu oblast zajimaj, takze se to pomerne casto kompenzuje lepsim obsahem.
On vas ten smich prejde, az se servery vzteknou proto, ze spousta lidi filtruje reklamu a zavedou placeny pristup. Pak uvidime, kdo se bude smat. Asi porad nechapete, ze veskere informace na internetu poskytuji servery svym uzivatelum zadarmo a zivi je pouze reklama - ktera musi platit naklady na vyvoj software, na servery a u zpravodajskych serveru i na zamestnance. A pokud se bude situace dramatizovat a kazdej "profik" bude pouzivat WebWasher a podobne, tak neuplyne dlouho a vsichni budou muset platit za vsechno - tak jako vsude jinde. Otazkou je - opravdu se toho chceme dozit?
Co se týče principu fungování SUPERSTITIALS, velmi mě rozesmálo, že reklama se stahuje, pouze pokud modem nic nedělá. Když jsem si představil mírně pokročilého uživatele Internetu a jeho styl práce, rozhodně nevidím jedno otevřené okno, ve kterém si zamyšleně a dlouze čte, a OBČAS váhavě klikne na nějaký link - a tudíž se mu většinu doby internet session modem smrtelně nudí. Naopak, takový člověk má často otevřeno 10+ oken s prohlížečem, mezi kterými prochází, otevírá si více odkazů do nových oken a přitom ještě na pozadí něco stahuje. V takovém případě si takováto reklama (pokud jsem dobře pochopil princip) ani neškrtne. Navíc spousta lidí používá různé filtry, např. WebWasher - já ostatně také. Mnoho lidí má také z obavy před zneužitím vypnuté ActiveX, a někdo ignoruje i Macromedia Flash, který je mnohdy používán zcela bezúčelně.
Takže kdo je klasickým cílem tohoto druhu reklamy? Vyjukaný duchem slabší klikoš, který si koupil PC v supermarketu? Vlastně asi ano.
Pozna tenhle zarak i to, ze muj modem na pozadi stahuje z FTP? Jakpak budu nadseny pokud mam jen slaby pocitac, ktery nema vykonu na rozdavani a onu uzasnou CD animaci uvidim v 16 barvach rychlosti pul snimku za vterinu? Navic diky intenzivni praci harddisku bude trvat dost dlouho nez okno vubec zareaguje na mou zadost o uzavreni.
Ano, takto to presne vypada, kdyz nekdo hodnoti neco, cemu nerozumi.Je mi lito. Nikdo Vam nebude rikat, cekejte 25 sec, nebo minutu. Kdyz modem nebude mit co delat, zacne se Vam stahovat S. - vy nic nepoznate - kdyz klinete na cokoli dalsiho, dalsi link a jeste nebude S. stahnuty - stahovani se pozastavi, takze stranka, kterou pozadujete se vam stahne stejne rychle, nebot se nic nestahuje. Az bude opet cela nactena, pak se Vam S. donahraje. Dale kdyz kliknete na cokoli co je kliknutelneho na strance, po dobu, co se Vam bude pozadovana strana stahovat, budete se koukat na SUPERSTITIALS. Je to uz jasnejsi?
Superstitial = svatý grál e-reklamy? To si nemyslím. Předně technické hledisko. Věřte mi, velmi si přeji, aby internet nebyl statické médium, ale dál než k animacím doposud cesta nevede. Skutečné reklamní video v klipu či streamované, s objemem přenášených dat řádově v MB, by dnes site spolehlivě zabilo. Situace se změní s konektivitou T1 v každé domácnosti. Neboli, v ČR na to zapomeňte. Ohledně vámi propagovaného superstitial mám pár námitek. Ten přenos dat pouze při idle stavu modemu je dosti podezřelý. Týká se i http requestu i mimo site s reklamou, případně FTP, SMTP atd? To těžko, že? Podle mě je vysoký clickrate daný spíše velmi dobře designově zvládnutou úpravou a obsahem jinak obyčejného pop-upu. Nepochybně by po masovém nasazení a delší době klesnul CR na běžných stěží 0,3%, možná ještě níže, protože uživatele bude opravdu dost otravovat a nutit je instalovat pup-up killery. Nebo snad tvrdíte, že až bude propagovat "Řízení podniku pro topmanagery - snadno a rychle" bude stále držet CR 22% ?
