Hlavním (resp. zatím jediným) příjmovým zdrojem je zde Adrenaline.cz. Je to jednak systém pro komerční reklamu, jednak jakýsi "nadsystém", kterým si můžete spravovat sám veškerý reklamní prostor na svém webu, aniž vám do toho kdo kecá, aniž vám tam kdo cpe cizí bannery atd.; můžete se rozhodovat, zda do toho zapojíte cizí výměnovku, vlastní bannery, komerční bannery nebo zda je budete měnit s kolegou, který má také tento systém.
Obchodní model Adrenalinu je jasný: je to mediazastupitelství, plochu nakupuje a prodává a má marži; funguje stejně jako jiná mediazastupitelství u nás. Současně má pro větší servery také svůj komerční (placený) model, jako "krabicový" software.
Adrenaline.cz, protože má "stejné rodiče", je dokonale uzpůsobený pro spolupráci s newLinxem, tyto dva systémy se výborně doplňují, takže linx silně pomáhá úspěšnosti Adrenaline.
A konečně, brzy spustíme v linxu takovou velmi zajímavou funkci, která jeho "obchodní model" trošku osvětlí.
Co se týká toho nepřehledného ovládání: budeme to zrovna zítra diskutovat, protože i mě mrzí, že lidé mají názor, že linx má nepřehledné ovládání. Mám naopak zprávy od správců velkých webů, kteří jsou v linxovi ponoření denně, protože spravují desítky nebo stovky reklamních pozic, že si nic lepšího nedovedou představit, protože to nevyžaduje neustálé klikání, aby se člověk někam dostal, mají rád fungování linxe jako "aplikace". U té si také člověk musí na ovládání zvyknout.
Ale asi budeme muset uděla také nějakou simple version pro běžné uživatele...
díky
jh
Hele, off topic - proč mě na adrese mobilmedia.cz, kterou máš v signature, je nabízena mimořádně zvýhodněná reklama na červenec a srpen? To jako na příští rok? :-o
Pokud tedy reklamní systém umožní prodat na tyto servery, a je nyní jedno zda cíleně nebo necíleně, je to řekněme "rozstřel brokovnicí", který s určitým rozptylem zasahuje TUTO skupinu serverů s výše uvedenými ceníkovými cenami, za cenu typu 5-10 Kč/CPM, pak daným serverům nesmírně kazí byznys. Zákazník si samozřejmě řekne či pomyslí: tak oni mě takhle chtěli vojet, říkali 300 Kč a ve skutečnosti je to někde za 5 Kč, tak to je teda pěkný nepořádek (řekne asi jiné slovo :-). A server ztratí důvěru; zkušený inzerent si samozřejmě z toho udělá obrázek o fungování celého reklamního trhu na Internetu
2. Mezi inzerenty se, kupodivu, některé věci hodně rozkřiknou, i když jsou to třeba konkurenti. Pokud se inzerenti dozví, že se na Internetu běžně v praxi nakupuje (a kdykoli dá nakoupit) i obrovský prostor, cílený na masovku, za 5-10 Kč/CPM, budete pak i vy neúspěšný s vaší jinak jistě konkurenceschopnou nabídkou 30 Kč/CPM.
To je ve zkratce to jednoznačně hlavní, co panu Matulovi, panu Hájkovi a jejich kolegům z billboardu vyčítám - ne jejich osobní prospěch, ne to, že jejich systém prodává reklamu, ne to, že má poměr 1:1.2. A myslím, že je velmi mrzuté, že se k těmto argumentům dosud nepostavili zády, místo toho píší velmi dlouhé a mlhavě vyznívají odstavce a na přímý dotaz odpovědí "po tom, za co my prodáváme, vám nikomu nic není".
Billboard měl na Internetu dlouhodobě, v desítkách miliónů shlédnutí reklamu, která je evidentně klamavá - byl to takový červený čtverec, na kterém byl jediný nápis "1:1". To je samozřejmě dobré "whiskas"; akorát že skutečnost je poněkud jiná... Stejně tak si nemyslím, že byl dvakrát korektní inzerát "kdo poskytuje reklamu na internetu zdarma - bill clinton - bill board" atd., protože se ukazuje, že to "zdarma" je docela za krvavou cenu
To je celé to "whiskas". Uživatelé - a to jenom ti, kteří byli ochotni si pročíst veškerý "fine print" na stránkách bill boardu - vůbec neměli tušení, že systém, kterému věnují celý prostor na svých stránkách, prodává reklamu na eva.cz, vůbec ne to, že ji prodává za 10 Kč/CPM, že ji prodává ve velkém. Kolik serverů by u bb zůstalo, kdyby se dozvěděli celou pravdu? Zkuste si sám odpovědět. (a neříkám, že by přešli k adrenaline nebo newlinx, o to tady nejde - prostě by to řešili jinak, ale rozhodně by se nesmířili se ztrácením svých peněz).