Kolik procent potenciálních zákazníků ví, že tato rychlost je v reálu pouze pustou teorií? Kolik jednotek procent jich v praxi dosáhne i na těch umrněných 8 Mbit? A co budou říkat ti stávající, kterým, díky zarušení kabelů a agregaci dosavadní reálná rychlost někdy i dost podstatně spadne? Ale když máte co do činění s bandou technických negramotů, není problém dělat byznys, i když poslední zbytky dobré pověsti půjdou nenávratně do kopru! Ale co na tom, že? Na rok máme vystaráno a potom ať se snaží někdo jiný.
Pravda. Pridavani novych a novych uzivatelu je opravdu bruslenim na tenkem lede. Na mnoha mistech se muze docela brzy stat, ze dojdou "volne pary", na ktere pujde signal prepojit, a bude misto ADSL jen sum a preslechy. Nebo se zhorsi parametry nekomu jiz cela leta pripojenemu.
Tato cena je konecna, "za linku" se jiz neplati. Cena by mela platit 1 rok, pak se uvidi, tj. bude mozno zmenit "tarif" na bezny 8Mbit, nebo odhlasit sluzbu uplne, a nebo zacit platit beznou cenu 900 Kc.
Ano, dostupnost 16Mbit není všude, ale je to technologické maximum operátora za minimální cenu :-)
Přece jen 400Kč nebo dokonce 300Kč (s mobilem) je velmi slušná cena i když nedosáhnete 16 Mbit, ale třeba jen 5.
U ADSL je hlavní to, že ho zavedete opravdu téměř všude, narozdíl třeba od kabelovek. A zároveň má mnohem vyšší stabilitu než WiFi.
Jinak i zřizovací náklady dělají pouze cenu ADSL modemu a pokud ho někdo má, tak zřízení je za 1,- Kč a nic víc.
Mně tohle přijde jako hodně slušná nabídka... A jestli někomu přijde 300Kč moc a chce se chádat o každou padesátikorunu za cenu nějakých karakiri, velkých instalačních nákladů a častých výpadků tak prosím. Ale třeba na vesnici bych stokrát raději měl ADSL než místní WiFi :-)
Už jen proto, že DSLamy a ústředny na ADSL mají vlastní napájení, proto je neohrozí výpadek proudu, ale WiFi každou chvilku na dědině padá, protože výpadek proudu u kteréhokoliv routeru po cestě = výpadek Internetu.
Krakonoš sice bude asi vehementně protestovat, ale skutečně jen málokterý WiFi ISP má záložní zdroje na všech aktivních prvcích (AP, routery, switche...) a menší lokální výpadek proudu v sousední dědině ten net pak nezhodí i Vám, protože v sousední dědině je WiFi bridge k Vám :-))
dovolím si upřesnit, že popisovaná akce TO2 CR se vlastně týká všech tří marketingových variant ADSL: 8192/512 kbit/s, 16384/512 kbit/s i 16384/768 kbit/s: všechny by v této akci měly být za oněch 400 Kč měsíčně (první rok).
Fakticky je to stejné, jako kdyby tyto nabídky úplně splynuly. Telefónica vám nastaví takovou rychlost, jakou vaše místní smyčka umožňuje - a vy budete platit 400 Kč bez ohledu na to, jak vysoká či nízká rychlost to je.
Loni jsem měl podobnou akci, ADSL + 300min volání za 500 Kč. Protože jsem nesledoval přesný termín, kdy zvýhodněná nabídka skončí, dozvěděl jsem se o tom v březnu, když přišla faktura za únor na cca 700 (část zúčtovacího období za 500,-, část nově za 1.000,-).
Volal jsem na 02, že tato cena je pro mě nepřijatelná a jestli mi dají lepší. Nešlo to, tak jsem si okamžitě zřídil UPC. Jenže O2 jsem musel zaplatit ještě celý březen a duben (výpovědní doba běží od začátku následujícího měsíce po vypovězení).
Nemluvě o tom, že smlouvu není možné zrušit na prodejně, ale pouze na dobře utajené lince retenčního oddělení, které je zážitkem samo o sobě. Slevu samozřejmě dát mohli, ale na to přišli až když jsem měl zavedenou kabelovku. Oni už navždy zůstanou SPT (Společností Proti Telefonování).
Dobry den,
netusite nekdo, zda to plati i pro stavajici zakazniky, kteri nejsou uvazani smlouvou ani zadnou jinou akci?
Protoze to zni nejednoznacne, pac pisou: "mohou všichni zákazníci" a hned dal zase pisou pokud si objednaji sluzbu o2 internet (ale tu ja uz mam...). tak nevim, netusite nekdo?
... jako obvykle neplatí, na moji připomínku jsem dostal nic neříkající odpověď:
Dovolujeme si Vám sdělit, že naše společnost účtuje za poskytované služby ceny dle platných Ceníků a Provozních podmínek jednotlivých služeb.
Informace o cenách za služby jsou uveřejněny na našich internetových stránkách na adrese www.cz.o2.com a k dispozici na každé O2 prodejně.
S pozdravem
Kateřina Klabenešová
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Centrum péče o zákazníka