Docela mě překvapila ta spousta negativních ohlasů k bannerům Superstitials. Protože se pohybuji na herní scéně, pravidelně navštěvuji zahraniční servery týkající se počítačových her a tato reklama se zde objevuje poměrně dlouho. Když jsem ji prvně viděl asi před rokem, rokem a půl, byl jsem pochopitelně zaskočen a ve chvíli, kdy se mi při každé návštěvě daného serveru objevil ten samý Superstitials reklamní prvek, tak mě to poměrně iritovalo, ačkoliv při jedné návštěvě se tento banner objevil jen jednou. Postupem času začaly servery využívat cookies a já viděl vždy jeden banner jen jednou - a vůbec mi nevadil. Tyto reklamní prvky mi prostě na herní server sedly a myslím si, že by je řada lidí uvítala i v Čechách. Ano, stejně tak by se objevila spousta prudičů poukazující na komercionalizaci internetu a podobně, nicméně já coby šéfredaktor a ex-vydavatel herního serveru si neumím představit pěknější reklamu.
Vím, že je to ryze subjektivní názor člověka, kterému se zatím nejvíce líbil reklamní proužek 468x60 pixelů od EuroTelu, který běžel na internetu před Vánocemi, kdy vrána vyzobávala na cestě drobečky a když se jí podařilo dojít na konec, tak se banner teprve zaktivnil a načetl se Go-shop (tu hru jsem hrál několikrát, vážně vynikající nápad), ale soudě dle ohlasů v diskusi nejsem tak úplně jediný, kdo příchod Superstitials reklamy na český internet ocení. A v případě ostatních uživatelů jde jen o to, aby si zvykli, stejně jako kdysi na bannery.
Takže závěrem - stejně, jako pan Kašpárek se těším, až se Superstitials reklamy objeví v České republice a ještě více se těším, až se objeví na našich stránkách, protože by mě zajímalo, jak, po zkušenostech ze zahraničí, na ně zareagují lidé v Čechách. Já osobně bych je považoval za oživení spíše než za nepříjemné opruzování.
Taky se na Superstitials tesim. Normalni reklamu nedokazu vzdycky odfiltrovat, ale Superstitials se mi nezobrazej nikdy, i kdybych nahodou filtrovaci software vypnul. Takze volam - jen vic superstitials!
Jen tak pro zajimavost, mohl by to nekdo prevyst treba do animovanyho GIFu nebo AVIcka, abych si mohl prohlidnout, co presne ten Superstitial je? V tuto chvili vim jen to, ze je to nejakej popup, kteerj se mi nezobrazi :-)
Superstitials jsou reklamní prvky otevírající se v jiném okně, kde probíhá například nějaká animace propagující určité zboží a podobně. V případě Superstitials se ale uživatel nesetká s odpornými trikovými reklamami typu: "Chcete přejít na další stránku?" nebo "Chceš vidět super stránku? Chyť si tři stejné čísla / dvě jedničky / tři stejné barvy" (každý nechť si doplní podle libosti. Reklamy Superstitials jsou totiž vě většíně případů pěkně propracované a hlavně mají myšlenku, což se o standardních bannerech říct nedá. No a když už má reklamní agentura či samotný klient myšlenku, Superstitials naopak umožní větším formátem a lepšími technickými možnostmi (ActiveX, Flash) snadnější a preciznější realizaci této myšlenky...
Reklama je odporna tim, ze to je reklama, nikoliv svym zpracovanim. Nekdo se snazi manipulovat s mym vedomim. Vnutit mi nespokojenost a naraficit to tak, abych mel nutkani koupit si jeho vyrobek. Toho se dosahne tim, ze mi do duse zaseje neklid. A ja chci mit klid.
Osobne kdyz mi vyskoci nejake dalsi okno, tak ho hned zavru z obavy ze je to nezadana aplikace a nebo route na dalsi stranky. Povazuji to za nevkus a nesolidni jednani, ktere opruzuje. Vyhoda je ze pujdou vypnout snaze nez mi trvalo udelat moji firewall jez filtruje bannery