Pocitam ze za 1/2 roku dorazi technik, aby zjistil, ze draty konci nekde v rozvodne, jsou odpojene a potrebuje jineho technika, aby je pripojil. Az je za dalsiho 1/2 roku pripoji, tak zjisti, ze vam vlastne DSL zridit nemuzou, protoze vam nebude fungovat .... (ne nejsem blazen, to jsou taktez zivotni zkusenosti).
Bez vašeho souhlasu samozřejmě smluvní podmínky změnit nemůžou, potíž je v tom, že ve smlouvě typicky souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami a také tím, že i s jejich budoucí změnou vyslovujete automaticky souhlas, pokud je oni v dostatečném předstihu zveřejní (typicky 1 měsíc před nabytím účinnosti, a často stačí, když dají novou verzi na web, aniž by vás přímo kontaktovali). Vaším právem je pak od smlouvy odstoupit, pokud to neuděláte (a s novými podmínkami tak souhlasíte), je původní podepsaná smlouva už jen cár papíru, protože platí nové obchodní podmínky.
V posledních týdnech zažíváme s O2 ADSL problémy s rychlostí (při měření na rychlost.cz apod. se pro 8192/512 kbps pravidelně ukazuje něco kolem 2500 kbps, dříve nebyl problém 5000-6000 kbps) a zejména kratší výpadky* v průběhu dne (5-15 minut). Podobné stížnosti vidím ve více diskuzích a má je také známý ve stejné lokalitě (Olomouc), většinou lidé jaké příčinu uvádějí přetížení sítě, resp. veliké ztráty přenosu.
*Přestane jet ping na IP (vrací se časový limit vypršel), nejede dns resolving, web. Jediné, co nějakou dobu drží i při "výpadku" spojení jsou služby typu IRC, ICQ. DNS by to být nemělo, na routeru mám nastavený DNS od O2, ale na lokálních PC ještě navíc OpenDNS atd., restart modemu také nepomáhá, zarušení linky nějakým blízkým spotřebičem si také nejsem vědom, takže mi zůstává problém na straně O2.
Setkáváte se také s podobnými problémy v poslední době, máte k tomu nějaké bližší informace (kontaktování linky podpory apod.)?
Já mám ADSL od Telecomu už od pilotního provozu, pamatuju doby, kdy jsem platíval i 2 tisíce měsíčně za variantu Extreme, takže historek o technické podpoře a reklamaci služeb O2 mám taky přehršel. Typicky při změnách tarifů a podmínek služeb se občas muselo argumentovat i ČTÚ a hnát to "výš", aby se člověk domohl toho, co bylo slibováno, bohužel techniky to příliš neurychlovalo, a pokud ano, tak špatným způsobem, kdy místo domluveného telefonátu s naplánováním schůzky se mi ozvalo v telefonu 200 kilometrů od domova "tak jsem tady, pojďte mi otevřít" ;) Méně úsměvné pak byly služby O2 ve firmě známého, kde měsíční výpadek mailových služeb u IOL nebyl žádný stres a i jednoduché přepojení prvné linky se po marném 2měsíčním čekání na techniky nakonec muselo vyřešit místními silami...
Bohužel pokud mám správné informace, dosud na naší ústředně není ani LLU, a nechat si přeprodávat O2 ADSL od někoho jiného asi nemá smysl. Pár WiFi v okolí je, ale opět s jednou z dominantních firem mám špatné zkušenosti od jiného příbuzného, takže to nechci výměnou za relativně stabilní ADSL zatím riskovat.
Jsem opravdu jediný, kdo si všiml toho drastického zvýšení ceny mobilního internetu přidávaného k ADSL a O2TV?
Ten měl totiž parametry jakou současná služba O2 Mobilní Internet Pro a stál 150 Kč s FUP 10GB (jak na UMTS, tak na CDMA). Nyní bude stát 550 Kč, což je zvýšení ceny o stovky procent.
TO2 dokonce nenechá ani stávající smlouvy, už mi volali, že buď budu akceptovat snížení FUP z 10GB na 500MB, nebo musím zaplatit 550 Kč místo 150 Kč.
Tomu říkám skvělý způsob jak nas.at zákazníka. :/ Hlavně že já jsem tu smlouvu musel uzavřít s podmínkou na dva roky.
Pouze za předpokladu, že ten konkrétní limit FUP je ve smlouvě. Svého času tam ale tohle nedávali - ve smlouvě bylo jen napsáno cosi jako "na službu je uplatňován FUP dle platných všeobecných obchodních podmínek". Takže měli právo to kdykoliv měnit. Předpokládám, že to dělají doposud a tudíž jediná změna je, že o tom po novu už musí zákazníka informovat.
