Uz nemaji i low cost auta. Krom toho i rucka u novych toyot je elektronicka. O to vic mne privadi k smichu kdyz mi nekdo tvrdi ze mu manualni prevodovka dava vetsi vladu nad autem:) A pritom misto brzdoveho pedalu ma jenom potak a meziplyn uz u techto aut nefunguje.
Kdo chce sve auto skutecne ovladat a jezde trochu jezdit, poridi si novejsiho veterana jako je treba Felda.
Obvzláště se mi líbí, že v letadle jsou všechny systémy zdvojené, aby bylo možné detekovat chybu. Jeden výstup jde ke kapitánovi, druhý ke druhému pilotovi. A když je ve výstupech rozdíl, tak se autopilot automaticky řídí kapitánovým systémem a nedá nijak najevo, že mu chodí divná data. Toto způsobilo většinu nehod v režii autopilota (porouchal se kapitánův systém a autopilot řídil podle nesmyslných dat). Člověk by si řekl proč to mají zdvojené, když automatická přednost jednoho systému výhodu zdvojení systému efektivně eliminuje.
Lepší by to bylo pokazit tak, aby se nahlásila nehoda každých pět minut na více autech. Kdyby se to stávalo často, tak by si to europoslanci ještě rádi zakázali.
Náklady na pět výjezdů záchranné služby denně započítané za jedno vozidlo nejsou zanedbatelné. Jen je škoda, že by nebylo snadné získat pro takovou akci cca 100 000 lidí...
Spis vy netusite o cem je rec. Znam cloveka, kteremu podobna vymoznost vyrazila z ruky horkou kavu. Ve stojicim aute. Jeho uzasne vozidlo (Citroen) bylo totiz vybaveno uzasnou funcionalitou napnuti pasu a posunuti operky hlavy, kdyz si mysli, ze hrozi naraz. K zadnemu narazu ovsem nedoslo.
Lidi, kteri nabourali proto, ze jejich auto "samo" duplo na plyn neni taktez vubec malo. Ano, "zatim" maji jeste auta brzdy, ktere funguji nezavisle, ale to nic nemeni na tom, ze na neco takoveho zadny clovek nedokaze reagovat v radu ms, a za s uz muze byt pozde.
Stejne tak je cim dal vice aut schopno samo brzdit, coz muze byt problem jeste daleko vetsi. Z mnoha hledisek - at uz proto, ze se na to ridic zacne spolehat a az system selze, jako ze selze, nebude reagovat, nebo proto, ze vuz zacne brzdit zcela bezduvodne a neocekavane - treba na namrzlem povrchu.
Laskave si uvedomte, ze v letadla, ktera taktez selhavaji, prochazi servisem prakticky neustale. Doslova kazdych par hodin se kontroluje, zda je vse vporadku.
Nac takove slozitosti, videl jste nekdy v posledni dobe jak vypada pokuta? Auto vam rovnou strhne prislusnou castku, a to i opakovane, z uctu, pokud tam nebude, bude vam strzena automaticky pri vyplate, a pokud nemate, po zastaveni vam bude vozidlo rovnou odtazeno exekutorem.
O bezpecnost jde az v posledni rade, jako vzdy, vsak se v tom duchu vyjadril i sam nejvyssi. Kazen, to je to hlavni ...
Přihlašování bude biometrické, takže nepřihlášení prakticky nebude připadat v úvahu. Při neúspěšné identifikaci řidiče systém nepovolí jízdu.
O příjmy z pokut ale až tolik nejde. Sice jsou dnes významné pro obce, ale celkově to až tolik peněz není. Bude se to kompenzovat nárůstem daní. Například daň z vozidel bude moci být počítána výkonově, podle toho, kolik toho auto najezdí a kudy. Plus se zavede poplatek za parkování na veřejných prostranstvích (parkování zdarma bude možné jen tam, kde to soukromý vlastník povolí; jen tak na ulici už ne).
Neni to úlně přesné ale třeba bude to stát 100 € jedno. 200 tis aut v ČR ročně tedy 20 mil € tedy zhruba 540 mil. Tedy máte na léky/léčbu pro 10 hemofiliků, kteří bez nich umřeli. Kolik umře lidí protože to napasovali někde kde si jich nikdo nevšiml a následkem toho umřeli? 4-5 ročně? Nějak si nevzpomínám že by se to dělo nějak často. Pamatuji si jen příklady z USA které jsou řídce zalidněné.
A samozřejmě + náklady na provoz.
Sice nepředpokládám, že by se jednalo až o tisíce lidí, ale pokud stojíte o příklad nehody, na které se podílela přechytralá automatika, pak vás odkážu na Turkish Airlines Flight 1951. Tato "výhoda" se neprojevila poprvé, ale tentokrát si pilot dost rychle neuvědomil, co se děje.
Bylo rovněž poměrně snadné zařídit, aby složitá automatika náhodně spouštěla absurdní vzájemně se popírající výstrahy, místo jednoduchého varování typu: "dostávám ze senzorů nesmysly, řiďte letadlo laskavě sami." (Aeroperu. Flight 603)
Obvykle platí "čím dokonalejší a bezpečnější je automatický systém, tím větší malér nastává v případě jeho selhání." Mimo jiné proto, že lidé mívají tendenci na dokonalé automatické systémy slepě spoléhat.. a kontrolovat je nestíhají.
I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, je třeba to zavést a to i když by jsme pro to museli tisíce lidí zabít. Viz ty inteligentní systémy zasahující do řízení v letadlech, které zatím při řešení snížení hluku, zlepšení ekonomiky provozu a zvýšení pohodlí zabily při nestandardních situacích minimálně stovky lidí.
Data zůstanou v paměti. Synchronizace proběhne v momentě další manipulace s alobalem. Nehledě na sankce které si Bratr nechá vylobovat v rámci nějakého přílepku k zákonu o pěstování mrkve. Bude to chtít mnohem sofistikovanější přístup. Zrodí se další odvětví za které si budeme muset připlatit nad cenu pořízení.