No prave v tom je asi problem spojeni firem a FB. Na FB firmy podle "specialistu" byt musi, ale krome reklamniho prostoru jim to prinasi co? Zisk??? To, ze je nekdo fanousek Coca-Coly na FB znamena co? Jestli ma rad kolu, tak si ji uz asi kupuje. A to, ze je fanouskem na FB asi neznamena, ze ji bude pit vic... A na druhou stranu to, ze jsem na FB fanouskem Masseratti asi take neznamena, ze si ho zitra pujdu koupit.
Ale jinak jako nefejsbookar jsem samozrejme mimo, a vubec nemam predstavu, jak by muj zivot byl lepsi a netusim, ze bych mohl byt diky FB milionarem :-)
PS: narazka na "soukromy" projekt s ohledem na ojektivitu pri zverejnovani informaci verejneho sektoru...
Podle meho nazoru je vedle pan Perla & ostatni FB "specialiste".
Prosim vas, kdo muze brat FB jako oficialni a solidni zdroj informaci???
Tento soukromy projekt, prolezly teenagery a roboty, s miliony falesnych uctu... Jehoz informace jsou prodejne a slouzi pouze na marketing... A tajnym sluzbam?
Muzu brat vazne, kdyz mi nejaky "pritel" oznami, ze se mu narodilo dite... Ale chodit na FB pro oficialni vyjadreni vladnoich/statnich cinitelu??? To si snad delate pozadi, ne???
No, rekneme, ze kazdy si chodi pro informace tam, kde mu je naserviruji tak, jak to ma rad... A pokud nekdo bere vazne nejake "cmarani po zdi", tak tim lepe pro nej...
Ne všechno se okamžitě proměňuje v přímý prodej. Coca Cola je jako značka postavená na tom, že do lidí odmala "hustí" svojí reklamu horem i dolem a vždy a všude. A když jsou lidé na Facebooku, tak pochopitelně tam bude i ona. Je to tedy možné brát jako "udržení značky" v povědomí. Ostatně sám jste to řekl. Je to "reklamní prostor", který paradoxně uživatelé sami odebírají (zatímco reklamy v TV přeskakují, na Facebooku se častokrát sami přihlašují k odběru reklamních sdělení - protože nic jiného posty firmy/značky na Facebooku nejsou, než forma reklamy).
Druhou věcí jsou mantry některých rádobyspecialistů, že na Facebooku musí být každá firma. To ani zdaleka nemusí.
Jeden ze stovek příkladů, jak můžeš vydělávat na FB jen tím, že děláš, co tě baví: Kámoška cestuje po světě a píše o tom na FB + dává nějaké fotky.
Má přes 10 tis. fans a tak jí firmy (hotely, cestovky, zážitkové firmy) z celého světa nabízí zdarma pobyt, letenky, stravu a zážitky, jen proto, že se o nich zmíní na FB nebo tam hodí fotku, že byla s nějakou firmou na jachtě, v Grand Canyonu nebo v Andách :-))
Vždyť jistě. Marketing je mimo jiné o trendech a jejich sledování a využívání. Kde jsou lidi, tam přijdou i firmy (marketing, reklama). Za 3 roky klidně Facebook být nemusí, lidi se přesunou jinam a tam se za nimi pochopitelně přesunou i firmy.
Ostatně další příklad je třeba product placement (pominu-li jeho zpatlanost a tragičnost v českém prostředí). Jak roste obliba TV seriálů, product placement se rozšiřuje a rozšiřuje. Taky to není přece přímý prodejní kanál, ale je to kanál, který lidem nějakým způsobem do hlavy vtlačí "náš výrobek je cool".
Samozřejmě druhou věcí je pak "zásah". Aby si firma spočítala, kde její zákazníci jsou a kolik jich svým reklamním sdělení zasáhne a za kolik. Náklady na klasickou reklamu jsou vysoké, zásah je také velký. Zásah na nějakém Facebooku je malý, na druhou stranu náklady jsou taky poměrně malé.