Vlákno názorů k článku Aréna: Výměnné reklamní systémy od Vladimir Vlach - Nechapu, proč neustále argumentuje p. Hlavenka tím, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 10. 2001 9:42

    Vladimir Vlach (neregistrovaný)
    Nechapu, proč neustále argumentuje p. Hlavenka tím, že prodej kreditů "bokem" ničí ceny. Pokud já, provozovatel serveru odvedu službu do výměného reklamního systému - poskytnu prostor - a jsem ochoten ho prodat za 30Kč/1000impresí tak proč bych to neměl udělat!

    Není to právě důkaz toho, že výměnné reklamní systémy prodávají současnou reklamu příliž draho a za netržní cenu. Přece pokud je ochoten někdo prodat za nižší cenu tak ať to udělá - byla to jeho prostor, který dal k dispozici. Pokud k tomu přidá výměnný reklamní systém přidanou hodnotu tak ať je cena vyšší jinak ať se tvoří nabídkou a poptávkou.
  • 9. 10. 2001 10:53

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Jen bych trochu "urovnal" pojmy.
    1. Nasporeny kredit nelze chapat jako nejakou hodnotu. To je pouze ciselne konstatovani faktu, ze mate narok na zobrazeniXpocet kreditu podle vlastnosti te sluzby. Ten narok vznika na zaklade provozu pri vymenem prostoru a kredity slouzi jen a pouze pro odsun vyuziti vaseho naroku v case. Rovnice je tedy (narok na zobrazeni v prime vymene + sporeni kreditu:poskytnuti zobrazeni). Tedy 1:1 (4:5, 1:2,...). Ta vymena v nejakem pomeru je primo zakladnim principem fungovani sluzby a provozovatel sluzby vam neslibuje nic mensiho nebo vetsiho.
    2. V pripade prodeje nasporenych kreditu rikate, ze si zmenite vymeny pomer ve svuj neprospech za uhradu od treti strany - z rovnice zmizne sporeni kreditu a pomer bude pak treba 1:5. Coz vam zadna sluzba nenabizi a nedeklaruje.
    Navic je toto reseni v silny neprospech ostatnich clenu. Tim prodejem nasporenych kreditu vlastne "handlujete" cizi prostor (nasporeny kredit je anontmni nositel zobrazeni) bez ucasti nebo schvaleni majitele toho prostoru, ktery se pouzije v kampani z techto kreditu = zisk mate vy, ne on, jehoz plocha tu kampan "oddre".

    Nezanedbatelny je i tento smutny fakt. Ze zkusenosti vim, ze tento prodej byl ve velkem praktikovan temi spravci serveru, jejichz prostor byl neprodejny (nehodnotny pro reklamu) a vznik toho prostoru a nakladani s reklamni plochou bylo podrizeno pouze generovani impresi pro sporeni kreditu.
    Reknu-li to jeste zjednoduseneji, tak ten spravce plochy nabizel zadavateli plochu asi timto zpusobem:"Moji plochu asi nechcete - ani vam ji necpu -, ale za penize vam dam svuj narok na zobrazeni a to si uz cilenim vyberete lepsi plochu, nez je ta moje, kde ty kredity vznikly". Vysledkem je urcite zamerne "redeni" kvality reklamnich ploch v tom kterem systemu a ztrata prime motivace spravcu ploch.

    Asi kazdy spravce komercnich (aspon trochu) reklamnich ploch je rad, ze neexistuje moznost, jak se levneji dostat na jejich reklamni plochu pres presuny kreditu. Je jen dobre, ze majoritni vymenne systemy tuto moznost uz nemaji.
  • 9. 10. 2001 21:03

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Zkusím to osvětlit; jsou zde dva vážné problémy.
    1. Prvním je skutečnost, že servery vyvěšují na své stránky či jinak dávají k dispozici ceníky reklamy. Ty se za standardní banner pohybují obvykle v rozmezí 180-350 Kč/tisíc shlédnutí.

