věta "Do očí na první pohled praští nový levý sloupec s abecedním pořadím služeb, který známe z Yahoo..." je tendenční. Ve skutečnosti se Atlas vrací ke kořenům a historicky ověřenému designu, který mu Yahoo sprostě ukradlo!
Ty blaaaazne, ty si vazne myslis, ze by Yahoo ukradlo Atlasu "levy sloupec"???!!! Ty vazne veris, ze svetovy obr Yahoo ma vubec potuchy o nejake narodni "trojce", ktera se smudla kdesi uprostred Evropy? to nemyslis vazne :-))))) a ze ma potrebu krast design prave tady :-) dobrej Ftip!
Nu ja nevim ja bych rekl ze atlas se vratil k tomu co mel driv :-). I kdyz oni si maji seznam,centrum,atlas co vycitat :-) oni ty napady berou vsichni jinde.
tim, ze nabizi zdarma IMAP/IMAPS. To sice dela vic freemailu, ale z velkych Centrum za cca. 50 Kc za pul roku (pomoci SMS) a Seznam nesmi ani naznacovat, jak se k nasazeni IMAP postavi. Na druhou stranu nejhorsi vstricnost vuci uzivateli, kdyz jde o nejaky problem.
Absence IMAP u Seznamu je velmi nepříjemná. Chtěl bych využívat jejich webmail pro správu své pošty na své doméně 2. řádu.
Příchzí poštu prostě přesměruji (určité zdržení mi nevadí). Změnu odchozí adresy Seznam podporuje. Problém je s nahráním starých emailů, tak aby se zachoval správný čas přijetí/odeslání. Na to se mi osvědčil právě IMAP. Nebo alespoň nějaká funkce na jejich import. U Gmailu je to v podstatě to samé. :-(
Nechápu, že ani Seznam ani Centrum nechtějí svůj webmail komerčně využít. Technologie mají, konektivitu taky, lidi tam stejně sedí.
Situace ohledně mailu a českých webhosterů není nijak růžová: SquirrelMail, Horde občas Merak. A to nemluvím o vlastních řešeních typu Ignum. Kvalitní administraci (filtrování podle podmínek, nastavení úrovně antispamu, black/white listy atd.) má z těch levnějších taky málokdo. Pro lidi, co používají výhradně webové rozhraní prostě žádná sláva.
Bohužel se nemůže nějaký open source projekt vyrovnat profesionálnímu řešení, do kterého Google nalil miliony.
Ale někdy má svoje výhody. Až ti do schránky na Googlu přiletí 10000 mailů, které budeš chtít najednou smazat, tak zjistíš, že on ten SquirrelMail není tak pitomý :)
SquirrelMail není pitomý, ale i GMail už pár měsiců umí označit všechny dopisy ve složce nebo výběru (nekontroloval jsem, zda i v rozhraní přepnutém do češtiny). Jinak IMAP na Atlasu považuji za jejich nejzajímavější poštovní službu.
SquirrelMail z těch jmenovaných je můj nejoblíbenější. A to dokonce tak, že když mi ho v Active24 nahradili Hordem, tak jsem si na serveru zprovoznil SquirrelMail vlastní, skrz který přistupuji na Active24 :-)
Bohužel odesílací SMTP u Atlasu je věčně někde zablokované, takže mail mnohdy neodejde!
Také ani nepřijde setkal jsem se s tím, že odesílatel z USA mi nahlásil, že se mu mail hlásil, poslal mi hlášku jiným kanálem a tam bylo o bloku RBL atp.
