Půjčili byste svoje auto někomu cizímu? Nejde jen o to rozbije/nerozbije ho, může ho snadno poškodit i jinak, tak že to není zprvu znát (např. v koloně pořádně uvaří, nedoleje olej a přidře, doleje naopak něco zcela jiného ...) A vám se pak auto sesype měsíc po tom, co jste ho půjčili. Držím palce, ať se daří, ale svoje auto bych rozhodně nikomu nepůjčil :-)
Ja bych se pujcit auto zas tak nebal, je to jenom auto, ne manzelka ale od ledna 2013 vstoupi v platnost zakon zavadejici objektivni odpovednost provozovatele auta, coz je pro podobne sluzby problem. Pujcim nekomu auto, on se projede po Praze osmdesatkou a me prijde slozenka z deseti kamer k zaplaceni.
Souhlas, tohle by mě taky zajímalo (ale snad to nakonec nebude problém - nějak to musí mít ošetřené i půjčovny).
Akorát mi přijde, že se o webu píše moc brzy. Registrovat se (a ještě na pozvánku!) někam, z čeho vidím jen úvodní stránku, to fakt ne. A až to zprovozní normálně, už na to dávno zapomenu. Škoda - auto nám většinu roku zbytečně stojí na dvorku...
To je ale naturou ceskej republiky (v ktorej zijem btw). Ja by som auto pozical komukolvek vo svojom socialnom okoli (casto to robim), mam poistku so spoluucastou 1000Kc (1%) a kazdy v mojom socialnom okoli tych 1000kc ma.
Auto je proste spotrebny material, podobne ako tanier z Ikey, krhla na polievanie zahrady, batoh, proste vsetky tie veci ktore by ste normalne susedovi pozicali. Len ma radovo inu cenu, a preto na neho mate poistku (a na batoh obvykle nemate).
Ked mi niekto vyleje v aute kavu, tak to supne do servisu kde to vypucuju (alebo to vypucuje sam). Mojej manzelke by to bolo lautr jedno a ak mate doma manzelku, ktora sa po vyliati kavy v aute stahuje k rodicom, tak vam ju nezavidim a uzite si ju :-))))
V tejto republike je vsak historicky auto strasne vyznamna vec, coz je pozostatok 40rocneho rezimu, kedy bolo auto na pridel a za astronomicky vzdialene financne hodnoty. Vidim to u mojich "otcov" (tzn vsetkych muzskych predkov zo vsetkych stran rodiny), u ktorych je stale auto modlou, privilegiom, nieco cim sa chcu odlisovat od ostatnych.
Az v tejto republike pochopi vacsina ze auto je len spotrebak, moze tento startup byt uspesny - ale byt nimi (a nepochybujem ze to tak maju), zameriam sa na zahranicne trhy (a ona india a vobec azia mozu byt velmi zaujimave, naopak v amerike ma kazdy 2 auta takze je irelevantna).
Ja by som sa v CR naopak bal (v tomto pravnom prostredi), ze ked sa v mojom aute niekto cudzi zabije (alebo zabije nim niekoho), budem z toho mat problemy ja . Pozicat uplne cudziemu by som sa bal, za prve z pravnych dovodov, za druhe kvoli dolievaniu vody do brzdovej kvapaliny, za tretie kvoli vysokemu riziku nejakych opletaciek s cudzim clovekom... ale nie je vylucene, ze by som sa nechal presvedcit nejakymi rozumnymi argumentami (coz ma startup urcite tiez vyriesene)
Stejně naivní jako projekty spolujízd, půjčování kol, couch-surfing atd….
Jsou mladí ambiciózní a naivní. Nevidí a nezažili problémy, které plynou ze společného vlastnictví. Neuvědomují si jaká tam je právní zodpovědnost a jak se to může otočit proti němu a ten průšvih by splácel několik let.
Jinak, že půjčování aut by bylo třeba v Německu IN chápu. Protože Německo dojíždí na umělou regulaci trhu, kdy ojeté vozy nějaké kategorie dali sešrotovat. Nové jsou relativně pro studenty drahé a ještě mají neskutečně vysoká pojištění pro mladé lidi. Takže mladí lidé tam auta kupují velice málo až vůbec.
Takže ano tam v zahraničí pokud mají postavený jinak zákony o odpovědnosti to možná by bylo dobrý. U nás tohle je hra s ohněm.
Přepočet na průměrné platy je nepoužitelný.
