Vlákno názorů k článku Auta budou za pár let už jen připojená. V EU dokonce povinně od Tomas3 - Prestante se divat na americke filmy a serialy,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 9. 2015 9:41

    Tomas3 (neregistrovaný)

    Prestante se divat na americke filmy a serialy, krivi vam to pohled na realitu.

    Na ofenzivni strategie ma nanejvys jedina z nasich tajnych sluzeb a ta zas nejaky eCall skutecne nepotrebuje. PCR zamrzla technicky nekde u filtrovani IP provozu a jsou to uz ze zakona vicemene jen sberaci.

  • 3. 9. 2015 4:40

    thart (neregistrovaný)

    Vzhledem k informacím, které vynesl Edvard Snowden je zřejmé, že jakákoliv taková krabička v autě je automatickým zajištěním sledováním minimálně jeho polohy. Osobně si myslím, že povolení sledování pro PČR na základě e-callu je jen otázkou času.

    Mimochodem e-call by bylo zajímavé "pokazit" jiným způsobem - co takhle zajistit, aby v náhodných intervalech od pěti do patnácti minut volal kvůli nehodě? E-call by tím byl nevyužitelný a byla by to skvělá forma protestu.

  • 3. 9. 2015 0:23

    Tomas3 (neregistrovaný)

    Vas popis je krasny, dramaticky, ale zcela mimo ramec pozadovaneho reseni eCallu. Urednika to bude zajimat v sekundarnich oblastech kolem TPS nebo telematiky. Tam lze primarne ocekavat nejruznejsi "pozitivni motivace".

  • 2. 9. 2015 12:29

    Pavel (neregistrovaný)

    Jenže ono to "ve vašem zájmu" přenáší data o poloze pořád. Protože co když se stane havarie v tunelu, kde GPS ani GMS není? Pokud nepřijde dlouho update polohy a systém zjistí, že poslední poloha byla blízko tunelu (nebo oblasti bez signálu), tak to spustí poplach samo.

  • 2. 9. 2015 11:02

    Petr K. (neregistrovaný)

    No a v praxi to bude vypadat takhle:

    Povolení sledování bude povolovat soud na základě excelové tabulky s tisíci RZ vozidel zcela automaticky, stejně jako nyní povoluje odposlechy telefonů a to do skončení vyšetřování, takže třeba na roky dopředu.

    Veškerá jednou zaznamenaná data budou uchovávána na věčné časy. Viz data o všech průjezdech RZ z úsekovek v Praze, dostupná i po 5 letech.

    S daty budou úředníci vesele kšeftovat, stejně jako se to děje nyní a dělo se to i v minulosti viz případy policajtů lustrujících policejní databáze pro soukromé firmy za prachy nebo třeba kompletní databáze registru vozidel pravidelně co pár měsíců dostupná na méně veřejných částech internetu.

    Pokud může stát něco zneužít zneužije to. Nesmíte si představovat stát jako nějakou osvícenou autoritu, představte si ty konkrétní úředníky co budou s daty pracovat, včetně jejich nadšení a pečlivosti, smyslu pro zájem občana a jejich morálních zásad.

  • 2. 9. 2015 10:30

    školník (neregistrovaný)

    jen to musí mít v celé EU tyto pravidla:

    v celé EU budou jednotné pravidla o přenášení, sledování a uchovávání dat.

    pravidla pro sledovací jednotku:
    nesmí to přenášet data jen v případě nehody odesílat souřadníce
    nesmí to ukládat data, jen max po dobu 1h jízdy, ty by se používaly pouze pro vyhodnocení v případě nehody

    pravidla pro přenos a uchovávání:
    musí být zakázáno předávat a uchovávat data komukoli (i policii) o průběhu mé jízdy (netýká se řešení dopravní nehody jíž jsem účastníkem)
    Data o pohybu vozidla by se musela po 48 hodinách automaticky vymazávat
    spravovat by je musela jen jedna celoevropská organizace,
    ta by také sledovala pohyb aut jen na soudní příkaz a jen max 1 měsíc pak by musel být příkaz obnoven

    to je vše, žádné další vyjímky by nebyly přijímány, max vždy po 10 letech a musely by být odsouhlaseny ve všech státech EU, žádná země si nesmí určovat své místní pravidla

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).