Názory k článku Aréna: Výměnné reklamní systémy

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 7. 2005 16:50

    TradeCZ (neregistrovaný)
    Na adrese http://internet.rulez.cz/vreklama.php najdete seznam snad všech českých výměnných reklamních bannerových systémů i s hodnocení (+ odkazy na seznamy textové a pop-upové reklamní systémy)!
  • 6. 7. 2005 15:57

    autor (neregistrovaný)
    nevím kdy jsi to zažil, ale mně under popup okno od vcela.net vyskoci jen jednou za 24 hodin tak jak to mají v popisu systému, speciálně kvůli tomuto hlášení jsem si to kontroloval a podruhé ani potřetí ani po několika hodinách už nic. Naspořené kredity používám na propagaci vlastních stránek, které bych si v žádném případě nepřál zobrazovat pod nějakýma pornostránkama nebo něčím podobným, takže jsem jenom rád za přísné kontroly systému, které mi zaručí zobrazování na kvalitních stránkách ostatních uživatelů.
  • 24. 4. 2005 21:21

    Alois (neregistrovaný)
    No když jedeš proti pravidlům tak se nediv :)
    Byla to velká akce. 48 hodin to bylo v novinkách, že se vše co je proti pravidlům zruší. Já to nečetl a smazali mi celkem cca 2000 kreditů v kampaních. Napsal sem mail že se omlouvám, že sem si to neuvědomil. Nakonec sem kredity dostal zpět a už si dávám pozor :)

    Jinak si nemůžu stěžovat. Mimochodem souhlasím s webhunterem, že vcela.net otvírá okna každou chvilku, ale nic za to nedostaneš. No je už na tobě jestli se necháš takhle obírat. Když už se otevře popup okno tak za něj chci kredity. Navíc popupokno každých X minut mi docela vadí.


  • 24. 4. 2005 0:53

    webhunter (neregistrovaný)
    Tak si to přečti si na jejich černé listině! Za zobrazování 2 popup oken na stránce! Narozdíl od vcela.net se tam z nikým neštvou. Jakmile porušíš kampaň automaticky ti ruší kampaň. Dlouho to trpěli, pak přišlo varování, které dali na stránky. Po 48 hodin to projeli a promazali! Radši budu někde kde dávají pozor na podvodníky než někde kde jim to je jedno!
  • 29. 3. 2005 20:35

    Tatooo (neregistrovaný)
    Tak to prrr... v tomhle s tebou chlapče nemůžu souhlasit, já mám zkušenost přesně opačnou. V popupupguru mně pěkně natáhli a za mý půlroční zobrazování mi prej pro neexistující porušení pravidel zrušili komplet účet, vcele jsem tu samou reklamu zobrazoval měsíc a za 20 000 kreditů jsem bez problémů dostal 250 Kč.
  • 7. 3. 2005 16:10

    webhunter (neregistrovaný)
    Jseš lama vcela.net nezapočte každé 3tí okno a vyskakují po 10 minutách. A započítávají se jedenkrát za 24 hodin ne jako oni píšou! Narozdíl od jejich konkurence popupguru.com, které jedou už přes rok, na webmástrech pěkně rejžují.
  • 28. 2. 2005 22:15

    Pavel Nový (neregistrovaný)
    Před týdnem jsem se zaregistroval do výměnného reklamního systému na adrese WWW.VCELA.NET a myslím si že je to absolutní bomba. Mám hodně navštěvované stránky, ale tento systém mi jejich návštěvnost navýšil o více než 75%. Jsem spokojenej a do žadného bannerového systému, který jen hyzdí stránky bych už nešel.
  • 10. 10. 2001 22:39