Podstatné je, kolik z toho platu člověku zbude, aby si to auto koupil. Takže i když auto bude stát třeba deset platů, tak auto je splatitelné třeba až za 50 měsíců, protože víc ten člověk z platu neuvolní. Nemůže přeci přestat na rok platit bydlení, energie, jídlo i daně.
MySchoolNotebook.com se ujal více než dobře, doporučuji si přečíst poslední Jakubův článek a třeba i zagooglit příště ;-) http://www.tyinternety.cz/blog/jakub-roz-zazitky-z-techweek-a-proc-se-konference-vyplati-7102
Ahoj. Já bych svoje auto nikdy nepůjčila. Ani bych si nepůjčila auto od známého. Bála bych se, že mu ho poškodím a tím mu způsobím problém. Zní to divně, ale radši si zaplatím auto z půjčovny. Nedávno jsme byli s půjčeným minibusem na dovolené a můžu říct, že jsem byla víc v klidu, než s autem od někoho, koho znám.
Ahoj
Jsme křesťanská organizace vytvořená tak, aby pomohla lidem, kteří potřebují pomoc, jako je finanční pomoc. Pokud tedy procházíte finančními potížemi nebo máte finanční potíže a potřebujete peníze na zahájení podnikání, nebo potřebujete půjčku na splácení dluhu nebo platbu z vašeho účtu na začátku dobrého jednání, nebo se snažíte získáte půjčky od domácích bank, kontaktujte nás dnes, e-mailem pastorwilliams1211@gmail.com, protože Bible říká: "Lukáš 11:10 Každý, kdo žádá, přijímá, hledá, a kdo klepá, dveře se otevírají. Nechte tuto příležitost vynechat, protože Ježíš je dnes včera stejný a navždy víc. Prosím to vážně a Bůh se bojí lidí.
Hledáte podnikatelský úvěr, osobní půjčku, bydlení, úvěry na auto, studentské půjčky, konsolidaci úvěrů, nezajištěné úvěry, rizikový kapitál atd. Neboť byl odepřen kredit z banky nebo smlouvy z jednoho či více finančních důvodů. Jste s největší pravděpodobností jeho úvěrové rozhodnutí! Jsem pastorem soukromého věřitele, úvěru společnostem a jednotlivcům za nízkou a cenově dostupnou úrokovou sazbu ve výši 2%. Zajímáš se? Kontaktujte nás, abyste se uzdravili po předání úvěru do 48 hodin. KONTAKT: (divineloancompanyplc@gmail.com) (+2348107474074)
Podrobné informace o aplikaci
Název:
ID knihy tváře:
Datum narození:
Patro, podlaha, dno:
Stav:
Adresa:
Umístění
Stav:
Stát
Země:
Telefon:
El. adresa:
Účel úvěru Stav:
Výše úvěru:
Doba trvání úvěru:
Měsíční čistý příjem.
Zpět na mě co nejdříve pomocí těchto informací
Chcete-li získat další informace.
Doufám, že dáš vědět.
Děkuji vám a Bůh vám žehnej,
Pan Walter
Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!
Jste v současné situaci v potížích nebo vás hrozí v potížích?
Tímto způsobem vám dáváme možnost vyvíjet nový vývoj.
Jako bohatá osoba cítím povinnost pomáhat lidem, kteří se snaží, aby jim poskytli šanci. Každý si zaslouží druhou šanci a od té doby, co vláda selže, bude muset pocházet od ostatních.
Žádná částka není pro nás příliš šílená a splatnost, kterou určíme vzájemnou dohodou.
Žádné překvapení, žádné další náklady, ale jen dohodnuté částky a nic jiného.
Už nečekejte a komentujte tento příspěvek. Uveďte částku, kterou chcete požádat, a my vás budeme kontaktovat se všemi možnostmi. kontaktujte nás dnes na pastorosasben@outlook.com
S tou smlouvou je tu drobný legislativní problém. A to nelze se svých práv a povinnosti smluvně zříct. Ta smlouva může pouze rozšiřovat stavět nad rámec platných předpisů, ale né ubírat.
Jinak řečeno odpovědnost za škodu ponese opět majitel vozu a ten papír Vám přímo v případě řešení nějakého prohřešku, přestupku, překročení zákona přímo nepomůže.
V případě půjčovny je to krapat něco jiného. Pokud taková firma podniká solidně , má finnační rezervy a pojištění které jim třeba po dobu soudního sporu pomůže překlenout období kdy seto bude řešit.