Jo jo jo, tohle přesně měl spolužák :-) Nešlo změnit parametry služby ADSL tak jim TO2 (nebo to byl ještě Telecom?) navrhl starou službu zrušit a zřídit nově. Po měsíční anabázi a několika technicích jim řekli, že na jejich ústředně službu ADSL zřídit nejde. Fakt, že ho před tím snad více jak rok měli, nikoho netrápil. No co, tak se za pár korun připojili přes mikrovlnu.
no já dopadnu asi taky bledě. Byl tu dealer O2. Dohodli jsme si schůzku na příští den. Nepřišel. Volal za 5 dnů že nepřišel protože věděl že bude mít super nabídku. Tu mi po telefonu přednesl, šlo to, říkám mu že tedy si plácneme jinak že pevnou odhlašuji a jdu na wifi. On jistě jistě, zapsal si nacionále a že druhý den mi zavolají a dohodnou se mnou termín instalace. Už čekám týden na to zavolání a přemýšlím zda vůbec dělám dobře zvláště po tom co čtu tu chválu v úvodních příspěvcích. Hlavně výpadky to je pro mě špatné, rychlost je mi celkem ukradená.
Bohužel podle informací u této varianty mají být P2P sítě a uložiště typu rapidshare zcela blokována....Což mi přijde,že klient byt 2x FUP a to prvně zmiňované
O5 není nouze o další slovíčkaření v tarifech. Já například mám na vyúčtování Mobilní internet CDMA PLUS ..... na službě bez FUP jsem vždy trval a o kriplení služby v rámci marketingových krasožvástů a ochrany dětí vážně nestojím .
České Budějovice, stejné problémy. Navíc ještě zasekávající se modem.
Vyřešeno přechodem k lokálnímu poskytovateli, symetrická 16/16 s příjemnou agregací (garantováno 20 % rychlosti) a to celé za 310 měsíčně i s veřejnou IP (ale ta bude až v průběhu tohoto týdne).
Zrušením jakéhokoli úřadu, i když v případě ČTÚ by to bylo velice žádoucí, se katastrofické parametry AžDSL přípojek nezlepší. Za starých totalitních časů byl garantem, i když mizerných, telekomunikačních služeb stát. Dnes jím není nikdo a na samotě u lesa se slušné nabídky služeb nedočkáte, protože pro operátory není taková samota dostatečně lukrativní. Takže máte dvě možnosti: Buď se řídit heslem jistého řeckého filosofa, že velké duše snášejí utrpení mlčky, nebo se zařídit stejně, jako za soudruhů, kdy platilo (a platí to stále), že pokud chceš mít něco kvalitního a levného, musíš si to udělat sám! Což dnes znamená založení občanského sdružení, nákup konektivity a výstavbu vlastní bezdrátové sítě. V žádném případě ale nedoufejte, že služby Vodoprdu, nebo parametry AžDSL přípojek se časem zlepší. Vodoprd je tu od toho, aby hrabal od svých oveček peníze a ne proto, aby za přiměřený poplatek poskytoval kvalitní služby a zákazník je u něj až ten, ze kterého lze vyždímat měsíčně aspoň pěticifernou částku. A ostatní operátoři jsou to samé v červeném, nebo fialovém.
Když si pořídíš internet od ISP, který cenzuruje a bonzuje, což jsou všichni naši ,,velcí" operátoři, tak se nediv! Pokud chceš Rapid a P2P používat, obrať se na ISP, který není poskytovatelem veřejné telekomunikační služby, nebo se takovým ISP v rámci občanského sdružení staň sám.
Takových, jako ty a já je sice většina, ale ne vždy má většina pravdu. Takže časem to bude vypadat tak, že komu postačí zmršené nedochůdče, bude platit Velké trojce a my ostatní pojedeme přes ISP, kteří nejsou poskytovateli veřejné telekomunikační služby a tudíž nemají ,,povinnost" cenzurovat a bonzovat. Je otázka, jak dlouho bude trvat, než tento stav začne Velké trojce vadit, pokusy o likvidaci těchto ISP typu: prodejte nám vaši síť, už tu jsou.
Žádné nespokojené nemáme, na rozdíl od Vodoprdu a mnoha dalších, kde je těch nespokojených drtivá většina. A já opravdu nevidím důvod, proč bych si měl na připojení s garantovaným minimem 13 mbit obousměrně, bez cenzury a bonzování, jedoucí bez problémů, natož poruch od dubna 2004 a ještě k tomu zcela zdarma stěžovat!
