co se třpytí...
Víte, mě na Aukru vadí několik věcí, které mě naštvaly několikrát až do nepříčetna. Aukro používám k občasnému prodeji věcí z domácnosti, nebo přebytků z obchodu.
1. Naivita kupujících a jejich nulový smysl pro základní opatrnost. Já, když něco kupuji, tak s předplatbou maximálně do 1000 Kč. Vše ostatní dobírkou a drahé věci osobně. Poslat někomu 10 000 a čekat, jak to dopadne, to je pro mě moc adrenalinu.Zaplatit a potom se tahat o věc přes Policii, to je opravdu pro pravé masochisty.
2. Systém udílení bodů, který neumožňuje, aby se člověk obrátil k nějaké vyšší instanci se stížnosti o špatný komentář. Několikrát se mi stalo, že ačkoliv jsem zboží prodal a bylo v pořádku (jak jsem psal v popisu), bylo mi uděleno neutrální, nebo špatné hodnocení. Není tam nikdo, kdo by řekl: ano prodávající snad udělal chybu, ale nezaslouží si hodnocení, které jste mu udělil, proto je změňte. Nebo hodnotící dostal vše, co mu bylo slíbeno, jste povinen hodnocení změnit. V obchodních podmínkách jsou uvedeny všemožné nesmysly, ale běžný řád, podle kterého se mají udílet komentáře a hodnocení tu není.
3. Strašně pomalá reakce pracovníků Aukra. Na cokoliv chtějí 48 až 72 hodin, což je trošku moc. Když si spočtu, jaký musí být příjem této organizace, tak by snad hotlinu měli mít rychlejší.
Celkově mám dojem, že Aukro je firma, jejiž základním úkolem je nahrabat prachy. Je nezajímají problémy jejich zákazníků. Oni je řeší neradi a dlouho. Ale peníze chtějí hned a ne málo.
U špatného komentáře můžeš napsat svoje vyjádření, co více si přát? Jaký postup u psaní komentářů chceš vymýšlet?
Ty máš firmu a není jejím cílem vydělávat peníze? Kde jsi ten názor vzal? To ti je dvanáct let?
Já mám firmu, jejiž účelem je vydělávat. Mí zákazníci mají mou firmu, aby plnila jejich potřeby. Já jsem z pohledu Aukra zákazník. Za jejich služby platím. Důvod, proč je využívám, je abych naplnil své potřeby.
Docela mne štve, že se v ČR zaměňuje důvod existence komerčních firem. Pokud chce zakladatel firmy v ČR vydělávat peníze (což je důvod firmy z jeho pohledu, nemluvím-li o "drobnostech", jako, že jej jeho práce naplňuje hrdostí apod.), musí plnit potřeby svých zákazníků (což je důvod existence z jejich pohledu - tedy z pohledu zákazníků). Zákazníka nezajímá, zda je důvod existence majitele dostatečně pokryt (tedy, že vydělává dost), ale že jsou pokryty jeho potřeby (tedy, že služby, které očekává jsou provedeny dostatečně kvalitně a včas). Mne tedy nezajímá, zda a jak dobře Aukro vydělává. Mne zajímá, jaké jsou zde podmínky pro mne, jako jejich zákazníka. A já bych řekl, že bezpečnost je zde až ke konci jejich priorit.
Ano, k špatnému hodnocení na aukci máte právo se vyjádřit (okomentovat, popsat). Můžete udělit špatné hodnocení a vyvztekat se při psaní textu. Ale v okamžiku, kdy se někdo dívá na váš profil a je-li počet záporných hodnocení důvodem, proč dělat komplikace, pak jste dík několika kreténům znevýhodněn.
Několikrát jsem od Aukra odešel abych se tam vrátil, protože zde je počet kupujících zdaleka největší v ČR. U E-baye je nevýhoda, že jednak musíte komunikovat v cizí řeči (a já němčinu nesnáším), a navíc jste znevýhodněn vysokou senou dopravy k zákazníkovi. Proto tam neprodávám.