Souhlasim. Atlas sice zdaleka nebyl v pozici ryby na suchu, ale jeho akcionari chteli prasule, a uz je nebavilo cekat.
Co se tyka map a magazinu, tak si budte jist, ze to oboje pod Centrem konci. Jde sico o zjevne lepsi a vykonnejsi reseni nez na jake se kdy Centrum zmuze... ale to o nej nestoji a i za cenu, ze by si to melo nechat napsat od nuly externi firmou.
S tou pozici to nebude tak slavne, pokud pripustite fakt, ze vetsinova navstevnost Atlasu chodila i na Centrum.
Co vim, tak Centrum chtelo Atlas uz od podzima, a vzdy ho chtelo zabit. To se povedlo a vic uz neni dulezite. O lidi nikdy neslo. Ty jsou opravdu jen bonus, se kterym se nepocita, ale doufa se v nej.
Úspěch by byl už jen to, kdyby si Centrum svůj share 3,5% udrželo v roce 2008. Ale spíše bych si vsadil, že do konce roku přijde min. o 1%, možná i více.
V cem to je naivni? treba ohledne vyhledavani ma zainteresovanej Atlasák pravdu, no řekni k čemu byli investice do šupáckýho a v zásadě nepoužitelnýho Morfea? Pokud je 3,5% s Morfeem úspěch tak to fakt klobouk dolů :))))
I krachujici a velmi spatne fungujici firmy se kupuji. Centrum si koupilo obchodni prilezitost a medialni prostor. To neni nic o kvalite ci nekvalite lidi v atlasu ci o tom, ze jako firma fungoval tak ci onak. Urcite mel sanci nejaky cas jeste prezit a klidne i neco vydelat, jen musime brat v potaz jeho puvodni prilezitost a kolik penez do nej bylo vlozeno.
Medialni cisla atlasu a centra dohromady davaji zajimavou pozici na ceskem trhu. To si koupilo centrum. Koupilo si i zajimave mapove reseni a zrejme slusne delane magaziny. Nicmene to jsou veci v radu desitek milionu korun. Lidsky potencial je zde spise jako velmi mily bonus, nikoliv vsak priorita.
hmmm. A co se tak zamyslet proč by někdo utrácel za firmu směřující ke krachu několik milonů možná i stovek, když stačilo jen počkat?!
1. nebyla na tom vůbec tak špatně, jak se zde píše a měla potenciál poškodit investici do Centra. Zákon schválnosti on by se někdo našel, kdo by ten potenciál dokázal zhodnotit.
2. měla něco natolik hodnotného(technologii, člověka, název), že za to stálo koupit celou společnost.
1. Jak víte, že Centrum bylo prodáno za trojnásobek ceny Atlasu??? Nevíte nic, jenom si vymýšlíte a nemáte v tom pravdu. Kdyžtak se mě zeptejte, já vám řeknu ty pravý čísla a uvídíte, že prostě jen kecáte. Kecáte taky proto, že Warburg Pincus to celý bral jako synergickou akvizici a cena za obe znacky zvlast neni v tom vubec smerodatna, je realativni.
2. Pokud vidite dramaticky rozdil mezi podilem na vyhledavani mezi 1,5% a 3,5% trhu tak jste naprostej blázen (v situaci kdy Seznam má kolem 65%). A to Centrum dosál těch 3,5% za cenu neúměrných investic do Morfea. Tak o čem tady pak mluvíme? Třeba o tom, že Atlas dokázal chytře využít technologie konkurence a ještě na tom vydělávat.
2. AVO, smlouvy na obchodníka, efektivita v nákladech, rentabilita služeb a produktů smysl samozřejmě má, a největší. Řiká vám totiž, kolik při určité penetraci trhu reálně vyděláváte, vydělávat můžete a jestli je firma řízená efektivně. Pro vás to samozřejmě smysl nemá, proto jste taky CP přivedl na buben a máte povět žvanila a špatného manažera. Vás zajímají subjektivní dojmy a nesmysly a klasifikace pozice značek - můžu vám jich tady vyjmenovat deset dalších. Mimochodem, tohle všechno se třeba v sales doký SME segmentu a v tom je pro oba portály cca 70%, ne-li více výnosů. Ostatní je pro přežití v tomhle businessu sekundární.
Zkrátka a dobře: píšete o něčem o čem pořádně nic nevíte, čemu nerozumíte.