Já nemám smlouvu žádnou, protože bych do toho dle nešel. Nastejno jako ani do spolujízdy.
Proti normálnímu půjčení bych ušetřil málo, při půjčování by to nebylo vůbec žádné plus. Jen podstupuji riziko navíc.
Hodně lidí v problematice splývají dvě věci. V případě nehody, náhrada škody a nalezení viníka, není to samé. Nejde vždy dělat rovná se viník a ten kdo bude vše hradit. Tam samozřejmě ještě platí to, že věřitelé nejsou si rovni. Takže nejdřív se zahojí pojišťovna a pokud něco zbude tak možná i dostanete něco Vy.
Samozřejmě se pravděpodobně může proti tomu pojistit. Když si to spočítáte tak asi půjčovat nebo si půjčit se moc nevyplatí.
Nad takovouhle službou jsem přemýšlel velmi dlouho. Ve velké Británii toto spolehlivě funguje, ale oni spolupracují s registrem řidičů či co, takže každý uživatel je tam pevně ověřen.
Kritickým bodem pravděpodobně musí být pojištění takové služby - jak již zmínili výše komentující, kromě nehody hrozí i na první pohled neviditelné poškození atd, atd.
Car sharing jako koncept se mi moc líbí a přeji hodně úspěchů a rychlé rozšíření!
Zjevně akorát nejste cílová skupina. Drahé/nové auto si pořizuje spíš někdo, kdo jezdí hodně - a ten ho stejně nemá kdy půjčit (jen málokdy je volné/nevyužité).
Cílová skupina jsou spíš ti, kteří jezdí jen sem tam (a auto jim tedy velmi často někde stojí nevyužité). No a pořizovat si na něco takového lepší auto, to udělá jen někdo, kdo má přebytek financí. Jinými slovy, auto je pro cílovou skupinu nepříliš vysoká investice - a tak se o něj ani moc nebojí...
Oslavovaný mySchoolNotebook.com se neujal? Na to že byl označován za milionáře u Krause se po tomto projektu, který nejspíše jen prodělal mediálně slehla zem. Mám opravdu nejradši to když se něco vychvaluje, je tomu dán(zaplacen) prostor v mediích a pak to nefunguje a v tichosti se to nechá být.
Ta manzelka byla samozrejme umelecka licence, tchan mi nadava tak, ze nada dceri a ta mi s placem prijde rici co jsem provedl.
Auto ani byt neni pro me spotrebak. Spotrebak je pri mych prijmech treba NTB, mobil, fritovaci hrnec, kolo. Vec za 400-600 000 Kc je vyznamna investice do veci kterou s nejakou frekvenci nutne potrebuji. Ve chvili kdy prijdu o NTB, tak si koupim novy jeste ten den. Ve chvili kdy prijdu o auto mam problem. Reseni neni koupe Favoritu za 20 000 Kc, vzdy se bude jednat o statisice. Potrebuji vetsi bezpecne auto. Az zde bude bazar kde koupim 5 let stare auto auto za 500 USD jako se mi snazili namluvit navrativsi au pair z USA, tak to bude spotrebak.
Konkrétní příklady lidí, kteří si půjčují můj starý kombík za 5 Kč/km:
1) Rodina s dětma, normálně žijí bez auta, párkrát do roka jedou na týden za rodiči na Moravu, kde jim auto převážně stojí.
2) Mladý pár, žena těhotná, tak si půjčili auto na cca 2 týdny kolem předpokládaného termínu kvůli odvozu do porodnice a zařízení související záležitostí
3) Stejný pár, žena jela do Ikey a koupila toho víc než pobrala - blesková zápujčka
4) Podobné jako předchozí příklad, jiná osoba, řešila odvoz koberce po Praze, auto nebylo k dispozici, tak tuším využila taxík.
Opravdu to není pro všechny, ale pro lidi, pro které je potřeba auta omezená. V Německu to funguje ve velkém: http://www.nachbarschaftsauto.de/
P.S.: Připravujeme konkureční projekt, který na rozdil od Arounded bude nekomerční, levný a postavený hlavně na důvěře. Doufám, že až to spustíme, taky o nás Lupa napíše, i když nemáme investora a neříkáme si startup :)
Autopůjčovny mají v podmínkách třeba i to, že pokud si za volant jen na sekundu sedne osoba jiná než si auto vypůjčila (dost možná bez nutnosti prokazování) je výpujčitel povinnen zaplatit autopůjčovně celou pořizovací (ano pořizovací i u 5 let starého auta) cenu jako smluvní pokutu.