add jizdni rady: Centrum mělo jízdní řády dříve než Atlas a to na supermapách, v podobě jízdních řádů MHD ... je otázkou, když to samé pak udělal Seznam na mapy.cz, jestli i Seznam kopiruje Centrum ??? v případě Atlasu se ale nemuzu zbavit názoru, že se nejedná o koupi databáze jizdních radu a rozsíreni portfolia sluzeb, ale pouze domeny Idos.cz, která je notoricky známa a uživatele tak jdou na Idos a ne na Atlas ... ostatně čas ukaže, jak prospeje Atlas Idosu v číslech návštěvnosti nebo že by jen Idos Atlasu :-)
add HP: prosel jsem si HP Yahoo a marně hledám záložky,které představilo Centrum na svoji nové HP, ale třeba mi Petr Staníček, známý to tvůrce webů pomůže, odkud že z "ideálu všech portálů" z Yahoo zkopirovalo Centrum podobu sve nove HP
Pan Stanicek je zrejme "prilis dobry" pro nase ceske internetove prostredi. Podle me pokud nekdo ve svete portalovych sluzeb dosahl takoveho uspechu jako Yahoo, tak je vice nez logicke, ze bude snaha se mu priblizit a to nutne vede k tomu, ze budou nektere veci "kopirovany". Nevidim na tom nic spatneho a je to dle meho soudu v dnesni dobe bezna vec. Vzdyt i mapy.cz maji hooodne blizko ke googlu.
Ano, to že už je bezostyšné porušování autorských práv a zneužívání cizích nápadů k vlastnímu prospěchu pro čím dál více lidí "běžná věc", je na tom to vůbec nejhorší. Děkuji vám za pěknou ukázku.
je možné napsat, k čemu má Yahoo autorské právo ? že by k celé HP, nevymyslelo Yahoo vlastně HP jako takovou? :-( Aol.com má na HP taky v pravém horní rohu 6 ikonek mailem počínaje atd., ale ted jsem v rozpacích, kdo koho kopíruje Yahoo AOL nebo je to naopak?
ale já nepsal ani slovo o Atlasu, p.Staníček taky píše obecně ... btw: v článku navíc srovnává HP Centrum a HP Atlas na jednu hromadu ... myslím, že rozdíly jsou tak více než zřetelné, pokud je nevíte, jste slepý :-)) nebo jsem na Yahoo přehlídnul záložky, pak se všem omlouvám ...
Atlas nepochybne okopiroval leve menu. Coz mi osobne nepripada jako nejak zvlast velka "krazdez". Ze jeden vymysli zajimavy designovy prvek a ostatni ho okopiruji je bezne ve vsech oblastech SWi HW sveta. Zbytek HP Atlasu uz kopie neni, zbytek je vicemene shodny s napostou vetsinou portalu. Zalozky/taby ve strance sice tak uplne obvykle nejsou, ale yahoo neni jedinny kdo je pouziva a urcite je nevymyslel. Kdyby to Atlas "obslehl cele i s chlupama", tak je rozhorceni na miste, ale tohle mi proste pripada, jako kdyz si nekdo stezuje ze jedno auto ma na palubni desce dva velke kulate budiky uprostred a dva male po stranach.
Takovou stranku neznam. A nevim proc bych ji mel znat.
Atlas nepochybne napodobuje stranku yahoo, ale opravdu nevim nad cim se pohorsovat.
Ano atlas se vratil k levemu menu a tentokrat ho graficky (temer) okopiroval od yahoo, ale to je porad jenom podobny graficky styl, nikoliv skutecna kopie. A tim vytknutelne prohresky konci. Modra barva patri k atlasu snad odedavna. A "taby" ve strance mel atlas uz predtim. Ted se podobaji vice tem od yahoo a jsou i "uvnitr stranky", ale to jsou veci, ktere nema jenom yahoo. Co se tyka cleneni zbytku stranky, tak to je bezny standard.
Ta pomyslna hranice "sproste kopie" prekrocena nebyla. Rekl bych, ze HP atlasu se nepodoba yahoo tolik, jako se treba podobaly Mitsibushi Galanty na BMW. V obou pripadech je jasne videt, ze se chteji podobat slavnejsimu vzoru, na zalobu a na opovrzeni to proste neni.
Pokud takovou stránku neznáte, pak tedy prosím neargumentujte nějakým průmyslovým standardem, že auto má čtyři kola. Můžete se domnívat, že na kopírování není nic opovrženíhodného. To je Váš názor, nebudu Vám jej vyvracet. Ale zcela jasně by mělo být řčeno, že se o kopírování jedná. To je prostě fakt.
O kopirovani se jedna v pripade leveho menu. A to pouze o graficky styl, protoze to samotne menu uz atlas drive pouzival. A pak je tam modra barva, ktera okopirovana neni.
Pokud odmyslime tyto dve veci, tak se HP yahoo a atlasu nepodobaji vice, nez mnoho dalsich portalu. Zbytek obou HP je bezny standard.