Jsem opravdu jediný, kdo si všiml toho drastického zvýšení ceny mobilního internetu přidávaného k ADSL a O2TV?
Ten měl totiž parametry jakou současná služba O2 Mobilní Internet Pro a stál 150 Kč s FUP 10GB (jak na UMTS, tak na CDMA). Nyní bude stát 550 Kčm, což je zvýšení ceny o stovky procent.
TO2 dokonce nenechá ani stávající smlouvy, už mi volali, že buď budu akceptovat snížení FUP z 10GB na 500MB, nebo musím zaplatit 550 Kč místo 150 Kč.
Tomu říkám skvělý způsob jak nas.at zákazníka. :/ Hlavně že já jsem tu smlouvu musel uzavřít s podmínkou na dva roky.
že nejrozumnějším řešením je zrušení ČTU. Navrhuji, aby jej vláda zrušila jako první, zcela zbytečný úřad.
Jinak k problematice -telekomunikační firmy se snaží snižovat náklady. Z toho důvodu zrušily své techniky a zajišťují služby externisty. Proto nikdy nevíte, koho pošlou na řešení závady. Dalším je prakticky monopol v této oblasti. Regulátorem je ČTU, z toho důvodu nemůže zasáhnout antimonopolní úřad (zasahoval by do pravomoci jiného státního úřadu). Zdá se, že to mají chytře vymyšleno.
Taky nevím, co jiného s tím jde dělat, pokud nemáte žádnou jinou možnost připojení (taky to v naší lokalitě vypadalo špatně, dokonce jsem dost dlouho živořila na EDGE, než se mi podařilo prolomit fóbii rodičů z "malých, neznámých -> neseriózních" operátorů a pořídit si místní Wi-Fi).
Naše rodina i několik známých bojovalo s O2 celé měsíce, kdy jsme platili za nefunkční připojení. Jejich technická podpora byla vždycky naprosto k ničemu, a nevěřila bych, že se za ty 2 roky od zrušení naší linky v O2 něco změnilo.
Jistě že znám i lidi, kteří s O2 ADSL nikdy problém neměli, ale jakmile to začne, u O2 vám nepomůžou. Snad bohové, pokud se slitují =)
Zvykejte si, bude hůř. Čím víc hejlů, nechávajících se na nově supernabídky nachytat se Vodoprd pokusí do svých ucpaných kabelů nacpat, tím hůř na to budou i ti, kterým AžDSL doteď jakž takž fungovalo. Už jsem tady psal mnohokrát, že XN čtyřky nejsou pro jakýkoli rychlý internet nevhodné a čas mi, jak vidno, dává za pravdu.
Copak, pravda nám nevoní? Neboj, dojde i na tebe. A že jsou prodavači Vodoprdu prolhaní grázlové není žádná novinka. Jediný způsob, jak s nimi smysluplně komunikovat je, vyrazit s nimi dveře hned, jak spustí.
Jedna věc je udělat nabídku, to by operátorům vcelku šlo, naprosto tristní je ale to pak realizovat. Krátký příběh ze života:
V jedný lokalitě mám pevnou linku s tarifem mini (nevolá se) + přeprodávaný AžDSL od Radiokomunikací, tj. teď T-Mobile. Plán: udělat z toho nahý AžDSL.
Nejdřív jsem volal 2x do T-Mobile, jestli jsou schopný to nějak převést, podávali si mě asi 6x mezi linkou obhospodařující mobilní a pevnou část, ale asi to nemá zrovna na starost ani jedna, takže výsledek jasný, je potřeba obojí zrušit, to obě firmu umí.
Teď O2 a objednání její akční nabídky. Na webu jsem vyplnil všechny podrobné požadované údaje, přišlo mi potvrzení, že mi do 3 dnů zavolají. Pohoda, myslel jsem si. Za 3 dny studená sprcha - mail, že prý údaje nestačí, v příloze k vyplnění několistránková hustě popsaná plachta, kde chtěli všechno, od velikost bot po jméno prababičky za svobodna. Tudy by tedy cesta nevedla, mám jen jednu VŠ, to bych nevyplnil.
Naštěstí tam byl telefon, zavolal jsem, chtěli vědět IČO, zjistili, že tam všechny údaje už mají, pak adresu instalace a v podstatě hotovo. Prý to přijdou nainstalovat. Takže uvidíme, snad se to podaří a budu moc zrušit to paralelní řešení. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.