Když jsem před rokem náhle kvůli odcizení přisel o auto nechtěl jsem řešit nákup dalšího auta ve spěchu ale kvůli těmto podmínkám jsem to raději udělal. Protože s temito podmínkami se souhlasit nedalo.
Silne prehanite. Auto samozrejme neni spotrebni material, uz jen vzhledem k jeho cene - porovnejte si ji s cenou toho talire. Auta byla "na pridel" zhruba v padesatych letech a uz davno nejsou modla. Ceny rozhodne nebyly astronomicke. V Americe sice maji hodne aut, jenze zpravidla na dluh.
Mel jsem 2x zkusenost s tim, ze jsem auto pujcil partnerce a vzdy to dopadlo katastrofalne. A to se jedna o osobu, ktere muzete duverovat, znate ji a neni to nikdo z ulice. Ale i tak jsem s ni pozdeji jel a videl jsem jeji zpusob jizdy, ktery byl extremne agresivni a normalne jsem mel dojem, ze spojka tohle nemuze prezit. Ano, nepoznam to na prvni pujceni auta, nepoznam to ani na druhe, ale strasne tim snizuji zivotnost auta. V podstate tahle sluzba je podobna autoskole, kde alespon mohu tohu cloveka vedle kontrolovat. Ale tady nemam sebemensi prehled o tom, jestli dotycny turuje motor do rudych otacek a nebo jak radi atd. Kamarad delal nekolik let v pujcovani aut a byl hrozne rad, kdyz pak ten byznys nejakemu jak on rikal "hlupakovi" prodal a mohl z toho zmizet a vydelat na tom. Neco jineho by byla dlouhodoba zapujcka, mluvime treba o roku. Vyberu si a overim toho cloveka. Ale ne tahle ad hoc. To je podobne jako s pronajmem. Kdybych to delal takhle, tak velmi rychle mi najemnici vybydli byt a vydelane penize ani neprokryji naklady na jeho rekonstrukci a opravy. Proto jsou hotely, proto maji vysoce denni ceny, aby pokryly to, co tam hoste znici, ukradnou atd.
Sancta simplicis!
Coz treba nasledujici scenar: Mam auto na leasing (pujcku). Zapujcim ho, totalka, pojistovna uhradi cenu vozu ... a leasingovka (ten kdo pujcil) celou castku shrabne a chce svuj "vejvar". Podle platnych zakonu ho dostane. Takze auto fuc, penize fuc, dluh jak *****
V USA docela dobře funguje getaround.com ... v čr se to podle mě neujme, protože tady je úplně jiný systém operativních leasingů (pořizování aut). Nemáme tu leasingy "all-inclusive" (říká se tomu trochu jinak, teď si nevzpomenu), kdy si jen platí nějakou měsíční částku (třeba 200 USD) a nestaráš se o žádné pojištění placení servisů atd...
Ne vše co je úspěšné v USA bude fungovat v evropě...
No, tak v tom případě mě tam ale neuvidíte. Já prostě zajíce v pytli nekupuju, přijde mi to jako ztráta času. Prostě než se někam registruju (než dám někomu mail), chci vidět, že to bude mít smysl - tzn. vyzkoušet si, jak ten web funguje, nahlédnout do obchodních podmínek a v tomto případě i do vzorů smluv, které se pro zapůjčení auta používají (a jejich konzultaci s právníkem, jestli tam nejsou nějaké boty).
Tak si to čtu a vidím "pitchovat". To je nějaké sloveso od slova píča nebo někomu začalo hrabat? Co je to "ujal více než dobře"? Jaké jsou zisky a jaké náklady? Nebo je to všechno jen bublina, reálná monetizace nulová a pálí se akorát peníze od investora? I když vlastně ano, to se pro vás jako úspěch počítat dá, že nepálíte své vlastní prostředky.
Jenze vy vite prdlajs jestli ten nekdo to auto ridil. Staci kdyz on prozmenu rekne, ze to auto neridil a ste vprdeli (a presne toto povede velmi rychle ke zruseni tehle kokotiny).
Stat se totiz na vas jako majitele vozu snazi prenest sve povinosti - tedy dokazat, ze se nekdo neceho dopustil. A sem moc zvedav, jak budete vy dokazovat neco, co neni schopny dokazat stat.