    Pokud tedy reklamní systém umožní prodat na tyto servery, a je nyní jedno zda cíleně nebo necíleně, je to řekněme "rozstřel brokovnicí", který s určitým rozptylem zasahuje TUTO skupinu serverů s výše uvedenými ceníkovými cenami, za cenu typu 5-10 Kč/CPM, pak daným serverům nesmírně kazí byznys. Zákazník si samozřejmě řekne či pomyslí: tak oni mě takhle chtěli vojet, říkali 300 Kč a ve skutečnosti je to někde za 5 Kč, tak to je teda pěkný nepořádek (řekne asi jiné slovo :-). A server ztratí důvěru; zkušený inzerent si samozřejmě z toho udělá obrázek o fungování celého reklamního trhu na Internetu

    2. Mezi inzerenty se, kupodivu, některé věci hodně rozkřiknou, i když jsou to třeba konkurenti. Pokud se inzerenti dozví, že se na Internetu běžně v praxi nakupuje (a kdykoli dá nakoupit) i obrovský prostor, cílený na masovku, za 5-10 Kč/CPM, budete pak i vy neúspěšný s vaší jinak jistě konkurenceschopnou nabídkou 30 Kč/CPM.

    To je ve zkratce to jednoznačně hlavní, co panu Matulovi, panu Hájkovi a jejich kolegům z billboardu vyčítám - ne jejich osobní prospěch, ne to, že jejich systém prodává reklamu, ne to, že má poměr 1:1.2. A myslím, že je velmi mrzuté, že se k těmto argumentům dosud nepostavili zády, místo toho píší velmi dlouhé a mlhavě vyznívají odstavce a na přímý dotaz odpovědí "po tom, za co my prodáváme, vám nikomu nic není".

  • 10. 10. 2001 0:52

    mkman (neregistrovaný)
    vy porad nechcete slyset pravdeu bozi kolik stoji reklama na www.mujweb.cz/www/hlavenkasgirls/ ??? 180-350 dobrej bussines :)) tak tak teda rozhodne budu inzerovat protoz emi to BB za 10 CZK umozni.
    Imho je BB chytrej udelal to same za penize kdezto v linxovi prodava hromada lidi cele kvanta celych uctu a vy z toho nemate ani kacku ...

    mejte se fine a nezaviddte BB ze si eva.cz vybral prave je uz asi tusim pros pan matula (kdyz=si me malem vyhodil kdyz jsme jim nalezl chybku v systemu : se parkrat vyjadri a da pokoj ale vy?? skdoa mluvim system se ma obhajit sam a ne ze za nej pere nejakej tajdridlik co je k nemu v primem vztahu ...
    uzivatele vedi co je pro ne dobre .. uzivatele by kupovali whiskas !
  • 10. 10. 2001 9:38

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    To je docela dobrá reakce. Uživatelé by kupovali whiskas. Proč? Protože jim to někdo horem dolem kvedlá do hlavy, že mají kupovat whiskas. Nikoli proto, že whiskas je pro ně to nejlepší.

    Billboard měl na Internetu dlouhodobě, v desítkách miliónů shlédnutí reklamu, která je evidentně klamavá - byl to takový červený čtverec, na kterém byl jediný nápis "1:1". To je samozřejmě dobré "whiskas"; akorát že skutečnost je poněkud jiná... Stejně tak si nemyslím, že byl dvakrát korektní inzerát "kdo poskytuje reklamu na internetu zdarma - bill clinton - bill board" atd., protože se ukazuje, že to "zdarma" je docela za krvavou cenu

    To je celé to "whiskas". Uživatelé - a to jenom ti, kteří byli ochotni si pročíst veškerý "fine print" na stránkách bill boardu - vůbec neměli tušení, že systém, kterému věnují celý prostor na svých stránkách, prodává reklamu na eva.cz, vůbec ne to, že ji prodává za 10 Kč/CPM, že ji prodává ve velkém. Kolik serverů by u bb zůstalo, kdyby se dozvěděli celou pravdu? Zkuste si sám odpovědět. (a neříkám, že by přešli k adrenaline nebo newlinx, o to tady nejde - prostě by to řešili jinak, ale rozhodně by se nesmířili se ztrácením svých peněz).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).