Již dříve bylo řečeno, že eCall, tedy to, co bude zajišťovat emergentní stavy, by mělo v případě nouze odeslat na linku 112 kromě jiných i takový údaj, jako je směr jízdy. Ten se jinak, než že GPSka bude aktivní pořád a bude si údaje ukládat, zjistit nedá (tedy dá, ale s velmi mizernou spolehlivostí). Prostě to musí být aktivní pořád a pořád to bude hlídat vaši polohu.
Liší se to docela dost.
1. Mobil s sebou nosím dobrovolně. eCall mi cpe EU do auta povinně a nejspíš i pod sankcema, když ho deaktivuju. Jasně, dobrovolně jsem si vybral i to, že budu jezdit autem. Jenže ještě za doby, kdy tohle neplatilo. Možná bych uvažoval jinak, kdybych už tenkrát neměl na výběr. Salámová metoda, říká vám to něco?
2. Mobilní telefon z principu potřebuje být online. Auto ke své funkci toto nepotřebuje. Auto potřebuje hlavně motor, palivo a řadu různých mechanismů a potenciálně elektroniky k tomu, aby plnilo svou funkci - přeprava osob a předmětů. Volání někam při nehodě a shromažďování různých dat o rychlosti, poloze, směru jízdy a kdoví čeho ještě není nezbytná funkce. Jestli to tam někdo chce, ať si to nainstaluje, ale ať k tomu pod sankcemi nenutí nikoho, kdo to tam nechce.
Nechápu, že někdo nemůže pochopit tak jednoduchou věc, že o tom, jakým způsobem si zajistím pomoc v případě nehody, chci rozhodovat výhradně já sám. Vyloženě nesnáším dobrosery, kteří mají pocit, že ví nejlépe, co je pro ostatní nejlepší, a snaží se to prosadit i proti jejich vůli.