Nemyslim si, ze na kopirovani neni nic opovrzenihodneho. Jenom si proste nemyslim, ze HP atlasu je kopirovani HP yahoo. Je to snaha vypadat jako ten druhy, ale kopirovani je neco co jde dal. Atlas okopiroval jeden prvek. To v principu opovrzenihodne je, ale nijak zvlast. Okopirovat jeden prvek z navrhu neni neco kvuli cemu je potreba se nejak zvlast vzrusovat.
Atlas okopíroval Yahoo! téměř kompletně. Ano, levé menu měl již dříve, umístění vyhledávání je stejné i jinde, modrou barvu používají i jiní, podoba prostředního sloupce není nijak unikátní. Ale to vše dohromady v tomto provedení je jednoduše plagiát. Každý z prvků byste našel i jinde než na Yahoo!, ale vše dohromady je pouze tam a na Atlasu.
V tom jestli je to temer kompletni kopie se neshodneme. A v oznaceni HP atlasu za plagiat se neshodneme taky, protoze se mi prici oznacit za plagiatora nekoho kdo vetsinu shodnych prvku pouzil uz sam jinde. Dal to asi nema cenu.
Předchozí verze MSN.com, kde se zase evidentně inspirovalo současné Yahoo (téměř identický hledací box, záložky, třísloupcový design se službami v levém sloupci).
Centrum šlo mnohem dál. Opustilo svohi oranžovou barvu a nahradili ji modrou barvou Yahoo. Těch pár záložek nehraje roli. Yahoo moc dobře ví proč je tam nemá.
takže už i modrá barva je vynálezem Yahoo .... ty důvody, proč Yahoo nepoužívá záložky by mne docela zajímaly, můžete je nastínit? ... btw. počkal bych až spustí Centrum svoji HP a pak se uvidí, myslím, že důležitým měřítkem zde bude návštěvnost ...
Vase (mnozne cislo, nic osobniho) nareky, ze je HP Atlasu je kopie Yahoo, ze email seznamu je kopie gmailu, ze sklik seznamu je kopie adword, ze sluzba xyz je kopie sluzby ZYX me jako uzivatele _vubec_ nezajimaji. Pokud si to opravdu myslite, tak byste to meli nahlasit na policii a ne jen placat do vody a ve vsech moznych diskuzich. Praci cest !
Atlas představil pouze kosmetické změny. Žádná významná nová funkčnost. Navíc:
a) vyhledávání nechtějí dále rozvíjet - viz poznámka o boji s Google (proč vůbec vyhledávat na Atlase - jediný důvod: "protože tam používám jiné služby")
b) zpravodajství nechtějí dále rozvíjet - viz omezená redakce (zprávy z ČTK si mohu přešíst kdekoli jinde a na kvalitní vlastní tvorbu (byť magazínovou) nemají odborníky)
c) bývalá chlouba Atlasu Mapy upadá - na rozvoj mapových serverů jsou potřeba velké peníze, které Atlas pravděpodobně nemá a i kdyby ano, proč by je měl vkládat do rozvoje jediné služby
d) 108mil obratu - to není na mediální dům zrovna moc. U Centra předpokládám obrat podstatně vyšší. Co významného chce Atlas prodávat aby měl dost peněz na produktový a marketingový boj s konkurencí? ICQ to zřejmě nevytvrhne.
e) Mail a komunity - to je dle mého soudu oblast kam se chce Atlas orientovat.
Takže v tuto chvíli nezbýva nic jiného než konstatování:
1) Atlas má nový management
2) Atlas má nový modrý desing
To pretahovani panelu je dobra blbustka. Ale jeste by snesla vylepsit. Pochybuju ze si nekdo bude nadsene hrat s par nepodstatnyma panelama nekde dole na strance. Kdyby slo pretahovat vsechno, (nejlepe vcetne reklam :-) ) a jeste menit velikost tech oken, aby si kazdy mohl udelat opravdu jakykoliv portal podle chuti, pripadne tam umistit vlastni logo a portal davat na predinstalovane PC jako vychozi stranku - slo by nepochybne o vyrazny tvurci pocin. Takhle je to spis nesmely pokus.. I kdyz musim uznat ze zajimavy.