Co se tyce superstitials - v te definici je nekde napsano ze maji asi tak 100 Kb. Coz znamena (pokud by modem nedelal temer nic jineho a internet by nebyl nijak extremne ucpany) ze by se to modemakum stahovalo cca 25 sekund. Mne kdyby se otevrelo nejake okno a tam ze zobrazilo neco jako "cekejte 25 sekund, natahava se reklama" tak to okamzite zavru a je po ptakach .... Proste zase neco vymysleli amici kterym to funguje protoze kazdej druhej ma ADSL/atelit a ma to stahly do pul vteriny ... jenze v ceskych krajich to asi jeste dlouho fungovat nebude (aspon dokud budou vsichni pouzivat pomaly dialup nebo pocitane linky kde se za kazdy megabajt draze plati) - stahnuti jedne takove reklamy vas pak prijde treba i na 80 haliru .... nehlede na to ze zdrzuje ....
Na mailu, který je hromadně rozesílán podle databáze různě získaných adres, nevidím nic vyžádaného. Jsem opravdu znechucen, že se tohoto spammingu pod rouškou reklamní akce nyní častěji dopouštějí i firmy, které jsem donedávna považoval za opravdu seriózní. Něco jiného je, pokud si informace vyžádám, či se dobrovolně a vědomě zařadím mezi potenciální odběratele těchto mailů. To je případ centrum.cz a v takovém případě souhlasím a nevidím na tom nic zavrženíhodného.
Superstitial neni umisten na strance, tak jako banner. Stahovani probiha pouze, kdyz modem "nema co delat".Opravdu si myslite, ze bude internet staticke medium?!Uzivatele, kteri vidi Superstitials si naopak pousti spoty nekolikrat, protoze se jim libi. CR je teto formy az 22%. Klikali by lide na Superstitial, kdyby je otravoval?
Ohledne cileni reklamy s vami nelze nez souhlasit, ale to, ze nerozslisujete mezi spamem a reklamnim emailem me mrzi. Je to jiste i kvuli spatne praci nekterych spolecnosti v oboru. V kazdem pripade reklamni email je podle meho nazoru minimalne VYZADANY, coz se o spamu rict neda. Pokud tedy dostavate emaily s nabidkou nakupu zazracnych prostredku pro zlepseni erekce (jako ja :-)), jde jiste o spam, ale s reklamnim emailem, ktery dostavaji napr. uzivatele centrum.cz, to nema nic spolecneho.
Pan Kašpárek by se měl vrátit zpátky na zem, pokud náhodou nemá v kapse nový zázračný kompresní algoritmus. V této zemičce, kde se většina uživatelů připojuje pomocí dial-up je jeho nápad s oživením pomocí videa zcela mimo. Uživatelé nebudou navštěvovat stránky, na kterých budou dlouhé minuty čekat na natažení videa, navíc reklamního, a ještě za to platit. Zkuste to za 10 let. Nápad se spammingem (to je ten správný pojem na reklamní e-maily, nic si nenamlouvejme) a pop-upy je o tom samém. Reklama v tištěných médiích mě nic nestojí a neobtěžuje, reklamu v televizi pasivně přetrpím, ale abych musel mazat reklamní maily a abych musel zavírat pop-upy, to vyžaduje "námahu" a to si radši změním adresu nebo naistaluju pop-up killer. Reklamní agentury by se raději měli věnovat větší cílenosti reklamy. Jestli máte nízký clickrate, zkuste například nedávat na herní servery reklamu na akcie.