    None (neregistrovaný)
    Dobry den,
    Za svůj nazor se rozhodne nestydim, ale protože prodej kreditu se na internetu postihuje trestem smrti, respektive vyrazenim ze systemu vcetne ztraty kreditu obou stran, jez se transakce ucastni, tak jsem sve jmeno radeji neuvedl. Mohl jsem si sice vymyslet nejake fiktivni jmeno a nikdo by nic nepoznal, ale proc to?
    Jinak s Vami musim souhlasit s temi generatory impresi, to jsem nedomyslel. Pak uz by to totiž znamenalo vybirat konkretni servery a mit nad nemi dohled, jestli nepodvadi a jestli jejich obsah je opravdu systemu hodny. A to uz se pomalu dostavame k beznym komercnim uzavrenym "vymennym" systemum. Na druhou stranu se nemuzu ubranit dojmu, ze me proste tato podoba nuti podvadet (vim, je to prehnane, systém je dobrovolny a kdykoliv z nej mohu vystoupit). Na druhou stranu, když provozovatele systemu neumozni legalni odprodej, museji pocitat s tim, ze někdo bude s kredity kseftovat a spekulovat -- tak jako to delam ja. Problem je v tom, ze ja protocim za rok statisice impresi, ze me by asi nezbohatli, ale jak sam rikate, jsou servery, které jsou schopny toto mnozstvi udelat za jeden den.
    Asi opravdu zustanu u tekuteho obchodu...
  • 10. 10. 2001 9:52

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    OK. Kliknul jsem si na "vlozit medium", protoze napoveda dole slibovala, ze kdyz na to kliknu, tak mi vyskoci dialogove okno pro vlozeni banneru. To mi ale nevyskocilo. Mam Toshiba Satellite 35 DVD (Celeron 500, 128 MB RAM), Windows ME a MSIE 5.5.

    Ad mobilmedia.cz - dik za info. Uz jsem si zmenil URL a urgoval, aby se tam dneska objevily aktualni ceniky. Mas-li zajem o reklamu na Invex, muzes si pak vybrat, nejake volne pozice se jeste najdou :o)))
  • 10. 10. 2001 9:38

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    To je docela dobrá reakce. Uživatelé by kupovali whiskas. Proč? Protože jim to někdo horem dolem kvedlá do hlavy, že mají kupovat whiskas. Nikoli proto, že whiskas je pro ně to nejlepší.

    Billboard měl na Internetu dlouhodobě, v desítkách miliónů shlédnutí reklamu, která je evidentně klamavá - byl to takový červený čtverec, na kterém byl jediný nápis "1:1". To je samozřejmě dobré "whiskas"; akorát že skutečnost je poněkud jiná... Stejně tak si nemyslím, že byl dvakrát korektní inzerát "kdo poskytuje reklamu na internetu zdarma - bill clinton - bill board" atd., protože se ukazuje, že to "zdarma" je docela za krvavou cenu

    To je celé to "whiskas". Uživatelé - a to jenom ti, kteří byli ochotni si pročíst veškerý "fine print" na stránkách bill boardu - vůbec neměli tušení, že systém, kterému věnují celý prostor na svých stránkách, prodává reklamu na eva.cz, vůbec ne to, že ji prodává za 10 Kč/CPM, že ji prodává ve velkém. Kolik serverů by u bb zůstalo, kdyby se dozvěděli celou pravdu? Zkuste si sám odpovědět. (a neříkám, že by přešli k adrenaline nebo newlinx, o to tady nejde - prostě by to řešili jinak, ale rozhodně by se nesmířili se ztrácením svých peněz).

  • 10. 10. 2001 0:52

    mkman (neregistrovaný)
    vy porad nechcete slyset pravdeu bozi kolik stoji reklama na www.mujweb.cz/www/hlavenkasgirls/ ??? 180-350 dobrej bussines :)) tak tak teda rozhodne budu inzerovat protoz emi to BB za 10 CZK umozni.
    Imho je BB chytrej udelal to same za penize kdezto v linxovi prodava hromada lidi cele kvanta celych uctu a vy z toho nemate ani kacku ...

    mejte se fine a nezaviddte BB ze si eva.cz vybral prave je uz asi tusim pros pan matula (kdyz=si me malem vyhodil kdyz jsme jim nalezl chybku v systemu : se parkrat vyjadri a da pokoj ale vy?? skdoa mluvim system se ma obhajit sam a ne ze za nej pere nejakej tajdridlik co je k nemu v primem vztahu ...
    uzivatele vedi co je pro ne dobre .. uzivatele by kupovali whiskas !
  • 10. 10. 2001 0:19

