Ano, s počítačem v autě mám "báječnou" zkušenost. Mechanicky je auto zcela v pořádku, má vět 10 let a najeto 200 tisíc km. Bohužel občas se motor vypne a už se nedá nastartovat - startér se ani nepohne. Závada se odstraní snadno - speciálním licencovaným software od firmy Ford se v jinak nedostupné sekci řídící jednotky vymaže "obecná komunikační chyba". Pak auto normálně nastartuje a jezdí až do příštího záznamu této chyby do jednotky. Jediným řešením je odtah do servisu, který má onen licencovaný software a chybu opět vymaže. Toto kolečko jsem absolvoval několikrát. Mechanici nevědí co s tím - jedině začít měnit díly elektroniky počínaje řídící jednotkou a pak čekat, zda problém zmizí. Počáteční odhad ceny této akce (bez záruky vyřešení problému) se blížil k ceně pojízdných aut stejného typu na inzertních serverech takže jsem koupil jiné auto a to nepojízdné odstavím na pole a budu z něj těžit mechanické náhradní díly. Je tristní, že diagnostická analýza chybových stavů v řídícm software auta neumožňuje jeho opravu. Závada bude zcela jistě banální, ale její nalezení je prakticky nemožné.
Ano, s počítačem v autě mám "báječnou" zkušenost. Mechanicky je auto zcela v pořádku, má věk 10 let a najeto 200 tisíc km. Bohužel občas se motor vypne a už se nedá nastartovat - startér se ani nepohne. Závada se odstraní snadno - speciálním licencovaným software od firmy Ford se v jinak nedostupné sekci řídící jednotky vymaže "obecná komunikační chyba". Pak auto normálně nastartuje a jezdí až do příštího záznamu této chyby do jednotky. Jediným řešením je odtah do servisu, který má onen licencovaný software a chybu opět vymaže. Toto kolečko jsem absolvoval několikrát. Chtěl jsem si diagnostický program nahrát na svůj notebook, ale nejde to, má od Fordu zabezpečení, ověřování, klíče, ... Mechanici nevědí co s tím - jedině začít měnit díly elektroniky počínaje řídící jednotkou a pak čekat, zda problém zmizí. Počáteční odhad ceny této akce (bez záruky vyřešení problému) se blížil k ceně pojízdných aut stejného typu na inzertních serverech takže jsem koupil jiné auto a to nepojízdné odstavím na pole a budu z něj těžit mechanické náhradní díly. Je tristní, že diagnostická analýza chybových stavů v řídícím software auta neumožňuje jeho opravu. Závada bude zcela jistě banální, ale její nalezení je prakticky nemožné. Velké rodinné auto, mechanicky bez závad a téměř nezkorodované tak zbytečně přijde vniveč. Jako technikovi je mi z toho smutno.
problém je v tom, že v elektronice moderních aut se setkává svět programátorů s realitou v podobě fyziky (kolísání teplot, otřesy) a chemie (oxidace kontaktů, atd.).
Na psacím stole funguje, že za problémy s 0-day a s viry si může uživatel. Jsem zvědav jestli to ti "odborníci" prosadí i do světa aut.