Ostatne, celkem nedavno sem cet nekde pekny rozbor nejakeho pravnika co se firemnich aut tyce - ze neni nici povinost evidovat ridice vozu, ze se eviduji jizdy sluzebnim vozem a clovek, kteremu bylo auto predano, coz ale neznamena, ze jej nemuze ridit napriklad jeho kolega. Takze kniha jizd nebo jina evidence nemuze poslouzit jako "dukaz", ze se nekdo dopustil nejakeho prestupku.
Nemluve o tom, ze na prestupek, jehoz pachatel neni znam (z prestupkoveho zakona) se pohlizi "jako by se nestal".
Dovedu si predstavit, ze se v ramci vesnice, mestysu nekdo delegovany vybere auto od spolecnosti jako je treba Arval (tedy jasne dane servisy) a ze predem dohodnuta skupina lidi to auto bude vyuzivat a zaroven spolecne platit operativni leasing. Tedy to auto nikdy nebude nikoho a za 3 roky jim to Arval vymeni. Zmeny mozne, ale s pravem veta. Takto si myslim ze by to mohlo fungovat, zejmena pokud je to nejaka vesnice a to auto bude nejaky Citroen Jumper nebo nejaky pickup apod.
Obecne je CZ velmi spatna lokace na neco takoveho, kdyz nam treba nekdy tchan pujcuje vetsi auto na prevoz neceho, tak ma asi 10 podminek, mj i nekonzumovat nic v aute. Kdyz tam necham PETku, tak je z toho problem. Kdyby se mi tam vylilo kafe, tak se asi manzelka stehuje k rodicum. Neznam nikoho kdo by byl ochoten pujcit auto cizimu cloveku. To i tu sousedku odvezu do porodnice ja, nez bych to pujcil jejimu manzelovi.
Přesně tak! Navíc, když s ním někdo něco udělá, že to není vidět na první pohled, tak zrovna v naší "čestné republice" už vidím, jak to oznamuje majiteli...
Jednou jsem půjčil auto známému na skoro celou zimu. Řekl jsem mu, že za to chci jenom, ať mi tam doleje brzdovou kapalinu. No nezředil to ten idiot vodou, takže když jsem pak vyjel a bylo -20°C, tak mi nefungovaly brzdy!! Ještě, že jsem mohl brousit ruční... Takže hodně štěstí s půjčováním auta :-).
Od té doby bych nikomu auto nepůjčil a stejně tak třeba byt, kde aktuálně bydlím (například po dobu dovolené).
Kdo je teda presne zakaznik? Prece kdyz teda nemam auto, tak ho potrebuji kdyz neco prevazim, nebo jedu nekam dale, mozna treba na dovolenou. Pokud potrebuju na druhy konec mesta a nemuzu mhd tak na to je taxik. Z to mi vyplyva, ze auto ktery si pujcim musi byt nejaky kombik stredni tridy. Nebo alespon nejaky Logan. Kam asi pojedu v 12 let starym Citroenu Saxo?
Nebo to cele slouzi nejakym batikovanym komunitam co s tim jezdi vencit za mesto fretky? Nebo si to pujcuji starsi lidi na nakupy beznych potravin jednou tydne?
Jo, to jsem z článku pochopil. Jenže když bez přihlášení nemám možnost se vůbec podívat, jak web funguje, tak nemám nejmenší motivaci vyplnit pole s žádostí o pozvánku. A myslím si, že v tom nebudu sám - že vám teď takhle úplně zbytečně utíká hromada potenciálních uživatelů: dnes se tam nedostanou a za měsíc (nebo kdy to hodláte rozjet naplno) už se o tom psát nebude...
To jako fakt platím jen 5 Kč za kilometr a nic za dobu půjčení?
Jsem přesně případ člověka, který auto denně nepotřebuje a jede maximálně o víkendu na výlet, případně párkrát do roka někam na čtrnáct dní.
A stejně jsem si nakonec koupil vlastní auto. Protože když jsem porovnal náklady na vlastnictví vozu (které jsou opravdu vysoké) s náklady na půjčení, stejně mi vyšlo levnější vlastní auto. Právě kvůli tomu, že jedu někam pryč na 14 dní a i když tam auto jen stojí, tvrdě bych za to musel platit. Prakticky to vychází, že stačí tři čtrnáctidenní výjezdy v roce a náklady na vlastní auto začnou být rovny nákladům na půjčení.
Takže je lepší mít auto vlastní, protože získám flexibilitu.