    Petr Samcenko (neregistrovaný)
    Vazeny pane ?? (to se stydite za jmeno?, ci za svuj nazor? ze se nejste schopen podepsat?)
    Odpoved je naprosto jednoducha, to co jste tu popsal by nefungovalo a to z jednoho prosteho duvodu - zhroutil by se system :-)) Vy pisete o nejakych cca 500tis impresi za rok - myslim, ze mi da spousta lidi za pravdu, ze neni problem "udelat" server, ktery tolik impresi protoci ZA DEN!! = pak by proste vznikala rada "serveru = generatoru impresi", ktere by neslouzili prave na nic jineho, nez na "generovani impresi".
    Radeji doporucuji zustat u "tekuteho" obchodovani :-)
    P.S. A jeste male rejpnuti k provozovatelum systemu - oni nemaji duvod nic takoveho povolovat - proc by take meli dostavat jen 5% (pri prodeji od Vas), kdyz mohou dostavat 100% (pokud to budou prodavat sami) :-))
  • 9. 10. 2001 23:52

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Tak pošli nějaký podrobnější bug report... cca tisícovce členů to funguje, jelikož se zadali, možná je to věc nějaké exotické kombinace browser/OS, nevím - od toho tu jsou naši lidé, aby to spravili :))

    Hele, off topic - proč mě na adrese mobilmedia.cz, kterou máš v signature, je nabízena mimořádně zvýhodněná reklama na červenec a srpen? To jako na příští rok? :-o

  • 9. 10. 2001 23:27

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    ja jen par desitek minut a nakej nefunkcni javascript pri zadavani noveho media me docela hodne odradil od dalsiho zkoumani a premyslim, jestli ma cenu zkoumat dal, nebo zrusit Linxe...
  • 9. 10. 2001 21:37

    None (neregistrovaný)
    Byl bych ochoten platit určitou "daň" z prodeje kreditů třetí osobě, napadá mě cca 5 Kč za 1000 zobrazení. Provozuji malý server a ano patřím k těm, kdo kredity převádí a mám z toho profit. Sice ne přímo finanční, spíše tekutý :-), ale myslím, že bych byl schopen kredity prodat (kdyby byla příležitost) i za peníze a ne jen za flašku a pak bych byl ochoten klidně zaplatit i nějaký převodní poplatek, který by šel provozovateli systému. Rozhodně bych však nebyl schopen prodat kredity za jimi stanovenou cenu, ale za zhruba 30 procent, tedy cca 60 CPT (Ono při dlouhodobé úspěšnosti cca 0,3 -- 0,5 % a faktu, že bannery se zobrazují na méně lukrativních pozicích ta cena rozhodně vyšší není)
    Vždyť by to bylo výhodné pro obě strany. Pokud jsem schopen za rok vyprodukovat půl milionu impresí (provozuji malý server) a zhruba 50 procent použiju pro vlastní potřebu, tak jsem schopen zbývajících 250 tisíc prodat za cca 15000 tisíc a z toho bych oněch 1250 korun klidně provozovateli systému zaplatil jako daň.
    Určitě se najdou "podnikavci", kteří budou i nadále prodávat pod rukou, na druhou stranu já bych určitě tak neriskoval, že budu ze systému potupně vyřazen a asi bych nebyl jediný. Systémy by přitom nemusely mít obavy, že by samy přišly o reklamní kampaně. Myslím, že nějaká velká firma by se neobrátila na ("pochybný") server provozovaný Honzou Vokurkou, aby jim prodal 50 tisíc impresí. Honza Vokurka bude schopen prodat své kredity zase jenom Pepovi Vomáčkovi, který rozjíždí malý internetový obchod a se kterým chodí na pivo. Pochybuji, že by se Siemens nebo HP obrátili na Honzu Vokurku, aby jim prodal oněch 50 tisíc kreditů

