Ono snad někoho baví koukat na reklamu ?
Nepoužíval bych škálu "baví/nebaví" ale spíše "otravuje málo/otravuje hodně/otravuje extrémně". Předpokládám, že marketingoví specialisté tuto hranici sledují a snaží se udržet na její vnitřní straně, tedy tam, kde to diváka sice otravuje ale ještě ne tolik aby se přestal dívat.
Cílení reklam je pro mne jedním z důvodů, proč nechtít Smart TV, která je schopna někam odesílat kdy a na co se dívám a ještě je propojena s mým uživatelským účtem.
Přesně na tohle narazil kamarád. Je šikovný řemeslník, ale o tzv. moderní IT technologie nemá zájem, Internet nepoužívá. Koupil si nový televizor a po krátkém laborování jej chtěl vyhodit z okna (podotýkám na dvorek). Televizor totiž ná přehršel funkcí, ovšem prakticky všechny chtějí konektivitu. On těm funkcím samozřejmě nerozumí, neví na co jsou a ani jej nezajímají.
Pomohl jsem mu televizor naladit a jeho naštvanost stoupala. U televizoru je tzv. magický ovladač s minimem tlačítek - pracuje se pomocí kursoru, u starého ovladače mělo každé tlačítko pevnou funkci, což je výrazně pohodlnější a i efektivnější. Ptal se, jak zjistí, jaké bude počasí; říkám, že to chce Internet, a on, že na to stačí teletxt, televizor jej bohužel nemá, zřejmě už je neperspektivní. Atd., atd.
To je na mě? Mam TV značky ORAVA, ke které je připojený satelitní box a několik dalších zařízení přes HDMI. Zato k internetu TV připojená není. Na DO používám pouze přepínání vstupů, zapnutí, vypnutí,regulaci hlasitosti případně nastavení obrazu. Další funkce nejsou vidět, nezajímají mě a jejich přítomnost nepřekáží, nicméně DO vypadá celkem normálně. Akorát vždy při zapnutí asi na 10 sekund vyleze zespodu nějaké menu, které se dá zavřít exitem nebo zmizí samo.
Ten "magický ovladač" už jsem u nějaké TV viděl, nevim co to bylo za značku TV. Dá se tam přeskakovat kanály pouze po jednom takže než bych přeskákal několik desítek kanálů tak bych u toho usnul
Jednalo se o LG, ale u jiných výrobců je prakticky stejné. Loni jsem doma kvůli DVB-T2 a již delší době služby nahradil Samsung jiným modelem téže značky. První dojem jsem měl stejný jako kamarád - odvézt to zpět. Speciálně na tzv. magický ovladač jsem si nezvykl a používám klasický, obsluha je to prostě komfortnější. K tomu Samsungu byl pouze superstručný návod s tím, že si má člověk stáhnout obsáhlejší z Internetu, ovšem ani ten za moc nestál. Já na televizi koukám občas a rozhodně mě nebaví odhalovat všemožné funkce.
Nestačí jen nechtít, TV si stejně dělá co chce, resp. jak to chce výrobce a ten s kým se výrobce dohodl. V TV mám nějakou vestavěnou aplikaci Samba TV, která by měla doporučovat obsah na základě sledovaných pořadů. Takový postup se mi nelíbí a neodsouhlasil jsem podmínky, a tedy by ta aplikace neměla nic sbírat a odesílat. Skutečnost je ale jiná. V záznamech routeru jsem viděl, že TV komunikuje se serverem samba.tv i přes můj nesouhlas s podmínkami. Každý den odesílá / přijímá cca 500MB dat (často i více) a to i ve dnech, kdy TV vůbec není v provozu. Zakázal jsem jí komunikaci na routeru se samba.tv (+ i nějaké jiné servery) a v záznamech vidím, že se o to snaží každé 2 minuty celých 24 hodin, bez ohledu na zapnutí / vypnutí TV.
Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod. Je to proste něco za něco. Ty máš program free a koukáš na reklamu. Nebo si zaplatíš placený zdroj a nemáš reklamu, nebo obojí. U všecho máš info dopředu, jak to funguje...
je pak fér konzumovat to, k čemu ses podáním ruky na dálku s provozovatelem dohodl.
Ano, jsem ovšem realista a chápu, že takové podání ruky v dnešní době nemá žádnou hodnotu a v digitálním dokonce zápornou. Takže vše ošulit, jen aŤ dostanu co chci a nic mne to nestojí a ještě k tomu přidám podáhdky, jak "kdyby te reklamy bylo mene, tak to nedelam" ale no tak..
Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod.
Jako když z ovoce sníte dužinu a pecku hodíte do kamen.
je pak fér konzumovat to, k čemu ses podáním ruky na dálku s provozovatelem dohodl.
Souhlasím. Když je tam moc reklam, tak na to nekoukám. A veřejnoprávní TV mám předplacenou automaticky.
Vase reakce:
"Chápu, že nejlépe vše zdarma, vše na zlatém podnose apod."
Jako když z ovoce sníte dužinu a pecku hodíte do kamen.
Srovnani s ovocem je dost mimo - pecka je soucast plodu, ktera je dostupna az po snedeni obsahu - tak je navrzena aby zvirata rada konzumovala a dale roznasela)
Vy ale chcete plod (obsah) ale bez potreby pestovat strom a starat se o nej aby plody byli co nejchutnejsi. To prekvapive nejde bez usili a prekvapive to nekdo musi zaplatit ...
Nebo muzete jist plane ovoce - omezene dle lokality atd. - pro nekoho to samozrejme cesta je. Ale vyzadovat vse a dat nic - to neni uz ani sobeckost.
Vy ale chcete plod (obsah) ale bez potreby pestovat strom a starat se o nej aby plody byli co nejchutnejsi.
Nejde o to, co bych chtěl nebo nechtěl. Podstatou mého srovnání s ovocem bylo, že takhle to na světě chodí. Možná proto strom dává pecku do ovoce a ne vedle s prosbou, aby konzument pecku vzal a zasadil opodál. Tak i producent musí tu reklamu schovávat do pořadu buďto jako pecku, kterou však lze vyplivnout nebo jako "product placement", což je složitější.
Jsem konzervativní takže bych v tomhle případě použil přístup z doby před IPTV. Tedy že poskytovatel dodává pouze obraz a zvuk a do zbytku nemá kecat. Možná proto měly dříve všechny STB VCR konektor jelikož se předpokládalo že každý bude přeskakovat reklamy. Poskytovatel nemohl používání připojeného VCR nijak regulovat a bylo na výrobci VCR co umožní a co ne. Tento konektor skončil v důsledku presumpce viny že každý kdo má rekordér může potenciálně uploadovat filmy na ulozto. Nicméně jeden takový digitální rekordér se vstupním SCARTem tu stále mám. DVB-T tuner už k ničemu není ale SCART vstup by se v případě masového nástupu IPTV mohl ještě hodit