No někde jsem viděl nově připravovanej vzhled Centra, a nějak to bylo stejný... Je mi líto, ale je to obojí pěkná vykrádačka. U Centra už půjde o druhý pokus o kopii Yahoo.
Jedna věc se ale musí uznat, Čech (Seznam, Centrum, Atlas) krást umí někdy je i okopírovaná věc o něco málo lepší než originál...
Třeba doufají že je Yahoo Inc. koupí při vstupu na český trh, když už mají doménu Yahoo.cz
Nahledove obrazky ve clanku jsou s prominutim k nicemu. Proc se mi na kliknuti na nej nezobrani plna velikost obrazku? Ze by proto, ze by moc zabirala? Tak nepouzivejte png.
Když obcházím počítače firem i domácností, tak většina má nastavenou domovskou stránku seznam.cz - překvapivě i když používají poštu na něčem jiném. No a zbytek (no pravda, menšina) to má asi jako já. Poštu stahuju klientem, na zprávy mám RSS, hledám na Google a domovská stránka je about:blank, bo prohlížeč se otvírá tam kde posledně skončil.
Mrzí mě, že vás článek neoslovil. Nebyl o bravičkách, nýbrž o Atlasu a jeho včerejší přeměně. Komentované porovnání možností portálů v článku naleznete. Hospodářské výsledky včera Atlas zveřejnil, konkurenti tak nečiní. Na podrobnější porovnání čísel portálů se určitě dostane, protože to jistě nebyl poslední článek na toto téma :)
Takže... nevypadá to špatně, ale.... Když jsem přihlášen na tu stránku, pod mailovou adresou mi svítí "Nemáte novou poštu" přičemž opak je pravdou a zkoušel jsem to X krát... mail totálně o ničem. Mám nastavenou HTML podobu mejlu ale píšu dá v prostém textu (možná když to odešlu, je to HTML, ale při psaní nelze nic nastavit, takže jako by HTML nebyl) a vůbec se mi to nějak nelíbí.... Jo, v adresáři jsem editoval kontakt, nechal sem jej uložit, ale změna neproběhla.... Prostě mail o ničem....
HTML emaily přes webové rozhranní již řadu let u Atlasu fungují pouze v IE, ikdyz Opera i Mozilla jiz dlouho dobou ma prostředky pro naprogramovani podobnych funkci, akorat, ze ne nastasti v ActiveX, ale napr v JavaScriptu. Jinak nejvice se mi libi na Atlasu ten jeho IMAP, ale jinak jeho antispam a www rozhranni je desny. S Operou na Atlas nelez, dalo by se rict. Ono vubec Atlas uzce spolupracuje s MS (viz. MSN.CZ). A ty jeho magaziny a zpravodajstvi jsou vazne hrozny. Ale vzdy se mi libil portal live.atlas.cz, byli tam zivé přenosy a záznamy, ale dneska uz to za moc nestojí. Jinak pouzivam na vyhledavani Google/Jyxo a na email Centrum, mam IMAP zadarmo,pac mam u nich kredity. Sice me trosku stve to jejich Gmailove www rozhrani, ale da se to prezit. Za tu cenu (zadarmo :)... Jinak zajimavej projekt je SendMail.cz, ale ten server neni zrovna stabilni, vzdy funkcni a uzivatelsky, ale ty funkce (aliasy, PGP sifrovani, vlastni SMTP, IMAP4 vcetne IMAPS) jsou hodne zajimavy.
Titulek přesně vystihuje novinářskou honbu za čtenářem. Je sice o ničem ale vypadá velmi drasticky. Atlas je mrňousek, který dělá poslední pokusy za peníze svých majitelů dostat se do kladných čísel a obávám se, že opět neúspěšně. Čtu tady samé nesmysly. Zavádění služeb stojí peníze, které tady v potřebné míře má pouze seznam a google. Třeba nasazení nových map je otázka cca 40 mil, řekl bych tak půlka rozpočtu centrum.cz ........
Proč mám pocit, že Staníček nedokáže nic pochválit?
Prostě klasický žlučovitý blogger, který všechno ví, všude byl dvakrát, od všeho má klíče. Škoda - další velmi inteligentní člověk, kterého přerostlo vlastní ego.