    Chápu, že by výše uvedené návrhy znamenaly hned několik problémů, ale podle mě by řešit šly.
    A/ asi by to znamenalo určité znehodnocení ceny reklamy na webu. Na druhou stranu jak z příspěvků pánů Hlavenky a Matuly vyplývá, prodává se už nyní pod rukou a za směšné částky, takže ta cena znehodnocená vlastně už je.
    B/ při větším počtu serverů, které by začaly spořit, by nebylo v systému co zobrazovat, naopak pokud by několik větších členů naráz spustilo kampaň, asi by spořící poměr značně "znevýhodnil". Na druhou stranu tato situace může nastat i nyní a bude naprosto legální. Prostě tu kampaň spustím pro sebe a ne pro někoho jiného. Navíc by se to například nechalo obejít tím, že maximální povolený limit na spoření by byl třeba 50%
    C/ převod kreditů mezi účty by se musel zakázat
    D/ může se stát, že nějaký spekulant začne kredity skupovat ve velkém třeba od malých serverů a pak najde nějakou velkou firmu, které prodá velký balík a systém by tak mohl přijít o zákazníka, který by se obrátil přímo provozovatele systému. Pokud vše ale bude fungovat správně, tak by měl provozovatel systému dostat zaplaceno za dvojí převod. (u jednoho milionu impresí by to v součtu činilo 10 tisíc) Pokud pak bude někdo ze spekulantů porušovat pravidla, tak není pro provozovatele systému problém kredity jim odebrat. Zákazník si pak rozmyslí, jestli dá své "dlouhé" peníze někomu, kdo mu za ně nebude schopen nabídnout něco co slíbil, protože mu byly kredity sebrány. Zároveň to o něčem svědčí, pokud si provozovatel systému nechá utéct velkého zákazníka ke spekulantovi.

    Nejsem odborník na reklamu a hlavně neznám příjmy z reklamy obou u výměnných systémů, rád bych proto, aby mi někdo vysvětlil, kde je chyba v tom principu, který jsem výše uvedl. Proč se nechtějí systémy komercionalizovat, když vědí, že tu černý prodej je?
  • 9. 10. 2001 21:03

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zkusím to osvětlit; jsou zde dva vážné problémy.
    1. Prvním je skutečnost, že servery vyvěšují na své stránky či jinak dávají k dispozici ceníky reklamy. Ty se za standardní banner pohybují obvykle v rozmezí 180-350 Kč/tisíc shlédnutí.

    Pokud tedy reklamní systém umožní prodat na tyto servery, a je nyní jedno zda cíleně nebo necíleně, je to řekněme "rozstřel brokovnicí", který s určitým rozptylem zasahuje TUTO skupinu serverů s výše uvedenými ceníkovými cenami, za cenu typu 5-10 Kč/CPM, pak daným serverům nesmírně kazí byznys. Zákazník si samozřejmě řekne či pomyslí: tak oni mě takhle chtěli vojet, říkali 300 Kč a ve skutečnosti je to někde za 5 Kč, tak to je teda pěkný nepořádek (řekne asi jiné slovo :-). A server ztratí důvěru; zkušený inzerent si samozřejmě z toho udělá obrázek o fungování celého reklamního trhu na Internetu

    2. Mezi inzerenty se, kupodivu, některé věci hodně rozkřiknou, i když jsou to třeba konkurenti. Pokud se inzerenti dozví, že se na Internetu běžně v praxi nakupuje (a kdykoli dá nakoupit) i obrovský prostor, cílený na masovku, za 5-10 Kč/CPM, budete pak i vy neúspěšný s vaší jinak jistě konkurenceschopnou nabídkou 30 Kč/CPM.

    To je ve zkratce to jednoznačně hlavní, co panu Matulovi, panu Hájkovi a jejich kolegům z billboardu vyčítám - ne jejich osobní prospěch, ne to, že jejich systém prodává reklamu, ne to, že má poměr 1:1.2. A myslím, že je velmi mrzuté, že se k těmto argumentům dosud nepostavili zády, místo toho píší velmi dlouhé a mlhavě vyznívají odstavce a na přímý dotaz odpovědí "po tom, za co my prodáváme, vám nikomu nic není".

