FINANCE.czFINANCE.cz

Autoplay videí na Facebooku + Ice Bucket = o 60 % více dat v mobilních sítích

5. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Facebook letos postupně měnil svůj newsfeed a videa, která se bez zvuku přehrávají hned, jak se ve výpisu příspěvků objeví, byla tou nejviditelnější změnou.

Za vyšší datový provoz samozřejmě může také Ice Bucket Challenge, která během posledního měsíce zahltila kompletně všechny sociální sítě. 

Agentura Sandvine provedla malý test a podle jejích měření se ve dvou testovaných mobilních sítích provoz z Facebooku v přepočtu na jednoho uživatele zvedl o 60 %. U fixní služby operátora se dokonce novinka sociální sítě postarala o dvousetprocentní nárůst. Tuzemští operátoři zatím takové statistiky nemají.

Funkce autoplay se dá na desktopu i v mobilních aplikacích úplně vypnout, nebo omezit jen na dobu, kdy je mobil připojený přes wi-fi. V základu je ale na desktopu i v mobilních aplikacích zapnutá, takže ji uživatel musí aktivně nastavit či zrušit.

CIF25

Kbelíkové šílenství ukázalo problém naplno a v jasném světle. Nejde ale jen o Facebook. Podobný průběh mělo i rozšíření Instagramu o krátká videa

Automatická videa jsou samozřejmě předehra k reklamě. Tu už Facebook od jara testuje. A je to i videoreklama, která má zpeněžit roky budování systému největší světové sociální sítě.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).