  • 9. 10. 2001 17:11

    Substance242 (neregistrovaný)
    Pardon, ak bude moj prispevok trosku odveci, idem len narychlo okolo a clanok som este necital, ale ja som si vzdy hovoril, ze na moje amaterske a nekomercne stranky si reklamu nedam (velku blikavu graficku urcite nie), ale princip systemu LinkBoard sa mi tak zapacil, ze som sa zaregistroval, a zo 620 zobrazeni uz mam jeden klik, cha! :-)) Sice to vyuziva iFrame a JavaScript, comu som sa doteraz snazil zo vsetkych sil vyhnut, no ale co uz... :) A uz idem domov, lebo nestihnem Simpsonovcov... :))
  • 9. 10. 2001 10:53

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Jen bych trochu "urovnal" pojmy.
    1. Nasporeny kredit nelze chapat jako nejakou hodnotu. To je pouze ciselne konstatovani faktu, ze mate narok na zobrazeniXpocet kreditu podle vlastnosti te sluzby. Ten narok vznika na zaklade provozu pri vymenem prostoru a kredity slouzi jen a pouze pro odsun vyuziti vaseho naroku v case. Rovnice je tedy (narok na zobrazeni v prime vymene + sporeni kreditu:poskytnuti zobrazeni). Tedy 1:1 (4:5, 1:2,...). Ta vymena v nejakem pomeru je primo zakladnim principem fungovani sluzby a provozovatel sluzby vam neslibuje nic mensiho nebo vetsiho.
    2. V pripade prodeje nasporenych kreditu rikate, ze si zmenite vymeny pomer ve svuj neprospech za uhradu od treti strany - z rovnice zmizne sporeni kreditu a pomer bude pak treba 1:5. Coz vam zadna sluzba nenabizi a nedeklaruje.
    Navic je toto reseni v silny neprospech ostatnich clenu. Tim prodejem nasporenych kreditu vlastne "handlujete" cizi prostor (nasporeny kredit je anontmni nositel zobrazeni) bez ucasti nebo schvaleni majitele toho prostoru, ktery se pouzije v kampani z techto kreditu = zisk mate vy, ne on, jehoz plocha tu kampan "oddre".

    Nezanedbatelny je i tento smutny fakt. Ze zkusenosti vim, ze tento prodej byl ve velkem praktikovan temi spravci serveru, jejichz prostor byl neprodejny (nehodnotny pro reklamu) a vznik toho prostoru a nakladani s reklamni plochou bylo podrizeno pouze generovani impresi pro sporeni kreditu.
    Reknu-li to jeste zjednoduseneji, tak ten spravce plochy nabizel zadavateli plochu asi timto zpusobem:"Moji plochu asi nechcete - ani vam ji necpu -, ale za penize vam dam svuj narok na zobrazeni a to si uz cilenim vyberete lepsi plochu, nez je ta moje, kde ty kredity vznikly". Vysledkem je urcite zamerne "redeni" kvality reklamnich ploch v tom kterem systemu a ztrata prime motivace spravcu ploch.

    Asi kazdy spravce komercnich (aspon trochu) reklamnich ploch je rad, ze neexistuje moznost, jak se levneji dostat na jejich reklamni plochu pres presuny kreditu. Je jen dobre, ze majoritni vymenne systemy tuto moznost uz nemaji.
  • 9. 10. 2001 10:05

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    Myslim, ze posledni dva odstavce to presne vystihuji. Pro lidi, kteri s tim pracuji denne a spravuji vetsi servery pod Linxem je to asi super. Jenze vymenny system je i pro mensi servery, ktere ho maji jen na zvysovani navstevnosti.
    Oni nepotrebuji super funkce, ale zaklad si rychle naklikat a mit od toho pokoj. :-)
    Kdyz vezmu svuj priklad tak pouzivam Billboard, mam par impresi. Je fakt, ze mi to moc velkou navstevnost negeneruje, ale co stejne tam ten prostor je, takhle je to alespon mene fadni. :-) Koneckoncu imprese meho serveru mne nezivi. Ja skutecne nemam potrebu stravit tyden s ucenim se ovladani Linxe. Dokonce nemam ani zupdatovano na novy Billboard, protoze na to jaksi nezbyl cas.
    Rekl bych, ze Linx byl zamyslen zejmena pro "VELKE" uzivatele a mene se myslelo na majitele malickatych serveru, pro ktere puvodne byly vymenne systemy urceny.
  • 9. 10. 2001 9:51

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Za sebe prosim, ovladani Linxe nechte jak je. Na zacatku to sice chce se to par hodin ucit, ale kdyz uz tu casovou investici do toho nekdo vrazi, tak je to ovladani prehledne a prijemne. A ja uz ten cas obetoval :-)
  • 9. 10. 2001 9:42

    Vladimir Vlach (neregistrovaný)
    Nechapu, proč neustále argumentuje p. Hlavenka tím, že prodej kreditů "bokem" ničí ceny. Pokud já, provozovatel serveru odvedu službu do výměného reklamního systému - poskytnu prostor - a jsem ochoten ho prodat za 30Kč/1000impresí tak proč bych to neměl udělat!

    Není to právě důkaz toho, že výměnné reklamní systémy prodávají současnou reklamu příliž draho a za netržní cenu. Přece pokud je ochoten někdo prodat za nižší cenu tak ať to udělá - byla to jeho prostor, který dal k dispozici. Pokud k tomu přidá výměnný reklamní systém přidanou hodnotu tak ať je cena vyšší jinak ať se tvoří nabídkou a poptávkou.
  • 9. 10. 2001 9:26

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    On se na to nikdo neptal, vy jste první, tak rád odpovím.

    Hlavním (resp. zatím jediným) příjmovým zdrojem je zde Adrenaline.cz. Je to jednak systém pro komerční reklamu, jednak jakýsi "nadsystém", kterým si můžete spravovat sám veškerý reklamní prostor na svém webu, aniž vám do toho kdo kecá, aniž vám tam kdo cpe cizí bannery atd.; můžete se rozhodovat, zda do toho zapojíte cizí výměnovku, vlastní bannery, komerční bannery nebo zda je budete měnit s kolegou, který má také tento systém.

    Obchodní model Adrenalinu je jasný: je to mediazastupitelství, plochu nakupuje a prodává a má marži; funguje stejně jako jiná mediazastupitelství u nás. Současně má pro větší servery také svůj komerční (placený) model, jako "krabicový" software.

    Adrenaline.cz, protože má "stejné rodiče", je dokonale uzpůsobený pro spolupráci s newLinxem, tyto dva systémy se výborně doplňují, takže linx silně pomáhá úspěšnosti Adrenaline.

    A konečně, brzy spustíme v linxu takovou velmi zajímavou funkci, která jeho "obchodní model" trošku osvětlí.

    Co se týká toho nepřehledného ovládání: budeme to zrovna zítra diskutovat, protože i mě mrzí, že lidé mají názor, že linx má nepřehledné ovládání. Mám naopak zprávy od správců velkých webů, kteří jsou v linxovi ponoření denně, protože spravují desítky nebo stovky reklamních pozic, že si nic lepšího nedovedou představit, protože to nevyžaduje neustálé klikání, aby se člověk někam dostal, mají rád fungování linxe jako "aplikace". U té si také člověk musí na ovládání zvyknout.
    Ale asi budeme muset uděla také nějakou simple version pro běžné uživatele... díky jh

  • 9. 10. 2001 8:53

    jenda (neregistrovaný)
    Hlavne pan Matula, na jednu stranu rika, ze BB je postaven jako vymenny system a tedy neni mozno, aby nasporene kredity mohli klienti BB mezi sebou prodavat, na druhou stranu tvrdi, ze musi z neceho zit, a tak se kampane prodavaji, ale jen za jejich cenkove ceny. Pane, budte aspon tak rovny, a reknete to nahlas : je to nas system, a my na nem chceme vydelavat, a proto to musi byt takto. Jinak vypadate jako blbec.
  • 9. 10. 2001 8:28

    Dusan Bolek (neregistrovaný)
    Asi jsem po ranu (mozna furt) ponekud prihlouply, ale stale nemohu pochopit z ceho server, ktery ma pomer 1:1 zije. Rekl bych, ze plati zakon zachovani kreditu a pomineme-li reklamu primo na strankach systemu, tak neni co prodavat klientum. No a ta reklama na vlastnich strankach mne neprijde jako extremne vydelecna uvedomime-li si jak casto jsou navstevovany.
    Dobre nastavite si kampan, vyhoda Linxu s jeho neprehlednym ovladanim je, ze tam tech impresi vygenerujete vice, ale stejne jakmile to mate hotove tak uz tam prilis casto nechodite, nebo alespon vetsina tam uz nechodi. Da se z toho uzivit server, pripojeni u takto narocne sluzby ? Nevim, ale ja bych do toho penize neinvestoval.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).